Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

25kg/dobę spalalem poprzedniej zimy w swoim domu gdy nie umiałem palić. Ty masz nowy dom który musi wyschnąć To nie jest zły wynik i będzie się zmniejszac powoli. Skup się na ustawieniu prawidłowego spalania a oszczędzanie będzie jak się chałupka wygrzeje i wyschnie.

Daj mi 2 dni czasu to Ci spróbuję termometr załatwić i wysłać szkodza 90zł wyrzucać jeśli można mniej dużo mniej

Opublikowano

ja myślę że w tym leży problem iż te palniki są po prostu zbyt dużej mocy bez możliwości zmniejszenia poniżej jakiegoś poziomu. Myślę że pomogły by jakieś nakładki np z otworem o mniejszym przekroju i mniejszej ilości otworów nadmuchowych na okres przejściowy no i dmuchawa o znacznie mniejszej wydajności rzędu 100m3/h to by zupełnie wystarczyło

niestety musimy się męczyć z tym co mamy :(

zastanawiam się co wywalczył bregho

 

Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspominaliśmy, a z którą mam problem. Mianowicie chodzi o temp. podajnika. Ze względu na niski nadmuch (i wysoką temp. zew.) temp. podajnika dochodzi do 65 st. C. Może to w niektórych sterownikach wzbudzać alarm. Oczywiście temperatura ta nie jest wynikiem obniżenia się żaru, a ciepłem przekazywanym z retorty.

Opublikowano

25kg/dobę spalalem poprzedniej zimy w swoim domu gdy nie umiałem palić. Ty masz nowy dom który musi wyschnąć To nie jest zły wynik i będzie się zmniejszac powoli. Skup się na ustawieniu prawidłowego spalania a oszczędzanie będzie jak się chałupka wygrzeje i wyschnie.

Daj mi 2 dni czasu to Ci spróbuję termometr załatwić i wysłać szkodza 90zł wyrzucać jeśli można mniej dużo mniej

 

wielkie dzięki TIMON ale prawdę mówiąc to nie chciałbym Cię fatygować a z drugiej strony głupio jest mi teraz w sklepie odmówić

Opublikowano

jak chcesz. mnie to nie będzie nic kosztowało poza minutą w sklepie i może 2 na poczcie ale skoro masz zamówiony to ok.

Daj znać jak zamontujesz jaki poziom temperatury masz

Opublikowano (edytowane)

Dla zainteresowanych propozycja termometru- bimetaliczny z kapilarą ten akurat długości 100mm- mniej więcej połowa średnicy rury wylotowej

montaż przy pomocy wiertła 12 oraz silikonu do 1200stC czas pracy 5 minut, koszty w zależności od źródła zakupu. efekt - świadomość wielkości straty kominowej(orientacyjna mocno oczywiście na podstawie temperatury spalin) oraz poziomu temperatury spalin

 

post-32729-0-75355800-1323841989_thumb.jpg

 

bregho

Mam nadzieję że mogę jako pogląd na sprawę w Twoim wątku to zamieścić???

Edytowane przez TIMON120777
Opublikowano
ustawienia obecne to 10s, 65s, 20% - na razie. na palniku troszkę lepiej, ale spalanie wychodzi mi ok. 25/dobę

bregho ja obecnie spalam ok. 30 kg na dobę i naprawdę nie wiem już co zrobić, żeby te spalanie zmniejszyć... Jak czytam forum to ludzie przy nieocieplonych domach mają mniejsze spalanie. Niby stosuję sie do zasad kolegi TIMONA, pieca nie gonię ostro, tylko powoli, nadmuch mam prawie minimalny, spieki tworzą się ale to wina groszku (i tak jest lepiej niż było na początku)... Ale ilość spalanego węgla ciągle mi spać nie daje... Czy to wina instalacji, czy ustawień na kotle... Nie mam pojęcia...

Także bregho ja chciałbym dojść do 25 kg/dobę, więc myślę, że przy Twoim nowym domu to spalanie nie jest złe...

Opublikowano

perek

zrób mi zdjęcia Twojego kotła jak on jest podłączony bo na stronie producenta za boga nie mogę tego znaleźć

Może problem tkwi w sposobie jego wpięcia w instalację???

nie widzę tam też sposobu rozprowadzenia wody czy sa to oddzielne układy czy jeden wspólny.

możesz na swoim watku albo na priv żeby nie śmiecić tutaj

Może coś urodzimy wtedy

Opublikowano

Mam maly staz wiec nie chce kogos wprowadzic w blad ale caly czas probujecie na podawaniu 5 sek. Jak ja ustawialem takie podawanie to palilo sie srodkiem jak z palnika a boki byly zimne i jednoczesnie mialem mala moc, spieki i niedopalony wegiel. Full opcja. Poprawilo sie jak ustawilem podawanie 11/100. Teraz testuje 13/120 czyli minimalnie mniejsza porcja. Kopiec zaczal sie zapadac to ustawilem nadmuch z 20 na 19% i juz jest wysoki. Zaobserwowalem, ze podczas krotkich podan przy malym nadmuchu palnik sie zabijal popiolem i weglem spieczonym jak i niespalonym. Przy dlugim podawaniu nastepuje przemieszanie zawartosci palnika, powietrze dojdzie szerzej i plomien lepiej dopali wegiel. Nigdy nie obserwuje plomienia po wprowadzeniu zmian tylko po 12-24 godzinach, kiedy na produkuje troche popiolu i mozna cos stwierdzic. Kiedy przychodze po kilku godzinach w popielniku jest minimalna ilosc popiolu to wiadomo, ze jest on efektem spalania w poprzednich ustawieniach.

Opublikowano

Kolego przez 2 tygodnie testowałem ustawienia na podawaniu 10 sek. Miałem 10/120 sek, 10/118, 10/119, 10/130, 10/131, przez te 14 dni przetestowałem wiekszość ustawień na podawaniu 10 sek i bylo chyba jeszcze gorzej niż jest teraz. Przede wszystkim było wieksze spalanie (dlaczego??? - nie mam pojęcia...) Więc od niedzieli wróciłem do podawania na 5 sek. i ogólnie rzecz biorąc szybciej dochodzi mi do zadanej...

 

Do TIMON120777: Link do zdjęć wysłałem ci na priv...

Opublikowano

Mam maly staz wiec nie chce kogos wprowadzic w blad ale caly czas probujecie na podawaniu 5 sek. Jak ja ustawialem takie podawanie to palilo sie srodkiem jak z palnika a boki byly zimne i jednoczesnie mialem mala moc, spieki i niedopalony wegiel. Full opcja. Poprawilo sie jak ustawilem podawanie 11/100. Teraz testuje 13/120 czyli minimalnie mniejsza porcja. Kopiec zaczal sie zapadac to ustawilem nadmuch z 20 na 19% i juz jest wysoki. Zaobserwowalem, ze podczas krotkich podan przy malym nadmuchu palnik sie zabijal popiolem i weglem spieczonym jak i niespalonym. Przy dlugim podawaniu nastepuje przemieszanie zawartosci palnika, powietrze dojdzie szerzej i plomien lepiej dopali wegiel. Nigdy nie obserwuje plomienia po wprowadzeniu zmian tylko po 12-24 godzinach, kiedy na produkuje troche popiolu i mozna cos stwierdzic. Kiedy przychodze po kilku godzinach w popielniku jest minimalna ilosc popiolu to wiadomo, ze jest on efektem spalania w poprzednich ustawieniach.

To że my ustawiamy palniki z mała ilością podawanego opału nie oznacza że jest to jedyna słuszna droga. jeśli Twoja metoda działa to tak trzymaj.

jeśli przy niewielkim podawaniu miałeś takie objawy mogło być kilka czynników nie tylko zła ilość podawania i czas przerwy, być może opał wymaga ze względu na inna kaloryczność innej ilości powietrza i czasu na spalenie??? tego nie wiemy. :( :( :(

 

bregho

zakup termometru możliwy dopiero po nowym roku. wczoraj mieli ostatnią dostawę od tego klienta więc kupuj w swoim źródle

Opublikowano (edytowane)

Masz rację, że trzeba zwiększyć ciśnienie. Ale jeśli wentylator przy niskich obrotach go nie wytwarza to lipa. I chyba nic nie da zwiększenie oporu. Moim zdanie trzeba aby wentylator wytwarzał dobre ciśnienie przy małych obrotach (i małej wydajności). Mógłby się ktoś wypowiedzieć, kto się zna na wetylatorach, bo moja wiedza w tym zakresie jest niska. Zadzwonię dzisiaj do Ewmar-mess.

 

Ja mam wentylator rv13

 

Z drugiej strony jeśli Twój sposób przynosi efekt to czemu nie spróbować. Zatykałeś te otwory wg rysunku który podałeś? Silikonem?

 

 

Mniejszą wydajność mają m.in.:

RV-13AMs (silnik 40W) ale ta dmuchawa nie pracuje z każdym sterownikiem.

WPa07 (silnik 34W) ale ta dmuchawa również nie lata z każdym sterownikiem

 

Timon RV-14 to tania dmuchawa, ma mniejsza wydajność, ale jej silnik to wredna masa. Też nie nadaje się do każdego sterownika

 

Lukbok przypomnij mi jaki masz sterownik.

 

ps. nie myślałem, że mnie takie doświadczenie spotka, ale walczyłem ze zbyt małym palnikiem do kotła i domu...

to jest dopiero masakra jak wygasa a leciutka zmiana podania (1sekunda) lub powiększenie szczeliny o jakiś 1-2mm powoduje już rosnące spieki.... za ciula palnik nie chce się palić i gaśnie po 2-4godzinach........ 1sekunda w dół i palenisko się zapada i gaśnie, jedna w górę jest w miarę dobrze a jeszcze jedna w górę rosną spieki i podnosi aż deflektor....

Nastawy tak abstrakcyjne, że szczęka opada... szkoda słów... to dla domku 60-70m2 i kociołka o max. mocy 10kW... ehhh nic więcej nie mówię.... jutro zmieniam na nieco większy palnik i zobaczymy.....

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Hm. Wieksze spalanie? A jakies roznice w plomieniu czy tylko popiol gorszy? Szybciej dochodzi do zadanej to chyba plomien lepszy?

 

Dokładnie tak! Nie mam pojęcia od czego to zależy i dlatego tak się dzieje... Różnice w płomieniu też są. Przy dłuższym podaniu bardziej kopciło, teraz dużo mnie kopci... Miałem wrażenie że piec przy dłuższym podaniu strasznie się męczy zanim dojdzie do zadanej, przy krótszym podaniu pracuje jakoś inaczej... może już wymyślam :lol: :) :D ale nie wiem czemu mam takie wrażenie...

Opublikowano

Ja mam chyba dlatego takie podawanie, bo moj palnik duzo powietrza podaje na dole. Jak mam krotkie podawanie to wypalony popiol na dole palnika nie chce pozwolic sie wydmuchac. Jak podaje dluzej to jest swiezy opal i latwiej sie pozbyc tego, co juz sie spalilo.

Opublikowano

Mniejszą wydajność mają m.in.:

RV-13AMs (silnik 40W) ale ta dmuchawa nie pracuje z każdym sterownikiem.

WPa07 (silnik 34W) ale ta dmuchawa również nie lata z każdym sterownikiem

 

Timon RV-14 to tania dmuchawa, ma mniejsza wydajność, ale jej silnik to wredna masa. Też nie nadaje się do każdego sterownika

 

Lukbok przypomnij mi jaki masz sterownik.

 

ps. nie myślałem, że mnie takie doświadczenie spotka, ale walczyłem ze zbyt małym palnikiem do kotła i domu...

to jest dopiero masakra jak wygasa a leciutka zmiana podania (1sekunda) lub powiększenie szczeliny o jakiś 1-2mm powoduje już rosnące spieki.... za ciula palnik nie chce się palić i gaśnie po 2-4godzinach........ 1sekunda w dół i palenisko się zapada i gaśnie, jedna w górę jest w miarę dobrze a jeszcze jedna w górę rosną spieki i podnosi aż deflektor....

Nastawy tak abstrakcyjne, że szczęka opada... szkoda słów... to dla domku 60-70m2 i kociołka o max. mocy 10kW... ehhh nic więcej nie mówię.... jutro zmieniam na nieco większy palnik i zobaczymy.....

 

Ja mam zwykły PLC (swobodnie programowany). Obecnie zaprogramowałem go jak ST-37. Co do wentylatora to mogę zastosować dowolny, którego prąd jest w zakresie od 100mA (ok. 23W) do 5A . Do regulacji obrotów używam regulatora prądu rp7 firmy lumel.

Opublikowano

pieklorz

Ja się dopiero niedawno połapałem że rv14 jest słabsza- wcześniej byłem przekonany że to rv12 ma mniejszą wydajność- cały czas nauki zbieram i na forum i na żywo. Wiem jedynie że mój kocioł jest do mojego domu za duży- po termomodernizacji myślę że wystarczyłaby jakaś 15-a ale kupiony jest ten i musi wytrzymać i ja z nim do jego końca. Pozostaje mi wyciągnąć z niego tyle ile się da w kierunku na dół z mocą. Nie umiem jej liczyć ale wiem jakie są kierunki zman w górę i w dół. Myślę że jedyne co mi zostało do zrobienia ale raczej nie nastąpi to zmniejszenie otworu palnika tak by wchodziła mniejsza ilość opału i była mniejsza ilość otworów nadmuchwych ale odlew nie wchodzi w grę zaś kombinować z jakimiś opaskami to dopiero na wiosnę chyba jak go wygaszę moze spróbuję?????

Cóż za cudo ogarnąć próbowaleś???

Opublikowano

bregho

Mam nadzieję że mogę jako pogląd na sprawę w Twoim wątku to zamieścić???

 

no problem Ty tu rządzisz biggrin.gif

Opublikowano

O NIE :o

Ja tylko staram się pomóc ;)

Opublikowano

Timon koronę gołą idzie jakoś załatwić.

Wówczas powiercisz czy zrobisz nacięcia w/g własnego widzi-mi-się.

 

Musisz jednak na 100%wiedzieć, czy palnik w Twoim kotle to oby na bank jest brucer.....

 

wygląda identycznie a czy stąporków kładzie oryginał czy nie to nie wiem tego niestety. na ich stronie nawet słowem że to brucer nie wspominają tylko że żeliwny ale kto ich tam wie??? bo ja nie mam pojęcia

Bardziej myslałem raczej o odlaniu podobnej korony ale z mniejszym światłem otworu którym eko na świat wychodzi niż o robieniu samych otworów w dowolnym miejscu. Uważam że ten palnik za duży jest i mniej eko już nie zużyję :(

że tak do silnika porównam - 3 litrowy musi dostać więcej paliwa niż 1,4 żeby wogóle chciał pracować i chyba tutaj leży problem??? a może się mylę????

Nadal kombinuję z nastawami dodatowo ale mam do wyboru albo dobrze spalony węgiel albo długa przerwa podawania i spieki i to przy minimalnym nadmuchu.

nie wiem co wybrać szczerze mówiąc :( :( :(

Opublikowano (edytowane)

Brucer ma dmuchawę prostopadle, a ekoenergia pod kątem do ślimaka. Jest jeszcze palnik Ewmar, podobny do Brucera, ale o mocy 25kW. A przynajmniej kiedyś był, bo coś tam z prawami patentowym i było ;)

Edytowane przez sorier
Opublikowano

wygląda identycznie a czy stąporków kładzie oryginał czy nie to nie wiem tego niestety. na ich stronie nawet słowem że to brucer nie wspominają tylko że żeliwny ale kto ich tam wie??? bo ja nie mam pojęcia

Bardziej myslałem raczej o odlaniu podobnej korony ale z mniejszym światłem otworu którym eko na świat wychodzi niż o robieniu samych otworów w dowolnym miejscu. Uważam że ten palnik za duży jest i mniej eko już nie zużyję :(

że tak do silnika porównam - 3 litrowy musi dostać więcej paliwa niż 1,4 żeby wogóle chciał pracować i chyba tutaj leży problem??? a może się mylę????

Nadal kombinuję z nastawami dodatowo ale mam do wyboru albo dobrze spalony węgiel albo długa przerwa podawania i spieki i to przy minimalnym nadmuchu.

nie wiem co wybrać szczerze mówiąc :( :( :(

 

To cytata z http://zawijan.wordpress.com/burner-s-nowy-palnik/#comment-1499:

"Kocioł jest produkowany w typoszeregu mocy nominalnych 10kW, 16kW i 25kW. Poszczególne kotły typoszeregu różnią się konstrukcyjnie tylko wysokością. Przekrój poziomy komory spalania i wielkość palnika są takie same. Palniki w poszczególnych kotłach różnią się tylko ilością otworów nadmuchowych powietrza. Zmniejszenie maksymalnej mocy palnika (np. w przypadku stwierdzenia, że zakupiony kocioł jest przewymiarowany) jest łatwe i mało kosztowne."

Opublikowano

Małe sprostowanie bo poguglowałem troche. Już nie Ewmar a EWM-1 i nie 25 a 20kW http://kotly.es24.pl/opis/2861655/ewm-1-nowy-zeliwny-palnik-typu-brucer-ii-ej-generacji.html

 

Z tym zakresem pracy Brucera to nie jest tak łatwo jak pisze zawijan. na każdym forum można przeczytać że e palniki nie lubią małych mocy. A chodzą słuchy, że nowy wynalazek, czyli Burner, też ma z tym problemy. Dlatego też bliźniaczo podobna Ekoenergia produkuje dwa rozmiary palnika potocznie zwanego "Brucerem".

Opublikowano

Przez pewien czas testowałem mała ekoenergię, ponieważ mam kocioł 20kW. Ma on mniejszą komorę gdzie wychodzi węgiel oraz ślimak bez przeciwzwoju. Teraz wróciłem to dużej ekoenergii. Wniosek jest taki, że węgiel który mam tworzył na małym spieki, a na dużym już nie.

 

pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.