chemik06 Opublikowano 12 Grudnia 2007 #1 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Mój znajomy ma za duży kocioł co można z nim zrobić , jest to kocioł typu innovex z pionowymi kanałami konwekcyjnymi.
piotrek automatyk Opublikowano 12 Grudnia 2007 #2 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Witam. Człowieku, zamontuj zawór czterodrozny, bufor - nawet własnej roboty i ciesz się z za dużego pieca! I pal raz na parę dni a ciepło miej caly czas. Pozdrawiam i polecam.
chemik06 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor #3 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Nie bardzo ma teraz jak zamontowac bufor ja myślałem o zmniejszeniu paleniska czyli o wyłożeniu paleniska szamotem czy to coś da?
piotrek automatyk Opublikowano 13 Grudnia 2007 #4 Opublikowano 13 Grudnia 2007 W sprawach skutecznych przeróbek zgłoś się do Kolegi Jerryka. On jest fachowcem w tej dziedzinie. Pozdrawiam.
jerryk Opublikowano 13 Grudnia 2007 #5 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Dziękuje kol.Piotrek-automatyk.Dla mnie autorytetem w sprawie przeróbek kotłów jest kol.Heso-ale nie powiem,bym z tym problemem nie mógł sobie poradzić.Bufor ma sens,gdy palimy okresowo/przepałki/-przy stałym paleniu jedynym rozwiazaniem jest zmiana wielkości paleniska.Zmniejszenie mocy kotła poprzez obmurowanie szamotem paleniska jest rozwiazaniem niezłym.Sam w kotle o mocy 18 kW palenisko zmniejszyłem do wym. 14x25 cm i wciąż jeszcze jest za duże-palę groszkiem.W szamocie/na wzór palenisk pieców kaflowych/spalanie węgla jest wprost idealne. Kol chemik-dobrze byłoby gdybys cos wiecej powiedział o tym kotle-czy górnego-dolnego spalania,jakiej mocy lub jaka powierzchnię ogrzewa,jakim rodzajem paliwa,czy ma palić w sposób ciągły-czy tylko przepałki,jaka posiada automatykę. Wtedy precyzyjnie doradzimy-może zaproponujemy prosta,nieskomplikowana przeróbkę z wykorzystaniem przegrody szamotowej.
chemik06 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor #6 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Już wszystko wiem kocioł jest dolnego i górnego spalania ma moc 23kW i grzeje dom nie ocieplony o pow. 140m2 nowe okna pcv opalany wszystkim głównie drewnem i węglem i ma palić w sposób ciągły i nie posiada żadnej automatyki,instalacja stara stalowa częśc grzejników jest żeliwnych a część panelowych a może by mu zamontować sterownik i wentylator
piotrek automatyk Opublikowano 14 Grudnia 2007 #7 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam. Kolego Chemik, nie myśl o wentylatorze. Niech to chodzi sobie tak jak dotychczas, ale warto założyć zawór i sterowanie. Czy ten układ grzewczy pracuje z pompą c.o.? Pozdrawiam.
heso Opublikowano 14 Grudnia 2007 #9 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zlituj się i napisz chociaż jaki to typ kotla i jakiej firmy, bo na razie nic nie wiemy.
chemik06 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor #10 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Na kotłe pisze tylko tyle: Zakład kotlarsko-ślusarski Bat-gaz Tomaszów Lubelski , kocioł niskotemperaturowy max ciśnienie 0,1MPa, opalany weglem,drewnem, trocinami. Ten kocioł ma ruszt wodny i tak jak pisałem dolne i górne spalanie
heso Opublikowano 14 Grudnia 2007 #11 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Masz możliwość wrzucenia jakiś zdjęć wnętrza z rusztem ? Najlepszy byłby kanał z cegieł szamotowych od drzwiczek do prawie tylnej ścianki kotła, z jednoczesnym całkowitym zasłonięciem rusztu. Chyba, że kol.jerryk ma jakieś propozycje ( przy okazji dzięki za uznanie). Pozdrawiam. Ps. Jakoś te przeróbki nie idą jak na razie nadzwyczajnie, a przynajmniej nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów o dotychczasowych próbach przeróbki. Nie ma efektów ?
jerryk Opublikowano 14 Grudnia 2007 #12 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Jeżeli to jest kocioł dolno-górnego spalania to proponuję obudowanie paleniska/przynajmniej 2 scian bocznych ustawiając cegłę o grubości 6 cm- bezpośrednio na ruszcie na wysokosć najlepiej dzwiczek zasypowych.Zasklepiania rusztu-w odróżnieniu od kol. Heso -zwolennika palenisk bezrusztowych -nie proponowałbym,ze wzgl.na potrzebę rusztowania podczas stałego palenia.Proponuję dla próby ograniczyć palenisko zwykłą cegłą,kostka brukową,suporexem i doświadczalnie określić jego potrzebną wielkość.Nie polecam dmuchawy.Pompa w układzie ,oraz zawór 3-4 drogowy wskazany-poprawia jakość palenia. Miłej przeróbki. Czekamy na ocenę w/w pomysłu na ograniczenie mocy kotła
stanisław Opublikowano 14 Grudnia 2007 #13 Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam. Chyba powinienem też zmniejszyc palenisko jeśli zmniejszyłem o połowę powierzchnię do ogrzania. Kocioł górnego spalania,dwudziesto kilkuletni.Po otwarciu drzwiczek zasypowych widac dwie grube rury,za rurami dwie przegrody pionowe,palenisko 45x35 cm. Kocioł ogrzewa sklep spożywczy o powierzchni 90 m2,nie wiem ile ma kw,ale identycznym ogrzewam dom o pow.ponad 200 m2. Jerryk,Heso,powiedzcie mi czy nie przedobrze jeśli wyłożę cegłą szamotową ściany boczne po 6cm. a tył paleniska na 11cm. Całośc na wysokośc drzwiczek zasypowych ,czyli 35cm. Podejrzewam że po szamotowaniu z pół godziny dłużej z rana będzie się rozgrzewał,ale za to dłużej będzie trzymał ciepło po południu. Jak długo taka zaprawa szamotowa musi schnąc by móc ponownie rozpalic?
heso Opublikowano 15 Grudnia 2007 #14 Opublikowano 15 Grudnia 2007 Szamot w tym przypadku nie służy jako akumulator ciepla- jest go za mało. Wykladanie paleniska szamotem podwyższa temperaturę spalania, co zawsze jest korzystne. Oczywiście przy okazji warstwa szamotu ogranicza trochę powierzchnię wymiany ciepla w kotle, ale zyskać można na przejmowaniu w dalszej części kotla wyższej temperatury, nie mówiąc o lepszym "wyciśnięciu " energii z paliwa. Myślę, że największym grzechem zwykłych kotłow górnego spalania jest, oprócz niskiej temperatury procesu spalania, mało efektywne wychwytywanie energii ze spalin, pogarszające się gwałtownie przy zasmołowaniu, zapopieleniu, czy pokryciu sie sadzą ścianek kotla. Jeżeli do tego dochodzi podane w nadmiarze powietrze- z podmuchem czy bez, to sami wiecie- kocioł pali jak smok, a temperatura nie bardzo chce wzrastać. Wracając do szamotu- próbować, ale wykładać bez przesady, nie za wysoko. Byłbym raczej za zmianą sposobu spalania- z górnego na dolne, wtedy dopiero można mówić o paleniu czystym i ekonomicznym. Czas schnięcia zaprawy szamotowej ? Jak się nie daje do zaprawy za dużo wody, to można ostrożnie przepalać tuż po jej położeniu. Zresztą lepiej stosować raczej płytki i cegły szamotowe, niż samą zaprawę.
parabellum Opublikowano 16 Września 2012 #15 Opublikowano 16 Września 2012 Czy w przypadku pieca Junkers supraclass (jest to chyba konstrukcja dolnego spalania) można ograniczyć jego moc wykładając komorę spalania cegłami? Mam piec o mocy 24 kW, ale dla posiadanego mieszkania lepsze byłyby zapewne okolice 14-18 kW.
tornister Opublikowano 1 Stycznia 2014 #16 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Witam.Kolego jerryk.Mam kocioł około będzie gdzieś 12 do 15 Kw chyba.Dmuchawa sterownik 2 pompy CO i CWU,ruszt wodny nad paleniskiem w poprzek kotła rura o średnicy około 8 cm.Do ogrzania 80m2 i bijler 120l.Palę miałem .zasypuje średnio 2 do 3 łota miału (jest jescze miejsce na wiecej zasypu).Wszystko byłoby ok ,ale po około 5 lub 6 godzinach Fajnego palenia temp. zadana 50 st.Zaczyna przeciągać temo. ipotrafi nawet o 15 st.Klapka w dmuchawie drzwiczki szczelne piec unikessel.Pałe o góry.Raz paliłem grubszym miałem to nawet przecagnął do 80 st ale też po około 5 czy 6 godzinach .I tak czy na mialem czy grubszym miale trzyma 14 do 15 godzin.Może zabudować komore szamotem.Dz i pozdro
julo23 Opublikowano 28 Stycznia 2015 #17 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Ciekawy temat. Czy takiemu piecykowi też można zmniejszyć moc ? http://www.sas.busko.pl/pl/produkty/sas-multi.html
Andrzej_M_ Opublikowano 28 Stycznia 2015 #18 Opublikowano 28 Stycznia 2015 ,,,, Czy takiemu piecykowi też można zmniejszyć moc ? http://www.sas.busko.pl/pl/produkty/sas-multi.html Wydaje mi się, że można. Ja bym proponował w pierwszej kolejności redukcję dostarczanego powietrza do palnika kotła. Poniżej zmodyfikowana koronka palnika retortowego, po prawie dwóch sezonach grzewczych. Drugi etap modyfikacji kotła, to "wydzielenie, odseparowanie" komory spalania kotła, od części typowego wymiennika ciepła. Ja bym to zrobił tak, jak naszkicowałem na szkicu przekroju kotła pobranego ze strony producenta kotła. Jaką rolę spełniają w ograniczeniu mocy kotła, moje poszczególne sugestie, można poczytać tutaj: https://zawijan.wordpress.com/
gondoljerzy Opublikowano 29 Stycznia 2015 #19 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Czy ta koronka została zmodyfikowana za pomocą betonu żaroodpornego? Jakiego sposobu użyto, że beton trzyma się metalu? Przecież oba materiały mają różną rozszerzalność cieplną. Odseparowanie komory spalania chyba lepiej by było zrobićpod rusztem wodnym, a nie nad rusztem. Oczywiście, pozostawić odpowiednią ilość szczelin po bokach rusztu, żeby nie zadławić przepływu spalin.
Andrzej_M_ Opublikowano 29 Stycznia 2015 #20 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Czy ta koronka została zmodyfikowana za pomocą betonu żaroodpornego? ,,,, To nie beton żaroodporny a silikon wysokotemperaturowy. Technologia wykonania jest bardzo prosta. - Koronkę czyścimy mechanicznie. - Wykonujemy rurki papierowe. Taśma malarska nawinięta odwrotną stroną na klucz imbusowy 6 mm. - Rurki nakładamy na pierwszą warstwę silikonu wysokotemperaturowego położonego w dolnej warstwie otworu napowietrzającego koronki. Następnie nakładamy rurki i zalewamy pozostałą przestrzeń silikonem wysokotemperaturowym. - Tak wykonaną koronkę wkładamy do piekarnika, stopniowo zwiększając temperaturę. - Po utwardzeniu silikonu, możemy wykonać kosmetyczne prace mechaniczne. - Ważne. W czasie montażu koronki w palniku, na sam wierzch obrzeży koronki nakładamy cienką warstwę silikonu i na to dopiero kładziemy talerz palnika. By talerz trwale nie przykleił się do koronki smarujemy lub spryskujemy spód talerza olejem, smarem itp. ,,,, Odseparowanie komory spalania chyba lepiej by było zrobićpod rusztem wodnym, a nie nad rusztem. Oczywiście, pozostawić odpowiednią ilość szczelin po bokach rusztu, żeby nie zadławić przepływu spalin. Przede wszystkim większa trudność w wykonaniu. Ten ruszt wodny w naturalny sposób pokryje się od spodu warstwą wypalonych pyłów, które same będą regulowały swoją grubość warstwy. Byleby tego nie czyścić. Na próbę można położyć na ruszt wodny, aluminiową folie spożywczą i nasypać z góry odpowiednią warstwę popiołu.
bluszcz2000 Opublikowano 4 Lutego 2015 #21 Opublikowano 4 Lutego 2015 Witam serdecznie, czy koledzy z wiedzą i doświadczeniem pomogą zmodyfikować wymiennik kotła 25 KW. Kociołek z palnikiem retortowym stałym (przewymiarowany - powierzchnia do ogrzania 200m2), wymiennik pionowy, prościutki i mało efektywny. Spaliny 260 st. C. Dziękuję z góry.
bluszcz2000 Opublikowano 4 Lutego 2015 #22 Opublikowano 4 Lutego 2015 Kocioł to KW-Ekocentr 25Kw z Pleszewa z dodatkowym rusztem (żeliwny dokładany).
balbulus Opublikowano 4 Lutego 2015 #23 Opublikowano 4 Lutego 2015 Tutaj chyba jedyne, co Ci pozostaje, to zrobić zawirowacze spalin i poustawiać między przegrodami wymiennika, cośkolwiek powinno to dać - bo sporo w komin idzie, sądząc po temperaturze spalin.
bluszcz2000 Opublikowano 4 Lutego 2015 #24 Opublikowano 4 Lutego 2015 Myślę o tym, problem z byłby z montażem bo wyczystki kanałów wymiennika są mniejsze niż same kanały. A czy dorobienie takiej przegrody (szamot na stelażu) miało by większy sens?
tomek66 Opublikowano 4 Lutego 2015 #25 Opublikowano 4 Lutego 2015 Zrób dwa węższe zawirowacze i po problemie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.