Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Recyrkulacja Spalin W Kotle


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znalazłem w necie ciekawe podejście do spalania - badano wpływ recyrkulacji spalin na proces spalania

Mam pytanie czy ktoś z was spotkał się z tym w praktyce?

Czy jest możliwe wykonanie takiego układu w praktyce bez wentylatora nadmuchowego?

 

Pozdrawiam

WPŁYW RECYRKULACJI SPALIN NA PROCES spalania biomasy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

.... ponieważ jestem absolutnym amatorem to przedstawiony tu materiał mnie przerasta, ale.... gdyby ktoś podał mi wskazówkę o ciężarze frakcji lotnych, które mają zostać poddane recyrkulacji (jeśli te, które nas interesują w ogóle latają trochę wyżej, bądź trochę niżej ) to można pokusić się o jakieś propozycje (niekoniecznie mądre). Pan Grabowski też "oddzielał to co sie poli od tego co sie nie poli" Zakładam jednak, że nie jest to tak proste ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak bardzo śmieszne były i są moje pytania, ale serio... Z rysunku wynika, że nie wszystkie spaliny podlegają powtórnemu obiegowi. Czy to oznacza, że naukowcy zainteresowani są połowicznym dopaleniem ? Czy recyrkulacja ma charakter pulsacyjny? Dlaczego dopalania nie robi się szeregowo (w kotle), jeszcze przed kominem ? To też byłoby na raty. W końcu, dlaczego jest to tak ważne, a właściwie ważniejsze niż dymiące kominy osiedli domków, zalane smołą komory, zasmolone wymienniki, a nawet upaciana karoseria tych super maszyn ciepła wyprodukowanych przez świadomych wszystkiego inżynierów? Tylko nie mówcie mi, że należy za kolejne tysiące dozbroić instalację. Bo nie trzeba. Trzeba tylko jeszcze raz zastanowić się nad podstawami, bo ja, amator i ignorant wiele z moich "wymysłów" odnajduję poniewczasie w starych podręcznikach lub Waszych postach. Nie twierdzę, że coś wynalazłem, ale usprawniłem i wartości tego usprawnienia nie znam