Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że jest sporo podobnych tematów z częścią z nich się zapoznałem, uzupełniłem podstawową wiedzę o kotłach i ich budowie, ale dalej ma sieczkę w głowie.

 

zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze kotła.

Na wstępie podam moje oczekiwania wobec kotła:

- kocioł zasypowy, bez podajników, sterownik + nadmuch,

- łatwy w obsłudze i czyszczeniu,

- podstawowe paliwo, drewno (mieszane buk, brzoza, modrzew, sosna), czasem trociny, paliwo dodatkowe stosowane przy większych mrozach miał ewentualnie koks,

- oczekuje wysokiej zdolności grzewczej od kotła, obecnie stosowany kocioł ma 10 lat i w znacznym stopniu ogrzewa komin.

- cena optymalna to 6 500,00 zł max to 7 500,00 zł brutto.

- nie planuję zamontowania kolektora słonecznego lub pompy ciepła na c.w.u., ale dobrze by było gdyby kocioł to umożliwiał w przyszłości.

- chciałbym też wymienić bojler pojemność do 180 litrów, prosiłbym tylko od podpowiedź, które są lepsze wydajniejsze z płaszczem wodnym czy wężownicą.

 

Nie wiem, który będzie wydajniejszy z dolnym, czy górnym spalaniem, dodam, że podczas długo utrzymujących się ujemnych temperatur - 17, - 24 stopni zostaje uszkodzona linia energetyczna i nie ma prądu, dlatego zależałoby mi na kotle, który będzie mógł sprawnie działać bez automatyki i w grawitacyjnym obiegu wody, jeśli zajdzie taka konieczność. Jednakże nie jest to warunek konieczny, jeśli kotły np. z dolnym spalaniem są wydajniejsze, a do prawidłowego działania wymagane jest działanie automatyki to zakup agregatu nie stanowi problemu.

Pod uwagę brałem produkty cichewicza, junkersa, heiztechnik i defro, ale ten ostatni odrzuciłem mając na uwadze Wasze opinie.

 

Dane techniczne budynku.

 

- budynek wybudowany w roku 1980, podwójny mur, wysokość komina około 10m (licząc całą jego długość od podstawy w piwnicy po szczyt), wylot kominowy o wymiarach 14cm x 27 cm. Czopuch do komina jest włączony na wykokości około 150 cm.

Powierzchnia budynku,

- pow. zabudowy 99,2m2

- pow. całkowita 266,6m2

- pow. użytkowa 167,3m

- kubatura 730,3m3

 

W ciągu dwóch lat zamierzam rozbudować dom o dodatkową klatkę schodową (dł. 8-10m, szer. 4m, około 8m), którą planuję ogrzać dwa grzejniki po jednym na każde piętro oraz w piwnicy budynku dostawić dwa dodatkowe grzejnik, piwnica do tej pory nie była ogrzewana, przy pomocy grzejników.

 

- dom nie jest ocieplony, (planowana inwestycja w przyszłym roku i będzie realizowana etapami i zakończy się w ciągu trzech - czterech lat wraz z rozbudową klatki).

- nie chce wymieniać instalacji CO, obecna wykonana jest z aluminiowych grzejników żebrowych (162 żeber w całym budynku).

Opublikowano

Witaj

 

Po pierwsze skoro masz zamiar ocieplać dom moc 30KW prawdopodobnie bedzie za duża . Proponował bym kocioł ok. 25 KW z dolnym spalaniem lepiej ciut za mały niż za duży , przy mocy kotła powyżej 20 KW można już nie uwzgledniac CWU no chyba że bedziesz ogrzewał basen. Jeżeli chcesz aby wszystko działało bez prądu to zdecydowanie grawitacja a do CWU wymiennik lub wymienniki dwupłaszczowe (nie napisałeś ilu domowników i jak zamierzasz grzać wode latem) mogą być podłączone kaskadowo np 140 +140 Jeżeli natomiast masz możliwośc zastosowania własnego żródła zasilania to instalacja może byc wykonana w układzie pompowym .Co do opału jeżeli masz zamiar ogrzewac koksem to zalecał bym kocioł z rusztem wodnym bo żeliwny może tego paliwa nie wytrzymać. Komin powinien wystarczyć do ok 25 KW ale to też uzależnione od konstrukcji pieca (dane o wymaganym kominie znajdziesz w DTR kotła który wybierzesz ) W obecnej chwili sądząc po ilości grzejników moc instalacji to ok 22KW ,ocieplenie powinno zmniejszyć zapotrzebowanie o ok 1/3 w tym wypadku rozbudowa domu o klatke schodową nie miała by wielkiego wpływu na moc kotła .Jeszcze solary - najczęstszym rozwiązaniem jest układ z wymiennikiem z podwójną wężownicą gdzie jedna jest zasilana z CO a druga z solarów - wtedy taki wymiennik.

 

 

Opublikowano

domowników jest 6, latem ogrzewam wodę podgrzewaczem przepływowym, rachunki za prąd nie były wysokie, w tym roku akurat uległ awarii i ogrzewam bojlerem elektrycznym, różnica w zużyciu prądu nie jest aż tak wysoka, płacę około 10 - 15 zł miesięcznie więcej. Więc narazie bym tak zostawił, jak ocieple dom to pomyśle o pompie ciepła lub solarach.

Więc powinien wystarczyć piec o mocy 25 KW, co powiecie o modelach Ultima Q Plus 28, Ultima (II) 24, nie wiem czemu ale kocioł Logica z system górno-dolnego spalania jakoś do mnie nie przemawia, doszukałem się jeszcze kilku modeli, co prawda niektóre mają górne spalanie, ale ciekawie wyglądają, proszę o jakieś rady opinie.

Unica Vento - http://www.moderator.com.pl/pl/koty-uniwersalne-unica/unica-vento

Warmet 200 Ceramik - http://www.kostrzewa.com.pl/opis-kotla-5534.html#tof

Kocioł Q PLUS - http://www.heiztechnik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=14&lang=pl

KMW - Miałowe - http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-tradycyjna/kmw

KWKD - Dolne spalanie - http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-tradycyjna/kwkd - w tym kotle nie przemawia do mnie idea dolnego spalania obieg spalin jest bardzo mały, tak jak na obrazku czopuch będzie się robić gorący, wiem, że tego nigdy się nie wyeliminuje, ale jak na kocioł, który z założenia ma być wydajniejszy w pozyskiwaniu ciepła, w mojej ocenie opartej na schemacie tak nie jest. Zaznaczam że specem nie jestem, piecami zacząłem się interesować trzy tygodnie temu, więc jeśli plotę bzdury proszę o sprostowanie.

http://www.arcisz.pl/kotly_i_rebaki/wyswietl/148/kotly.html - ciekawy kocioł zna ktoś producenta ?

Wspomniane kotły cichewicza, czyli

Ultima Q Plus - http://www.cichewicz.pl/produkty/kotly_grzewcze/na_wegiel.php

Ultima II - http://www.cichewicz.pl/produkty/kotly_grzewcze/na_wegiel/ultima_ii.php - obecnie mój faworyt

 

 

Mam jeszcze inną opcję, w mojej okolicy jakiś koleś w garażu robi kotły, podobno wujek żony kupił od niego i jest zadowolony, w najbliższym czasie sprawdzę. Może ma ktoś jakiś ciekawy schemat :)

Opublikowano

domowników jest 6, latem ogrzewam wodę podgrzewaczem przepływowym, rachunki za prąd nie były wysokie, w tym roku akurat uległ awarii i ogrzewam bojlerem elektrycznym, różnica w zużyciu prądu nie jest aż tak wysoka, płacę około 10 - 15 zł miesięcznie więcej. Więc narazie bym tak zostawił, jak ocieple dom to pomyśle o pompie ciepła lub solarach.

Więc powinien wystarczyć piec o mocy 25 KW, co powiecie o modelach Ultima Q Plus 28, Ultima (II) 24, nie wiem czemu ale kocioł Logica z system górno-dolnego spalania jakoś do mnie nie przemawia, doszukałem się jeszcze kilku modeli, co prawda niektóre mają górne spalanie, ale ciekawie wyglądają, proszę o jakieś rady opinie.

Unica Vento - http://www.moderator...ica/unica-vento

Warmet 200 Ceramik - http://www.kostrzewa...a-5534.html#tof

Kocioł Q PLUS - http://www.heiztechn...emid=14&lang=pl

KMW - Miałowe - http://www.zebiec.pl...-tradycyjna/kmw

KWKD - Dolne spalanie - http://www.zebiec.pl...tradycyjna/kwkd - w tym kotle nie przemawia do mnie idea dolnego spalania obieg spalin jest bardzo mały, tak jak na obrazku czopuch będzie się robić gorący, wiem, że tego nigdy się nie wyeliminuje, ale jak na kocioł, który z założenia ma być wydajniejszy w pozyskiwaniu ciepła, w mojej ocenie opartej na schemacie tak nie jest. Zaznaczam że specem nie jestem, piecami zacząłem się interesować trzy tygodnie temu, więc jeśli plotę bzdury proszę o sprostowanie.

http://www.arcisz.pl.../148/kotly.html - ciekawy kocioł zna ktoś producenta ?

Wspomniane kotły cichewicza, czyli

Ultima Q Plus - http://www.cichewicz...e/na_wegiel.php

Ultima II - http://www.cichewicz...l/ultima_ii.php - obecnie mój faworyt

 

 

 

Mam jeszcze inną opcję, w mojej okolicy jakiś koleś w garażu robi kotły, podobno wujek żony kupił od niego i jest zadowolony, w najbliższym czasie sprawdzę. Może ma ktoś jakiś ciekawy schemat :)

 

 

Witam

arcisza raczej odpuść - firma która na swojej stronie pisze o dopalaniu dwutlenku węglabiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif raczej nie wie o co w tym interesie chodzi chodzi

z cichewicza może by też Vespa lub któryś z Dakonów - dobra sprawdzona konstrukcja

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ale Vespa jest chyba góniakiem, a ja szukam typowego dolniaka np. Ultima II

Zębiec odpada, według mnie jego piece mają za mało kanałów przez które przechodzi ciepło, mój stary kocioł tak wygląda komin w łazience na piętrze potrafi być cieplejszy niż grzejnik nawet po dwóch godzinach od rozruchu. Vespa to raczej górniak więc odpada.

Zastanawiam się na Ultimą II wersja z nadmuchem lub Warmetem 200 (chodź dolniak to to nie jest), poczytam jeszcze na forum bo o tych dwóch kotłach jest dużo informacji.

O Dakonach za dużo nie znalazłem, na stronie producenta nie ma podanych przekrojów pieca i jakiś bardziej szczegółowych danych technicznych więc sobie odpuszczę, chyba że Wy posiadacie jakieś informacje o kotłach tego producenta.

Opublikowano

Witam

Kotły Dakon DOR były szeroko omawiane na naszym forum - są to kotły górnego spalania

 

W DTR kotła Vespa podają:

 

Konstrukcja kotła została opracowana z myślą o wygodzie i komforcie użytkowania.

Kotły Vespa są to kotły z dolnym spalaniem, izolowane termicznie.

Kotły mają budowę trzy ciągową w postaci pionowego i poziomych kanałów konwekcyjnych,

stanowiących powierzchnię wymiany ciepła. Kanały konwekcyjne są zakończone od góry i dołu

otworami wyczystnymi. Kotły wyposażone są od frontu w drzwiczki komory załadunkowej, oraz

drzwiczki popielnikowe. Korpus kotła wykonany jest z atestowanych stali i spawany w osłonie

argonu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

... firma która na swojej stronie pisze o dopalaniu dwutlenku węglabiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif raczej nie wie o co w tym interesie chodzi chodzi ....

 

Z ciekawości musiałem zajrzeć. Faktycznie dopalają CO2. Ale mają na to TURBO certyfikat Instytutu Techniki Cieplnej w Łodzi.

A tą komorę dopalającą wyłożoną szamotem, gdyby kolega Heso zobaczył to nawet by się nie śmiał, tylko z pewnością ręce by mu opadły.

 

Jak powinna wyglądać komora dopalająca, można zobaczyć w dokumentacji kotłów Dakon.

A na temat braku danych na stronie producenta sugerowanych przez kolegę Pawcore - podaje poniżej link

http://www.dakon.cz/...entace-DOR.html

 

Pozdrawiam

Andrzej

Opublikowano

Andrzej_M_ dzięki za materiały, przynajmniej wiem, że to dolniaki, czyli jeszcze jeden kocioł do porównania. Teraz to robi mi się mętlik w głowie. Poczytam sobie jeszcze uzupełnię informacje, napisze swoje wnioski i poprpszę Was o ich sprostowanie

Z ciekawości musiałem zajrzeć. Faktycznie dopalają CO2. Ale mają na to TURBO certyfikat Instytutu Techniki Cieplnej w Łodzi.

A tą komorę dopalającą wyłożoną szamotem, gdyby kolega Heso zobaczył to nawet by się nie śmiał, tylko z pewnością ręce by mu opadły.

 

Jak powinna wyglądać komora dopalająca, można zobaczyć w dokumentacji kotłów Dakon.

A na temat braku danych na stronie producenta sugerowanych przez kolegę Pawcore - podaje poniżej link

http://www.dakon.cz/...entace-DOR.html

 

Pozdrawiam

Andrzej

Ok nie rozumiem o co chodzi z tym spalaniem CO2, poczytam, ale wygląda to ciekawie, jakby idealne rozwiązanie wykorzystanego ciepła, czyli kocioł idealny

Opublikowano

Ok nie rozumiem o co chodzi z tym spalaniem CO2, poczytam, ale wygląda to ciekawie, jakby idealne rozwiązanie wykorzystanego ciepła, czyli kocioł idealny

 

Z tego co ja się orientuje to inwestując w CO2 w tej chwili to możemy zrobić niezły interes. Wszyscy na około zaczęli nim handlować.

Niestety spalać CO2 nie można.

Opublikowano

 

O Dakonach za dużo nie znalazłem, na stronie producenta nie ma podanych przekrojów pieca i jakiś bardziej szczegółowych danych technicznych więc sobie odpuszczę, chyba że Wy posiadacie jakieś informacje o kotłach tego producenta.

 

 

Tu: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/352-junkers-supraclass-lub-dakon-dor12/ masz sporo informacji.

 

Miłej lektury.

Opublikowano

Witam

znalazłem taki kocioł w necie (przez przypadek) - co o nim sądzicie.

jest tańszy od Dakonów i Cichewicza ale nie wiem co wart jako kocioł.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja tam nie wiem, ale ma dużo przegród :) waga też odpowiednia w porównaniu do innych kotłów, więc blacha pewnie odpowiedniej grubości, ale sugerowanie się moją opinią, to jak chodzenie zimą w sandałach :) po za tym coś tani, na tle konkurencji, jak gwarancja.

Aha dodam coś o gwarancji tak od siebie, pracowałem jako sprzedawca i przedstawiciel handlowy, zauważyłem że część producentów gwarancję podaje w miesiącach np. 38, 40 lub 50 miesięcy to wygląda znacznie lepiej niż 3 czy 4 lata, taki mały chwyt, 50 zawsze wygląda lepiej niż 4 lata, więc tym się nie należy sugerować jeśli ktoś porównuje to niech to przelicza na tę samą jednostkę.

 

Wracając do meritum sprawy.

Chciałby się Was zapytać o jedną rzecz, a mianowicie chodzi o spalanie w kotłach, bo czytam i tak do mnie dochodzi, że .... lepiej to pominę, bo o sobie musiał bym nieprzyzwoite rzeczy powiedzieć. Zanim przejdę do meritum dodam, że w piecu pale od trzech lat, przeprowadziłem się do teściów, wcześnie w piecu nie paliłem.

Teściowie mają stary bodajże 10 letni piec zwykły najzwyklejszy piec z dwoma kanałami, z kwadratowym czopuchem, izolacje teściu zrobił sam z wełny mineralnej. Głównym paliwem to drewno gałęziówka, piec jeśli można tak powiedzieć o tym modelu to górne spalanie (rozpalamy mała ilością drewna drobno porąbanego, gdy się rozpali zasypuje całą komorę, płomienie idą w górę i spala się cała komora, ale bez problemu można dokładać z częstotliwością co dwie godziny). Na forum znalazłem informację, że do kotłów z górnym spalaniem nie dokłada się paliwa, dlaczego? (jeśli nie jest to mokry miał, a w piecu się tli) według tego schematu można http://www.luskar.pl/imp/kotly/prezentacja_stalowe_gora.html więc dlaczego nie można?

 

Doszukałem się też informacji o tym, że piece z ceramiką są mniej trwalsze niż pozostałe piece, ze względu na szkodliwe związki chemiczne, chciałbym potwierdzenia, bo interesuje mnie Warmet 200 Ceramik, a wydać perę tysięcy na piec by ten wymienić po 5 - 6 latach to pomyłka.

Szukam trwałego dobrego pieca tzw. śmieciucha, który przetrawi drewno czy to wałki o fi 25cm, czy gałęziówkę o fi 1 - 10 cm oraz miał rzadko stosowany jak jest zimno, w sumie teściowie jednego sezonu spalili niecałą tonę miału, przez cały sezon. Trzy lata temu kupiłem pięć ton koksu w tym roku spaliłem, więc w piecu pali się tylko drewnem. Jednakże mam coraz mniej czasu na wyrąb drzewa (bo sam je pozyskuje z teściem z lasu, dużo taniej wychodzi jak ma się czas), więc coraz w większym stopniu palić będę miałem, bo taniej niż węgiel wychodzi w mojej okolicy.

Więc jaki kocioł powinienem wybrać z dolnym, czy górnym spalaniem.

Zapytam się raz jeszcze o moc kotła dla domu nieocieplonego budownictwo z lat 80, podwójny mur.

- pow. zabudowy 99,2m2

- pow. całkowita 266,6m2

- pow. użytkowa 167,3m

- kubatura 730,3m3

Przeglądam strony producentów, każdy podaje, co innego jedni 20, 23, 28KW, sam już nie wiem ile to powinno być, ogrzewałbym też wodę. Planuję rozbudowę domu o klatkę schodową, po rozbudowie pow. użytkowa domu wynosić będzie około 270m2, gdyż chciałbym ogrzać piwnice, po przez zamontowanie trzech grzejników.

Opublikowano

Witam

Widzę że skłaniasz się w stronę palenia węglem/koksem tak więc kup kocioł żeliwny - nawet przewymiarowany np Dakon FB 26, Viadrus 22 lub 24, Cichewicz/Buderu , Camino - oferta jest duża, kocioł żeliwny wystarczy na lata i spali wszystko.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

Jeżeli masz kolesia potrafiącego robić kotły to niech Ci zrobi tylnopłaszczowy .

Moja paskuda spisuje się bardzo dobrze.

Będzie lepiej i taniej.

W razie potrzeby mogę podac wymiary oraz podzielić się własnymi przemyśleniami odnośnie budowy jak i palenia.

 

Pozdrawiam.

 

Bodzio12.

Opublikowano

Wracając do meritum sprawy.

Chciałby się Was zapytać o jedną rzecz, a mianowicie chodzi o spalanie w kotłach, bo czytam i tak do mnie dochodzi, że .... lepiej to pominę, bo o sobie musiał bym nieprzyzwoite rzeczy powiedzieć. Zanim przejdę do meritum dodam, że w piecu pale od trzech lat, przeprowadziłem się do teściów, wcześnie w piecu nie paliłem.

Teściowie mają stary bodajże 10 letni piec zwykły najzwyklejszy piec z dwoma kanałami, z kwadratowym czopuchem, izolacje teściu zrobił sam z wełny mineralnej. Głównym paliwem to drewno gałęziówka, piec jeśli można tak powiedzieć o tym modelu to górne spalanie (rozpalamy mała ilością drewna drobno porąbanego, gdy się rozpali zasypuje całą komorę, płomienie idą w górę i spala się cała komora, ale bez problemu można dokładać z częstotliwością co dwie godziny). Na forum znalazłem informację, że do kotłów z górnym spalaniem nie dokłada się paliwa, dlaczego? (jeśli nie jest to mokry miał, a w piecu się tli) według tego schematu można http://www.luskar.pl/imp/kotly/prezentacja_stalowe_gora.html więc dlaczego nie można?

Musisz troszkę dokładniej doczytać, na forum jest też napisane dlaczego się nie dokłada.

Zdefiniowane przez Ciebie górne spalanie nie na tym polega - najpierw sypie się do pełna a potam zapala.

 

Luskar narysował fajny rysunek, tylko brakuje w nim kłębów trującego dymu wydobywającego sie w ogromnych ilościach tuż po dosypaniu paliwa.

 

Tak się paliw w kotle dolnego spalania a nie górnego.

 

Ceramika może i mniej trwała jest od stali, jednak związków trujących produkuje zdecydowanie mniej.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Kolego Pawcore, firma luskar :angry: promuje to z czym walczymy My forumowicze ten model palenia jest nieefektywny i produkuje dużo niedopalonych gazów i smoły czyli ciężkiego gryzącego dymu. Ja lubię pokazywać różnicę pomiędzy dolnym, a górnym spalaniem na tych dwóch schematach zwróć uwagę, iż prawidłowo paląc zawsze ogień idzie od zładu w kanały, a nie przez zasyp żeby go wędzić i kisić ;) :

 

- w górnym spalaniu zasypujemy/układamy i odpalamy od wierzchu w ten sposób ogień pali się jak knot w świeczce, jest to model palenia wygodniejszy do palenia cyklicznego np: raz na 24-48 godzin, bo szybsza obsłóga i czyszczenie,

 

kwk_przekroj.gif

 

- drugi model palenia, to spalanie dolne które przy paleniu ciągłym jak w elektrociepłowni jest wygodniejsze bo po rozpaleniu dosypujesz ciągle na wierzch, a nie w ogień bo on ucieka dołem za ściankę , czyli jest to odwrócona świeczka gdzie ogień stoi w miejscu, a My ciśniemy świeczkę w dół ;),

kwkd_przekroj.gif

 

 

Paląc tak jak zaleca luskar i paru jeszcze innych nie zreformowanych producentów tracisz nawet do 40% także w starych kotłach, więc nawet w waszym starym kotle jeśli rozpalisz od góry powinieneś zauważyć poprawę, przy paleniu od góry w górniaku ważne jest by kocioł był szczelny , aby w pełni można było kontrolować proces spalania, czyli drzwiczki szczelne i możliwość podania poprzez popielnik powietrza pierwotnego i poprzez drzwiczki zasypowe dawki powietrza wtórnego byle nie za dużo żeby dopalić gazy. W ten sposób spalamy ekonomiczniej i dzięki temu tak wydłużają się ostatnio stałopalności kotłów ostatnimi czasy, bo producenci zaczynają budować kotły które umożliwiają prawidłowe ekonomiczniejsze spalanie, choć jak widać nie wszyscy :(, ale jest coraz lepiej.

 

Dlatego w dobrym kotle masz możliwość podania tego dodatkowego powietrza w górniakach poprzez drzwiczki zasypowe, żeby lepiej pełniej spalać, lub My na forum jak w wielu postach wyczytasz przerabiamy wiele kotłów, ja też.

 

Bez przeróbek kotły z takim powietrzem to np Zębce KWK czy Ogniwo S6WC, obejrzyj sobie a potem wybierz kociołek który po prostu umożliwi dobre spalanie i tyle :D. Natomiast co do ceramiki to raczej ja bym powiedział iż kotły z ceramiką najczęściej sypią się z tego powodu iż ludzie stosują do nich często za wilgotne paliwo i wtedy następuje produkcja kwasów, bo z regóły są to kotły z dopracowanymi także wymiennikami i po wychłodzeniu wytrąca się w wymiennikach pionowych takich kotłów wilgoć ze związkami kwasowymi co szczególnie szybko wykańcza stal ;). Dlatego do drewna i miału trwalsze są kotły z wymiennikami poziomymi , choć wtedy skroplenie możemy przenieść po prostu z kotła do komina czego skutków nie muszę tłumaczyć :D. Ufff się naklikałem. Pozdrawiam

Edytowane przez Robocik
Opublikowano (edytowane)

Ja pierniczę, sieczka, mózg mi się gotuje :)

 

Byłem dziś w hurtowni, spotkałem starego znajomego, chciałem zorientować się w cenach kotłów cichewicza, powiedział, że lepiej wyjdę na kupnie kotła defro optima komfort plus. Jest serwisantem i mówi, że klienci bardzo go chwalą i że są bardzo ekonomiczne.

Ale co ciekawe mówił, że poniżej 30 KW to za mało aby ogrzać mój dom, dostałem też ofertę z SEKO i ich przedstawiciel zaleca zastosowanie poniższych kotłów

EKO-II N 40/32 kW (40 kW jest to moc przy ogrzewaniu węglem, a 32 kW jest to moc przy ogrzewaniu miałem)

EKO-II N 40/32 kW (40 kW jest to moc przy ogrzewaniu węglem, a 32 kW jest to moc przy ogrzewaniu miałem) wyposażony w sterownik eco MAX 250W firmy PLUM

Kocioł SEKO 29 kW jest kotłem z górnym spalaniem bez nadmuchu.

Kocioł SEKO 29 kW jest kotłem z górnym spalaniem z nadmuchem oraz sterownikiem eco MAX 250W firmy PLUM.

 

Czy możecie mi powiedzieć jak obliczyć wymagane KW bo teraz to już mam mętlik totalny.

 

Robocik dziękuje za odpowiedź.

 

Mam jeszcze jedną prośbę skierowaną do doświadczonych użytkowników, ano chodzi o producenta kotła, mniejsza o model ten wybiorę później, chodzi o producenta, przy założeniu, że palić będę drewnem i miałem podczas silniejszych mrozów.

Zastanawiam się nad poniższymi producentami:

ZĘBIEC - tak odrzuciłem go na początku, ale tradycja i doświadczenie robi swoje

SEKO

CICHEWICZ

ŻYWIEC

 

Pozostałych nie znam, ale możecie coś dorzucić potrzebuję czegoś trwałego nie stać mnie, żeby co 4-5 lat wydawać kilka tysięcy na nowy piec.

 

Czy te piece defro są naprawdę takie tragiczne, koleś był bardzo przekonujący, że blacha gruba, że dobrze wykonane.

Edytowane przez Pawcore
Opublikowano

W takim razie kilka pytan do Ciebie

 

1 .Czy podałeś do analizy konsultantowi wszystkie dane tak jak na tym forum?

 

2. Czy podałeś że bedziesz ocieplał dom ?

 

3. Czy podałeś aktualną moc instalacji?

 

4.Czy podałeś przewidywaną grubość i materiał ocieplenia ?

 

To teraz troche od siebie . Po pierwsze stwierdzenie Twojego znajomego serwisanta że kocioł jest " oszczędny " trudno mi jest zrozumiec . Kocioł zazwyczaj pali tyle ile potrzebuje ciepła budynek . Jeżeli budynek jest ocieplony a jego konstrukcja potrafi zakumulować ciepło to faktycznie wtedy jest oszczędnie. Ponadto piec CO po nagrzaniu instalacji i budynku zaczyna pracowac z mocą odpowiadającą ok 20- 30% swojej mocy nominalnej i jezeli budynek jest w stanie skonsumować tę moc to jest ok. jesli nie to nastepuje tzw kiszenie opału czyli brak płomienia i zdymianie -same straty Reasumując tak sie zachowa instalacja przy przewymiarowanym kotle ,niedostateczny odbiór ciepła z kotła prowadzi do utraty jego sterowalności a to generuje tylko straty.

 

Górne i dolne spalanie a moc pieca . Przy spalaniu górnym na początku kiedy komora zasypowa jest pełna nie bierze ona udziału w procesie wymiany ciepła w związku z tym kocioł pracuje ze zmniejszoną moca dlatego prawdopodobnie do miału podano Ci taka moc . W kotłach z dolnym spalaniem piec od rozpalenia moze pracowac z moca nominakną i nie ma potrzeby usredniac mocy kotła. A co do producenta kotła to zachowujesz sie troche jak panna na wydaniu " chciała bym a boje sie" - szukasz doswiadczenia i tradycji a odrzuciłeś Zębca , jedna z najstarszych firm produkujacych kotły , a na dodatek podpierasz sie żółtodziobem w postaci Defro , oj nieładnie

 

A co do oszczednosci . Ogrzewam dom 180 m2 nieocieplony piecem o mocy ok.18 Kw górniakiem (nie mylic z Edyta), zuzywam miesiecznie ok. 1tone OII z Juliusza . Czy to duzo ? jak ocieple dom napewno zaoszczedze narazie to 18 KW chwilami jest za duzo , NA PIECU 55-60 C w mieszkaniu 20 - 22 zalezy gdzie a na zewnatrz do -20 C jak zimniej to podnosze temperature na piecu .Reszte dopasuj do siebie .

 

Pozdrawiam i życze przemyslanych decyzji

 

 

Opublikowano (edytowane)

Kolego Pawcore, jest nam Ci ciężko doradzić bo teoretycznie w ciągu 2 lat zamierzasz ze 170 m2 powierzchni użytkowej zrobić 270 m2 i do tego póżniej powoli docieplić dom :blink:. Teoretycznie jeśli powiększenie powierzchni użytkowej czyt. ogrzewanej zbiegło by się z termomodernizacją mogło by wyjść zapotrzebowanie na podobnym poziomie co do kotła choć szczerze to śliska sprawa powiem Ci otwarcie. Ja celowałbym w kocioł 21-22 kW żeby minimalną mógł zjechać do 6 kW a górną mógł dolecieć z rakietą w d... nawet do 25 kW w zrywie, ale jest pewne ALE !!!!!!!!!! Nominalnie kociołek 21kW (czyli na węglu) na dobrym miale będzie miał 19 kW natomiast na drewnie nawet tylko 16 KW. Żeby opalać słabiej ocieplony dom 270 m2 na drewku i nie z chodzić co godzina to musiałbyś kupić kocioł mający na Drewnie 20 kW , natomiast na węglu taki kocioł nominalnie będzie wyciągał około 26 kW. Więc jeśli chciałbyś więcej palić drewnem to możesz potrzebować kotłów takich jak Cichewicz Vespa do drewna lub Zębiec KDU które to oba mają powiększoną komorę do drewna coś koło 90 dm3 zasypu, natomiast oba to dolniaki i mają dolną moc na poziomie 10-12kW i poniżej będą kisić/wędzić opał. Niestety szczerze te kotły na drewno będą podejrzewam zdecydowanie za duże dla ciebie. Mam nadzieję, że choć z trochę przybliżyłem Ci jak problematyczny jest dobór kotła dla Ciebie Niestety. A, to iż niektórzy nie chcą Ci powiedzieć tak ten i już za szybko, to raczej świadczy o autentycznej chęci pomocy, a nie chęci wciśnięcia tylko towaru ;). Defro jak dla mnie powinno zostać przy produkcji taczek i betoniarek, od czego z resztą zaczęło.

Ps Jeśli podejrzewasz, iż możesz palić kiepściejszym czyt. wilgotniejszym drewnem, ja brałbym górniaka lub doniaka oby z poziomym wymiennikiem i puszczał troszkę wyższą temperaturę w komin aby wilgoć wyleciała, a nie wykraplała się w kominie ;) i regularnie używać sadpalu. Kociłek 19-22 kW ze sterowalnością 6-23Kw żeby w przyszłości jak powiększysz i ocieplisz domek nie musieć wymieniać kotła czy za często latać do niego. Oczywiście u Ciebie jest tyle niewiadomych, iż uszów bym nie postawił jak kij popłynie i czy wtedy kociołek będzie się sprawdzał w nowej sytuacji . Poza tym wszystkim drewno pali się lepiej na miarkowniku i ciągu naturalnym, natomiast miał na wentylu żeby było ciekawiej. Tak uniwersalne są z kolei kotły np: Zębiec Wenus do drewna i bardziej orzecha nie miału, a SAS UWT ten drugi może być lepszy do miału bo ma dodatkowe powietrze z wentyla nad miał po bokach . Ja mam starego Wenusa czyli KWP i jestem zadowolony, ale też już go przerabiałem (dolot wtórnego do drewna przez zasypowe+ceramika w komorę do krawędzi zasypu :P) więc jak widzisz każdy kocioł można poprawić . Pozdrawiam.

Edytowane przez Robocik
Opublikowano

Masz tutaj małą ściąge na jej podstawie możesz obliczyć jak zmieni sie zapotrzebowanie na ciepło po ociepleniu domu . Wprowadz dane rzeczywiste dla Twojego budynku a potem dodaj ocieplenie aby uzyskać wymagany współczynnik a sam zobaczysz jakie ma to znaczenie .

 

http://www.cekol.pl/swiat_profesjonalisty/kalkulator_doboru_wlasciwej_grubosci_izolacji.htm

 

 

Opublikowano

W takim razie kilka pytan do Ciebie

 

1 .Czy podałeś do analizy konsultantowi wszystkie dane tak jak na tym forum?

 

2. Czy podałeś że bedziesz ocieplał dom ?

 

3. Czy podałeś aktualną moc instalacji?

 

4.Czy podałeś przewidywaną grubość i materiał ocieplenia ?

 

 

Ad. 1 i i 2 Tak informacje były takie same

Ad. 3 nie znam jej, to dom teściów, którzy twierdzą, że ten piec ma 30kw, dla mnie jest on za mały na 30 kw, fakt drewno to on połyka nie spala, ale to dla tego, że teścia ma upartego, bo on musi mieć 70 - 80 stopni na piecu, bo lubi w domu na gaciach chodzić i jak zamykam drzwiczki od popielnika i przymykam zasuwę czopucha, żeby się wolniej spalało i podtrzymywało temperaturę to on schodzi i wszystko otwiera :) i nie wytłumaczysz. Jednak bardziej by się skłaniał ku stwierdzeniu, że piec ma około 20 -22 kw.

Ad. 4. Planuje zastosować styropian o grubości 8cm

 

Wczoraj wybrałem się do projektanta, który przygotował mi projekt na rozbudowę mogę podać dokładne dane, a nie przybliżone jak do tej pory (niestety nie mógł mi pomóc w obliczeniu zapotrzebowania na ciepło - dez komentarza).

obecna powierzchnia użytkowa 167,3m2 po rozbudowie 199,3m2 różnica wynika z tego, że nie będę montować grzejników w piwnicy i architekt rąbnął się o 20m2 w początkowych wstępnych wyliczeniach. Przepraszam za zamieszanie.

Wydumałem wiec coś takiego do tych 170m2 powinno wystarczyć 21 ? 23KW (167,3m2 x 130W/m2 / 1000 = 21,74KW). Jak rozbuduję dom, to razem z ociepleniem wtedy będę miał 200m2, jako że przy zastosowaniu styropianu 8cm, tą samą mocą kotła mógłbym ogrzać pomieszczenie do 250m2, więc gdyby okazało się, że te 21-23KW to stanowczo za dużo, to mogę zamontować grzejniki w piwnicy. Dlatego też skupiłem się na obecnym zapotrzebowaniu, czyli tych 167,3m2. Jeśli źle myślę proszę o sprostowanie.

Sporo problemu sprawił mi dobór odpowiedniego kotła i stosownego paliwa drewno ? węgiel, czy miał ? drewno. Ta druga opcja wydaje się być tańsza, ale czytając o miale jego chrzczeniu przez dostawców i problemów ze spalaniem, czy stosować miał suchy czy mokry, zaczynam się zastanawiać, czy to aby dobry wybór, czy nie lepiej kupić np. WENUSA i stosować mieszankę węgiel miał.

Zastanawiam się na kilkoma kotłami, musiałem uwzględnić obecność teścia, który o spalaniu wie wszystko i trzech kobiet ? żony, córki i teściowej, co by sobie włosów nie spaliły. Wytypowałem poniższe produkty, które uwzględniają możliwości palenia różnymi paliwami.

 

Robocik wiem, że nie wszystkie mają poziome wymienniki, a właściwie to czumu lepiej, poziome?

 

kotły miałowe

 

SEKO EKO II-N http://www.seko.pl/seko-kotly-piece-co/kotly_mialowe-dane.html - kociołek mi się podoba, ale kocioł miałowy i dolne spalanie, może mi to ktoś wyjaśnić, bo tym kotłem jestem bardzo zainteresowany, chodź drogi. Zaproponowali mi kocioł o mocy 40/32KW (nie ma stronie) moim zdaniem EKO II-N 24/20 kW powinno wystarczyć. - to mój faworyt

SAS MI http://www.sas.busko.pl/pl/produkty/sas-mi.html 23kw

SAS UWT http://www.sas.busko.pl/pl/produkty/sas-uwt.html - większa komora zasypowa poziome wymienniki 23 kw, mniejsze zużycie prądu niż w przypadku MI

ZĘBIEC KMW http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-tradycyjna/kmw o mocy 23KW może trochę za dużo typowy miałowiec, ale gwarancja tylko na 2 lata

RAKOCZY ERCONOMIK - http://www.rakoczy.pl/?id=kotly_mialowe kolejny miałowiec 24KW, ale czy to nie będzie za dużo

Cichewicz Ultima Plus - http://www.cichewicz.pl/produkty/kotly_grzewcze/na_wegiel.php - tylko nie wiem, czy powinienem go kupować mój komin ma przekrój 14x27 - piszą, że miałem też można palić

 

kotły węglowe

 

ZĘBIEC WENUS http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-supernova/wenus tylko nie wiem czy model 21 KW wystarczy, ze specyfikacji wynika, że tak, ale moje drewno ma jakieś 40-50% wilgotności z kolei 30 będzie za duża

ZĘBIEC SWK http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-tradycyjna/swk - 21KW zastanawia mnie tylko czy czyszczenie nie jest zbyt kłopotliwe, szkoda, że nie do miału

ZĘBIEC KWK http://www.zebiec.pl/pl/kotly-co/linia-tradycyjna/kwk tylko 25, który może okazać się za duży, ale ma otwory we włazie zasypowym

RAKOCZY POPTER GS - http://www.rakoczy.pl/?id=kotly_na_paliwa_stale 24kw

 

 

Czy mógłbym Was prosić o porównanie zestawionych kotłów.

Na chwilę obecną drewna mam dużo, ale nie wiem jak długo, więc wolę wybrać kocioł w oparciu o miał lub węgiel i założyć, że np. w październiku i listopadzie przypalać będę drewnem. Jednakże skłaniam się ku paleniu miałem, tylko dlaczego kotły miałowe mają dużo krótszą gwarancję, dlatego też mocno zastanawiam się nad SEKO EKO II-N

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.