Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 🙂

Mam kilka pytań związanych z zakończeniem sezonu grzewczego piecem I przejściem na ogrzewanie CWU elektryczne tzn grzałka. 

I teraz moje pytanie mając zbiornik 120l muszę wymienić grzalke (ta strasznie trzeszczy podczas nagrzewania):

1. Jaka wybrać aby była w miarę oszczędna (dzienne zużycie 2 prysznice plus naczynia +/- 40-80 litrów dziennie) 2kW czy inną??

2. O ile może wzrosnąć cena za energię elektryczną??

3. Jakie zabezpieczenia bojlera proponujecie?? (Czy jest inny zawor niż klasyczny bezpieczeństwa który lubi po czasie przeciekac??)

4. Czy mając możliwość podpiecia przeplywowego ogrzewacze na 3 fazy nie będzie to ekonomiczniejsze ??

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i przepraszam jeśli któreś wyda się śmieszne 😀

Opublikowano

Ad1. 2kW 1f lub 3kW 3f

Ad2. Zapytaj na Wiejskiej 4/6/8

Ad3. Zawor bezpieczenstwa do CWU oraz zbiornik przeponowy do CWU, mozliwe tez ze bedzie potrzebny reduktor na zasilaniu z sieci. Takie cos jest potrzebne i bez grzania pradem. „Grzalki” maja wbudowany wylacznik bezpieczenstwa STB.

Ad4. Tak i nie. Masz potrzebna moc elektryczna? Grzejesz w jednej taryfie czy dwie? Jak duzy jest jednoczesny pobor wody? Ja wole zbiornik pojemnosciowy i dobrze go zaizolowac.

Opublikowano

Jak grzałka trzeszczy, to się ją czyści, a nie wymienia.  

Opublikowano (edytowane)

HarryH

Mieszkanie niedawno kupiłem więc wolę wymienić wszystko na nowe niż się później zastanawiać ile coś już pracuje w tym układzie, nikt mi nie da pewności że takie zakamienienie grzalki nie jest już od kilku sezonów . Jedyne to wiem że bojler ma dwa lata A reszta to wielki znak zapytania. 🙂

24 minuty temu, PioBin napisał:

Takie cos jest potrzebne i bez grzania pradem. „Grzalki” maja wbudowany wylacznik bezpieczenstwa STB.

No właśnie teraz jest po wcześniejszym właścicielu Ale watpie po ilości kamienia że to działa. Wcześniej ktoś wymienił sam bojler bez reszty osprzętu I teraz chce to wymienić tak aby miało to "ręce i nogi"

Edytowane przez Rafał1996
Opublikowano

Nowa, czysta grzałka na pewno ma wpływ, a co do mocy to ciężko określić jak będzie wyglądał wpływ mocy grzania na jej ekonomię- przy grzaniu objętościowym liczy się tylko suma energii a ta niezależnie od mocy będzie taka sama.

Gdyby pytający miał dodatkowo regulację czasu załączania ( zegar) to większa moc pozwoli na szybsze grzanie wymagane na dany moment, a tym samym zmniejszenie strat postojowych.

Opublikowano

Mam zbiornik poziomy 120l. Grzałka około 2,3 kW.

Latem gdy woda nie wychładza się tak bardzo już po 15 minutach mam ciepła wodę pod prysznic. (grzałka znajduje się w (połowie wysokości zbiornika).

Ze zbiornikami pionowymi często 50-80l często montowane są grzałki 1,3 kW. (mniej obciążają instalacje i działają nawet na słabych aluminiowych)

Przy grzałce zamontowanej na dole nagrzewanie wody trwa dłużej, gorąca woda unosząc się miesza się z zimna i zbiornik nagrzewa się bardziej równomiernie ale przez to dłużej czeka się na wodę ciepłą.

Zbiorniki poziome bardziej nadają sie pod kotły a nagrzewając je grzałkami trudniej wykorzystać całą pojemność.

Zbiorniki pionowe wg mnie lepsze pod grzałki, a moc należy dobrać do instalacji. Do 120 l wystarczy grzałka 2,3 kW

 

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za cenne porady 😉

Opublikowano (edytowane)

Z praktycznego punktu widzenia:

- dobry zasobnik pionowy będzie miał ładunek uwarstwieny, co oznacza, że gorąca woda idzie równo do samego końca i nagle zaczyna się od razu zimna jak lód, czyli przykładowo bierzesz prysznic, wszystko cacy i w kilka sekund cyk! - lodowata woda leje się po plerach

- zasobnik poziomy trochę tę wodę zawsze miesza, przejście jest zatem łągodniejsze i temperatura maleje płynnie, masz spokojnie czas na reakcję.

Stan grzałki nie ma żadnego wpływu na sprawność i moc w praktyce - gdy grzałka się zakamieni, po prostu rośnie trochę jej temperatura, ale odbiór mocy jest identyczny. Niestety - taka wyższa temp. skraca życie grzałki. 

No i najważniejsze - kontrola stanu anody. Od tego zależy trwałość zasobnika, a trochę i grzałki. Jednak największy wpływ na trwałość ma temperatura wody i tu lepiej dobrać zasobnik, który wystarczy grzać na ok. 50C, przy okazji z korzyścią dla zmniejszenia zużycia prądu, bo strata postojowa jest proporcjonalna do dT.

Edytowane przez HarryH
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, PioBin napisał:

 

Ad3. Zawor bezpieczenstwa do CWU oraz zbiornik przeponowy do CWU, mozliwe tez ze bedzie potrzebny reduktor na zasilaniu z sieci. Takie cos jest potrzebne i bez grzania pradem. „Grzalki” maja wbudowany wylacznik bezpieczenstwa STB.

To chyba bardziej kwestia mody niż "potrzebne". 

Znajdź mi takie 20-30 letnie instalacje cwu ze zbiornikami przeponowymi, regulatorami ciśnienia. Jak będziesz szczęściażem to może znajdziesz zawór bezpieczeństwa. I to wszystko działa. Trwałość bojlera zależy od grubości emalii a anody i tak nikt nie wymienia. Co najwyżej grzałkę raz na 5 czy 7 lat. Bo i tak taniej niż elektrodę raz na rok. 

Edytowane przez der
Opublikowano
2 minuty temu, der napisał:

Trwałość bojlera zależy od grubości emalii a elektrod i tak nikt nie wymienia

Każda emalia jest porowata i anoda jest wyłacznie po to, by spowolnić korozję w tych porach. Grubość emalii jest bez znaczenia. 

3 minuty temu, der napisał:

Jak będziesz szczęściażem to może znajdziesz zawór bezpieczeństwa

No to jestem szczęściarzem, bo zasobnika bez zaworu nie widziałem nawet za Gierka. Może dlatego, że zawsze był w komplecie.

Opublikowano
9 minut temu, der napisał:

I to wszystko działa

Zawory bezpieczenstwa kapia albo brak zaworow zwrotnych antyskazeniowych… wiec ja nie polecam takich „porad”.

Opublikowano
11 minut temu, der napisał:

elektrodę raz na rok. 

Anodę raz na rok zaleca się kontrolować, a wymienia się wtedy kiedy trzeba.

Ja wymieniałem po 6-ciu latach.

Opublikowano
W dniu 2.05.2022 o 22:38, HarryH napisał:

Każda emalia jest porowata i anoda jest wyłacznie po to, by spowolnić korozję w tych porach. Grubość emalii jest bez znaczenia. 

No to jestem szczęściarzem, bo zasobnika bez zaworu nie widziałem nawet za Gierka. Może dlatego, że zawsze był w komplecie.

Emaliowanie wymyślono, by zatrzymać odkładanie się kamienia kotłowego a anodę magnezową dla obniżenia potencjałów.
 

No widzisz, a ja ci mogę 3 takie domy w moim sąsiedztwie pokazać. W każdym instalacja działająca od 20-30 lat.A Bojlera z zaworem bezpieczeństwa w ofercie jakoś nie potrafię znaleźć. Osobno kupić, owszem.

 

 


 

Opublikowano
Godzinę temu, der napisał:

.A Bojlera z zaworem bezpieczeństwa w ofercie jakoś nie potrafię znaleźć. Osobno kupić, owszem.

Np Joule w swoich bojlerach ma zamontowany ZB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.