Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy piec


Atka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaznaczam że jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z ogrzewaniem.

Niestety stoję przed wyborem kupna nowego pieca , stary nadaje się na złom.

Do ogrzania mam ok. 220m2

Dom stary, nieocieplony. Mury grube,prawie na metr. Cegła. 

Podłogówka w części i kaloryfery.

Do tej pory miałam piec Spyra na ekomiał,z podajnikiem. 35 kw. Mieliśmy docelowo ogrzewać 370m2

Ogólnie potrzebuje panów pomocy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek warto by ustalić jakiej mocy powinien być nowy kocioł, jest do tego kalkulator https://cieplowlasciwie.pl/start  ,trzeba w nim podać kilka informacji technicznych dotyczących budynku, w razie wątpliwości co wpisać pytaj. Po wykonaniu obliczeń wklej link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Atka

Tak na powitanie to wspaniale by było też żebyś wypełniła i odesłała wynik ze strony https://cieplowlasciwie.pl/start 

Łatwiej będzie podjąć decyzję jaki ma być ten nowy piec. Ja jestem tu od niedawna,więc doświadczenia jeszcze nie mam,ale doświadczeni koledzy z forum chętnie pomogą.

Pozdrawiam

plasticfun

p.s Nie zdążyłem Ryni byłeś pierwszy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atka 

Ja bym postawił na kocioł Sekom Technix 24 KW maja  bardzo dobre palniki a ten który podałem podołałby jeśli chodzi  o twoje parametrów budynku.

Pozostaje jeszcze pytanie jaki masz komin? tzn.ceglany ,ceramiczny albo masz komin nierdzewny  to też ważne.

Musisz tez wiedzieć,że jeśli planujesz jakąkolwiek termomodernizację lub rozbudowę w przyszłości jak pytał kolega Jamjestcichy powyżej to też będzie miało duże znaczenie w wyborze mocy kotła.

Każdy ci tu napisze,że przewymiarowany kocioł do większe zużycie opału.

Ale mam nadzieje że jeszcze ktoś dołączy do dyskusji i coś dorzuci od siebie.

Kolega o nicku Pieklorz do niego pisz. On ma te kociołki w małym palcu,więc ci doradzi.

Pozdrawiam