nevar Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor #76 Opublikowano 18 Lutego 2014 No możliwe, i tak było przez wiele wiele dni. Dobra. Co może być z kotłem nie tak? Mam komin ze wsadem ceramicznym do gazowego z kondensatem. Średnica 12 http://www.lzmo.pl/pl/oferta/izostar_sps Kocioł ma komin chyba 6/10 i kupowałem u Vieśka jakąś bardzo drogą przejściówkę. Jeżeli to co innego, to co to może być? Brak termostatów na grzejnikach? Serwisant uruchamiający kocioł dał mi wydruk z analizatora spalin i tam niby było ok. Cytuj
tomekb Opublikowano 18 Lutego 2014 #77 Opublikowano 18 Lutego 2014 Panowie nic z niczego nie ma jak kocioł będzie chodził na 50 st . to też będzie kondensował i na sprawności dużo nie straci gdzieś ta energia musi prędzej czy później wyjść i tak jak pisałem wcześniej rozdzielacz jaki jest teraz omawiany będzie przy zimnej podłogówce wolniej się rozgrzewał niż taki którego zasilanie z kotła jest bezpośrednio wtłaczane do obwodów . Po godzinie wszystko się wyrówna. Skrytykował bym tu jedynie instalatora za to że można było tą instalacje spokojnie wykonać na 2 a nie 3 pompach i dlatego pewnie ktoś tu napisał że ta instalacja jest ,,przesadzona" . Na pewno zaletą tego typu rozdzielacza jest to że pod względem hydraulicznym jest lepszym rozwiązaniem niż rozdzielacz z zaworem 3d , ma dużo możliwości regulacji które wybaczają niektóre błędy które powstały podczas budowy różnej instalacji , których niestety niektórzy instalatorzy nie mogli zrozumieć, nie mówiąc już o zasadzie działania. Rozdzielacze z zaworem 3d są bardzo proste w obsłudze, ale też trzeba je dobrze dobierać do instalacji aby nie przesadzić z ze zbyt dużą pompą ( szumy w instalacji ) . Cytuj
sambor Opublikowano 18 Lutego 2014 #78 Opublikowano 18 Lutego 2014 Czyli jest wszystko Ok, Tylko jeszcze Tomku wytłumacz inwestorowi problemy z ew zastosowaniem w układzie sterowników WLM2 - tu albo trzeba wyłączyć całe pompy mieszające i przy powrocie będzie problem z długim dochodzeniem do zadanej temperatury - czyli oszczędność żadna lub przy zastosowaniu siłowników na poszczególne pętle problemem będzie ustawienie przepływów w czynnych pętlach - wzrosną przepływy, gdyż jest stały układ by passu i stałe przepływy w pompie - marginalną sytuacją jest zamknięcie np 9 na 10 pętli. Nie wiemy czy układ automatyki kotła będzie prawidłowo współpracował z sygnałami ze sterownika WLM2 Pozdr. Cytuj
tomekb Opublikowano 18 Lutego 2014 #79 Opublikowano 18 Lutego 2014 Wlm2 wyłączy pompy mieszające gdy ostatni siłownik na rozdzielaczu się zamknie , sterownik ten posiada też styk bez-potencjałowy pod który można podłączyć kocioł który też się wyłączy gdy ostatni siłownik się zamknie . Bajpas który znajduje się na rozdzielaczy odciąży pompę mieszającą gdy ta będzie mieszała tylko jeden obwód . Cytuj
vernal Opublikowano 18 Lutego 2014 #80 Opublikowano 18 Lutego 2014 Przy tej okazji zapytam, bo potrzebuję właśnie taki multiplekser, czyli urządzenie sterujące, które załączy styk bezpotencjałowy gdy na co najmniej 1 wejściu dostanie sygnał (230V). Może ktoś coś takiego kojarzy gdzie kupić itd. Pozdrawiam. Cytuj
automatyk Opublikowano 18 Lutego 2014 #81 Opublikowano 18 Lutego 2014 ostatnio robiłem cos takiego na wavin ,a wavin to chyba wtej samej fabryce tłuczone co KAN Cytuj
tomekb Opublikowano 19 Lutego 2014 #84 Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Mam coś takiego ,może się przyda ( prosty układ można nawet samemu wykonać ) poniżej instrukcja http://finish-a.com.pl/instrukcje/117.pdf Edytowane 19 Lutego 2014 przez tomekb 1 Cytuj
nevar Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor #85 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Witam ponownie, Kolejny sezon grzewczy z moim cudem opisanym wczesniej. Działa toto już pod kontrolą WLM2 z termostatami pokojowymi i działa dobrze. Zużycie gazu też nie jest duże mimo 22 stopni dzień i noc. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że WLM2 jest w kilku wersjach a niektóre z nich nie obsługują zewnętrznej pogodówki. Taką wersję mi sprzedali i tego powodu muszę raz na jakiś czas kręcić głowicą termostatyczną. Z tego jestem niezadowolony i powinienem był sie bardziej zagłębić w temat zanim zakupu dokonałem. Druga sprawa, że w mieszaczach są te nieszczęsne pompy WILO w klasie energetycznej F. Czy orientujecie się czy można w prosty sposób wymienić te pompy na inne w klasie energetycznej A z silnikami komutowanymi elektronicznie ?? Prosty sposób, tzn wykręcam stare a wkręcam nowe bez przeróbek. Cytuj
sambor Opublikowano 20 Grudnia 2014 #86 Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Jak kupisz pompy w tym samym rozmiarze np 180mm to bez problemu wymienisz sztuka za sztukę, tylko warto nowe uszczelki założyć + oczywiście nowa regulacja bypassu. Edytowane 20 Grudnia 2014 przez sambor Cytuj
tomekb Opublikowano 21 Grudnia 2014 #87 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Koszt takiej pompy elektronicznej to ok , 370 zł netto DAB lub Wilo . Cytuj
nevar Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor #88 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Ehhh powrót na forum... Problem jest następujący: Instalacja, jak wspomniałem wyżej działa dobrze, oprócz momentu w którym automatyka WLM2 każe pompom mieszaczy pracować, a kocioł postanawia w tym momencie grzać c.w.u i na dodatek wszystkie 4 głowice termostatyczne na grzejnikach są zamknięte (2 przy drabinkach i 2 zwykłe grzejniki) W tym momencie słychać dźwięk jakby ktoś zaczynał wiercić z udarem w podłodze mojej kotłowni. Dźwięk ustaje natychmiast jak zwiększe numerek na głowicy termostatycznej grzejnika i powraca jak zmniejszam. Tak się dzieje tylko w momencie grzania c.w.u podczas pracy pomp mieszacza i przy zamknietych głowicach. W innej konfiguracji nie występuje. Wskaźnik ciśnienia na kotle zachowuje się jakby przeżywał małe trzęsienie ziemi. Instalator twierdzi ze kocioł przestawia sie na grzanie cwu i zamyka powrót c.o. w tym momencie mieszacz powinien pchać wodę do grzejników ale ponieważ niby oszczędzam to nie ma tej wody gdzie pchać. Rozwiązania podał dwa: albo instalacja sprzęgła hydraulicznego (drogo) albo zdjęcie jednej głowicy z dowolnego grzejnika co zapewni przepływ przez ten moment kiedy kocioł grzeje c.w.u. Zadna z tych opcji mi nie pasuje. Jakieś może pomysły? Dodam jeszcze ze planuje zdjęcie drabinek na wiosnę i likwidację jednego grzejnika, bo są one nie potrzebne, czyli w instalacji zostałby tylko jeden grzejnik... Cytuj
pawellazowski Opublikowano 3 Stycznia 2015 #89 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Wtam serdecznie. Czy mógłbym dostać do pana numer telefonu. Mam podobny problem i chciałbym porozmawiać na ten temat ale wolałbym telefonicznie Pozdrawiam Cytuj
Dulaj85 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 #90 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Odkopuję temat. Mam, a właściwie będę miał identyczny układ ogrzewania jak w poście #41 tj. 3 grzejniki (kotłownia i garaż) + 2 drabinki (łazienki) + o.p. parter 8 obwodów (65 m2 podłogi) + o.p. poddasze 10 obwodów (95m2 podłogi). Mieszacze Tece takie jak w poście #1 lub ewentualnie z zaworem 3d natomiast piec gazowy kondensacyjny ok 12 do 14 kw(jeszcze nie wybrałem konkretnego). Mój hydraulik stwierdził, że do jedyna słuszna konfiguracja, aby wszystko dobrze chodziło. A ponieważ hydraulikiem jest kuzyn to przyjmuje, że ma dobre intencje. Jednak po przeczytaniu tego tematu trochę się przeraziłem. Oczywiście zależy mi na ekonomicznej pracy kotła, bo nie po to wrzucam super izolacje, żeby żarł jak smok. Czy są inne możliwości konfiguracji takiego ogrzewania dla bardziej efektywnej pracy kotła niż na takich mieszaczach? Czy może poniesione nakłady na inną konfigurację jest mało opłacalny z punktu ekonomicznego (będzie się zwracała latami)? Chciałbym mieć argument do rozmowy, że jedyne i słuszne - według hydraulika - mieszacze nie są takie jedyne. Cytuj
odpowietrznik Opublikowano 23 Kwietnia 2018 #91 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Powinieneś zrobić wg.schematu jak w załączniku.Na schemacie pominięto filtry przed pompami i zawory odcinające które to elementy oczywiście powinny być.Musisz wybrać kocioł który obsługuje dwa obiegi grzewcze. Jeżeli woda użytkowa będzie grzana przez zasobnik to kocioł 14kW może mieć za małą moc na potrzeby CWU Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez odpowietrznik Cytuj
nevar Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor #92 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Witam, Użytkuje ten system juz 4 lata i jest on ekonomiczny. Wczesniejsze sygnaly o duzym zuzyciu gazu byly spowodowane rozgrzewaniem sie domu. Na dzień dzisiejszy wyrzuciłbym grzejniki z tego systemu i zrobilbym ogrzewanie podlogowe w garażu. Na twoim etapie koszt podobny do zakupu grzejnikow. Natomiast drabinki kupilbym elektryczne. Koszt uzytkowania minimalny, bo podłogówka i tak daje rade, a elektrycznymi mozesz suszyc reczniki nawet latem. Cytuj
Dulaj85 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 #93 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Na jakich parametrach chodzi piec w sezonie?? Zachodzi proces kondensacji?? Kaloryfery masz rozkręcone na max, czy skręcone do minimum, aby tylko utrzymać dodatnią temperaturę w garażu? Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Kwietnia 2018 przez Ryszard Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu Cytuj
nevar Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor #94 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Na jakich parametrach chodzi piec w sezonie?? Zachodzi proces kondensacji?? Kaloryfery masz rozkręcone na max, czy skręcone do minimum, aby tylko utrzymać dodatnią temperaturę w garażu? Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka Witam, Kondensat leje sie strumieniami, kocioł chodzi na 49-51 stopni, podłoga na zasilaniu 30-32. Kaloryfery ustawiony na gwiazdke, drabinki na 4 na głowicach termostatycznych. Automatyka włącza i wyłącza poszczególne sekcje jak jej się tam podoba. Ten system WLM jest rewelacyjny, odkąd przestałem się tym bawić i zostawiłem samemu sobie utrzymuje zadaną temperature, rzadko bo rzadko zdarza jej sie przegrzać o 2-3 stopnie, kiedy jest nagłe ocieplenie na dworze. Cytuj
Michał1 Opublikowano 4 Grudnia 2018 #95 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Witam, mam podobny układ z mieszaczem TECA typ 7733 20 15 jeden rozdzielacz na parterze z pięcioma pętlami (u góry pięć grzejników) - dom 160m2. Jest to mój pierwszy sezon grzania (instalacja w poprzednim sezonie była wygrzewana) nie potrafię odpowiednio wyregulować instalacji. Ostatnio wzrosło spalanie gazu z 7 na 14m3 na dobę Piec ustawiony na 50stC. Jakie masz dzienne zużycie gazu u siebie? Podłogówka u mnie słabo grzeje jednak dziś zwróciłem uwagę iż instalator ustawił wszystkie przepływy przepływy rotametrów na max wartość 5. Jakie wartości masz ustawione w twoim rozdzielaczu? Od dwóch miesięcy próbuję to wszystko ustawić jednak komfort ciepła na podłogówce znacznie spadł grzejniki dobrze grzeją. Czy mam ustawić piec na 55stC i zwiększyć temperaturę w rozdzielaczu jednak to może spowodować jeszcze większe spalanie gazu. Może lepiej wymienić rozdzielacz? Cytuj
tomekb Opublikowano 4 Grudnia 2018 #96 Opublikowano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Witam , daj kolego zdjęcie twojego rozdzielacza, coś mi tu nie pasuje bo rotametry w Tece mają przepływ maks. 3,5 l/min. Pogotowie podłogowe. Edytowane 4 Grudnia 2018 przez tomekb Cytuj
Michał1 Opublikowano 5 Grudnia 2018 #97 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Witam, wkradła się literówka było 3,5l/min zdjęcie rozdzielacza w załączeniu. Wczoraj odpowietrzyłem instalację przez zakręcenie zasilania i powrotu pompa na najwyższy bieg i każdą z pętli otwierałem po 10-15min. Rotametry ustawiłem na 1,9-2,1l/min przy najdłuższych 1l/min krótkich pętlach 1. Temperatura posadzki po nocy 23stC łazienki 17stCkorytarz 22,4stC salon temperatura na zasilaniu rozdzielacza 32stC. Komfort w pomieszczeniach nadal słaby. Pompę ustawiłem na średnim biegu (3) może powinienem zwiększyć prędkość. Czy przepływy w grzejnikach może mieć wpływ na tak słabe grzanie może powinienem go zmniejszyć (wszystkie otwarte na max). Jaka powinna być temperatura podłogi przy ustawionej na rozdzielaczu 32stC? Cytuj
sambor Opublikowano 5 Grudnia 2018 #98 Opublikowano 5 Grudnia 2018 2 godziny temu, Michał1 napisał: . Jaka powinna być temperatura podłogi przy ustawionej na rozdzielaczu 32stC? Nie ma takiego parametru w obliczeniach ani w pomiarach, zakłada się tyko max temp podłogi ze względu na komfort i zdrowie , ta temp to 29C w pom mieszkalnych oraz 32C w łazienkach. Aby taki rozdzielacz działał prawidłowo musi być przed nim temp o 20C wyższa niż temp wody w podłodze. Czyli dla 32C w podłodze przed rozdzielaczem powinna być temp wody ok 50C lub więcej. Cytuj
Michał1 Opublikowano 5 Grudnia 2018 #99 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Na piecu mam ustawione 50stC temperatury podłogi tak jak pisałem wcześniej. Piec Fondital Antea KRB 24. Czy jestem w stanie to tak wyregulować by temperatura podłogi wzrosła? Może poniesienie temperatury pieca na 55stC pomoże? Cytuj
odpowietrznik Opublikowano 5 Grudnia 2018 #100 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Masz dwie możliwości podniesienia temp.podłogi a co za tym idzie temp.pomieszczania.Zwiększenie temp.wody zasilającej podłogówkę oraz zwiększenie przepływu na rotametrach.Tylko w tych regulacjach jak już wspominano nie należy przekroczyć dopuszczalnej temp.podłogi czyli tych 29st Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.