Skocz do zawartości

yozik

Stały forumowicz
  • Postów

    497
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

5 852 wyświetleń profilu

Osiągnięcia yozik

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (9/14)

  • Starter dyskusji
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

2

Reputacja

  1. W papierach od pieca znalazłem zawór by-pass do regulacji ciśnienia przepływu CO. Może jest zamocno ustawiony.
  2. Może pompa zbyt mocna i jak zawory zaczynają się przymukać to układ wpada w swego rodzaju rezonans. Spróbuj pompę dać na niższy bieg a jeśli to nie pomoże to możliwe, że trzeba będzie zamontować zawór różnicy ciśnień żeby odciążyć zawory grzejnikowe.
  3. Daj fotki w koło pieca to może coś się wypatrzy.
  4. Czy zasilanie i powót grzejników są aby dobrze podłączone?
  5. Żeby działało dobrze to zasilanie na baniak trzeba podłączyć przy samym wejściu z pieca tam gdzie nie ma jeszcze redukcji i to samo z powrotem do pieca. A żeby działało bardzo dobrze to zasilanie baniaka podłączyć do osobnego króćca na górze pieca- dobrze byłoby gdyby miał średnice przynajmniej 3/4 ale jak nie ma to może być 1/2 tam gdzie montuje się zawór bezp. Daje się wtedy tójnik, na nim zawór bezp. i z niego weyjście na ładowanie baniaka.
  6. Może to rzeczywiście sprawa tego dławienia. Spróbuj pompę baniaka dać na 1 i pompę CO też na 1. Tak w ogóle to jakie to pompy, takie same czy może któraś jest mocniejsza? Np. 25/4 lub 25/40 czy 25/60 albo 25/6. 25 to średnica śrubunka pompy= 1cal a po "łamaniu" 6=60( 4=40 ) i to jest podnoszenie- ciśnienie pompy 6 ( 4 ) metrów słupa wody.
  7. Może jakieś fotki z opisem która rurka do czego albo schemat choćby całkiem laicki -nikt śmiać się nie będzie a jieśli nawet to i tak nie będzie widać.
  8. No jeśli ta redukcja jest na powrocie do pieca to rtochę za cienko i rzeczywiście takie zjawisko przepychania pomp może mieć miejsce. Coś trzeba z tym zrobić bo piec ma na pewno 5/4 albo więcej. Jeśli chodzi o powietrze przy pompie CO to może kóla w zaworze różnicowym sie zlasowała albo zaklinowała bo raczej złego ukierunkowania pompy czy zaworu to nie podejrzewam, chciaż...
  9. Osobiście nie znam tego pieca ale opienie w necie nie są zachęcające. Jeśli chdzi zaś o zawór to proponowałbym 4-D i to tak ze 6/4 cala i takie orurowanie przy kotle. Opis podłączenia znajdziesz na forum. Wyjścia na Bojler przy samym kotle żeby nie było dławień. No i oczywiście osobna rura od kotła do naczynia. Alternatywą tego rozwiązania ( zawór 4-D i rura osobna do naczynia ) jest zastosowanie pompy kotłowej czyli takiej, która wodę wychodzącą z kotła będzie tłoczyć do jego powrotu celem podniesienia temp. powrotu.
  10. Ja osobiście za pompą CO nie dawałbym zaworu zwrotnego, i tak jest zawór różnicowy. A poza tym może "produkować" niepotrzebny szum albo dzwonienie w układzie. Na końcu nitki ładującej bojler daj odpowietrznik. Nie wiem skąd efekt "walki" pomp- może masz gdzieś przydławienie między piecem a odejściem na bojler- na zasilaniu lub powrocie. W sterowniku proponowałbym wyłączyć funkcję priorytetu CWU i ustawić równoległą pracę pomp.
  11. A nie taniej zrobić z pexa 16 na niby rozdzielaczu z trójników. Jak policzyłem to chyba 2 trójniki1/2, 2- 3/4 połączone nyplami red. 3/4 na 1/2 a tak to za pexa 25 i złączki do niego to zapłaci jak za zboże.
  12. Do Kiminero. Podejrzewam że instalator chciał odciążyć nieco piec i zapewnic mu nieco cieplejszy powrót podczas ładowania CWU przy dużym rozbiorze. Też stosowałem takie patenty.
  13. Napisz jaki masz kocioł i jaki sterownik oraz fotki albo choć przybliżony schemat żeby było wiadomo o co chodzi. Podejrzewam że sterownik wyłącza pompę ładującą baniak uznając że jest nagrzany- to raz , dwa- może zbyt niska temp. załączania pomp powoduje jago wystudzenie. Propozycja jest taka żeby na czas podgrzewu CWU na sterowniku ustawic priorytet CWU i temp. CWU ustawić np. na 70st. Wtedy piec nie będzie za szybko wyłączał pompę ładującą dając wodzie w baniaku się zagrzać ale wyłączy ją natychmiast gdy temp. pieca zacznie spadać poniżej temp. baniaka zostawiając w nim ciepło. To tak wstępnie bo nie wiem jaki sterownik. Ja przy takim paleniu pokusiłbym się o zakup jakiegoś taniego sterownika solarnego i nim sterowałbym pompą ładującą baniak. Sterownik taki czuwa aby pompa ładująca pracowała tylko wtedy gdy źródło ciepła ( solar, piec ) ma wyższą temp. od baniaka. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem- Ty palisz w piecu na ekogroszek drewnem?!!!!! Chlopie Ty wiesz co Ty robisz swojemu kotłowi ( i swojej kieszni !!! ) ?!!!! Już to widzę, te przegrody całe osmolone, te drzwiczki ociekające smołą i czarną parą. Nie taniej byłoby sprzedać to drewno, kupić groszek. Nie miałbyś problemu z wodą a i piec w sezonie grzewczym odpłacił by Ci z nawiązką. Co do podłączenia samego baniaka do pieca to tak jak napisał Vernal- grzać bedzie. Może ciut ciut szybciej miałbyś ciepłą wodę gdyby zasilanie było podłączone do górnego króćca ale to bardziej kosmetyczna sprawa. Co do bulgotania w wążownicy to spróbuj jak jest możliwość zamknąć na chwilę tą cyrkulację to może wyrzuci powietrze.
  14. yozik

    Zawór 4D

    Myślę, że się pomylił. Pompa CO to pompa kotłowa a pompa mieszacza to pompa obiegu CO za zaworem mieszającym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.