Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HEF 25kW Eco-Plus U - problem z ustawieniami


zaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

To mój pierwszy post.

 

Niedawno wprowadziliśmy się do nowego domku. Do ogrzania jest około 200 m2. Dom dobrze ocieplony. Mam zamontowany sterownik Auraton, który chodzi na ustawieniach: 22,25 stopni dzień, 21 stopni noc. Gdy temperatura spada, sterownik załącza pompę (pewnie jest to oczywiste, ale...) :)

 

W kotłowni jest zielony piec Hef'a 25 kW Eco-Plus U. Niestety jeszcze jestem prawie tak zielony jak mój piec :) i nie mogę trafić z ustawieniami. Piec w najlepszym wypadku działa około 20 godzin i nagle wywala błąd AL5 - wygaszenie paleniska. Dziwne, bo gdy otworzę drzwiczki w tym samym momencie jest dość duży ogień...

 

Moje ustawienia: (na których uzyskałem najlepszy rezultat)

Temp.: 65 stopni

Czas podawania węgla: 35 sekund

Przerwa: 60 sekund

Czas podtrzymania: 60 min

Czas dmuchawy: 10 sekund.

Zastanawiam się, czy podawanie węgla nie jest zbyt długie? Na palenisku powstają zlepione grudy popiołu, czy to normalne?

 

Aktualnie próbuję nieco innych ustawień:

Temp. 65 stopni

Czas podawania węgla: 15 sekund

Przerwa: 60 sekund

Czas podtrzymania: 20 minut

Czas dmuchawy: 25 sekund.

 

Jakieś sugestie? Ustawienia? Ile węgla powinno się dawać jednorazowo? Czy lepszy jest dłuższy czas podawania węgla i dłuższa przerwa, czy na odwrót? Jaka powinna być siła dmuchawy? Czy to prawda, że ogień nie powinien być zbyt jasny? Jaki ciąg? Jak u Was wygląda popiół? Jest sypki czy mogą tworzyć się 'grudy'? Powoli zaczynam tracić nadzieję...

 

Pozdrawiam, proszę o pomoc i wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem czas podtrzymania 60 minut jest zbyt długi. Mam podobny piec i czas podtrzymania 20 minut (właśnie tak jak teraz testujesz).