Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany. Grzałka 2KW. Po godzinie grzania spada do poniżej 1200W. Podłączyłem pod inny miernik i to samo. 

Kończy jej się życie? 

Screenshot_2024-01-18-04-22-30-49_0e5a14ce1b7c7bfb21c8061bee13536d.jpg

Opublikowano

A kiedys byla 2kW? Mierzyles wczesniej? czy po prostu teraz zauwazyles. No i czy miernik sprawny?

Opublikowano

Podłączałem pod inny  miernik i to samo. Startuje od 2 KW i od razu maleje do ok 1400W. Czym dłużej grzeje tym spada jej moc. Grzałka 2 kW ( NEPTUN KOMBI 140 L) Przez 10 lat wskazania były w okolicach 2000W do max 2100. Grzanie ustawione teraz na 2.5h grzania i grzałka zużyła ( patrz fotka), co oczywiście przełożyło się na czas grzania wody. Wcześniej ustawiałem 1.5h grzania, ale jak grzałka pobierała 2KW. W momencie jak zauwazylem, że nie grzeje z pełną mocą musiałem wydłużyć jej czas grzania do 2.5h  aby dogrzalal zasobnik do zadanej ( niecale 50 st) 

 

Screenshot_2024-01-18-07-32-35-19_0e5a14ce1b7c7bfb21c8061bee13536d.jpg

Opublikowano

Mam taką miedzianą 2kW od galmetu leży w szafie jakby co 😉

Opublikowano

Mam ten sam zbiornik i jak na razie utrzymuje stałe 2kw pobór grzałka. Trzeba ją wyjąć i obejrzeć czy za dużo kamienia na niej nie ma, sprawdzić połączenia elektryczne - przewód na stykach czy termostat jest sprawny, najlepiej go na chwilę ominąć. Kiedy anoda była wymieniana ?

Opublikowano (edytowane)

Jak już zabierze sie za rozbieranie, niech kupi nową grzałkę. W zależności od tego jaką ma tam flanszę, robota jest tam prosta lub taka której nie chce sie kolejny raz robić.

Do tego, może się okazać potrzebna nowa uszczelka (tych też było "milion" w zależności od flanszy)

Tak, czy inaczej rozebrać trzeba 👍

46 minut temu, Trener40 napisał(a):

 

Masz bojler podłączony pod smart gniazdko?

Jeżeli tak, to sprawdź jak gniazdo odcina zasilanie, czy fazę Ci odcina, czy zero. Jak odcina Ci zero odwróć gniazdko, albo jak sie nie da zamień przewody w gnieździe. Taki off top 😉

Edytowane przez o6483256
Opublikowano

A na moje to to raczej normalne zjawisko przecież zaczyna zimną wodę grzać a ona się nagrzewa i logiczne że coraz mniej prądu potrzebuje , 

Opublikowano

Grzałka jest tylko on/off więc grzeje stałą mocą do wyłączenia przez termostat. U siebie smart gniazdko dałem przez stycznik, gdyż popaliłem je chyba ze 3 szt. a chciałem w ustalonych godzinach grzać wodę.

Opublikowano

Grzeje mocą bardzo zbliżoną, nie jest stała, bo zmienia sie wraz ze zmianą temperatury, ale powiedzmy tą wartość można pominąć.

28 minut temu, omama napisał(a):

A na moje to to raczej normalne zjawisko przecież zaczyna zimną wodę grzać a ona się nagrzewa i logiczne że coraz mniej prądu potrzebuje , 

Znowu pleciesz bzdury.

Opublikowano (edytowane)

Przewody sprawdzałem=wszystko ok.  Termostat działa na zasadzie on/off, więc tu też wątpię aby coś było nie halo. Mógłbym się jeszcze pokusić, aby podłączyć na krótko i pewnie to zrobię dla własnej informacji i sprawdzenia... 

Gniazdo smart odłączyłem i podlaczylem bojler  pod zwykły miernik ( taki w kontakt) = efekt ten sam. Bojler zamontowany jest na poddaszu nieuzytkowym podgrzewany jest kolektorem słoneczym. Prace samej grzałki przez 10 lat, to może 10 mies normalnego użytkowania. Ponieważ zamontowany jest bardzo nisko stropu, to o wymianie anody nawet nie chciało mi się myśleć. Ja rozumiem, że kamienia może być " w ciul", ale to grzałka oporowa, więc zawalona kamieniem grzała by dłużej, ale z taką samą mocą ( na mój chłopski rozum. 

Nie pozostaje nic innego jak go bliżej wiosny  zdemontować i wszystko przejrzeć. 

@omama

Nie pomogłeś 😉😁 To nie klimatronik, że jak dogrzewa auto, to dmuchawa zwalnia obroty. 

Takie jeszcze pytanie... 

Jak bojler wisi na ścianie i ma wyjścia na wężownice z lewej strony, to jest to jego  " lewe" podłączenie, czy" prawe?" bo już zgłupiałem 😁 

Edytowane przez Trener40
Literówka
Opublikowano

Lewe podłączenie, bojler niemal na pewno masz "zawalony" kamieniem. W termostacie nie grzeb, nie ma sensu.

Mam nadzieję, że masz bojler podłączony do gniazda z uziemieniem, a do tego fajnie by było gdyby była różnicówka.

Obstawiam, że grzałka kończy swój żywot i może mieć jakąś upłynność (za chwile możesz mieć przebicie do zbiornika) stąd mniejsza moc.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, omama napisał(a):

A na moje to to raczej normalne zjawisko przecież zaczyna zimną wodę grzać a ona się nagrzewa i logiczne że coraz mniej prądu potrzebuje , 

masz ty pojęcie o grzałkach... 

Zużycie na grzałce zależy od napięcia. Grzałka ma stałą oporność wiec grzałka 2 KW winna mieć ok 17ohm (+-1).
Fabryczne instalację są bardzo często na kablach (właściwie to kabelkach) 0,7mm2 max 1mm2, które podczas takiego obciążenia powodują jego nagrzewanie. Proponuję na czas testu podłączyć inny kabel do samej grzałki min 1.5mm2 i zmierzyć zużycie. 

Osobiście obstawiam znaczny spadek napięcie na zasilaniu grzałki i wypadało by to zmierzyć na samych zaciskach.

 

Edit:
Mój temat o jakości fabrycznych grzałek. 

 

Edytowane przez Przemyslaw85
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Przewód do grzałki w bojlerze Galmet faktycznie jest nędznej jakości, ale to powinien wyczuć, że sie grzeje w rękach. Często upalają sie przy samej wtyczce.

Opublikowano

Te gniazdka Smart często oprócz mocy podają też prąd o napięcie. Jak masz możliwość to sprawdź jakie jest napięcie przed załączeniem oraz jaki prąd i napięcie po zalączeniu.

Opublikowano

Przewody (tak, masz rację), to śmiech na sali, to co jest od termostatu do grzałki). 

Sprawdzałem po ponad godzinie grzania czy któryś nie jest cieply/gorący. Tu wszystko jest ok. Konektory też dobrze osadzone. 

Pozostaje sprawdzenie na krótko i pomiar. Dam znać. 

Dzięki za sugestie. 

Opublikowano

No i  dobra...

Grzalka na krótko z pominięciem kebelków, termostatu. 

I tak jak poprzednio... Wskoczyła na ok 2100 W i po minucie już 1460. 

Dalej nie czekałem, bo efekt byłby taki sam. 

Reasumując :

Jest robota na wiosnę 🤣

IMG_20240118_175224.jpg

Opublikowano

Jak będziesz wymieniał grzałkę to przewód i wtyczki też wymień.

Opublikowano

Te wskazania są błędne. 224,2V*6,159A=1380W

Sprawdź wszystkie połączenia do grzałki. 

  1. Grzałka
  2. przewód
  3. gniazdko
  4. puszka (jeżeli jest)
  5. rozdzielnica (neutral, złączki wago jeżeli są, wyłącznik nadprądowy wejście i wyjście, różnicówka jeżeli jest, połączenie grzebieniowe jeżeli jest takowe, wyłącznik główny)
  6. przyłącze energetyczne

Jeżeli w którymś z tych punktów jest delikatny luz, to może nie być całkowitego przepływu prądu.

Pytanie dodatkowe. Kiedy był przegląd instalacji elektrycznej ? Powinien być raz w roku. A różnicówki raz w miesiącu powinny mieć wykonany test. 🙂  

Opublikowano

Nie sugeruj się tymi wskazaniami, które zmieniały się co sekundę... To nie była stała, stabilna praca grzałki. Zmienna była co sekundę,a to tylko SMART 😜

Chcąc wyeliminować gniazdko, przewody, puszkę i dalsza instalacje, aż do samego zabezpieczenia przedlicznikowego, podlaczyłem bojler pod inny obwód. Rezultat ten sam. 

Opublikowano (edytowane)

Zmierz impedancję grzałki, ja Ci zmierzę impedancję mojej 2kW.

 

 

Teoretycznie powinieneś mieć impedancję w granicach 25 Ohmów

Edytowane przez o6483256
Opublikowano (edytowane)

Jeśli grzałka jest cała w kamieniu może zwiększąć opór bo ma większą temperaturę w środku.

Jest coś takiego jak współczynnik temperaturowy oporu 0,23*10⁻³ 1/°C.

Wszystkie samoregulujące kable grzejne działają na tej zasadzie im wyższa temp tym wiekszy opór.

Edytowane przez szakallo
Opublikowano

Z tego wzoru to wynikałoby, że temperatura osiąga jakieś kosmiczne wartości ale można to sprawdzić.

Zmierzyć rezystancję zimnej grzałki i porównać ja z.rezystancjanjak się nagrzeje i moc spadnie do 1400W.

Tylko robimy to na wyłączonym zasilaniu

@szakallo

  • Lubię to 1
Opublikowano

Gdy grzałka jest zimna, różnica temperatur między grzałką a otoczeniem jest znaczna. W związku z tym, przewodnictwo termiczne wzdłuż grzałki jest dużo większe, a gorące cząsteczki przenoszą więcej energii cieplnej na zewnątrz zimnego otoczenia, powoduje to wyższe zużycie energii elektrycznej  pobierane 2000 W.Jednak po godzinie grzania grzałka osiąga przeważającą temperaturę otoczenia. Różnica w temperaturze między grzałką a otoczeniem maleje, co prowadzi do zmniejszenia przewodnictwa termicznego wzdłuż grzałki. W tym momencie jest mniej energii cieplnej przenoszonej na zewnątrz, co skutkuje niższym zużyciem energii elektrycznej przez grzałkę. Dlatego pobór mocy spada do 1400 W.

Opublikowano

To działa tak jak piszesz, ale nie w takim zakresie. Na 2kW to będzie może 60-80W

  • Zgadzam się 1
Opublikowano
W dniu 19.01.2024 o 08:25, o6483256 napisał(a):

Zmierz impedancję grzałki, ja Ci zmierzę impedancję mojej 2kW.Teoeoretycznie powinieneś mieć impedancję w granicach 25 Ohmów

Zmierzona. Na początku wskazało 11 Oh i powoli rosło do 12.7. 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.