Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piec oddalony 20m od domu


Elosek12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam planuję wynieść piec do budynku gospodarczego oddalonego od domu ok 20m. 

Czy możecie mi doradzić co będzię lepszym rozwiązaniem , czy prowadzić 6 rur do domu z kotłowni, tj. co, podłogówka, cwu, cyrkulacja, powrót i woda zimna, wstawić bojler przy piecu czy doprowadzić 2 rury zasilanie i powrót i rozdzielić wszystko w domu.

Dom ma 140m2 powierzchni grzanej, piec 25kw z podajnikiem, Dom ocieplony styropianem 10cm, W domu jest 16 pętli ogrzewania podłogowego po 65m oraz 11 grzejników stalowych 1500W wszystko spięte na rozdzielaczach pex 16 oczywiście podłogówka i grzejniki na osobnych obwodach. W domu planowane jest zrobienie poddasza użytkowego dlatego został zakupiony większy piec.Chce was się doradzić gdyż hydraulik stwierdził że lepiej jest kłaść 6 rur których cena jest o 4000zl droższa niż puścić 2 rury do piwnicy i tam dać bojler oraz rozdzielić obwody na grzejniki cwu i podłogowke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax

Kocioł w przybudówce a reszta w budynku mieszkalnym. Ja to bym zrobił tak aby kocioł napędzał jedynie po stronie pierwotnej wymiennik płytowy i zbiornik CWU. Za wymiennikiem obieg grzejników i podłogówki na osobnych pompach. Wystarczą wtedy dwie rury 1 cal pomiędzy budynkami. Oczywiście w izolacji. Odpadają straty na cyrkulacji CWU i obiegach grzewczych. Mniej rur w ziemi to mniejsze straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Digitrax napisał:

Kocioł w przybudówce a reszta w budynku mieszkalnym. Ja to bym zrobił tak aby kocioł napędzał jedynie po stronie pierwotnej wymiennik płytowy i zbiornik CWU. Za wymiennikiem obieg grzejników i podłogówki na osobnych pompach. Wystarczą wtedy dwie rury 1 cal pomiędzy budynkami. Oczywiście w izolacji. Odpadają straty na cyrkulacji CWU i obiegach grzewczych. Mniej rur w ziemi to mniejsze straty.

Przy bojlerze w kotłowni nie dwie rury, a co najmniej 5 rur: zasilanie + powrót C.O., zimna  woda do kotłowni, ciepła woda z kotłowni oraz cyrkulacja CWU.

Do tego kilka przewodów napięciowych i sygnałowych do zasilania pomp, czujników itp. 

Jeśli autor nie zamierza grzać latem CWU kotłem, wtedy dwie rury zas./powrót -wymiennik płytowy-dom plus zimna wodą. Chociaż kocioł można i wężem ogrodowym uzupełnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Digitrax napisał:

 Ja to bym zrobił tak aby kocioł napędzał jedynie po stronie pierwotnej wymiennik płytowy i zbiornik CWU. Za wymiennikiem obieg grzejników i podłogówki na osobnych pompach.

Tak ale ktora napedzalbys odbior ciepla z wymiennika?

Mam wlasnie tak, na wymienniku CO w ukł.zamkniętym, podlogowka na rozdzielaczu ma pompę i praktycznie musi działać non stop, Pompa na wymienniku, do tej pory działała na CO grzejnikowe, tylko wowczas gry byla taka potrzeba.

Gdybym nadal chciał tak mieć, to musiałbym dołożyć jeszcze jedną pompę, krora obsługiwałaby oddzielnie CO na grzejnikach i sterowana bylaby czujka pokojowa tak jak mialem kiedys. Po osiagnieciu zadanej temp. zatrzymywala sie pompa na CO i na kotle (dzisiaj musi pracowac non stop ze wzgl na podlogowke) teraz wszystkie pompymieszaja non stop... a temp. musze regulowac glowicami termostatycznymi w kazdym pomieszczeniu co mnie teraz wkurza. 

Reasumujac, przy takim rozwiazaniu jak proponujesz musza byc 3 pompy po stronie odbiorczej.

1na pompa miesza tak jak kotlowa by zasilic podlogowke, 

2ga na CO

3cia W rodzielaczu podlogowki...

No chyba ze da się mieszac pompą z rozdzielacza podlogowki w wymienniku plytowym ale wówczas znowu problem z roznicami temperatur...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PrzeMal masz żle, bo pompy #1 oraz #3 pracują w szeregu. 

@Elosek12 to musisz zdecydować, znasz plusy i minusy. Sprawdż specyfikację rur preizolowanych, skuteczność izolacji, straty  przesyłowe temperatury i ciśnienia.

Zastanawiam się, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie skuteczniejsze zaizolowanie dwóch rur "magistralnych" i zrobienie całej dystrybucji w domu. Tym bardziej, że masz na to miejsce (piwnica).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki to problem kupić osobny sterownik który to by zarządzał pompami? I po problemie.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dasz kable do pomp 25m zamiast 20 to przecież pompy będą pracowały a do czujników myślę że też będą działały dłuższe przewody najwyżej ustawisz korektę czujników i powinno działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Elosek12 napisał:

podobno kable mogą być na 20m nie wiem ile w tym prawdy. Sterownik timel skzp-02

 

A pytales p.Tomka czy mozna dac przewod o większym przekroju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak?Dałbym sprzęgło.Albo zrobić kocioł w układzie zamkniętym(o ile producent dopuszcza swój wyrób do takiej pracy) wtedy odpada wymiennik płytowy i 2pompy,a czy będzie potrzebne sprzęgło to zależy od rozwiązania ochrony powrotu,jak zastosuje zaw.3D typu VTC to sprzęgło potrzebne a jak np.pompę kotłową to niepotrzebne.

Konieczne będą oczywiście zabezpieczenia dla układu zamkniętego:naczynie przeponowe,zawór DBV,zawór bezp.

 

 

WWW.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax
6 godzin temu, zaworek napisał:

Może tak?Dałbym sprzęgło.Albo zrobić kocioł w układzie zamkniętym(o ile producent dopuszcza swój wyrób do takiej pracy) wtedy odpada wymiennik płytowy i 2pompy,a czy będzie potrzebne sprzęgło to zależy od rozwiązania ochrony powrotu,jak zastosuje zaw.3D typu VTC to sprzęgło potrzebne a jak np.pompę kotłową to niepotrzebne.

Konieczne będą oczywiście zabezpieczenia dla układu zamkniętego:naczynie przeponowe,zawór DBV,zawór bezp.

 

 

WWW.jpg

Pompa tłocząca do wymiennika niechaj będzie bezpośrednio przy kotle. Zbiornik CWU po stronie pierwotnej czyli przed wymiennikiem płytowym. Do regulacji temperatury wody użytkowej użyć zawór termostatyczny z kapilarą zainstalowany na zasilaniu wężownicy. Kapilara oczywiście do zbiornika. Po stronie wtórnej nie trzeba sprzęgła. Wystarczy rozdzielić na dwa obiegi. Grzejnikowy i podłogowy z podmieszaniem na zaworze 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gmaj22 napisał:

Zastanawiam się, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie skuteczniejsze zaizolowanie dwóch rur "magistralnych" i zrobienie całej dystrybucji w domu. Tym bardziej, że masz na to miejsce (piwnica).

popieram a i chyba lepiej będzie wysterować podłogę , bo 20 metrów w tą i z powrotem  to za duże straty , a druga rzecz to 1,5 metra pod ziemie trzeba było by to wcisnąć , oczywiście wymiennik , cyrkulacja dodatkowe 20metrów kolejne straty , .Ja bym postawił na miedż 28 + otulina  od kotła do wymiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury mają być Preizolowane kupione gotowe. Podobno straty na 100m rury to ok 1stopien. I beda wykopane na ok 1.4m tak ze wejda do budynków w lini prostej. Ale właśnie chodzi kosztowo. 6 rur to koszt ok 8000zl gdzie 2 grubsze to 2000zl dlatego pytam czy ma sens rozdzielać wszystko a kotłowni i doprowadzić osobna rura gdyż hydraulik uparł się na takie rozwiązanie a ja nie chcę pieniędzy wtopić dlatego pytam doświadczonych. Jutro narysuje schemat jak on to widzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Digitrax
Godzinę temu, zaworek napisał:

Wtedy pompy będą ssać z wymiennika a nie powinny.Ma znaczenie lokalizacja pompy po stronie pierwotnej wymiennika?oprócz tego że wiadomo ma tłoczyć do WP

Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój tekst powoli i wyciągnij wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba ustalić, czy kocioł w układzie otwartym,  zamkniętym, czy mieszanym? Bo od tego zależy pozostała część instalacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem co będzie lepsze myślałem między otwartym a mieszanym. Zamkniętego trochę się obawiam bo byłem swiadkiem zagotowania pieca i na nic zabezpieczenia się zdały. Może instalacja źle zrobiona albo po prostu wada zaworów no ale jakoś w świadomości zostało a chcę przedewszystkim bezpieczną instalację 

 

A druga sprawa czy jedna pompa uciągnie 1100m rury przy ogrzewaniu podłogowym gdyż chce się pozbyć pomp z 3 szafek rozdzielczych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.