Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki (mały) kocioł


KarolBl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jestem zielony w temacie kotłów z podajnikiem, a jeżeli chodzi o pellet to już wcale

Do ogrzania stary dom którego zaczynam remont

dom ma jakieś 90m^2 na dole, strych na razie nieużytkowy, tak lekko licząc będe potrzebował 3-4 lata na jego wykończenie, ale powierzchnia będzie dużo mniejsza

na dzień dzisiejszy kocioł zasypowy o mocy 10kW (Defro Optima komfort plus, pow wymiennika 1,3m^2, taki dolno-górniak (ja zaślepił górny przelot spalin żeby pracował jako dolniak - przez co większy syf w piecu, ale mniejszy w kominie). Przez 90 proc czasu się nudzi, żeby pracował na okrągło z odpowiednią mocą muszą być przez całą dobę temperatury przynajmniej kilka stopni poniżej zera - inaczej robi się za gorąco musze gasić i po jakimś czasie rozpalać od nowa. Te 10kW to mocy aż nadto. Mieszka na granicy Lubuskiego i Wielkopolski więc klimat u nas łagodny

Dom stary z lat '50, nieocieplony od zewnątrz, za to położony 5cm styropian + regips od wewnątrz - najgorszy możliwy szajs. Fakt że łatwiej ugrzać, ale nie ma nic pojemności cieplnej - jak tylko zgaśnie w piecu za godzinę jest już zimno, a po kilku godzinach w domu np. 16 stopni

W tym roku planuje zmienić dach i powystawiać go tak żebym mógł poocieplać ściany od zewnątrz, w kolejnych latach już poszczególnymi pomieszczeniami będe wyrzucał ten styropian ze środka i robił izolację posadzki. Czy to się uda zrobić do zimy to już nie wiem bo w moim rejonie wszyscy zawaleni robotą na rok do przodu

Instalacja CO sprzed 10 lat w całości na grzejnikach konwekcyjnych, rurki miedź, zamknięty układ

Ograniczenia starego domu: