Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@gbbsoft @teres @sambor Wczoraj jakby piec się obudził, ładnie chodził sobie na 12% mocy i trzymał 27C praktycznie cały czas, chodził kilka ładnych godzin. Zwiększyłem temperaturę na budowie do 19C.

Dzisiaj rano na budowie sytuacja taka sama. Piec odpala się, szybko dogrzewa i się wyłącza. Jakby nie było odbioru ciepła. Nawet nie dogrzał chaty do tych 19C od wczoraj. Elektrozawory wszystkie otwarte... Wczoraj ładnie sobie śmigał na 

Czy problemem może być że mam wszystko na pompie z pieca? Przepływy w dolnym rozdzielaczu około 1 a w górnym nawet 1 nie dobijają, niektóre nawet poniżej 0.5. Wrzucenie sprzęgła z pompą przy piecu pewnie polepszyło by przepływy. Pompa kotła idzie prawie cały czas na 80-100% bo ustawiłem że ma trzymać ciśnienie.

Opublikowano

No to mamy problem z instalacją - rury zasilające rozdzielacze o zbyt małych średnicach - jakie to średnice.

Pewnie dodatkowo za długie pętle .

Ile jest pętli i jak długie są?

Jakie rury i jakiej długości zasilają rozdzielacze?

Opublikowano (edytowane)

@sambor @gbbsoft @teres Wygląda to tak:

- góra - roździelacz 11 obwodów, drabinka w łązience
- dół - roździelacz 10 obwodów, drabinka w łazience, grzejnik w garażu
- łącznie około 1200m rury 16mm, 140m2 podłogówki

Wiem, że grzejnik w kotłowni i drabinki zasilane tym co idzie na podlogówke będą letnie - ale nie przeszkadza mi to. 

Wcześniej miałem zestawy pompowo mieszające przy każdym rozdzielaczu ale po dwóch tygodniach je zdemontowałem. Musiałem bez sensu grzać więcej aby potem i tak zmieszać przy roździelaczu. Dodatków pompy szumiały, było słychać w pokoju.

Przekroje mniej więcej takie jak na załączonym rysunku.

IMG_20201214_111416.jpg

Edytowane przez dawrut
Opublikowano

To masz PEX25x2,5 lub 26x3 i PEX20x2 a PEX20 na 10 obiegów to zdrowia życzę jak będzie przepływ ok 0,5-0,8l

Jak patrzyłem na twoje poprzednie posty to miałeś układy zasilania na pompach mieszających, które od biedy zapewniały jakieś przepływy ale były praktycznie bez sterowania i wymagały wysokich ( ponad 50C) temperatur zasilania.

Opublikowano

@sambor A dorzucenie sprzęgła za piecem i dodatkowej jakiejś większej pompy za sprzęgłem? Nie powinno to poprawić sytacji?

Więc wczoraj jak piec leciał sobie na 12% przez parę godzin (jakiś odbiór musiał mieć) to nie wiem co to było...

Opublikowano (edytowane)

Jakiś odbiór zawsze będzie, ale prawidłowi działać już nie da rady!

To nie słaba pompa czy brak sprzęgła i pompy za nim, to za cienkie rury!

Jak dasz mocną pompą za sprzęgłem to będziesz instalację słyszał i to głośno!

Ale ty wiesz lepiej.

Edytowane przez sambor
Opublikowano (edytowane)

Szum dodatkowej pompy w kotłowni kompletnie mi nie przeszkadza. Wcześniej miałem pompy przy rozdzielaczach które znajdowały się praktycznie w domu. Szczególnie jedna pompa była tuż za pokojem córki i wyraźnie było słychać tam szum. Nie wspominając już o tym że musiałem grzać wyższą temperaturę a potem mieszać to przy rozdzielaczu.

Jestem skłonny wrzuć to sprzęgło z dodatkową, na pewno poprawi to odbiór ciepła zwiększy przepływy.

Edytowane przez dawrut
Opublikowano

@sambor Posiedziałem 40min przy piecu i porobiłem kilka testów. Zauważyłem że jak piec włączy się po 10min przestoju i zaczyna szybko nagrzewać to tuż przed tym jak ma się wyłączyć (temperatura projektowa 32C i przy niej się wyłączał) to zaczynał modulować palnik i obniżać moc. Nigdy nie dał rady bo pewnie odbiór jest słaby przez jedną pompę. Zwiększyłem temperaturę maksymalna z 35 do 38C oraz temperaturę projektową z 32C na 35C. I uwaga - jakoś to pomogło! 

Daje to czas aby kocioł zszedł z modulacja do 12-15% mocy, pompa odbiera ciepłą wodę i temperatura spada aż zatrzyma się na zadanej (a dzisiaj to 26C na podstawie krzywej) i piec ładnie sobie chodzi na 12% mocy.

Działa! Jestem ciekaw czy wszystko ładnie nagrzeje się do jutra i jak piec będzie chodził jak podjadę jutro na budowę. Jak to nic nie da za parę dni to wrzucam sprzęgło z pompą.

Opublikowano

Sprzęgło + pompa też pomogą Ci odebrać więcej ciepła z kotła. Tylko koniecznie jeszcze czujnik sprzęgła dorzuć.

Ale kto wie, może podniesienie temperatury projektowej i możliwość wpływania sterownika na pracę kotła jest pewnego rodzaju rozwiązaniem problemów.

  • Przydało się 1
Opublikowano (edytowane)

@sambor @teres Wpadam dzisiaj na budowę a tam cieplutko! Kociął ładnie sobie śmigał na 26C, nie wyłaczał się. Wygląda na to, że działa.

W weekend będę dłużej więc będę mógł zrobić kolejne testy - obniżyć ciut temperaturę projektową. 35C to nie jakoś dużo ale może wystarczy już 33/34C aby piec zaczął modulować. Obnizyło by to ciut krzywą.

Przestawię też aby startował nie co 10 a co 30 min. Spowoduje to mniej odpaleń w momencie jak np. strefy będą pozamykane.

Edytowane przez dawrut
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

@teres @sambor @gbbsoft A orientujecie się może czy obniżenie mocy kotła (Junkers Cerapur smart ZSB 24-5c) w ogóle może coś zmienić w tym przypadku? Kociął startuje z jakąś mocą startową, z tego co widziałem u mnie startuje na 56% i dopiero po chwili zaczyna modulować. Ta "chwila" to i tak było za długo w moim przypadku bo zdąrzył nagrzać wodę do zadanej zanim zaczął modulować, wolny odbiór ciepła i się wyłączał. Dlatego zwiększyłem mu o 3C temperatorę projektową co niby na ten moment rozwiązało problem.

Czy obniżenie mocy kotła na C.O z 24kW do powiedzmy 10kw może spowodować, że moc startowa będzie niższa? Bo sporo by zmieniło w mojej sytuacji.

Edytowane przez dawrut
Opublikowano

@teres @sambor Przedwcześnie się cieszyłem... Dzisiaj po dwóch dniach wchodzę na budowę a tam 16C... Podniesienie temperatury projektowej nic nie dało. Ręce mi opadają...

Mam chyba 3 wyjścia:

- zamontowanie CW400 w domu i branie pod uwagę faktycznej temperatury pomieszczenia (teraz uwzględniam tylko zewnętrzną, CW400 na kotle). Tylko wtedy sterowanie strefami chyba jest bez sensu...

- podłączenie centralek od sterowania strefowego podlogówka pod piec. Pierwsza zworka, grzeje/nie grzeje. Jak zawór będzie otwarty to wiadomo piec dostaje sygnał i wie że ma grzać.

- dorzucenie sprzęgła hydraulicznego z dodatkową pompa aby polepszyć odbiór ciepła z kotła. Tu pytanie: czujnik temperatury sprzęgła działa w ten sposób że piec uwzględnia ta temperaturę jako jakiś wpływ pomieszczenia?

Sam już nie wiem co robić...

Opublikowano



[mention=55071]teres[/mention] [mention=18578]sambor[/mention]  Tu pytanie: czujnik temperatury sprzęgła działa w ten sposób że piec uwzględnia ta temperaturę jako jakiś wpływ pomieszczenia?




Nie. Czujnik temperatury na sprzęgle powoduje, że piec dostaje zadanie utrzymanie zadanej temperatur (wynikającej z krzywej grzania plus korekty) na sprzęgle zamiast na wyjściu z pieca (gdy nie ma sprzęgła).

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

@gbbsoft To może sporo zmienić w mojej sytuacji. W chwili obecnej piec szybko nagrzewa bo prawdopodobnie odbiór jest wolny (wszystko na pompie z pieca) i się wyłącza. Potem temparatura jest około 17C przez 10 min i piec ponownie się odpala. 
Jeżeli miałbym sprzęgło z czujnikiem to o ile dobrze Cię rozumiem, piec sprawdzał by sobie co jest w sprzegle a nie na wyjściu a wiec nie wyłączałby się od razu bo widziałby, że temperatura jest za niska. Miałby sporo czasu na modulację na niższą moc. 

Edytowane przez dawrut
Opublikowano
1 godzinę temu, dawrut napisał:

Przedwcześnie się cieszyłem

Mam chyba 3 wyjścia:

Które już dawno omawialiśmy ,

Jest jeszcze 4 - rozebrać te cienkie rury i ułożyć odpowiednie nowe - wtedy nie trzeba sprzęgła ani drugiej pompy.

Opublikowano
6 minut temu, sambor napisał:

Które już dawno omawialiśmy

Wiem...

Jednak nie ma opcji rozebrania tego co zostało położone. Jedyna opcja to EWENTUALNE dobranie się do rozejścia na drugi roździelacz bo to rozejście jest w kotłowi o mogę trochę podkuć ścianę. Wtedy miałbym dostęp do dwóch roździelaczy osobno. 

 

Opublikowano

Może i leci drugi rok ale nie u mnie. Ja tylko się podłączylem pod ten temat aby nie tworzyć nowego wątku.

@gbbsoft Jakieś sprzęgło byś doradził z pompą?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam ten kocioł ale 14 KW sprzęgło mam Flamco 1cal 40kW link
Co do tych twoich rur to ci powiem ze ja mam miedź 22 do rozdzielacza od podłogówki.  Mam na nim  6 obiegów, 4 duże (od 90- do max120m) i 2 małe (łazienka i korytarz ) i zastanawiałem się czy nie za małe te rurki 22.  ( na 3 biegu już słychać pompę a rotametry widać ze porywa i przepływy rosną znacznie)
Przy czym dostęp  mam bo wszystkie rozdzielacze mam w kotłowni wiec w razie czego wymienię na 28 (chociaż myślę ze nie będzie potrzeby)

Montuj to sprzęgło i pompkę jak nie masz innego wyjścia 
więcej nie pomogę bo kotłownia dopiero startuje

Edytowane przez zip20
Opublikowano
6 godzin temu, zip20 napisał:

na 3 biegu już słychać pompę a rotametry widać ze porywa i przepływy rosną znacznie

Słychać pompę gdzie? W kotłowni?

Jeżeli tak to nie problem dla mnie. Od tego jest kotłownia.

Opublikowano

Ostatnie dwa pytania:

  1. Jaką macie maksymalną temperature wyłączenia ustawioną na piecu w przypadku ogrzewania podłogowego?
    (pokrętło na piecu)
  2. Jak sie ma do działania pieca temperatura która ustawiam na CW400 skoro mam go zamontowanego na piecu i nie jest to temperatura pomieszczenia (zdjęcie)?
     

131980434_10215548158017424_6089552462771755658_o.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.