Dyzio997 Opublikowano 22 Listopada 2019 #1 Opublikowano 22 Listopada 2019 Witam, Proszę o utwierdzenie mnie, w którym miejscu w mojej instalacji powinna się znaleźć pompa kotłowa. Aktualnie pompa CWU pracuje non stop, ale na pewno przez to woda w układzie się wychładza. Czy w ogóle opłaci się zakładać pompę w mojej instalacji (zasobnik CWU blisko kotła). No i jaka tam pompa powinna się znaleźć 25/40 czy wystarczy 15/14? Na zdjęciach instalacja, pompa na gorze to pompa CO, ta wjest tle to CWU. Ja uważam, że pompa kotłowa powinna być na rurze, która idzie z zaworu 4D w dół (patrząc na zdj. 1) nitka ta wchodzi w powrót do kotła. Sorry za te wiszące przewody, ale nadal ogarniam kotłownię...
marecki11 Opublikowano 23 Listopada 2019 #2 Opublikowano 23 Listopada 2019 Tak,na nitce z zaworu do powrotu kotła.Załóż taką,która najmniej prądu pobiera.Może być np. IBO 25/40lub droższa WILO YONOS PICO 25/1-4 25/40
Kazio321 Opublikowano 23 Listopada 2019 #3 Opublikowano 23 Listopada 2019 Wilo jest droga około 500zl. Sam ostatnio zakładałem. Ale od razu widać różnicę pracy instalacji oczywiście na +
gmaj22 Opublikowano 23 Listopada 2019 #4 Opublikowano 23 Listopada 2019 Jak dobrze poszukasz, to i za 200 znajdziesz po serwisie z wymienionym wirnikiem. Np. TUTAJ
sambor Opublikowano 23 Listopada 2019 #5 Opublikowano 23 Listopada 2019 Tylko wilo musi być z wtyczką, inaczej dodatkowe koszty.
Kazio321 Opublikowano 23 Listopada 2019 #6 Opublikowano 23 Listopada 2019 Ja na szczęście miałem dodatkowe wtyczki 2szt. Przy zakupie kotła :)
gmaj22 Opublikowano 23 Listopada 2019 #7 Opublikowano 23 Listopada 2019 Miałeś wtyczki tzw. "komputerowe" do podłączenia kabla zasilającego do sterownika a nie do pompy!! O takim czymś @sambor pisał - to kosztuje 50-60 PLN.
Jockey Opublikowano 23 Listopada 2019 #9 Opublikowano 23 Listopada 2019 Patrząc na te fotki i często oglądane pompy "do góry nogami" zastanawiam się zawsze i mam taki nierozstrzygnięty dylemat: czy Ci instalatorzy tak montujący pompy, to tacy fachowcy, co to nawet korpusu pompy odwrócić nie umieją, czy też takie nygusy, którym się tego zwyczajnie nawet zrobić nie chce.... No chyba, że to taka fantazja inwestora, ale to już inna sprawa
gmaj22 Opublikowano 23 Listopada 2019 #10 Opublikowano 23 Listopada 2019 Może klucza ampulowego #5 nie maja? ;) Podobna sytuacja jest ze "stojącymi" filtrami przed pompami - to takie "męskie" przecież :))))
teres Opublikowano 23 Listopada 2019 #11 Opublikowano 23 Listopada 2019 18 godzin temu, Dyzio997 napisał: Witam, Proszę o utwierdzenie mnie, w którym miejscu w mojej instalacji powinna się znaleźć pompa kotłowa.(...) Na zdjęciach instalacja, pompa na gorze to pompa CO, ta wjest tle to CWU. Ja uważam, że pompa kotłowa powinna być na rurze, która idzie z zaworu 4D w dół (patrząc na zdj. 1) nitka ta wchodzi w powrót do kotła. Możesz dać na powrocie z zaworu do kotła, chyba najlepsze miejsce. Spotkałem się też z wersją, że pompę łączysz przed zaworem, a powrót robisz wspólny z zaworem.
eliks Opublikowano 24 Listopada 2019 #12 Opublikowano 24 Listopada 2019 Kupowałem z Allegro z różnych sklepów Pico 1-4 po 420zl i 1-6 po 500zl i wszystkie miały wtyczki.
cule Opublikowano 27 Listopada 2019 #13 Opublikowano 27 Listopada 2019 Jeżeli mogę się wtrącić, to moim zdaniem nie ma sensu tak drogiej pompy używać jako kotłowej. 3 sezon użytkuję najtańszego Diamonda "elektronicznego", aktualnie 277 zł na Allegro. Zużycie wyświetla 5W ;)
Dyzio997 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Autor #14 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Panowie, to ja instalowalem te pompy, na szybko, bo były tu stary Grundfos 25-60 i LFP 25-40. Po sezonie obiecuję, że przekrece. Teraz pytanie, jak to będzie z ekonomią? Przy aktualnych temp. pale 28kg ekogrochu 27-29MJ na dobę. Czy zauważę różnice w ilości spalanego paliwa?
Kazio321 Opublikowano 4 Grudnia 2019 #15 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Powinno być lepiej. Ja zjechalem z 24kg/24h na 18kg/24h tylko że pelletu.
Dyzio997 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Autor #16 Opublikowano 4 Grudnia 2019 @Kazio321 wcześniej w ogóle bez pompy czy CWU chodziło non stop jak u mnie?
Dyzio997 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor #18 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 12 godzin temu, qbot1 napisał: Witam mam bardzo dużo sadzy w kotle powietrze minimalne to 12 a maks 24 dmuchawa wpa06 dodam ze eko się ładnie wypala i praktycznie sam pył w szufladzie dołączam wykres Jak masz czarno w kotle to za mało powietrza. Podnoś delikatnie i obserwuj. Nie zmianiaj kilku parametrów na raz. Panowie teraz ja opiszę swój problem. Temperatury na zewnątrz coraz wyższe a u mnie spalanie niewiele mniejsze. Brak pompy kotłowej, więc CWU chodzi non stop. Mieszasz 4D mam, jest zamknięty praktycznie cały czas a mimo to na grzejniki idzie 38-39° woda. Jak macie ustawione pompy CO? Cały czas włączona przy mieszaczu czy jednak jak osiągnie temp. w domu to się wyłącza?
bercus Opublikowano 3 Kwietnia 2020 #19 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Jesli ma czujnik co pobliž zaworu,cieplo wstepi rura przy zamknietym zaworze i pompke wylaczonej cez wode stojaca.(jesli teda grzejniki zimne).Ja nie wylaczam pompke,tylko sterujem pogodowo i kiedy juž cieplo,cieplo(dom sa przegrzewa przy zadanej podstawowej 31) przelaczam na grzanie czujnikom pokojowym z temp. co 24-36,zadana 31.Pompka stale.Przy spadku na 24 kociol juž praktycznie nie grzeje,tylko trzyma zadanej,przy zapotrzebowaniu lekko przygrzeje.
Dyzio997 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor #20 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Kolego, mam czujnik jakieś 50cm za pompką. Problem w tym, że jak zawór jest zamknięty i pompa pracuje to na grzejniki idzie 38-39°C przy wyłączonej pompie temperatura ta spada do 30°C. Jak nie wyłącze pompy to mi pali 28kg groszku przy takich temperaturach co jest nie do przyjęcia. Jak wyłącze opcje pompa CO zawsze włączona gdy mieszacz i pompa załącza się tylko wtedy, gdy temperatura z czujnika temp. wewnętrznej spadnie poniżej zadanej to pali mi 18kg.
FAFAŁ Opublikowano 7 Kwietnia 2020 #21 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 @Dyzio997 gdzie Ci się gubi te dziesięć kilo ? Jakiś przesyl ziemią czy co ? Kurcze to sporo mocy jak by nie patrzeć .
bercus Opublikowano 7 Kwietnia 2020 #22 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Dyzio997 napisał: Problem w tym, że jak zawór jest zamknięty i pompa pracuje to na grzejniki idzie 38-39°C To jest cos zle z zaworom,zle namontowany silownik,lub zawor,obrocena klapa w zaworu itp.
tig22 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 #23 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 2 godziny temu, Dyzio997 napisał: Kolego, mam czujnik jakieś 50cm za pompką. Problem w tym, że jak zawór jest zamknięty i pompa pracuje to na grzejniki idzie 38-39°C przy wyłączonej pompie temperatura ta spada do 30°C. Jak nie wyłącze pompy to mi pali 28kg groszku przy takich temperaturach co jest nie do przyjęcia. Jak wyłącze opcje pompa CO zawsze włączona gdy mieszacz i pompa załącza się tylko wtedy, gdy temperatura z czujnika temp. wewnętrznej spadnie poniżej zadanej to pali mi 18kg. Powtórzę Sprawdź mocowanie napędu czy nie obraca się o pewien kąt swobodnie w stosunku do zaworu, bywa że przez kilka stopni luzu, napęd obróci się do położenia zamknięty/krańcówka ale ze względu na ten luz zawór nie jest Fizycznie w 100% zamknięty. Możesz rozłączyć napęd i ręcznie spróbować domknąć i poobserwować co z temperaturą, ewentualnie, na zaworze jest skala sprawdzić w jakim jest położeniu
Dyzio997 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor #24 Opublikowano 7 Kwietnia 2020 12 godzin temu, 8010 napisał: Powiedz jakim cudem przy zamkniętym zaworze może iść ciepła woda na grzejniki? Pewnie masz odwrotnie zamontowany. Jakbym wiedział to bym nie pisał na forum. Idę odkręcę siłownik z zaworu i ręcznie go zamknę, zobaczę co wtedy z temperaturą będzie.
Dyzio997 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Autor #25 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Odkręciłem, złożyłem z powrotem. Załączam zdjęcia z ustawieniem pompy CO zawsze włączona gdy mieszacz na 0. Dziś ma być podobna pogoda, wczoraj zmieniłem to ustawienie na 1, zobaczymy jak spalanie się zmieni...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.