Jarek75 Opublikowano Czwartek o 08:27 Autor #151 Opublikowano Czwartek o 08:27 Zwiększyłem czas na 35 sek. ale zostawiłem 100%mocy temp.kotla dochodzi do 52-53st. pewnie była by wyższa ale kocioł się wyłącza,bo idzie sygnał o dogrzaniu pomieszczenia. Może spróbować włączyć ochronę powrotu jeszcze,ale boję się ,że wtedy zawór zacznie wariować. Cytuj
1mps Opublikowano Czwartek o 09:52 #152 Opublikowano Czwartek o 09:52 Nic nie zacznie wariować przymknie się aby uzyskać zadana powrotu, kiedy ja tu zyska będzie się otwierał aby uzyskać zadana na instalację i tak w kółko . Gorzej jak piec się wychłodzi wtedy będzie pilnował powrotu a na instalację 0, to może potrwać ale z drugiej strony podłogówką nie wychładza się tak szybko jak grzejniki. Możesz spróbować nic nie kosztuje, metoda prób i błędów znajdziesz odpowiednią opcję dla twojej instalacji. Zastanawia mnie tylko jedno co ty taki ostrożny pisałem aby min czas kontroli temperatury zaworu był 40 s.. minimum, a ty swoje, przecież nie piszę tego ad hoc, ja to przerabiałem . Twoje przeświadczenie że jak będzie skakał w jedną i drugą jest błędne, to są sekundy a nie minuty ale te kilka sekund robi różnicę. Cytuj
Jarek75 Opublikowano Czwartek o 12:00 Autor #153 Opublikowano Czwartek o 12:00 Ok. Włączę ochronę i zawór na 40 zobaczymy Cytuj
Jarek75 Opublikowano Czwartek o 17:59 Autor #154 Opublikowano Czwartek o 17:59 Kocioł działał 6godzin na ustawieniu przerwy pomiaru na 45sek.temp. kotła doszła do 58 st. bez włączenia ochrony powrotu. Cytuj
1mps Opublikowano Czwartek o 18:02 #155 Opublikowano Czwartek o 18:02 A jaśniej się da ? Dobrze, źle czy tak sobie bo nie wiem co masz na myśli. Cytuj
Jarek75 Opublikowano Czwartek o 18:37 Autor #156 Opublikowano Czwartek o 18:37 No w sensie jak ustawiłem zawór 4D tak jak mówiłeś ,czyli na 45sek. przerwy pomiaru bez włączenia funkcji ochrony powrotu to kocioł dał radę osiągnąć 58st. podczas jednego cyklu pracy do tej pory osiągał 47-48 st. więc jest duży progres Cytuj
bercus Opublikowano Czwartek o 19:29 #157 Opublikowano Czwartek o 19:29 (edytowane) Jescze jest tu jedna warianta.W sterowniku jest isto w ustawieniu CO,czy zaworu možliwosc "zamknij,gdy wylaczona pompka CO" Tym zamknieciem zaworu zastawisz ta grawitacja.Czas reakcji zaworu ustaw w spokoju 50,60s plus,tym nic nie možesz zepsuc,krotkim czasom isto.Jescze jest na nim ustawienie czy cos jak "wzmocnienie",czy "pid reakcja"polecam numero z mniejszej polowy možliwych,najliepiej 2 z 10.Takimi nastawami sie uspokoi poszpratana praca zawora. Edytowane Czwartek o 19:29 przez bercus Cytuj
Jarek75 Opublikowano Czwartek o 19:40 Autor #158 Opublikowano Czwartek o 19:40 Ta odpowiedź napisana jakimś ciężkim do zrozumienia językiem to jakiś żart czy aluzja do mnie ,bo nie wiem o co chodzi. Taka dygresja od tematu Cytuj
bercus Opublikowano Czwartek o 19:56 #159 Opublikowano Czwartek o 19:56 (edytowane) Jestem Pepik,to prosze o zrozumienie przy czytaniu 🙂 Sterownik musi byc w stanie zamknac zawor,poki wylaczy sie pompka co,przynajmniej z powodu podlogowki i možliwosci grawitacyjnego zaciagnucia nie zdrowej temperatury w podloge. Druga czesc mojej wypowiedzi(wzmocnienie,pid zaworu) dotyczy ustawienia zaworu,ktore robi: czym wieksza roznica CO od temperatury ustawionej,tym wiekszy jednostkowy krok zaworu,czym mniejsza,tym krok mniejszy(taki progres pracy).W niektorych sterownikach ustawujemy min. i max. krok.Poki jest krok ustawiony dužy,to zawor ciežko goni zadanej. Poki ustawimy dužy krok i krotki odczyt temperatury kontrolny,silnik zaworu stalo pracuje i temperatury nie ustawi 🙂 Edytowane Czwartek o 20:00 przez bercus 1 2 Cytuj
1mps Opublikowano Czwartek o 20:30 #160 Opublikowano Czwartek o 20:30 Bercus jest Czechem, stałym furmaniwiczem, pomaga jak może. 1 Cytuj
Jarek75 Opublikowano Piątek o 07:24 Autor #163 Opublikowano Piątek o 07:24 Podniosłem jeszcze wartość "przerwy pomiaru" do 55 sek. i kocioł osiąga teraz podczas cyklu pracy 63 st. Jest bardzo dobrze biorąc pod uwagę,że cykl pracy to około 1 godziny. Cytuj
1mps Opublikowano Piątek o 07:27 #164 Opublikowano Piątek o 07:27 Teraz chyba uwierzyłeś, a taki byłeś ostrożny 🤣 Cytuj
lenas1 Opublikowano Piątek o 08:19 #166 Opublikowano Piątek o 08:19 A jednak warto, żeby zrozumieć jak to działa. 😉 Cytuj
Jarek75 Opublikowano Piątek o 12:22 Autor #167 Opublikowano Piątek o 12:22 Jeszcze teraz jak by się udało zrobić tak ,żeby podłoga była również w sypialniach ciepła jak w pozostałej części domu. Cytuj
sambor Opublikowano Piątek o 12:27 #168 Opublikowano Piątek o 12:27 Z czego ta podłoga? Dodatkowe pytanie - koledze rozchodzi się o temp posadzki czy o temp powietrza w pomieszczeniu. Jakie są rozstawy rur i jakie są przepływy? Cytuj
Jarek75 Opublikowano Piątek o 13:09 Autor #169 Opublikowano Piątek o 13:09 Podłoga to gres chodzi o to by nie była zimna jak lód jak się stanie gołą stopą,brak jest wszelkich planów odnośnie instalacji nie mam nawet oznaczeń która pętla do jakiego pomieszczenia ,takiego fachowca miałem przy budowie domu. Pisałem o tym na początku wątku stąd też tytuł słaba wydajność kotła. Cytuj
sambor Opublikowano Piątek o 13:20 #170 Opublikowano Piątek o 13:20 Jakie są przepływy w pętlach? Jaka temp zasilania Cytuj
Jarek75 Opublikowano Piątek o 14:44 Autor #171 Opublikowano Piątek o 14:44 Przepływy 2l/h wszędzie - więcej się nie da ponieważ jak dam wyższy bieg pompy to kocioł się mocno wychładza. Teraz po tych wszystkich zabiegach co zostały zrobione poprzez podpowiedzi kolegów z forum,czyli montaż pompy powrotu i regulacji sterowania jest trochę lepiej ale i tak na drugim biegu pompy kocioł wystudza się do temperatury poniżej 50 st. Temperatura na zaworze 37 st. Cytuj
1mps Opublikowano Piątek o 15:04 #172 Opublikowano Piątek o 15:04 A na jakim biegu pracuje pompa powrotu, jaka to pompa. Cytuj
sambor Opublikowano Piątek o 15:08 #173 Opublikowano Piątek o 15:08 Weź zmniejsz tam gdzie aż tak nie potrzebujesz ciepła - metodą kolejnych prób i przybliżeń może wreszcie dojdziesz która pętla jest gdzie np zakręcając wszystkie po za 1 , po 2-3 h będzie widać, która to - na to potrzeba 2-3 dni wolnego, aby posadzkę obmacywać - wystarczą gołe stopy i trochę czasu aby niegrzane powierzchnie wystygły, jak już dojdziesz co i jak to zwiększ w sypialni i w łazience, a resztę zmniejsz, nie trzeba dużo np z 2 do 1,5l powinno wystarczyć. Ew zmniejsz bieg na pompie powrotu i podnieś temp na kotle. PS Jakie masz rozstawy rur w podłodze? Cytuj
Jarek75 Opublikowano Piątek o 15:41 Autor #174 Opublikowano Piątek o 15:41 Rozstaw rur nie znam pisałem ,że nie mam żadnej dokumentacji odnośnie montażu tego ogrzewania. Pompa powrotu pracuje na 1 biegu firma IBO to chyba jakiś chińczyk ale rozstaw mi pasował, bo 130 mam. Chodzi dobrze nawet cicha jest. A propos przepływu zmniejszenie na innych pętlach nic nie daje poza tym ,że zimna podłoga się robi wszędzie. Z tego co mi się udało zorientować to pętle nr.8 i 9 są od tych dwóch sypialni czyli wypada na jedną pętlę na 35 M2 pokój i tu jest chyba pies pogrzebany. Ciekawe ,że te dwie pętle są jako pierwsze na rozdzielaczu od strony zasilania więc przepływ powinien być duży a tu jak nawet zakręcę resztę pętli na zaworach to i tak przepływ nie wzrasta. Cytuj
1mps Opublikowano Piątek o 15:46 #175 Opublikowano Piątek o 15:46 Ja to widzę inaczej pompa powrotu na 2 podłoga 1. Przecież pompa powrotu ciągnie nie tylko z kotła ale i z powrotu więc nie. powinno być problemu z przepływami. Całość po dogrzanie powinna się ustabilizować. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.