Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo do niczego nie jest potrzebna.

Jeżeli wiesz do czego jest ona potrzebna to napisz.

Np. w przypadku gdy paliwo już odgazuje, można przesłonić trochę wylot, w celu zmniejszenia ciągu i co za tym idzie spowolnienia procesu spalania.

To tak na chłopski rozum.

Opublikowano (edytowane)

można przesłonić trochę wylot, w celu zmniejszenia ciągu

Zdecydowanie lepiej zamiast osobiście zamykać (przymykać) klapę na czopuchu robić tak:

 

1. Zamykać (przymykać) wlot za pomocą markownika ciągu.

 

lub

 

2. Zamykać (przymykać) wlot za pomocą regulatora który zatrzymuje (zmniejsza obroty) dmuchawę z jednoczesnym zamknięciem (przymknięciem) klapki na tłoczeniu dmuchawy.

 

 

Jak nie ma klapy w czopuchu to łatwiej wyczyścić czopuch i łatwiej niespalone części paliwa przelatują do komina.

Edytowane przez emus
Opublikowano

Jaki powinna być moc kotła dla domu o powierzchni użytkowej 230mkw, komin z cegły, 9m, 20*11cm, ocieplony styropianem 5cm, okna plastikowe, stropodach nieocieplony.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, zrobiłem kilka fotek kociołka moc 24 KW. Wykonany jest calkiem fajnie i solidnie. Ponieważ kupuje go w przyszłym tygodniu to postarm się coś więcej napisać. Mam nadzieję, że będzie się spisywał dużo lepiej niż Ogniwo S6WC którego mam już serdecznie dosyć.

post-11709-0-03884600-1330251631_thumb.jpg

post-11709-0-98088600-1330251638_thumb.jpg

post-11709-0-84386800-1330251647_thumb.jpg

post-11709-0-57649400-1330251657_thumb.jpg

post-11709-0-19832500-1330251666_thumb.jpg

post-11709-0-88887300-1330251676_thumb.jpg

post-11709-0-64507300-1330251687_thumb.jpg

post-11709-0-89937500-1330251702_thumb.jpg

post-11709-0-93679600-1330251727_thumb.jpg

post-11709-0-39130400-1330251739_thumb.jpg

post-11709-0-04338500-1330251749_thumb.jpg

post-11709-0-25378900-1330251757_thumb.jpg

Opublikowano

Kupiłem (jeszcze w promocji) 22 KW, Chciałem 18 KW ale instalator na moje 160 m/2 odradzał bo może być za mało. Najlepsze by było 20 KW ale nie mają. W lutym zaczęli produkować nowe 16 i 22 KW. Są tańsze, ale co za tym idzie, nie ma klapy regulacyjnej przy załadunku paliwa aby się nie dymiło. Ponoć nie trzeba przy dobrym ciągu kominowym ale zrobili mały otwór który ma nie zakłócać spalania. Komora zasypowa jest trochę większa i powiększyli otwór załadunku. Jak się zakończy sezon grzewczy, wymieniam.

Opublikowano

Witam.

Jestem również zainteresowany kotłem Hef.

Proszę pomóżcie mi z dylematem, jaką moc wybrać 18 czy 24KW?

Dom z cegły max, z poddaszem użytkowym, ocieplony 12 styro, w sumie do ogrzania 190m2

Ja obstawiam na 18, tak też mi powiedział gość który robił mi certyfikat energetyczny budynku, ale z drugiej strony obawiam się że przy mroźnych zimach może to być za mało.

Jak Panowie radzicie?

Opublikowano

Witam, prosiłbym użytkowników hef-a o podanie przekroju i wysokości komina. Producent podaje dość duże wymaganie jeśli chodzi o ciąg 20-35 Pa. Ja posiadam komin murowany 25x13 cm długi na 8,5 m i zastanawiam się jeszcze czy HEF mi nie będzie kopcił na kotłownie. W opcji postanowiłem zakup mechanicznego wentylatora wyciągowego spalin na komin. Bo po zmierzeniu przez kominiarza okazało się, że ciąg mam za słaby wyszło coś koło 8 Pa, chociaż kominiarz i tak twierdził, że to sporo jak na miejscowość w której mieszkam.

Opublikowano

Fidel24 Twój czysty komin ma pole przekroju 325 cm2. Teoretycznie taki przekrój jest wystarczający.

Jedynie co budzi mój niepokój to czy komin 25x13 cm można dobrze wyczyścić.

Opublikowano (edytowane)

Witam, co do przekroju producent podaje 20x20 cm czyli 400 cm2. Ale sam przekrój to jeszcze nie wszystko aby uzyskać wymagany ciąg liczy się jeszcze długość komina, swojego wymurować wyżej już nie jestem w stanie dlatego pomyślałem o wentylatorze wyciągowym, ponieważ mieszkam prawie 400 m.n.p.m. i tu są dosyć trudne warunki jeśli chodzi o ciąg kominowy. Dodam, że ostatnio Żywiec był na pierwszym miejscu wśrod miast woj. śląskiego jeśli chodzi o zapylenie i smog, normy przy tych największych mrozach były przekroczone o 400%.

 

Uparłem się na tego dolniaka od HEF-a bo obejżałem w zasadzie wszystkie: Sokoła takiego jak masz Ty Emusie, HEF-a, KDO, Zębca KWKD, KSGW Zgoda i najbardziej wg mnie dobrze wykonany jest właśnie HEF. A powiem, szczerze, że mam dosyć rozpalania mojego górniaka od góry aby nie zadymić pół osiedla, to jest dobre dla kogoś co ma sporo wolnego czasu, a mi się marzy, żeby do kotła dosypać w każdej chwili a przy tym nie zadymić całej okolicy.

 

Co do czyszczenia, to nie ma znowu takiego problemu, jest tzw. komin "na cegłe" jak się kidyś budowało i sprzedają teraz takie prostokątne szczotki o takim wymiarze, w połączeniu z drutem kominarskim i kulą komin jestem w stanie dokładnie wyszorować.

Edytowane przez Fidel24
Opublikowano

Ja mam komin 14x14 cm wysoki na około 10 m.

Miałem kocioł HEF 24 kW z 1997 roku. Jak przy, pracującej dmuchawie, kocioł poprzez otwory powietrza wtórnego zaczynał dymić na kotłownię to należało wezwać kominiarza do czyszczenia komina.

Opublikowano

witam mam wlasnie problem z wyborem kotla i zastanawiam sie nad hefem okolo 160m do ogrzania ale czy pociagnie na flocie z knurowa i mam pytanie do kolegi Nitryl gdzie w tarnowskich jest ten sklep z kotlami lub jak sie nazywa pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

To może ja dwa słowa. Dziekuje za ten topic. Poczytałem i na dniach kupuje .. HEF'a. Stary piec mojego taty pada (ma o zgrozo 25 lat) i jest okropnym smierdzuchem - dolniakiem. Ale chwała mu za te owe 25 lat. Szukałem klsycznego dolniaka. Myslałem o Ziębcu, potem o SASie az ktoś polecił mi HEF'a. Jak kupię, opisze wrazenia. :)

Opublikowano

Ale HEF jest klasycznym dolniakiem. Sam mocno się nad nim zastanawiam. SAS wcale nie robi dolniaków a w Zębcu jest chyba teraz tylko KWKD. Jednak według mnie HEF jest ciekawszy.

Opublikowano

smierdzuchem - górniakiem oczywiście miało byc.

 

Tak na szybko małe pytanie. Dom 240 metrów. Słabo ocieplony (protest mamy) :) .. hef 23 czy 27 kW ? Wg katalogu 24 , ktos mówił mi ze dolniakie nie sa az takie sprawne i porponował 32 , a ktos inny pisał ze wystarczy 23. Jak wasze opinie ? Stawiam na 27. A wy?

Opublikowano

Na 240 m2 słabo ocieplone ja bym kupił 27 kW.

 

post-12152-0-22994000-1331839956_thumb.jpg

 

Może ocieplenie da się łatwo poprawić (strop) i wtedy 24 kW.

Opublikowano

Dziekuję za odpowiedź. Temat ocieplenia domu a raczej obliczenia zapotrzebowania na moc to sprawa dośc cieżka. Dom to bliźniak. To cztery kondygnacje - piwnica uzytkowa, dwa pietra , poddasze. Dowe dwa piętra to 80 plus 70 metrów. Do tego ganek 15 m. Daje nam to 165 m. Poddasze z pokojem to kolejne 30 m. - nie uzywane co nie znaczy ze w zimie ma nie byc grzane. Ale mozna mniej podawac ciepła. Ale mamy już 195 m kw.. Do tego dochodzi piwnica uzytkowa. Pokój na hobby taty oraz kuchnia i pralnia normalnie grzane. jakieś 50 kw.. Czyli mamy jakies 245 m. Dom z ładnym ale starymi oknami. Scianami nieocieplonymi. Ale ale..dach ładnie ocieplony po remoncie i wykusze juz tez. Ktos powie ze nie ta kolejność. Bo: dach, okna, ściany, podłoga i na koncu piec. No tak. A wiec ktos co to znaczy przekonac starszych ludzi do zmian? Hi hi. A co do pieca to sie poporstu rozpadł... wiec przeszła pora na Hefa. I tu nie chodzi o cenę bo to różnica raptem 200-300 zł ale sam fakt. Mysle ze mój wybór padnie na 27 ale z zaworem trójdrożnym. Ale zabezpieczyc odpowiednią temperature powrotu. A czemu nie cztero? Bo musiałbym zblizyć do siebie rury wejscia i wyjścia a obecnie jest tak, że rura powrotna od razu z pieca "idzie" pod podłogę. A tak zawór zrobie na górze przy wyjsciu z pieca a ta trzecia na "powrotną" wprowadze na dół.

Ale czy ja dobrze myslę ? Kurcze.. czy ja jestem od tego? Buuuu......

A.... czy to ze dom ma 4 kondygnacje ma znaczenie przy ustalaniu mocy? Czy tylko metraź....?

Opublikowano

Ma znaczenie i to spore. Masz mniejszą powierzchnię zimnych podłóg (tylko pow. piwnicy) i stropów (tylko na poddaszu).

W parterownym o takiej samej powierzchni miałbyś 250 m podłogi i 250 m stropu.

Opublikowano (edytowane)

Do tego ganek 15 m.

Ganka (werandy wejściowej, wiatrołapu) bym nie ogrzewał, ale wiem jak trudno do tego przekonać innych mieszkańców. Ganek czyli pomieszczenie w który ludzie przebywają czasowo (kilka minut) czyli do bilansu mocy kotła przyjąłbym 5 -7,5 m2.

 

Poddasze z pokojem to kolejne 30 m. - nie uzywane co nie znaczy ze w zimie ma nie byc grzane.

Nie używane=nie grzane, ale instalacja powinna być. Możne być potrzeba użycia pomieszczenia na kilka dni w sezonie. W bilansie mocy kotła ja bym tego pomieszczenia nie uwzględniał.

 

Z 245 m2 zrobiło się około 206 m2, a w przyszłości wymiana okien, ocieplenie ścian. To przemawia za mocą 24 kW.

W prali też może być + 18 stopni, a nie 22 stopni jak w pomieszczeniach do mieszkania.

 

 

z zaworem trójdrożnym.

Będziesz montował nowy kocioł czyli będziesz przerabiał rury przy kotle. Warto przy okazji tak przerobić rury aby można było zamontować zawór 4D.

4D jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż 3D.

Edytowane przez emus
Opublikowano

Witam Panowie

 

No naczytałem się o tych kotłach i kupuje HEF'a , tylko odwieczny problem jaka moc?

Dom 140 m2 w trakcie budowy będzie dobrze docieplony ( 12 cm styropianu,welna na poddasze ,porzadne okna itd. ) plus duży zasobnik na CWU 250-300 l ?

Opublikowano

Kolejne pytanie od amatora.

Nie bardzo widze róźnice w zastosowaniu zaworu trój a czterodroznego. Nie chodzi o CWU bo tej nie mam z pieca weglowego.

Na "oko" widze ze 4-drozy ma tzw. cztery porty i miesza... Natomiast trójdrozny trzy porty a wejscie w wode porotna jest na tzw. (przepraszam na kolokwializm) na "beszczelnego". :)

A jezeli nie widac róznicy to po co... mieszac w rurach :)

To moje spostrzezenie , ale przeciez moge sie mylić :)

Opublikowano

Viadrus u 24 i zawory do smietnika ,najlepsza instalacja ,instalacja bez zaworów i innych bajerów,szkoda kasy i czsu na ciągłe ustawianie tych zbędnych wynalazków.

Opublikowano

Co do zaworu to do stalowego kotła raczej warto założyć jak są pompki w układzie, Viadrus to żeliwniak więc może zaworu nie potrzebuje, ale w instrukcji pewnie piszą, żeby trzymać na kotle 60*.

 

Widzę, że kociołek HEF stał się popularny ciekawi, mnie nadal jakie macie kominy, bo to jedyny element jaki psuje mi samopoczucie - ciągle się zastanawiam czy te mój 13x25 na 9 m Wystarczy do 24 KW.

Opublikowano

Kolejne pytanie od amatora.

Nie bardzo widze róźnice w zastosowaniu zaworu trój a czterodroznego. Nie chodzi o CWU bo tej nie mam z pieca weglowego.

Na "oko" widze ze 4-drozy ma tzw. cztery porty i miesza... Natomiast trójdrozny trzy porty a wejscie w wode powrotną jest na tzw. (przepraszam na kolokwializm) na "beszczelnego". :)

A jezeli nie widac róznicy to po co... mieszac w rurach :)

To moje spostrzezenie , ale przeciez moge sie mylić :)

 

 

 

Znalazłem cos takiego na innym topicu:

Jaki zawór - trzy- czy czterodrożny:

Do kotłów wykonanych ze stali minimum to zawór 3-drożny, choć lepszy jest zawór czterodrożny. W kotłach wykonanych z żeliwa nie ma potrzeby ani obowiązku stosowania zaworów mieszających. Zastosowanie mieszaczy w takich kotłach służy jedynie zapewnieniu komfortu użytkownikowi. Natomiast do kotłów stalowych jest niezbędne nie tylko pod rygorem utraty gwarancji, ale także po to, żeby po 4-5 sezonach nie wyrzucić kotła na złom jako nie dającego się już naprawić. Oczywiście nie bez znaczenia jest także komfort temperaturowy w domu związany z zastosowaniem zaworu mieszającego - można wtedy zautomatyzować odbiór ciepła i jego dostarczanie do ogrzewania pomieszczeń poprzez zastosowanie sterowników zaworów mieszających - niezależnie czy 3- czy 4-drożnych. Dla instalatora jest praktycznie bez znaczenia, który mieszacz montuje inwestorowi ( piszę tu o samych względach wykonawczych ). Jeśli użytkownik chce mieć poza zaworem mieszającym jeszcze możliwość pracy obiegu grawitacyjnego, to montując zawór 4-drożny instalator musi się trochę 'nagimnastykować' i tak naprawdę nie każdy takie coś potrafi wykonać. Dużo prostsza jest sprawa jeśli montuje zawór 3-drożny.

 

Cały czas w moją średniotechniczną :) głowę wchodzi taka myśl. Obecnie mam tak że zaraz za piecem rura z wodą ciepłą (wyjście z pieca) idze do góry, natomiast woda powrotna idzie pod posadzką na piwnicznym holu i wychodzi nad powierzchnię aby zaraz za scianą aby wejść do pieca. Chcą załozyć zawór 4 drożny musiałbym tę dolną rure wyzej podnieśc aż do zaworu i z powrotem obnizyc do wejscia do pieca. Wiem wiem... jest pompa... ale myslę że nalezy (jak mozna) nie zakłócać mimo wszystko zasad grawitacji. (bo co bedzie jak prądu chwilowo nie bedzie) Natomiast stosując 3 drozy spokojnie zakładam go przy wyjsciu ciepłej wody na górze a owy trzeci port podłaczam do rury ("na beszczelnego") wpowadzonej do powrotu.

 

Czy tak to działa?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.