lukasz78 Opublikowano 24 Listopada 2015 #76 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Panowie jakies nowe spostrzezenia odnosnie Pelmaxa.Rady uwagi moze modernizacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 24 Listopada 2015 #77 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Spostrzeżenie nasuwa się jedno :) kocioł jest super, to jeden z najlepszych zakupów do domu. Kocioł obecnie spala mi ok. 12-13kg pelletu na dobę i to jest dla mnie wynik ok. Mam dom 150mkw i koszta ogrzewania wydają się ok. Mam obecnie zawór mieszający do podłogówki i oddzielny obieg na grzejniki bez mieszacza. Wszystko sterowane pogodowo i czujnikami pokojowymi. Grzejniki z głowicami termostatycznymi. Niby wszystko działa ale zastanawiam się nad zastosowanie zaworu 3d do grzejników. Problem polega na tym, że piec często rozpala się i wygasza, wyłącza pompę od grzejników po osiągnięciu temperatury w pokojach. Zastanawiam się czy zamontować zawór 3d do obiegu grzejników. Czy jest sens się w to bawić? Domyślam się, że gdy założę zawór 3d to grzejniki będą pracowały cały czas lecz na niższej temperaturze, a kocioł powinien pracowac z mniejszą mocą. Czy macie u siebie w domach zawory 3d do obiegu grzejnikowego? Co mi poradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111 Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor #78 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Ja mam wszędzie podłogówkę, grzejniki w łazienkach (drabinki) są dodatkowo a zasilane są jak podłogówka. W twoim przypadku może zasadne było by zastosowanie Bufora, jeśli Masz gdzie umieścić. Spalanie u mnie jak do tej pory niewielkie od 02.11 do 20.11 - 180 kg (było bardzo ciepło jak na ta porę roku, zwłaszcza w nocy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 24 Listopada 2015 #79 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Na bufor raczej brak miejsca. Gdybym dzis zaczynał budowe też byłaby podlogowka w całym domu. Mam podlogowke na całym parterze i to się sprawdza. Na piętrze grzejniki i dzis juz tego nie mogę zmienic. Edytowane 24 Listopada 2015 przez Lama79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaweknemeczek Opublikowano 24 Listopada 2015 #80 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 do Lama 79 jeśli masz regulator temperatury pokojowej to piec będzie sie wygaszał po uzyskaniu zadanej temperatury w pokoju. ja mam to samo piec sie rozpala - nagrzewa - i wygasza. aby wydłużyć czas od wygaszenia do rozpalenia (u mnie jest to od godziny do dwóch) ustawiłem wyłączenie pompy wody CO na temp. 51 C, histerezę na kotle na 20. piec uruchamia mi się przy temperaturze 46-48 C (w zależności od spadku temp. w pokoju). godzina czy dwie to czas zanim temperatura na kotle spadnie samoczynnie z 51 do np.46 C spadek temperatury w pokoju w tym czasie jest max 0,3 C. a czy wy macie jakieś inne sposoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 24 Listopada 2015 #81 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 jeśli masz regulator temperatury pokojowej to piec będzie sie wygaszał po uzyskaniu zadanej temperatury w pokoju. nie jest tak do końca. Sterownik w kotle ma opcje stałej pompy. Po uruchomieniu tej opcji pompa działa cały czas, nawet po osiągnięciu zadanej temp. w pokoju, a sterownik obniża temperaturę zasilania obiegu co. U mnie pokazuje że wymagane jest np. 30 stopni. Niestety jeżeli nie ma zaworu mieszającego to nadal tłoczy mi 60 stopni i po pewnym czasie wyłączy pompę. Rozwiązanie 1 dołożyć zawór mieszający, głowice termostatyczne na max, piec steruje wszystkim, stała temperatura w pokojach. Rozwiązanie 2 wyłączyć regulator pokojowy, temperaturę ustawiać głowicami termostatycznymi, pompa stała, tłoczymy w obieg stale 60 stopni. Skłaniam się ku rozwiązaniu 1, ale potrzebuję potwierdzenia czy tak to zadziała i czy się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaweknemeczek Opublikowano 24 Listopada 2015 #82 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Glowice mam rozkrecone maxa. Zawor trojdrozny mam zalozony lecz ustawiony jest recznie. Wypróbuję opcje stalej pompy tak jak piszesz. Jesli nic sie nie zmieni to zaloze automatyczny sterownik do zaworu trojdroznego. Odezwie sie za jakis czas i opisze jak to dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz78 Opublikowano 25 Listopada 2015 #83 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Do slaweknemeczek To jaka temp. masz ustawiona na grzejniki?wiadomo ze zmienia sie ona proporcjonalnie do tem. w kotle.Dziwnie to ?stala pompa C.O wyglada na to ze twoje zasilanie pokrywa sie dokladnie z stratami ciepla w domu i masz w wszystkich pomieszczeniach ta sama temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz78 Opublikowano 25 Listopada 2015 #84 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Chyba koledzy z Biawaru opanowali forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz78 Opublikowano 26 Listopada 2015 #85 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Wydaje mi sie, ze jakich czujnikow bys nie uzyl czy pokojowy czy pogodowy to i tak kociol rozpala sie i gasi wedlug zaleznosci temp. Zadana minus histereza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik79 Opublikowano 29 Listopada 2015 #86 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Witam. Koledzy proszę o pomoc.Muszę ostatecznie wybrać kocioł , oczywiście tylko pellet i waham się pomiędzy Heiztechnik Dasspell Green Line (lub Red inaczej) a właśnie Nibe-Biawar Pelmax. Moc, modulacja obu kotłów idrntyczne, cena -różnica co najwyżej kilka stów.Na korzyść pelmaxa przemawia pełna automatyka z czyszczeniem wymiennika włącznie- brak w HT DasPell. No ale może z tego też powodu większa potencjalna awaryjność Biawarka? Wybór strasznie trudny, o obu kotłach praktycznie brak opinii, co może też być dobrą wróżbą.Postawiłem na te 2 gdyż nie bèdę miał problemu z serwisem (woj.podlaskie).Mój hydraulik sugeruje zdecydowanie kotły heiztechnik, ktorych wstawili sporo ( ale starszą wersję z innym wymiennikiem, nowych nie wstawiali), ale pewnie nie robi tego zupełnie bezinteresownie. Proszę, pomóżcie w wyborze.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 30 Listopada 2015 #87 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Pytanie ile będziesz miał obwodów grzewczych i czy będzie bufor? W biawarku jeśli będziesz instalował bufor to musisz dokupić dodatkowy moduł. Jeśli więcej niż 1 obwód grzewczy to dokupujesz kolejny moduł. Przy opcji 2-4 obwody plus bufor musisz dokupić 2 moduły. W Dasspell Green Line z tego co widzę dokupisz tylko 1 moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 30 Listopada 2015 #88 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Biawar to sprawdzona konstrukcja na licencji szwedzkiej, warta swojej ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 30 Listopada 2015 #89 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Z tym się zgodze. Sam kociol działa dobrze. Minusem jest tylko rozbudowa sterownika, a właściwie koszt tej rozbudowy. Edytowane 30 Listopada 2015 przez Ryszard Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik79 Opublikowano 30 Listopada 2015 #90 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiśćie musiałbym dokupić moduł- 2 obwody grzewcze, bez bufora.Najbardziej interesuje mnie różnica w wymiennikach: w obu wersjach sa to płomieniówki ale w HT Dasspell są one poziome i nie mają turbulatorów.Czy zawirowywacze rzeczywiście znacznie podnoszą sprawność kotła?Czy automatyczne czyszczenie (jak rozumiem przez ruch zawirowywaczy) znacząco poprawia komfort obsługi- w sensie mniej czyszczenia ręcznego?czy nie jest to element awaryjny?W danych producentów oba kotły niby mają podobną sprawność.Moc i modulacja mocy podobnie, natomiast mniejsza pojemność wodna biawar 60 l versus 88l- czy ma to jakieś znaczenie.Dzieki raz jeszcze.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111 Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor #91 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Poziome płomieniówki mogą sprawiać problemy, ze spalenia pelletu powstaje lekki pylisty popiół który może w nich zalegać. W Biawarze płomieniówki są pionowe i jeszcze dodatkowo czyszczone poprzez ruch zawirowywaczy. Co do sterowania to czy aby napewno potrzebujesz sterownika na 2 obwody? Jak wygląda projektowane ogrzewanie, rodzaj, powierzchnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik79 Opublikowano 30 Listopada 2015 #92 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Czy na pewno, tego nie wiem, tak mi sie tylko wydaje.Nie mam wielkiego o tym pojęcia.Ogrzewana powierzchnia jakieś 240 m2, wszedzie podłogówka + drabinki w dwóch łazienkach i 2 kaloryfery w garażu (awaryjnie)- zasilanie tą sama temperaturą co podłogówka.Z uwagi na dużą ilość obwodów podłogówki na górze mam 2 szafki z rozdzielaczami i 1 szafkę z rozdzielaczami na dole.Wg OZC wychodzi mi jakies 50 KWh/m2/rok. Pionowe płomieniówki- właśnie dlatego wydaje mi się , że jest to plus Biawara, mam obawy o czyszczenie wymiennika w Dasspellu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor #93 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Dziś z okazji uzupełniania pelletu (skończył się gdy byłem w pracy i piec sobie cichutko popiskiwał) dokonałem przeglądu i czyszczenia palnika. Do powyższego skłoniły mnie dwie przyczyny: wentylator stał się głośny oraz długi czas rozpalania (ok. 4-5min). Po zdemontowaniu palnika wszystko stało się jasne, na łopatkach wentylatora zgromadził się osad z pyłu (został usunięty pędzelkiem i sprężonym powietrzem). Co do długiego rozpalania to zapewne pod wpływem zmian termicznych grzałka nieco się przesunęła i nie była widoczna w całości w otworach poprzez które ma kontakt z pelletem. Wystarczyło rozebrać palnik dostać się do grzałki odkręcić ją i przesunąć na właściwe miejsce. Wszystkie prace łącznie z czyszczeniem całości palnika z nagarów, pyłu i sadzy trwało ok. 1,5 godziny, może te informacje komuś się przydadzą, ja takie czynności (serwisowe :-) ) powtarzam wiosną i jesienią i jak do tej pory wszystko działa jak w nowym. A co do ilości pelletu, dziś dosypałem 180kg, poprzedni zasyp był 23 listopada (też 180kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin34lodz Opublikowano 8 Grudnia 2015 #94 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Witam, Jak się do tego po raz pierwszy zabierałeś? Szkoda że nie nagrałeś filmiku z takiej operacji. Co do czasu rozpalania to już od jakiegoś czasu miałem napisać w tej sprawie. 4-5 min to o jakiej fazie piszesz? U mnie jakiś czas temu też miałem wrażenie że piec rozpala się długo. Zwiększyłem czas podawania dawki startowej do 90 sek przy pellecie 6. Obecnie wygląda to tak: 1. Zapalarka pracuje około 2 min 30 sek i pojawia się płomień. 2. Modulacja zaczyna się po 5 min - 5 min 15 sek. Próg foto zmieniałem na 35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor #95 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 W moim przypadku praca zapalarki to było 4 minuty (3minuty + dosypanie i ponowne rozpalanie 1minuta) dawkę startową też mam zwiąkszoną, próg foto 45. Problem polega prawdopodobnie natym, że brak "spowalniacza" (taka bramka z ktatki na wlocie do palnika) powoduje że pelet usypuje się na przodzie palnika a nie na grzałce. Sam spowalniacz został u mnie zdemontowany przez serwisanta, i zamontowany ponownie już we własnym zakresie po dokonaniu obserwacji, niestety po 2 latach uległ zniszczeniu i teraz piec chodzi bez tego wynalazku. Obecnie praca zapalarki to ok 2 minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 14 Grudnia 2015 #96 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Wydaje mi sie, ze jakich czujnikow bys nie uzyl czy pokojowy czy pogodowy to i tak kociol rozpala sie i gasi wedlug zaleznosci temp. Zadana minus histereza. obecnie mam zainstalowany zawor 3d na układ grzejnikowy i kocioł chodzi całą dobę z przerwami na czyszczenie. czujnik pokojowy i pogodowy działa, temperatura zadana na kotle 65 stopni, na grzejniki daje obecnie 40stopni. Kocioł pracuje z mocą 30-40%, utrzymując temp.ok 63 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz78 Opublikowano 15 Grudnia 2015 #97 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 asz78, dnia 26 List 2015 - 18:03, napisał: Wydaje mi sie, ze jakich czujnikow bys nie uzyl czy pokojowy czy pogodowy to i tak kociol rozpala sie i gasi wedlug zaleznosci temp. Zadana minus histereza. obecnie mam zainstalowany zawor 3d na układ grzejnikowy i kocioł chodzi całą dobę z przerwami na czyszczenie. czujnik pokojowy i pogodowy działa, temperatura zadana na kotle 65 stopni, na grzejniki daje obecnie 40stopni. Kocioł pracuje Ile ci spala przy obecnych zewnetrznych temp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz78 Opublikowano 15 Grudnia 2015 #98 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 A co sie dzieje jak w domu osiagnie sie zadana temp. Kociol wylaczy pompe obidgowa na kotle jest temp.64 stopnie.Kociol dalej grzeje z moca 30%? I co niejest w stanie przekroczyc zadanej temp. i wylaczyc sie? A tak przy okazji kolego czy moglbys mi podac srednice zaslepki ktora jest na czopuchu. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 15 Grudnia 2015 #99 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 asz78, dnia 26 List 2015 - 18:03, napisał: Wydaje mi sie, ze jakich czujnikow bys nie uzyl czy pokojowy czy pogodowy to i tak kociol rozpala sie i gasi wedlug zaleznosci temp. Zadana minus histereza. obecnie mam zainstalowany zawor 3d na układ grzejnikowy i kocioł chodzi całą dobę z przerwami na czyszczenie. czujnik pokojowy i pogodowy działa, temperatura zadana na kotle 65 stopni, na grzejniki daje obecnie 40stopni. Kocioł pracuje Ile ci spala przy obecnych zewnetrznych temp.? Obecnie przy pracy ciągłej: modulacja 30%, kociol zatrzymuje się tylko na czyszczenie palnika Temp zadana 65 Temp osiagana 62-63 Spalanie ok 15-16kg/dobe :/ Troche dużo. Dzis zmienilem ustawienia tak aby kocioł wyłączał się po osiągnięcie zadanej temp. Zwiekszylem moc min i podawanie. O efektach dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lama79 Opublikowano 15 Grudnia 2015 #100 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 A co sie dzieje jak w domu osiagnie sie zadana temp. Kociol wylaczy pompe obidgowa na kotle jest temp.64 stopnie.Kociol dalej grzeje z moca 30%? I co niejest w stanie przekroczyc zadanej temp. i wylaczyc sie? A tak przy okazji kolego czy moglbys mi podac srednice zaslepki ktora jest na czopuchu. Dzieki Jak w domu osiągniesz wymagana temp. to kocioł obniża temp.czynnika grzewczego dla obiegu grzejników. Nie wyłączy pompy od co. Dokladnie tak samo jak przy podłogówce. Średnica zaślepki na czopuchu to ok.26mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.