Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra, może być na priv, też mam swoje prowizorki .-) W jakiej średnicy kanały dmuchasz ? Wentylator nawiewny oryginalny ? Bo u siebie chcę zrobić obejście i dmuchać w puszkę od której odchodzą kanały peflexa.

 

Opublikowano
50 minut temu, Andrzej_M_ napisał:

Nie.
Przecież pomieszczenia mają różną objętość (powierzchnie)

Źle napisałem,mój błąd.

Miałem na myśli czy jesteś w stanie regulować temperaturę odpowiednią dla każdego pomieszczenia.Np 20 sypialnia a 22 salon.

Piszesz,że regulujesz przepływ powietrza-zautomatyzowałeś to wedle zadanej temp pomieszczenia?

Opublikowano
2 minuty temu, o6483256 napisał:

,,,, W jakiej średnicy kanały dmuchasz ? ,,,,

Tu Cię zaskoczę, folia ogrodnicza rękaw.
Dlatego nawet na priv. nie dostaniesz dokumentacji fotograficznej.

Natomiast zakończenie kanału to kratka wentylacyjna ścienna KSH z poziomymi kierownicami 225 x125 mm (otwór wewnętrzny 210 x 110 mm) bez przepustnicy, pomieszczenie około 18 m2. Powierzchnie kratki dobrałem przyjmując około 2/3 powierzchni wylotu powietrza z klimatyzatora.
Docelowo klimatyzator wyląduje w piwnicy (hałas) a kanały (z separacją dźwięku) będą wykonane z płyt Climaver A2 lub URSA AIR TECH 2.

31 minut temu, o6483256 napisał:

,,,,  Wentylator nawiewny oryginalny ?,,,,

Wentylator zakupiony na znanym portalu, jest to wentylator na napięcie stałe PAPST 959 5414 200.
Pracuje od napięcia 6 V do napięcia 40 V. Przy 8 V jego moc pobierana to 4 W.
Sprzedaje to firma, która ma licencje na sprzedaż podzespołów i rzeczy z mienia wojskowego.
Cena 30 zł, ja obkupiłem się tymi wentylatorami bo chciałem wykonać rekuperator. 

43 minuty temu, o6483256 napisał:

,,,, Bo u siebie chcę zrobić obejście i dmuchać w puszkę od której odchodzą kanały peflexa.

Może szumieć. 

Opublikowano
36 minut temu, Jamjestcichy napisał:

,,,, czy jesteś w stanie regulować temperaturę odpowiednią dla każdego pomieszczenia.Np 20 sypialnia a 22 salon.

Nie.

39 minut temu, Jamjestcichy napisał:

,,,, Piszesz,że regulujesz przepływ powietrza-zautomatyzowałeś to wedle zadanej temp pomieszczenia?

Nie mam żadnej automatyki.
Zasuwy, które zrobiłem praktycznie służą teraz tylko do szybkiego podgrzania powietrzem jednego pomieszczenia kosztem drugiego pomieszczenia.

ps.
Na dziś kończę może w niedzielę się odezwę.

Opublikowano

Dobra nasza ! To, że może szumieć, to wiem ale poziom szumów akceptowalny .-) 

 

Też robię przymiarkę, do podobnego systemu. Jakiej mocy masz konkretnie klimę (chłodzenie/grzanie) i co chłodzisz grzejesz ?

Moje zapotrzebowanie na ciepło/"zimno" szacuję na 4-5kW w największe upały/mrozy.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam się,

Mam następującą sutuację:

Bufor ciepła 2150L. Do niego wpięty kocioł na drewno, grzałka 6kW i wolna wężownica 20mb karbowana nierdzewka.

Chciałbym  nie grzać kotłem cwu i co tak do +5 na dworze.

Ponieważ i tak będę montował fotowoltaikę zastanawiam się nad dwiema opcjami:

1) Kolektor słoneczny na cwu gdy słońce plus grzałka kompensowana bilansem fv 7kWp gdy słońca brak

2) DIY pompa powietrzna plus fv 10kWp.

 

Pierwsze rozwiązanie wydaje się prostrze i tańsze ale właściwie już w październiku trzeba palić.

Drugie rozwiązanie na odwrót ale obawiam się czy wydajność późną jesienią zrekompensuje mi koszt?

 

W moim przypadku wydaje się że konstrukcja takiej pompy byłaby prostsza bo wystaczyłby termostat w połowie bufora który włączałby agregat i pompę obiegową w zakresie temp 30/35st.

Ale pewnie się mylę i sterowanie musi być bardziej złożone bo rozmrażanie i inne takie.

 

W którym kierunku pójść?

 

 

 

 

Opublikowano

Ja byłem napalony na pompę ciepła powietrze woda DIY.

Na YT  na pewnym kanale promują takie rozwiązania, jednak ja mam podejrzenia że działa to z niską sprawnością i ma to sens tylko przy podłogówce i niskim zapotrzebowaniu budynku na ciepło.

Co innego jak ktoś wykorzystuje gotową pompę np używaną to jest szansa że sterownik posteruje nią tak żeby osiągnąć katalogowe COP.

Ja dodatkowo mam instalację grzejnikową to najlepsze COP maja pompy na propan które niestety są bardzo drogie.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W dniu 20.12.2019 o 11:10, Andrzej_M_ napisał:

 

 

Podłączyłem przenośny klimatyzator 4kW do rur od wentylacji mechanicznej. Efekt ? Działa ! Tłoczy powietrze. Pozostało mi zrobić trójniki na pobieranie powietrza z zewnątrz i wyrzut zużytego.

Minusy ?

Muszę zamontować klapę zwrotną w reku na nawiewie, bo pcha przez wymiennik (idzie tam gdzie lżej). Jestem ciekaw, czy 4 kW potrafi mi utrzymać temperaturę w lato na rozsądnym poziomie, przy zamkniętych roletach.

Opublikowano
18 godzin temu, o6483256 napisał:

,,,,Muszę zamontować klapę zwrotną w reku na nawiewie, bo pcha przez wymiennik (idzie tam gdzie lżej). ,,,,

Jedno i drugie urządzenie powinno pracować w trybie ciągłym. Takie jest moje zdanie.
Zamiast tej klapy zwrotnej proponuje zamontować inżektor powietrza, który pogodzi zwaśnione strumienie. 

18 godzin temu, o6483256 napisał:

,,,, Jestem ciekaw, czy 4 kW potrafi mi utrzymać temperaturę w lato na rozsądnym poziomie, przy zamkniętych roletach.

U mnie klimatyzator pobierając od 300 W do 400 W (załóżmy SEER = 5) schładza parter domu o powierzchni około 70 m2. przy aktywnym udziale rolet.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Andrzej_M_ napisał:

Jedno i drugie urządzenie powinno pracować w trybie ciągłym. Takie jest moje zdanie.
Zamiast tej klapy zwrotnej proponuje zamontować inżektor powietrza, który pogodzi zwaśnione strumienie. 

Zgadzam się z tobą ! Tylko jak to zrobić ?

 

Przed skrzynką która rozdziela rurę 160mm na peflexa mam trójnik i 2 rury. Jedna z reku druga z klimy. Teraz jak to rozwiązać, aby obie się nie "gryzły" ?

Przybliż mi kwestie inżektora .-) (jak go zrobić, lub co kupić ?)

Opublikowano

W miejscu łączenia się dwóch strumieni powietrza musisz przyspieszyć strumień powietrza  z  klimatyzatora, jednocześnie obniżając jego ciśnienie.
Zwykle robi się to poprzez miejscowe zmniejszenie przekroju rury z strumieniem gazu, który będzie zasysał gaz, ciecz czy materiały sypkie.

Wyszukaj w sieci obrazy na temat inżektorów czy też eżektorów i wszystko stanie się jaśniejsze.
Proponuje do wstępnych doświadczeń wykorzystać elementy rur i kształtek PCV kanalizacyjnych..

Opublikowano

Już wiem jak to działa, jak zasysanie cieczy z pistoletu do malowania .-). Szczerze mówiąc na razie nie chce mi się tego budować.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Mam sprawną jednostkę zewnętrzną Midea MOU-24HFN1-QRC4 (na R410) i porządny wymiennik (35kW gaz/woda).

Niestety moje plany legły w gruzach bo nie mam jednostki wewnętrznej, którą można by wysterować układ.

Wstępny plan był taki, żeby odpalić PC na chińskim sterowniku ZL-R200A, ale dopiero teraz doszedłem, że agregat to pełny Inverter.

Macie jakieś pomysły? Czy szukać on/off'a i robić na nim i ZL-R200A?

A może tak jak wszyscy liczyć, że trafi się tanio jednostka wewnętrzna kompatybilna i zdolna sterować po comm bus Mideowym?

Znalazłem jeszcze u Chińczyków uniwersalny sterownik klimatyzacji inverterowej QD82U (taki jest odpowiedni do 7kW i 24000btu). Może takie coś da się zaadoptować?

 

Pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez Shot
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Kombinacja straszna ale nie daje mi to spać. Zakładam a miejsce właściwe dla kombinatorskich pytań 🙂 Potrzebuję uzyskać efekt podobny do opisanego w poprzednich wątkach ale chciałbym jednocześnie:

1) chłodzić pomieszczenie, w którym mam nadmiar ciepła bo są tam urządzenia el. (mogę to wytracać otwierając drzwi ale szkoda bo ciepło przekształcane jest 2kW/h).

2) przejąć / odzyskać ciepło z chłodzonego pomieszczenia przez wymiennik freon/woda na instalacją CO

Czy taki układ pompy ciepła można uzyskać ze zwykłego splita?

Czy lepiej zamontować splita "normalnie" czyli jednostka wew. w chłodzonym pomieszczeniu, jednostka zewnętrzna na zewnątrz. Czy odwrotnie - czyli jednostka zewnętrzna w chłodzonym pomieszczeniu a to co normalnie jest w pomieszczeniu do na zewnątrz pod dachem (najlepiej gdyby latem jak nie ciepła nie zabierze CO to też działało automatycznie).

 

Rozumiem, że przy "normalnym" podłączeniu SPLIT działa tak:

1) do jednostki wewnętrznej płynie czynnik sprężony ale już schłodzony

2) w jednostce wewnętrznej czynnik robi się bardzo zimny (w momencie rozprężania) i chłodzi powietrze w pomieszczeniu

3) wraca pod niższym ciśnieniem do jednostki zewn. tam jest sprężany, rośnie jego temperatura

4) jednostka zewn. chłodzi sprężony czynnik

5) wracamy do pkt 1

W takim razie, w którym miejscu mógłbym przejmować ciepło? Czy trzeba by stracić gwarancję i dobrać się do środka jednostki zewnętrznej? Czy jest jakaś inna opcja?

Czy może do takiego zadania lepiej zastosować monoblok powietrze/woda i przez wymiennik woda/woda podłączyć bezpośrednio do CO (a latem tylko wywalić nadmiar ciepła na zewnątrz)? Splitem zainteresowałem się bo są tam podawane wyższe sprawności (ponad 5).

Edytowane przez Andrju83

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.