Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stalmark Eko Pionier 17Kw Ślimak Z Sterownikiem St-750 Z Pid


M4TY5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam stalmarka eko pionier 20kW z ST-755 zPID. Nie widzę tematu dot. tego pieca. Czy 17kW ma duże różnice? Czy wiadomości w tym temacie też mogą się tyczyć mojego pieca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko to samo. Jedyna różnica we wcześniejszych i obecnych wersjach to dmuchawa. A. Wersja z hallotronem. B. Wersja z wiatraczkiem , turbinką, przepływomierzem czy jak go tam zwał.

No i oczywiście parametry nastaw w poszczególnych mocach w niektórych parametrach się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod 5164 wybór mocy. Możesz przełączyć na poszczególne, spisać parametry podawania, przerwy, wentylatora roboczego, obrotów i porównać. Po przełączeniu kasuje nastawy do fabrycznych. Co  do doboru parametrów i samego procesu spalania nic się nie zmienia. Różnicę w poszczególnych mocach są oczywiste tak samo jak w groszku drobnym czy grubym. A wogole to w czym problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad zuzyciem opalu czy 25-30 kg na dobe to duzo czy malo 180 m2, niedocieplony, 200 litrow cwu 5 osob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało, samo cwu na 5 osób co najmniej 5 kg/doba co najmniej.... dom nie ocieplony nowe czy stare budownictwo to też robi różnicę. Ponadto jaka instalacja, też robi różnicę czyli reasumując moim zdaniem mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz skusilem sie na ruski subigol 22Mj to idzie tego 5 workow na 3 dni. Jak mialem 28 Mj  polskiego to wlasnie szlo ok 25-30 kg. Lepiej kupic lepszy i drozszy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak, ale najbardziej odpowiedni to 25-27 Mj. Najwazniejsze im mniej popiołu i siarki tym lepiej. Tylko lokalnie sprzedaje się chłam z parametrami z sufitu i na gębę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opiszę tutaj problem z " ZA DUŻĄ TEMPERATURĄ MOSFETU " na podstawie moich doświadczeń.  Może komuś się przyda.

Od pewnego czasu za moim sterowniku wyskakiwał wyżej wymieniony komunikat. Na początku mniej więcej co 2 tygodnie, w ostatnim czasie co 1 godzinę. Więc jak się domyślacie trzeba było zacząć działać, bo bez sensu gonić co chwile do pieca kasować komunikat. A wiadomo, że bez skasowania komunikatu dmuchawa nie pójdzie, czyli piec wygaśnie.

Zadzwoniłem więc do Stalmarku, i po konsultacji miałem po kolei wykonać kroki takie jak: 

1. Wyczyścić dmuchawę - fakt, po rozkręceniu dmuchawy łopatki wirnika wymagały sporego czyszczenia, były tak zabrudzone pyłem, że zabierały pewnie połowę powietrza niż powinny.

Niestety ten krok nie pomógł.

2. Wymienić kondensator w dmuchawie - Nie mam odpowiedniego miernika więc wymieniłem z nadzieją, że tamten się już zużył.

Też nie pomogło. Na serwisie powiedzieli, że najprawdopodobniej przepaliły się jakieś tam zwoje i trzeba kupić nową. Jak ktoś ma na gwarancji to wymienić. Mi niestety gwarancja skończyła się 3 miesiące temu. 

3. Nowa dmuchawa 190 zł.  - też nie pomogło. Tel. do serwisu. i wtedy dowiedziałem się, że jak  dmuchawa się zepsuje i jak się często te błędy mosfetu kasuje to psuje się również sterownik i trzeba dać do naprawy.

4. Wykręciłem sterownik i zawiozłem do Techu i tam na miejscu wymienili COŚ. Nie wiem co, nie mogłem się dopytać. Zrozumiałem, że jakąś część odpowiedzialną za sterowanie nadmuchem. Koszt 200zł.

Oczywiście nie pomogło, więc od razu pojechałem na serwis Techu jeszcze raz. Wtedy wymienili dodatkowo kondensator i tranzystor na szczęście już w cenie pierwszej naprawy. 

I teraz piecyk śmiga jak nowy. 

Uwaga dla wszystkich, jak już macie po gwarancji sterownik warto samemu zakupić odpowiedni kondensator i tranzystor i samemu w tym sterowniku wymienić. Wystarczy lutownica i minimalne pojęcie jak się lutuje. Koszt zamiast 200 wyjdzie z 30 zł a po przeczytaniu sporej ilości postów na innych forach właśnie wymiana tych 2 ostatnich części najczęściej pomaga. Szkoda, że doczytałem się tego dopiero po fakcie ale jak to mówią, mądry człowiek po szkodzie.

Edytowane przez M4TY5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam serdecznie. 

Posiadam Eko Vegas 26KW Palnik ekoenergii 25-35kW dmuchawa z hallotronem i turbinka. Borykam sie z problemem duzego spalania w pid. Czesto przebijal piec w nadzor. 

Poki co fabryczne ustawienia przestawilem w następujący sposób :

Podawanie min 4s

Podawanie maks 8s

Min wentylator 15% maks 27% 

Przerwa min podawania 20s

Przerwa maks podawania 65s

 

Poki co zauważyłem, ze piec rzadko przebija w nadzor. Temperatura zadana 60 stopni, utrzymuje sie okolo 63 stopni. 

Węgiel to Chwalowice 27. Dam znać za jakis czas czy jest poprawa. Na chwile obecna spalanie wahalo sie od 20 do 35kg, w dwustanie 15kg. 

 

Pozdrawiam serdecznie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

  • Może ktoś wyjaśnić za co odpowiada "min wentylator roboczy" i "max wentylator roboczy" ? W menu mam jeszcze "min obroty wentylatora" i "max obroty wentylatora".
  • Jak zmniejszyć ilość podawania?
  • Jak zmniejszyć ilość wiatru? (robią się spieki)

Moje ustawienia:

min praca podawania = 1s
max min praca podawania = 9s
min przerwa podawania = 30s
max przerwa podawania = 150s
min wentylator roboczy = 22
max wentylator roboczy = 35
min obroty = 100
max obroty = 280
Współczynnik podawania = -15
Współczynnik wentylatora = -4

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek przywrócić ustawienia fabryczne . Tj 4-7 podawanie może być na tą porę 3-7, współczynniki podawania i wentylatora na 0. Zmienić przerwę na 40-80 ( fabryczna 30-40) . Resztę później. Dobra rada nie grzebać w sterowniku przynajmniej nie za często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry. 

Po 5 latach użytkowania Ekopioniera z techem750 sterownik umarł. Wymieniony został na taki sam , ale już z nową wersją softu / 755 /. Na początku wystąpił problem z wentylatorem - obroty spadały do minimum. Problemem był włączony w sterowniku przepływomierz , którego moj wentylator nie ma. Po konsulatcji z serwisem został wyłączony. Wcześniej korzystałem z ustawień z tego wątku podanych przez 1mps , działało świetnie, obecnie ustawiłem podobnie , jednak mam wrazenie , że wentylator zapierdziela zbyt mocno. Teraz , mimo że piec idzie na 2/3% dmucha bardzo mocno. Gdzie szukać przyczyny ? Ustawić parametry jak poprzednio ? Czy zostawić fabryczne ze zmianą jak ta podana w poście powyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy przepływie występują obroty w setkach min max 100-280 przy wyłączonym 1500-2000. Teraz tak : tą pierwsza wersja wg mnie lepsza, osobiście przerobiłem o o tym potem. Co do szalejących do obrotów w menu serwis sprawdź czy masz włączony hallotron, w obu wersjach powinien być załączony, druga kwestia impulsy na obrót w wersii z przepływomierzem 2 na tej starej dmuchawie co masz 1. Sprawdź zmień i daj znać. Pozdrawiam.

Pozostałe parametry w obu wersjach takie same. Podaj nr wersji sterownika ekran główny na końcu informacja o programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą wersję. Taka przerwa może być. Pozostaje pytanie jaką masz instalację, bo 90% wadliwej pracy sterownika to właśnie ona i nie pomagają żadne kombinację że sterownikiem. Napisz coś o tym a najlepiej wklej zdjęcia. Żeby na początek nie bardzo zmieniać reguluj współczynnikiem wentylatora  jak dmucha na początek -2 i obserwuj, później ewentualnie jak będzie lipa, podam ci went roboczy.

Jaki i jakiej mocy piec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec to Stalmark Ekopionier 25kw. 

Instalacja bez CWU , tylko ogrzewanie domu , w scianach rury z głebokiego PRL , jedynie grzejniki wymienione na płytowe. Zawór 4d i pompa obiegowa . Zawór 4d ustawiony na 3/4 , na grzejniki idzie 40 stopni. Zdjęcie dodam jak tylko będę przy piecu. Piec obsługuję ja , ale nie w swoim domu 🙂 . Najdziwniejsze, że przy poprzedniej wersji sterownika , na korektach w menu serwis podanych przez Ciebie na poczatku tego wątku śmigało elegancko. Na kotle 55-56 , w kominie 80-85 , piec na 1-2 % i praca ciągła. Po wymianie sterownika nie mogę dojść z nim do porozumienia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też po zmianie oprogramowania (softu) musiałem mu trochę czasu poświęcić. Suma summarum  do dmuchawy dodałem przepływomierz, przysłali mi z serwisu Stalmarka 73 zł ale to było dwa lata temu , jak pisałem wcześniej przy przepływomierzu praca jest dużo stabilniejsza, radzę zrobić to samo. Druga sprawa, bo nie piszesz pompa kotłowa, przy zaworze 4 drogowym konieczna !!! Bez niej przy tej instalacji nigdy nie dojdziesz do ładu. To że pięć chodzi przy tych ustawieniach. 80-100% to między innymi brak pompy. Pytanie o temperaturę powrotu ? Jaka ? Druga sprawa max przerwa przy tych rurach może być za duża, rozumiem że dawka 4-7. Temat jest dość obszerny, więc pytaj postaram się dać odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna pompa jaka jest, to tylko ta na zasilaniu grzejników.  Dawka 4-7 , jak fabrycznie było.

Temepratury powrotu nie znam, da się odczytać w menu sterownika ?  

Może spróbować na ustawienia ręczne w takim razie ? 

Edit.

Dodam jeszcze , że nawet jak .pracuje na 30% to dmucha mega mocno.Prawie tak samo jak przy 80%

 

Edytowane przez cygant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura powrotu. Ekran zawór i tam są wszystkie to raz, dwa trzeba podłączyć wszystkie czujniki, 4 były w komplecie, bojlera,zaworu,powrotu,zewnętrzny. Na ręcznych , raczej czarno w piecu a piec i tak niedogrzany. Dół zimny góra gorącą środek wiadomo jaki. Woda stoi bo nie ma jej co mieszać. Długi temat. Moja propozycja. Zamiast kombinować ze sterownikiem zacznij od zmodernizowania instalacji, wtedy zobaczysz o czym mówię, pompa i jeszcze raz pompa, schemat podeślę później pod wieczór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalejący nadmuch chyba ogarnąłem. Po zmianie impulsów  na 1 z 2 wszystko sie uspokoiło. Te ,które mialem na 0 to były impulsy wzrostu...te właściwe, na obrót, znalazłem w Nadmuchu dopiero. Chodzi juz jak przedtem. Teraz czekam do jutra jaki bedzie efekt. Na razie jest prawie jak na starym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pisałem wyraźnie. No ale fajnie że na to wpadłeś. Nadal polecam pompę na powrocie tj na tej nitce od zaworu do powrotu kotla. Na  pierwszym schemacie brakuje naczynia wyrównawczego i zaworu bezpieczeństwa na drugim masz wszystko dokładnie łącznie z podłogówká i rozmieszczeniem czujników. Pompa na powrocie to nie tylko dogrzany piec ale większą trwałość kotła a o oszczędnościach groszku już nie wspomnę.  IMG_20201206_131614.jpg.45ddd8cb0081d8a7ee1153d52905f2e9.jpgimage.png.20d4e8e8199de8ca9b623e7c47037392.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę ogarniał tą pompe na powrocie na pewno.

Na razie muszę jakoś poustawiać , żeby było jako tako. Boilera nie ma , piec tylko grzeje dom . Czy jezeli chodzi o wentylator to zostawic na fabrycznych ? Bo teraz znowu mam wrazenie , ze dmucha za słabo...

I druga sprawa - montaż przepływomierza . Bardzo skomplikowane to ? Bo może warto dołożyć ?

Zdjęcie instalacji 

20211014_120810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.