Skocz do zawartości
Wiadomość dodana przez marcin,

Tutaj piszemy ogólne pytania i odpowiedzi w temacie sterownika SKZP-02.

Wątek o aplikacji Wojszym | Wątek o sondzie Brager

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jockey a ja znowu testowałem różne konfiguracje i celowo wstawiłem czujnik na rurę zaraz na wyjściu z kotła bo tam szybko reaguje, ale u mnie dolega pięknie przymocowany taśma miedzianą.

Jak chcesz przykombinować z zanurzeniem to kupuj czujnik KTY81-210 za całe 2,1zł w wersji do lutowania, zamknij do jakiejś kapilary i utop w rurze. Temat potencjalnie bardzo prostu do rozpracowania bo mamy w sterowniku bardzo proste i tanie czujniki analogowe. http://allegro.pl/kty81-210-czujnik-temperatury-kty-81-55-do-150-st-i6962621696.html

Edytowane przez jabolkg
Opublikowano

Jabolkg, dzięki za info

Opublikowano

Tu masz w kapilarze miedzianej http://allegro.pl/czujnik-temperatury-do-sterownika-co-pieca-kotla-i6955326531.html?reco_id=cecf3a52-9f8a-11e7-a658-02a71bbd0cd9

Korek miedziany, wiercisz otwór 6,5mm delikatnie wlutowujesz i masz już czujnik zanurzeniowy. Można tez spróbować bez lutowania bo teoretycznie takie 6,5mm można by spróbować nagwintować na M6, gwint może niezbyt głęboki, ale wkręcić na klej i też będzie elegancko trzymało.

Opublikowano

Odnośnie regulacji ciągu w podtrzymaniu to w lato po zmianie pieca trochę z tym walczyłem. Ostatecznie wyregulowałem klapkę na wentylatorze, żeby otwierała się przy minimalnych obrotach wentylatora. Po takiej operacji nie wyciągało mi żaru z palnika, ale zawsze po otwarciu drzwiczek był w środku dym. Z tym poradziłem sobie wpuszczając trochę powietrza przez drzwiczki popielnika (mam tam regulację dopływu powietrza). Po przejściu w podtrzymanie komin poprostu ciągnie przez popielnik a nie przez wentylator.

Opublikowano

Witam

Bardzo łatwo sprawdzić czy potrzebny jest RCK, wystarczy uchylić wyczystkę (komin musi być czysty) na parę godzin i sprawdzić co się będzie działo na palniku.

 

Pozdrawiam RedEd

Opublikowano

aktualizacja po kolejnych ponad 6h od zmiany

po wczorajszej zmianie korekty na 30% dzisiaj rano zmieniłem kaloryczność z 28 na 26,5 MJ

spieki są nadal i duzo sadzy w wymienniku się zbiera

dla przypomnienia - na dom ustawione w 4D idzie 31st

pomka CWu chodzi cały czas

modulacja zmniejszona do max 70%

powietrze max 23% min 5% dmuchawa WPA06

instalacja CO stare grube rury i kaloryfery o duzej pojemnośći

wg mnie kopczyk jeszcze za nisko...co dalej? jeszcze zmniejszyc kalorycznosc ?

mam wrazenie, co widac na zdjeciach ze kopczyk za szybko zrzuca spieki i dlatego się nie dopalają...te które sa na zdjęciu wrzuciłem ponownie na kopczyk zeby sie dopaliły

post-56537-0-63170000-1506083905_thumb.jpg

post-56537-0-38685500-1506083920_thumb.jpg

post-56537-0-05810000-1506083930_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak: u mnie na palniku spieki koksowe się produkowały, gdy kopczyk był za nisko i żar schodził w głąb palnika.

To co widać na tym zdjęciu, to dorzuciłeś na wierzch, tak?

Popiół na koronie już zaczął ładniej wyglądać niż przedtem.

Możesz jeszcze obniżać kaloryczność, to kopiec powinien się podnieść.

A jak spalanie dobowe, idzie w dół?

Edytowane przez Jockey
Opublikowano

tak, spalanie się zmniejszyło znacznie tylko zmniejszyłem tez temperatyre wyjscia na dom z 43 na 31.

tak, te spieki ze zdjęcia dorzuciłem sam, lezały obok kopczyka niedopalone

zastanawiam sie jeszcze czy nie zostały zasypane dysze powietrza w palniku. We wtorek jak miałem juz piec w piwnicy zrobiłem ogien na ruszcie awaryjnym bo było późno a chciałem nagrzac i mogło dużo popiołu zsypać się do palnika i zatkać dysze....
obniże kalorycznośc do 25,5MJ

btw dzisiaj przywioza mi węgiel z wesołej 29MJ

Opublikowano

Film, który kleił makog jest mojego autorstwa. Nie miałem takich problemów jak kolega wiesiuu. Jankowice to kaloryczny węgiel, taki spiek koksowy jak na zdjęciu z postu4506 miałem tylko w momencie podpalenia palnika na tym węglu. Wszystko się unormowało jak pojawił się popiół na koronie. Zbyt mała ilość powietrza powodowała tworzenie się dużej ilości dymu i sadzy, z kolei za dużo powietrza robiło spieki żużlowe. Węgiel ten paliłem od grudnia do końca sezonu bez większych problemów. Jedyną różnicą jest to że mam palnik appm1d na którym nie mam problemów ze spalaniem poza tym że kruszy mi węgiel na drobny pył i on przy niskim zapotrzebowaniu na moc się nie spala.

Opublikowano (edytowane)

no ok, czyli moge się sugerowac nastawami z Twojego filmu ?
zajrzałem do zbiornika na popiól - same spieki tylko w zdecydowanej wiekszości czarne, niedopalone

aktualnie zmniejszylem kalorycznosc do 25MJ i poczekam 6h na jakiś rezultat
 

Edytowane przez wiesiuu
Opublikowano

U siebie specjalnie ponacinałem brzegi wylotu powietrza aby go trochę 'uciekało' omijając węgiel. Dlaczego? Ano dlatego, że w zeszłą zimę zawsze po uchyleniu drzwiczek na wysokości palnika temperatura spalin potrafiła wzrastać o 30C! Na chwilę obecną jeszcze nie grzeje CO ale uchylenie drzwiczek powoduje spadek temp spalin.

Dodatkowo zmieniłem opał i sterownik na SKZP, więc ostateczne testy będą po rozpoczęciu właściwego grzania.

A czy to nie jest tak, że otwarcie drzwiczek powoduje większy ciąg kominowy przez co gorące spaliny szybciej docierają do czujnika i stąd wyższa temperatura spalin?

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Kocioł ma być szczelnie zamknięty . Co do spiekow powietrze ograniczyć ale jak się ograniczy za dużo to produkuje się sadze żeby się wszczelic to co ma być to już laboratorium nie wiemy do końca co za węgiel mamy jak pomieszany z iloma gatunkami , uważam ma być ciepło w domu i ekonomicznie palone by to osiągnąć to cza ciagle obserwować co się dzieje w kotle .

post-1379-0-31958100-1506156410_thumb.jpg

Opublikowano

aktualizacja po kolejnych godzinach

wczoraj wieczorem zmieniłem:
zmniejszyłem potencjał podajnik z 17 na 14kg

zmniejszyłem kaloryczność z 25,5MJ na 24,5MJ

 

na dom idzie ciągle 31st - w domu stala temp 22st
kocioł lepiej moduluje tzn nie ma takich skoków jak były - nie wchodzi w czuwanie wgl (a to chyba dobrze) 

spalanie jak na 11st na zewnątrz uwazam za duze 

kopczyka rano ustawiałem ręcznie dodając paliwa - gdy był cały rozpalony dało się zauważyć lepszy odbiór ciepła (czy tez wiecej ciepła) 

niestety potem kopczyk spadł do pozycji jak jest teraz na zdjęciu
ciągle pojawiają się spieki, które staram się w miare możliwośći wrzucać spowrotem na palnik aby je dopalić. No i ogrom sadzy w komorze spalania i wymienniku (pale od środy)
Nie mam już pomysłu co zmienić by było lepiej. Zastanawiam się czy wprowadzić takie nastawy jakie miał AdamMa który palił ten sam węgiel w swoim Skampie ale na zupełnie innym palniku...
Co myslicie ?

 

post-56537-0-52081300-1506184667_thumb.jpg

post-56537-0-61341400-1506184679_thumb.jpg

post-56537-0-28987700-1506184689_thumb.jpg

post-56537-0-09350000-1506184698_thumb.jpg

Opublikowano

A ma jakiej wysokości masz deflektor nad koroną paleniska?

Przecież możesz wprowadzić tamte nastawy, nic nie tracisz.

Jak będzie lepiej to je zostawisz, a jak będzie gorzej, to wrócisz do do tego co masz.

Próba nie strzelba, nikt nie zginie... ;)

Opublikowano

piec jest zaprojektowany przeze mnie a zrobiony przez znajomego spawacza - nie pamietam dokladnie ale prawdopodobnie przyjałem deflektor 15cm nad paleniskiem. Teraz raczej nie zmierze dokladnie 
to co pisałes wczesniej zgadza sie w 100% - niski kopczyk powoduje ze żar jest nisko i to wewnątrz palnika powstają juz spieki - potem wychodzą z tego jakies większe karykatury. Napewno problemem jest ten groszek z jankowic - z braku wiedzy dałem się skusić a ma RI około 40. 

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej ten groszek z Jankowice nie nadaje się do palenia w piecu na Eko . Kup jakiegoś ruska na początek albo retopal i zobaczysz różnicę.

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

nie uznaje, że sie nie da - skoro go produkują i dobrze sie sprzedaje a jeden z forumowiczów opalał nim całą zime bez problemu to można. Trzeba znaleźć złoty środek. To że jest trudny i wysoko spiekalny nie znaczy ze nie mozna go efektywnie spalać. 

Opublikowano

Panowie czy waszym zdaniem spalanie na poziomie ok 10kg /24h to duzo dodam ze piec to defro ekr 10 kw ekogroszek stabek 24mj a ogrzewam 55m2. Na grzejniki idzie 33st temp zadana 60st powrót ok 57 i cwu 80l dziala jako obieg kotlowy . Nie mam zadnych problemow z spiekami wypala sie super w piecu siwy pyl w domu ok 25st dom nie ocieplony jedynie co to nowe okna zamontowane i w piwnicy dosc cieplo ok 25st . Jestem otwarty na wszelkie propozycje moze cos uda sie zejsc z kg.Piec sie nie odstawia modulacja w okolicach 20-30%

Opublikowano

Kolego mój palnik jak nisko moduluje to pali więcej niż w przedziale 25 do 50 % .

Dużo paliwa  na retorcie to niska modulacja bo palnik ma na sobie dużo energii w postaci eko groszku oczywiście mówię o moim przypadku 

lepiej nie mieć zapasu mocy już na starcie a mieć ją na przykład w przedziale 40 % bo w tej modulacji nawet dmuchawa lepiej reaguje na % bo przecież w modulacji do 25 % stabilność powietrza jest na niskim poziomie 

a na przedziale 30 % ma już odpowiednie obroty i napięcie aby szło dobrze dobrać do niej dawki paliwa .

Jak pokombinujesz do zejdziesz do 8 kg przy tej temperaturze za oknem 

Opublikowano

Wiesiuu oczywiście że się da go spalić po twoich fotkach można stwierdzić że dużo paliwa dajesz bo tłusta sadza w wymienniku 

Kluczem do sukcesu jest długi proces spalania eko groszku mała porcja długi proces jest zagwarantowany małą ilością powietrza oczywiście z zachowaniem rozsądku bo jak będziesz za mało dawał tlenu to nawet mała porcja będzie kopcić 

Ja poruszam się w przedziale od 10 do 20 % dmuchawy do tej ilości powietrza dopieram ilość paliwa i jakoś się pali .

Opublikowano

Dużo paliwa  na retorcie to niska modulacja bo palnik ma na sobie dużo energii w postaci eko groszku oczywiście mówię o moim przypadku 

Niska modulacja to raczej efekt małego zapotrzebowania na ciepło, a nie dużej ilości paliwa na retorcie - moim zdaniem oczywiście ;)

Opublikowano

Myślę że jak będzie duży palnik i będziesz w instalację tłoczył 50 stopni to jak będzie miał wiadro Eko na retorcie czerwonego to będzie modulacji 30 i sobie poradzi

Opublikowano (edytowane)

Do czego służy przycisk DODAJ PALIWA w menu ROZPAL/WYGAŚ?

U mnie po naciśnięciu tego przycisku w trybie AUTO nie ma żadnej reakcji podajnika (słychać tylko dźwiękową reakcję sterownika).

Czy sterownik w okresie letnim (przy dłuższym postoju) załącza automatycznie pompę np. co 14 dni dla ochrony pompy?

Wersja 2.01 zabudowa.

Edytowane przez carlo
Opublikowano

Witam panowie ponownie nadal mam problem z uzyskaniem kopczyka a kończą mi się pomysły a więc obniżyłem do 19 kaloryczność opału korekta dawki paliwa 30% dodawałem odejmowałem moc palnika mam 25 a wpisywałem 30kw i 20kw bez żadnych rezultatów robi się nadal dziura w palniku i pali nisko

ma ktoś rozwiązanie oczywiście ręcznie dodanie paliwa robi kopczyk który w kilka godzin spada, powietrze 30%

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.