Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy piec


Atka

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeciętną moc grzewczą należy brać pod uwagę przy wyborze mocy kotła - wtedy będzie mało, czysto palił i spełniał swoje zadanie bez zbędnych przestojów.  Maksymalna moc grzewcza dotyczy temperatur -20'C , a autor tematu na Syberii chyba nie mieszka?

Opublikowano
9 minut temu, Jamjestcichy napisał:

Podstawowe pytanie.Za ile kupujesz węgiel i jaki?

Około 850zł/t, 24.91MJ, groszek Ziemowit, średnie zużycie +/-20kg/24h plus drewno do rozpalania.

Opublikowano

Zapakuj 5 chłopa do malucha i rozpędź się do 140km/h,a teraz zrób to samo tylko,że z autem o większej mocy.

Które auta zeżre więcej paliwa?

Tak samo jest z kotłem.Za duży źle,za mały jeszcze gorzej.

@Ryni

Mogę tylko pozazdrościć:)

Opublikowano
1 minutę temu, Jamjestcichy napisał:

Mogę tylko pozazdrościć:)

Zima jest ciepła, więc zużycie węgla niewielkie, do tego mogę chyba zaliczyć się do maniaków czystego, a więc i ekonomicznego spalania, więc wynik jest jaki jest.

Opublikowano

E tam,ja zazdroszczę ceny węgla:)

Dobra,bo zbaczamy z tematu.

Opublikowano

Cóż ,do tej pory paliłam tzw. ekomiałem.580 zł tona. Ponoć dobre parametry. Ale ostatnio tona nie starczała nawet na miesiąc .

Pewnie przez słabą sprawność kotła.

Nad ogrzewaniem gazowym też się zastanawiałam ,zwłaszcza pod względem wygody. Tylko obawiam się tych kosztów.

Chwalą sobie moi znajomi,ale mają dobrze wyizolowane domy ,lub nowe.

Więc pewnie zostanę przy kotle...

 

Co do izolacji budynku w najbliższym czasie nie planuję. To trochę kosztuje. I najpierw muszę mieć piec, bo marznę.

Dom jest stary. Piwnica jest tylko pod częścią domu. Parter wysoki. Na górze jest ta słoma. Na części strychu podłoga . No i te kostki kamienne.

Opublikowano

Najlepsza i najmniej obsługowa opcja teraz to Skamp 20KW z palnikiem SV200. 

Opublikowano

@Atka ten ecomiał o nieokreślonej kaloryczności spałeś ze sprawnością ok 40% Paląc ze sprawnością 80% np węgiel - spalisz go o połowę mniej. Kupując za duży kocioł nie uzyskasz sprawności 80% bo kocioł będzie często w podtrzymaniu i nie będzie wtedy takiej sprawności. Nie sugeruj się mocą poprzedniego kotła bo nie był to sprawny kocioł. Ja ogrzewam 380m' MPM-em 18kW ze zmniejszonym o ponad połowę rusztem ( zmniejszoną mocą o połowę) i daje radę. U Ciebie taki dolniak z mocą 9kW spokojnie dałby radę przy paleniu ciągłym. Przy przepalaniu musiałby być trochę większy bo do szybkiego nagrzania potrzebna jest większa moc. Jednak jeśli się normalnie grzeje to nie trzeba szybko nagrzewać i przeciętna moc grzewcza jest dobrym wyznacznikiem potrzebnej mocy bo on będzie oscylował wokół tej wartości ( +/- 3-4kW) i palił z wysoką sprawnością. Ok 3kW powyżej przeciętnej mocy grzewczej powinno wystarczyć w zupełności na węglu ( przy mrozach). Wszyscy kupują kotły na temperatury -20'C Ty tego nie rób bo będziesz zmuszony do tego dokupić bufor lub kombinować z niskokalorycznym opałem by zmniejszać moc za dużego kotła.

Wcześniejsze porównanie z maluchem 140km/h bardzo nie trafne. Lepsze byloby: że można maluchem pojechać po bułki i np. jakąś ciężarówką i w obu przypadkach 4 bułki się przywiezie, ale z różnym zużyciem paliwa ( prędkość z jaką bułki będą jechały nie ma znaczenia ). 

Opublikowano

Prędkość z jaką bułki będą jechały faktycznie nie ma znaczenia,ale zużycie paliwa przy danej prędkości już owszem... czytaj porównanie z maluchem:)

Twoja propozycja jest taka by wstawić malutki kocioł i go żyłować ze stratą kominową.

A co będzie za X lat,gdy zima zaatakuje? 

Użytkownik chce kupić podajnik,która jak wiesz ma modulację mocy.

A Ty piszesz o jakimś dolniaku,pewnie mpm'ie:)

Opublikowano

@Atka, jeśli dobrze wypełniłaś CW to przeciętna moc grzewcza wychodzi około 5.8 kW. Na takiej mocy palnik SV200-25 już ładnie pracuje.

Uderz do @Pieklorz - wg mnie patrząc na wyniki z CW -  jego 20-stka z tym palnikiem będzie w sam raz, cytując go z innego wątku "Sv200-25  od ok. 4,7-5kW do 21kW w domu a po 24kW na stabilnych warunkach w labo".  Na zużyciu opału  byłby to mniej więcej zakres 15-60kg/doba mocnego grochu.

Do tego porządny sterownik (np SKZP-02) i powinno być dobrze. Oczywiście IMHO.

Opublikowano

Liepiej 14 dni pogonič maly kociol i ponad jego moc,niž dlawič dužy w calym sezonie.....Tež mam przewymiarowany 25 i w mrozach užywajem na nim 12Kw.Zejdzie do 2Kw,grzeje ok,ale to nie osczedne,ni dobre palenie,ponownie nie zrobim taki blad....

Opublikowano

No spoko,każdy ma swoje zdanie,ale to autorka zostanie z "problemem" jeżeli źle kupi:)

Opublikowano
16 minut temu, krisgie napisał:

Do tego porządny sterownik (np SKZP-02) i powinno być dobrze. Oczywiście IMHO

Albo dydykowany do SV 200  sterownik agros pid plus i SPPV2  z odpowiednio napisanym oprogramowaniem

Opublikowano
10 minut temu, krisgie napisał:

@Atka, jeśli dobrze wypełniłaś CW to przeciętna moc grzewcza wychodzi około 5.8 kW. Na takiej mocy palnik SV200-25 już ładnie pracuje.

Uderz do @Pieklorz - wg mnie patrząc na wyniki z CW -  jego 20-stka z tym palnikiem będzie w sam raz, cytując go z innego wątku "Sv200-25  od ok. 4,7-5kW do 21kW w domu a po 24kW na stabilnych warunkach w labo".  Na zużyciu opału  byłby to mniej więcej zakres 15-60kg/doba.

Palnik 25kW z jaką sprawnością będzie pracował na mocy 5 kW???

Zużycie opału 60kg/doba to 1,8 tony / miesiąc więc więcej niż teraz na sprawności ok 40%.

Średnia z 15-60kg/doba to 37,5kg/doba x 30=1,1 tony

Po co palnik 25 kW?

Tu jest potrzebny palnik, który by modulował pomiędzy 3-9kW

Opublikowano
Godzinę temu, Piecuch19 napisał:

Tu jest potrzebny palnik, który by modulował pomiędzy 3-9kW

Koleżanka ma 220m nieocieplonego domu, to co podajesz w większej części sezonu grzewczego by pewnie starczyło ale w większe i dłuższe mrozy trzeba by się raczej dogrzewać a dawać 8-10k za kocioł i włączać farelki jak mocniej i dłużej przyciśnie to IMHO pomysł taki sobie. Ostatnio zimy są łagodne ale kocioł kupuje się na kilka ładnych lat i trudno przewidzieć jak będzie. Ty sobie co najwyżej odsłonisz kawałek rusztu jak przyjdzie prawdziwa zima a koleżanka może mieć problem z dogrzaniem...

Mam też wątpliwości co do wyniku z CW ale widzę że inni koledzy również. Gdybym ich nie miał, napisał bym że wersja 15kW palnika byłaby prawie. 

Napisałem tylko to co uważam, też jestem przeciwnikiem mocno przewymiarowanych kotłów ale  dłuższe przeciążanie palnika nie uważam za dobry pomysł, to może rodzić problemy ze spalaniem,  z trwałością samego palnika itp..

Akurat w przypadku tego palnika zmniejszenie jego zakresu mocy jest proste jak drut.

Żeby nie było - to tylko moje zdanie i głos w dyskusji użytkownika podajnika, teoretycznie sam mógłbym mieć mniejszy palnik niż mam ale praktycznie bym nie chciał.

Opublikowano

Jescze bym troche pozauwazywal nad tymi 20 Kw,bo u mnia 200m nieocieplonych i najwieksy odbior za 3 lata mialem 12 Kw..Nie znam wszystkie parametry moiho domu-lata 80´s (dokladnie material budowalny scian,izolacja sufitow),tak na oczko(isto blednie wpisane dane) cieplowlasciwe licza mi 20-25Kw....Na tych pogodach 90% sezonu jest moc okolo 5KW.W moim przypadku 20% mocy nominalnej,(nie mowiac raczej o mocy palnika)to jest mimo dobra sprawnosc kotla i rok,co rok peniadze za opal wylatuja w komin.I gdybym mial na tydzien w sezonu dogrzewac grzejnikmi elektrycznymi,wychodzilo by taniej :-) na malym kotlu.

Opublikowano

@bercus

Lata 80 to już ciut lepsze budownictwo niż 40:)

Tutaj padła dobra propozycja-autorze zrób audyt.

Opublikowano

Budownictwo lepsze,no každy budowal z tego,co mial(nie wiem,czy tež tak dlugo bedzie stal)....Lata 40´,to troche ine budownictwo.Czysta cegla,kamieni,zero styrenow,silikatow,straty ciepla isto wieksze.Znajomy poczal grzac taki dom poprzed swiatymi i ponad miesiac rozgrzewal przy dužym zužyciem opalu,nadto instalacja skopana,jak na mieszkanie w bloku.

Opublikowano

@bercus

Racaj.Pod względem wytrzymałości to te zabytki przeżyją obecne,ale niestety nie są one jakoś super ciepłe.

Latem jest zimno a zimą jeszcze bardziej:)

Opublikowano

Choć faktycznie wynik z kalkulatora może budzić wątpliwości to jednak jak już wcześniej pisałem ten budynek ma nietypową jak na dzisiejsze czasy konstrukcje, ściany o grubości 1m maja współczynnik przewodności cieplnej na poziomie 0,75-0,8, a to ekwiwalent 5cm styropianu, słoma na przewodność na poziomie 0,07-0,08, a okna 1, wiec to okna są jak we wszystkich budynkach najsłabszym ogniwem ocieplenia, a w takim budynku okna raczej nie będą zbyt duże, więc utrata ciepła też mniejsza.

Dlatego propozycja kolegi @eliks wydaje mi się sensowna, kocioł który zaproponował jest znany na forum i wazie problemów ktoś zawsze może pomóc, pozostaje jeszcze putanie czy węgiel, czy gaz, bo jednak przy kotle węglowym trzeba zawsze przeprowadzić jakieś regulacje w ciągu sezonu, a to ze wzgledu na zmianę temperatury, a to ze wzgledu na zmianę węgla, jednak węgiel węglowi nie równy.

Opublikowano

Palnik SV200 w mocach od 15 do 25kW ma jedną "budę" - zmienia się płytka paleniskowa.
Więc jak ktoś kupi kocioł 20kW to kosztem wyższych spalin może zasadzić tam płytkę paleniskową z 25tki. W rezultacie kocioł będzie mieć np. 23 kW.

Reasumując - ja bym dzwonił do Sekoma, popytał i wziął ze 2 płytki paleniskowe. Np. kocioł 20 i płytkę z 20tki i 25tki.

Co do zapotrzebowania - inaczej się rozpala i gasi w takim budynku, a inaczej utrzymuje temperaturę.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.