Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy piec

Atka

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zaznaczam że jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z ogrzewaniem.

Niestety stoję przed wyborem kupna nowego pieca , stary nadaje się na złom.

Do ogrzania mam ok. 220m2

Dom stary, nieocieplony. Mury grube,prawie na metr. Cegła. 

Podłogówka w części i kaloryfery.

Do tej pory miałam piec Spyra na ekomiał,z podajnikiem. 35 kw. Mieliśmy docelowo ogrzewać 370m2

Ogólnie potrzebuje panów pomocy....

• Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Na początek warto by ustalić jakiej mocy powinien być nowy kocioł, jest do tego kalkulator https://cieplowlasciwie.pl/start  ,trzeba w nim podać kilka informacji technicznych dotyczących budynku, w razie wątpliwości co wpisać pytaj. Po wykonaniu obliczeń wklej link.

Opublikowano

Witaj Atka

Tak na powitanie to wspaniale by było też żebyś wypełniła i odesłała wynik ze strony https://cieplowlasciwie.pl/start 

Łatwiej będzie podjąć decyzję jaki ma być ten nowy piec. Ja jestem tu od niedawna,więc doświadczenia jeszcze nie mam,ale doświadczeni koledzy z forum chętnie pomogą.

Pozdrawiam

plasticfun

p.s Nie zdążyłem Ryni byłeś pierwszy ;-)

Opublikowano

Atka 

Ja bym postawił na kocioł Sekom Technix 24 KW maja  bardzo dobre palniki a ten który podałem podołałby jeśli chodzi  o twoje parametrów budynku.

Pozostaje jeszcze pytanie jaki masz komin? tzn.ceglany ,ceramiczny albo masz komin nierdzewny  to też ważne.

Musisz tez wiedzieć,że jeśli planujesz jakąkolwiek termomodernizację lub rozbudowę w przyszłości jak pytał kolega Jamjestcichy powyżej to też będzie miało duże znaczenie w wyborze mocy kotła.

Każdy ci tu napisze,że przewymiarowany kocioł do większe zużycie opału.

Ale mam nadzieje że jeszcze ktoś dołączy do dyskusji i coś dorzuci od siebie.

Kolega o nicku Pieklorz do niego pisz. On ma te kociołki w małym palcu,więc ci doradzi.

Pozdrawiam

plasticfun

Opublikowano

Czesc.