krzysiek8903 Opublikowano 20 Września 2016 Autor #26 Opublikowano 20 Września 2016 [..] zawór 3d obniża temperaturę czynnika grzewczego. A jaki zawór? To zależy jakie chcesz sterowanie? A widzisz, ja rozumiałem że on ma za zadanie najpierw podgrzać wodę powracającą do kotła, a dopiero później naddatek wysłać w duży obieg... i dlatego zastanawiałem czy trzecia pompa jest potrzebna. :) Myślałem o zaworze z siłownikiem, żeby to sterownik kontrolował większość procesów. Nie wiem czy trzeba kupować najtańszy, średni czy najdroższy, żeby to działało przynajmniej 15 lat. Przeglądając internety to np: Afriso ARV 384 i siłownik ARM 343 za około 500PLN mi się podoba. Pytanie czy to warte ceny. Przemysław85 zostaję przy opcji jednego lub dwóch grzejników bez termostatów ale dzięki za pomysł
Przemyslaw85 Opublikowano 21 Września 2016 #27 Opublikowano 21 Września 2016 Nie ma problemu. Dostosuj tylko średnicę zaworu mieszającego do istniejących rur.
odpowietrznik Opublikowano 21 Września 2016 #28 Opublikowano 21 Września 2016 Średnica zaworu mieszającego nie ma nic wspólnego ze średnicą rur że np idą rury 1" to nie znaczy że zawór też powienien być 1" choć może się zdarzyć ze akurat tak będzie ale to nie jest regułą Zawór mieszający dobiera się na innej zasadzie
Przemyslaw85 Opublikowano 21 Września 2016 #29 Opublikowano 21 Września 2016 @odpowietrznik ale jak rury są 6/4' to założenie 1' jest zbędną zwężką.
krzysiek8903 Opublikowano 21 Września 2016 Autor #30 Opublikowano 21 Września 2016 Średnice rur planuję według tego schematu (jest on już zbliżony do tego, który będzie istniał) średnice zaworów, innych gadżetów wg średnic rur, czyli góruje 1'', a do CWU 3/4'' chyba będzie wystarczające.
Gość Digitrax Opublikowano 21 Września 2016 #31 Opublikowano 21 Września 2016 Źle. Powrót ze zbiornika będzie skutecznie podgrzewać powrót z grzejników przez co zawór 3D nie będzie miał jak pociągnąć chłodnej wody do podmieszania. Powrót z grzejników winien być wpięty pomiędzy zawór 3D a zawór zwrotny obecnie podłączony do 3D.
krzysiek8903 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #32 Opublikowano 22 Września 2016 Źle. [..] Masz rację, od razu nanoszę poprawki, żeby wszystko było czytelne. Mam także pytanie, na allegro są do kupienia pompy (taka jaką chcę) tylko cena jest niższa o 100 złotych w porównaniu z resztą. Numer katalogowy produktu się zgadza więc o co chodzi, jakaś podróbka czy co? :mellow: http://allegro.pl/pompa-grundfos-alpha2-25-40-180-3w-autoadapt-nowa-i6514335818.html jest to prawie najdroższy element układu więc wolałbym nie umoczyć na początek stówy
henryk1953 Opublikowano 22 Września 2016 #33 Opublikowano 22 Września 2016 A co wiesz o sprzedającym?- nawet adresu nie podał.Może ci paragon lub fakturę wystawi.?Co z gwarancją lu rękojmiom! Jak to mówią - głupota nie boli ,ale kosztuje.Masz swój rozum .Ja bym nie ryzykował ,moze dlatego ze jestem już wiekowy jak to mówią ......i nie raz się sparzyłem.
krzysiek8903 Opublikowano 22 Września 2016 Autor #34 Opublikowano 22 Września 2016 racja henryk1953! Chytry dwa razy traci. W wątku, który służy za przewodnik w pewnym momencie pojawił się temat zaworów za pompami. Później nie był on już poruszany, a więc lepszy taki właśnie zawór, kryzowy? https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/15929-wazne-pytanie-o-instalacji-dzialanie/ post nr #51
krzysiek8903 Opublikowano 30 Września 2016 Autor #35 Opublikowano 30 Września 2016 Panowie, mam pytanie. Jak dużo i jak często będzie pracowała pompa ochraniająca kocioł? W układzie wg schematu będą występowały trzy pompy. Chciałem wykorzystać tą, która teraz też się kręci. Jest to Grundfos 25-60. Jeśli chodzi o CO to nowa adaptacyjna bez dwóch zdań, ale gdzie wpakować tą, która już jest? Kotłowa czy CWU? I jaką trzecią kupować. Pytam bo szczerze nie wiem jak to będzie pracować
Gość Digitrax Opublikowano 30 Września 2016 #36 Opublikowano 30 Września 2016 25-60 jest za duża do obiegu grzania CWU i kotłowego. Tym bardziej, że tam rurki 22 chcesz umieścić. Będzie gwizdać (szumieć) po rurach. Jak grzejników masz sporo i są tam podłogówki przez RTL zasilane to tam się ona jedynie może przydać.
krzysiek8903 Opublikowano 30 Września 2016 Autor #37 Opublikowano 30 Września 2016 Chciałem zapodać na I biegu i niech pyrka. Parametry podobne do 25-40. Tylko nie wiem w który układ. I jaką tą drugą (w zasadzie trzecią). Minimalne szumienie jestem w stanie zaakceptować- kotłownia jest w piwnicy.
papasmurfek Opublikowano 6 Października 2016 #38 Opublikowano 6 Października 2016 Ja bym ją dał do sekcji CWU. Do obiegu ochrony powrotu daj jakąś energooszczędną bo będzie pracować cały czas razem z kotłem. U mnie pracuje LFP ePCO na charakterystyce stałoobrotowej I i różnica pomiędzy zasilaniem i powrotem nie przekracza 6 st.
krzysiek8903 Opublikowano 6 Października 2016 Autor #39 Opublikowano 6 Października 2016 Idę za radą. Połowa kotła stoi już w piwnicy, czeka jeszcze na kilka detali i zaczyna się dłubanie.
krzysiek8903 Opublikowano 15 Października 2016 Autor #40 Opublikowano 15 Października 2016 Witajcie. Kocioł uruchomiony, złożenie tych klocków zajęło 4 dni. Na ten czas trzeba liczyć odłączenie starego kotła, wizytę gazowników do przeniesienia pewnej instalacji i spokojne zmontowanie reszty. Cała instalacja jest wpięta w dotychczasowy system ogrzewania najmniej inwazyjnie jak się dało. Myślę, że podłączenie kolejnego kotła to nie więcej niż 3 dni :) Zauważyłem, że występuje problem z odpowietrzeniem układu CWU. Układ wygląda tak: zawór, filtr, pompa, kolanko (nie zmieściło się) zawór zwrotny, zawór. Pierwsza część pozioma i kolanko w górę. W najwyższym punkcie automatyczny odpowietrznik. W początkowej fazie pompa mieliła powietrze z wodą, grzania bojlera nie było. Rozebrałem wszystko, sprawdziłem drożność ale dalej słabo. pomogło dopiero rozszczelnienie na śrubunku za pompą podczas pracy ale chyba tak być nie powinno.
Gość miki1212 Opublikowano 15 Października 2016 #41 Opublikowano 15 Października 2016 Odpowietrznik sprawny? Często się zdarza, że to tanie badziewie albo przepuszcza cały czas albo wogóle nie działa (pęknięte pływaki itd)
papasmurfek Opublikowano 16 Października 2016 #42 Opublikowano 16 Października 2016 Normalny objaw. W sekcji grzania CWU lepiej jest dać odpowietrznik ręczny, bo gdy pompa staje to przed odpowietrznik zaciągane jest powietrze. Jam mam automat ale zakręcony odpowietrzam co jakiś czas ręcznie.
krzysiek8903 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor #43 Opublikowano 6 Listopada 2016 Jako, że od zakończenia instalacji minął już jakiś czas (3 tygodnie) dopiero teraz mogę zdać rzetelny raport. Po około dwóch tygodniach instalacji odpowietrzyła się ona na dobre, wreszcie nie ma bąbelków. Odpowietrznik ręczny CWU odkręcany co jakiś czas faktycznie sprawdza się najlepiej. W zasadzie wszystko działa płynnie i dość niezawodnie. Kocioł pracuje na wyjściu w temperaturze 65stC, na powrocie około 50 do 60stC w zależności od zapotrzebowania układu. Do pełni szczęścia brakuje w niektórych miejscach w kotłowni ocieplenia rur i występują pewne straty. Obrotowa retorta czasem sobie skrzypnie podczas pracy ale myślę, że to z czasem się wytrze i umilknie. Popiół jest opróżniany średnio co dwa dni i nie ma tragedii z tego tytułu, mi to pasuje. Uzupełnianie zasobnika w ekogroch raz na tydzień jest wymagane i niezbyt męczące. Generalnie jestem zadowolony z instalacji. Zobaczymy po sezonie grzewczym, he he. Pozdrawiam i dziękuję za rady z których skorzystałem oraz z tych, których nie korzystałem, zawsze pomagały.
odpowietrznik Opublikowano 7 Listopada 2016 #44 Opublikowano 7 Listopada 2016 Zrobiłeś wg.tego schematu czyli 3D na grzejniki +zawory termostatyczne na nich?
papasmurfek Opublikowano 7 Listopada 2016 #45 Opublikowano 7 Listopada 2016 Z rzeczy regulacyjnych co mogę jeszcze podpowiedzieć to wyreguluj sobie przepływ na pompie dogrzewającej powrót aby różnica temperatur wynosiła co najmniej 10st. pomiędzy zasilaniem a powrotem.
krzysiek8903 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor #46 Opublikowano 16 Listopada 2016 Tak właśnie zrobiłem, 3d plus zawory. Czujnik pokojowy jest na parterze, na piętrze trzeba było delikatnie przekręcić grzejniki i póki co tak działający układ daje radę. Za radą, pompa kotlowa chodzi na pierwszym biegu co daje na powrocie temperaturę ok 12-15st niższą. Póki co walczę ze spiekami ale wątków w tym temacie jest dużo więc nie ma sensu poruszać po raz kolejny.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.