Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry witam wszystkich.

Chciałem wykonać taki palnik, podobno dobrze pracuje na drewnie iglastym na czym mi zależy,  jak w linku poniżej https://forum.muratordom.pl/showthread.php?195149-Ekonomiczne-spalanie-paliw-stałych/page130&p=7377324#post7377324

IMG_4571.thumb.jpg.8289b4af377278db12be5cb656d26050.jpg

Większość wymiarów jest podana, więc tutaj nie ma problemu.

Nie wiem tylko , którędy podawane jest powietrze wtórne w tym palniku?

I jakie wielkości są otwory dla powietrza wtórnego?

Chciałbym też się dowiedzieć ile taki palnik produkuje kw mocy. 

Lepiej taki palnik wyciąć z cegieł szamotowych czy może zrobić odlew z betonu ognioodpornego?

Nigdy nic nie odlewałem z takiego betonu.

  Taki beton zrobi się jak zwykły beton , żeby nie pękał?

Mógłby ktoś doświadczony się wypowiedzieć.

Pisałem w podlinkowanym wątku na muratorze ale zero odzewu.

Więc może tutaj jakiś będzie.

Pozdrawiam.

Tomek.

 

Edytowane przez Tomek1998
Gość berthold61
Opublikowano

Tak jak beton z tym że wody najmniej jak tylko się da byle było to tylko wilgotne , BOS 145 powinien wystarczyć  albo iść po bandzie i zrobić na maxa BOK 160/5

Opublikowano

Kiedyś zrobiłem ten typ palnika wiercąc otwory wiertłem koronkowym w cegłach szamotowych. Nawet jak powstanie pęknięcie to w niczym to nie przeszkadza.

Opublikowano

Poczytałem trochę o tych odlewach i wychodzi na to , że trzeba zrobić bardzo gęste, potem trzeba takie gęste zawibrować , potem musi się szusyć i trzeba wypalić w temperaturze 200 stopni.

A jako, że ja nigdy tego nie robiłem to napewno mi się nie uda.

W dniu 27.07.2021 o 19:52, carinus napisał:

Kiedyś zrobiłem ten typ palnika wiercąc otwory wiertłem koronkowym w cegłach szamotowych. Nawet jak powstanie pęknięcie to w niczym to nie przeszkadza.

Z jednej cegły nie wyda na jeden otwór.

I pewnie cena wiertła 110mm jest kosmiczna.

 

 

Jeszcze mam pytanko oryginalnie otwór wlotowy do palnika jest półokrągły czy nie lepszy był by cały  okrągły ?

 

 

Opublikowano

Otwornice widiowe nie są wcale kosmicznie drogie, w granicach 30-50zł/szt. Ja kupiłem dwie średnice 60 i 80mm i to wystarcza żeby coś zrobić.

Opublikowano

Zastanów się jakiej mocy potrzebujesz palnik pamiętaj że DikijPetja robił palnik małej mocy chyba na 3-6 kW małe palenisko i komora zasypowa .Ostatecznie nie potrzeba aż tak skomplikowanego palnika żeby osiągnąć podobny efekt palenia bez dymnego.

Opublikowano

Ja w moim starym ,,kopciuszku" miałem palnik zrobiony z cegieł/płytek szamotowych i bardzo dobrze to działało.7f8c8ee09e6482ce17e716e97563ab81.jpg8728640b4083eb85b5ae96842203fb3c.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Gość berthold61
Opublikowano
15 godzin temu, Tomek1998 napisał:

Poczytałem trochę o tych odlewach i wychodzi na to , że trzeba zrobić bardzo gęste, potem trzeba takie gęste zawibrować , potem musi się szusyć i trzeba wypalić w temperaturze 200 stopni.

A jako, że ja nigdy tego nie robiłem to napewno mi się nie uda.

Z jednej cegły nie wyda na jeden otwór.

I pewnie cena wiertła 110mm jest kosmiczna.

 

 

Jeszcze mam pytanko oryginalnie otwór wlotowy do palnika jest półokrągły czy nie lepszy był by cały  okrągły ?

 

 

Ja robiłem odlewy z cementu górkal i korundu (teraz wolałbym z gotowca robić ) nic nie wypalałem tylko po wyschnięciu do pieca a otworów nie wierciłem tylko w czasie układania papki wkładałem styropian i po wyschnięciu go wydziubałem ot cała filozofia.

Opublikowano (edytowane)

Najszybszą metodą jest ułożenie klocków z cegieł lub płyt szamotowych.Nie ma wtedy potrzeby suszenia elementów.

Co do wielkości otworu przegrody proponuję około 90- 100' . Uzależnione to jest od mocy ciągu kominowego i zapotrzebowania energetycznego budynku.Potrzeba także ustalić wielkość rusztu paleniska.

Proszę wypełnić w miarę możliwości audyt na stronie "Ciepło właściwie"IMG_20201028_162733.thumb.jpg.00d0b0a8af46e3dfe740a5f071aa74b8.jpg

Edytowane przez krzych13
  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

10kw.

Cięcie jest żmudne, czasochłonne  i nie jest dokładne co jest widoczne na twoim zdjęciu półokrąg nie jest idealnie półokrągły tylko taki kańciasty.

16 godzin temu, berthold61 napisał:

Ja robiłem odlewy z cementu górkal i korundu (teraz wolałbym z gotowca robić ) nic nie wypalałem tylko po wyschnięciu do pieca a otworów nie wierciłem tylko w czasie układania papki wkładałem styropian i po wyschnięciu go wydziubałem ot cała filozofia.

Nie popękał ci potem ten odlew ?

 

 

 

Wie ktoś gdzie mogę kupić tanio worek 25kg  betonu ognioodpornego?

 

Edytowane przez Tomek1998
Opublikowano

To nie apteka czy laboratorium aby wszystko było idealnie zrobione

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Gość berthold61
Opublikowano
11 godzin temu, Tomek1998 napisał:

10kw.

Cięcie jest żmudne, czasochłonne  i nie jest dokładne co jest widoczne na twoim zdjęciu półokrąg nie jest idealnie półokrągły tylko taki kańciasty.

Nie popękał ci potem ten odlew ?

 

 

 

Wie ktoś gdzie mogę kupić tanio worek 25kg  betonu ognioodpornego?

 

Do wyboru do koloru BETON OGNIOTRWAŁY BOS150/5 – worek 25 kg - Beton ogniotrwały - Chematex Ostrowiec Św

Opublikowano
W dniu 2.08.2021 o 23:57, Popcorn1 napisał:

To nie apteka czy laboratorium aby wszystko było idealnie zrobione emoji3061.png

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Gdy jest zrobione idealnie wtedy są najlepsze rezultaty.

Dikij Petjia o tym pisał, jak małe szczegóły mają duży wpływ na całość.

W dniu 3.08.2021 o 10:28, berthold61 napisał:

25kg tyle mi nie wyjdzie a jak będzie stał to się zmarnuje?

Gość berthold61
Opublikowano

No uważaj bo zbankrutujesz , pomyśl czy aby chcesz to robić i czy coś ci to da bo robić sztuka dla sztuki to nie sztuka , ja robiłem i niesprawdziło się to kompletnie czyli jako dolniak spalał więcej niż górniak  a przy tym zasyfiona piwnica dymem notorycznie , tydzień i dosyć , 

Opublikowano

Oj coś mi się wydaje że ten twój zapał do zrobienia palnika skończy się na teorii. Zbyt dużo filozofujesz,a to za dużo betonu,a to za dużo cięcia,a to zbyt mało dokładnie,a to otwór kanciasty.
Ja zrobiłem z cegieł szamotowych,otwór był prostokątny. Szczelin niczym nie uszczelniałem,same popiołem się udzczelniły. Powietrze podawałem w trzech miejscach. Spód rusztu i z drzwiczek zasypowych do komory spalania,a za palnik powietrze było podawane profilem stalowym 2x2cm. Który byl ułożony na prawej ścianie komory spalania od drzwiczek zasypowych do palnika.
W porównaniu do tego co było przed a po przeróbce to kocioł palił mniej i czyściej. Na zdjęciach widać wymiennik przed czyszczeniem już po przeróbce. Popiół jak puder. Wcześniej była tam smoła i coś co wyglądało jak spalone chipsy.f2dfa24c0fa7cd551b57a4f9e305b2d1.jpgbbc3f2e91ac08bbc0260605ae1842845.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Zgadzam się 2
Opublikowano

@tomek1998 Bos 150 w zwyż.

Opublikowano

Ważne jest,czy bedziesz przepalał np 12-15h dziennie,czy palił na małych mocach non stop. Przy przepalaniu i startu z zimnego kotła dym gwarantowany na początku,potem sama bajka,wystarczy podkładac i rusztować.

Opublikowano

I tu się nie zgodzę jeżeli chodzi o dym ze startu zimnego kotła.Ja codziennie rozpalam kocioł od zera i dymu nie uświadczysz!Wystarczy podawać powietrze PP,PW i PD w odpowiednich ilościach i odpowiednich miejscach oraz przygotowanie całego kotła.

Opublikowano

Jeśli w dolniaku centrum rozpalenia ( centrum ognia) będzie przed wejściem do palnika to dymu przy rozpalaniu nie będzie. Natomiast jeśli będziemy rozpalać tak by źródło ognia było np. od strony drzwiczek to dym będzie do czasu przeniesienia się żaru przed wejście do palnika. Oczywiście ważne przy tym są właściwe ustawienia powietrza jak @krzych13wcześniej zauważył, bo inne jest zapotrzebowanie na powietrze przy rozpalaniu, a inne po rozpaleniu i stabilnej pracy kotła. W kotle górnego spalania ciężko to uzyskać.

Opublikowano (edytowane)

No własnie, z tym ustawieniem czasami kłopot. Generalnie jak rozpalam drewnem,aby wytworzyc strefe zaru przed palnikiem,dymu oczywiście brak,ale jak żar sie wytworzy i dołoże węgla, to potrafi przydymić. Niedługo,ale widać. Też się zgodzę,że to kwestia ustawienia powietrza. Po stabilizacji pali sie oczywiście bezdymnie.

PS oczywiście wegla nie dokładam na żar, to jasne...

Edytowane przez Panstan
Opublikowano

Z tego, co czytałem to Dikij Petjia też pisał , że na tych prostych pierwszych palnikach po zasypaniu węgla na żar mu dymiło.

Na tych bardziej skomplikowanych np. tym mógł sypać węgiel na żar a palnik odrazu zaskakiwał i nie dymiło.IMG_4318.thumb.jpg.4046f38d044d719987cb1fbe7f24e2a1.jpg

Ogólnie to może jak znajdę jakiś zbiornik/beczkę  1500-2000 litrów w rozsądnej cenie to wstawię bufor ciepła.

Dziękuję wszystkim za pomoc, za 2-3 tygodnie jak wrócę do domu będę coś działał z betonem.

Opublikowano

Przy sypaniu zimnego wilgotnego węgla na gorący żar jest gwałtowne odgazowanie paliwa i palnik nie może przepalić takiej ilości gazów na raz. Jak najpierw wrzucimy jakiś cienki kawałek drewna i na to węgiel, to takiego gwałtownego odazowania nie będzie.

  • Przydało się 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.