Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C + CW 400, załączanie palnika.


dekmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Posiadam kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C z sterownikiem CW400 z czujnikiem na zewnątrz.
Jestem jeszcze trochę zielony jeśli chodzi o obsługę ale się uczę.
Mam pytanie gdyż teraz zaczęliśmy grzać dom,  wczeskiej tylko CWU. Powierzchnia do ogrzania to około 150m2, dom piętrowy + strych, dach pełne odeskowanie plus blacha, dom ocieplony 10 cm grafit ściany grube na 45 cm, okna nowe 2 szybowe, małe pętle podłogówki w kuchni, 2 łazienki i2  przedpokoje na zaworach RTL reszta to grzejniki odpowiednio przewymiarowane wszystko na jednym obiegu. 
Temperatura na kotle ustawiona na 40C, w domu w ciągu dnia temperatura rządna na sterowniku 19,5C a obniżona 19C w ciągu nocy. Jak na razie moje ustawienia to (  metodą prób i błędów):
Zainstalowany czujnik sprzęgła hydraulicznego -NIE
Min temp zewnętrzna.  -20C
Tłumienie - TAK
Typ budynku - ŚREDNI
Czas wybiegu pompy 3 min
Sposób regulacji - TEMPERATURA ZEWN. Z PUNKTEM POCZĄTKOWYM
System grzewczy - GRZEJNIKI
Krzywa grzewcza: punkt końcowy 50C, punkt początkowy 25C, max temp zasilania 60C, wpływ pomieszczenia 4K, korekta temp. pomieszczenia 0K
Sposób obniżenia - PRÓG TEMP. POMIESZCZENIA
Jak do tej pory wydaje mi się że wszystko z dogrzewaniem wygląda ok ale nurtuję mnie jedna rzecz mimo że temperatura zmierzona w pomieszczeniu jest wyższa od temperatury ustawionej na sterowniku około 1C, w kotle i tak się załącza palnik podgrzewa wodę do 40C ( temperatura żądaną na kotle) i się wyłącza, czyli w ciągu dnia mimo że nie musi dogrzewać pomieszczeń załącza się 20 parę razy.

Czy to jest normalne? 
Czy powinienem zmienić jakieś ustawiania?
Czy jeśli nie posiadam sprzęgła hydraulicznego to może jednak muszę na sterowniku ustawić że takie sprzęgło posiadam na kotle? 

Proszę o pomoc :) 
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe informacje z chęcią udzielę.

Z góry dziękuję :)