Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przyglądam się mojemu Junkersowi Supraclass K 32-1 S62 na drewno i w zasadzie nie wiem czy cegły szamotowe powinny być opuszczone poniżej grodzi tak jak na zdjęciu,piec kupiłem tak zmontowany.

Sprawdzcie u siebie czy to wygląda tak samo,podejrzewam że jeśli opadły to i tak nie da się ich podnieś ale może się mylę.

post-38372-0-99611900-1331135394_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JankoM - u mego sąsiada są tak samo zamontowane szamotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam wielką prośbę do użytkowników kotłów DOR 12 (lub 16 bo mają chyba te same gabaryty) o podanie wymiarów A, B, C zgodnie z załączonym plikiem. NIestety nigdzie nie mogłem znaleźć takich rysunków.

Pozdrawiam

Wymiary w przybliżeniu:

A - 14 cm

B - 32 cm

C- 23 cm

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich po sezonie. Był to mój pierwszy sezon z Junkersem i jestem bardzo zadowolony z użytkowania. Stwierdzam jednak że konieczne są u mnie dwie przeróbki tj. zamontowanie automatycznego odpopielania oraz zmniejszenie paleniska, gdyż moc 20kW jest dużo za duża i opał się kisi a piec zarasta twardym nalotem. I tu prośba do kolegi Guitara o wstawienie fotek i opisu ostatniej modernizacji tj. rezygnacji z jednego rusztu. Chyba pisałeś że zasłoniłeś go blachą 5mm. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiszący jest zasłonięty całkowicie i po obwodzie uszczelniony czarnym silikonem (odporny do 1200 st. C). A dolny jeden zdemontowany. Niestety zdjęć na razie nie zamieszczę gdyż grzeje ciepłą wodę. Będzie to możliwe dopiero po wyłączeniu kotła. Po dokonaniu wszystkich przeróbek kocioł nie zarasta twardym osadem . Od czasu do czasu trzeba tylko usunąć luźne nawisy. Kolor szary od ciemnego do jasnego do usunięcia nawet zwykłą zmiotką. Kocioł tylko raz był wyłączony w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że temat już wygasł wraz z sezonem. Możesz sprecyzować, który ruszt jest zdemontowany, dolny wiszący czy dolny poziomy (ten pierwszy od drzwiczek). Jeśli ten poziomy to co ze szczeliną między rusztami wiszącymi, czy też jest zasłonięta ? Jak narazie to zasłoniłem oba wiszące i będę je uszczelniał czarnym silikonem i zastanawiam się co zrobić z tą szczeliną między nimi. Niestety nie mogę zrobić żadnych konkretnych testów, ponieważ skończył mi się węgiel. Przepaliłem jednak dzisiaj drobnymi kawałkami drewna na rozpałkę i wiadrem 30 litrowym zrębki wierzbowej. Efekt był widoczny od razu ( mimo, że jeszcze nie uszczelniłem ) , gdyż cały czas był widoczny płomień a nie tylko żar , no i nie wessało całego wsadu w 15 min tylko paliło się ok 2 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem z tą szczeliną i wczoraj wszystko dokladnie uszczelniłem. Muszę w takim razie jeszcze usunąć ruszt i wstawić rynienki. Dzięki za pomoc. Jak tylko będę miał możliwość przetestowania to opiszę rezultaty, ale raczej to będzie dopiero około października. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guitar, a mógłbym Cię prosić o wskazanie w którym Twoim poście jest ostateczna wersja szamotek (trochę w tym temacie się można pogubić)? W przyszłym sezonie chcę uruchomić Dakona 12 i zamierzam się do tego poważnie przygotować. Póki co, mam uszczelniony kocioł zgodnie z Twoimi wytycznymi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyglądam się mojemu Junkersowi Supraclass K 32-1 S62 na drewno i w zasadzie nie wiem czy cegły szamotowe powinny być opuszczone poniżej grodzi tak jak na zdjęciu,piec kupiłem tak zmontowany.

Sprawdzcie u siebie czy to wygląda tak samo,podejrzewam że jeśli opadły to i tak nie da się ich podnieś ale może się mylę.

 

Witam.

Trochę może spóźniona będzie moja odpowiedź, ale około tygodnia wstecz kupiłem używany kocioł Logano s111 32D. Wczoraj dotarł do mnie na palecie, a dzisiaj go rozbieram żeby wtargać do piwnicy. Szamotki zwisają mu dokładnie tak samo jak w Twoim kotle. W trakcie demontażu robię zdjęcia i wieczorem postaram się kilka ciekawszych tutaj podrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane obrazki. Kociołek przyjechał na palecie, solidnie do niej przyśrubowany i okręcony folią. Po usunięciu folii ukazało się to.

8ef5dfaacef18c6am.jpg

 

Ukazało i zapachniało okrutną spalenizną. W komorze zasypowej i w kanałach dymnych smoła i sadza.

b48a0e17cee4c090m.jpg

 

Kanał szamotowy też czarny. Jedynie dwie pochyłe cegiełki zamontowane w świetle kanału są czyste. Otwory w bocznych ścianach kotła, te z powietrzem dopalającym wyglądają na nieużywane. Obrotowe blaszki nie mają nawet zarysowań. Sądząc z pozostałości w kotle chyba palono węglem.

b7040323925cbe89m.jpg

 

Ten pionowy ruszt uchylny przyjechał zdaje się w niewłaściwej pozycji.

1dbcf747c7a4a6dem.jpg

 

Po wstępnych oględzinach zabrałem się za rozkręcanie. Musiałem rozmontować w miarę możliwości wszystko, żeby odchudzić kocioł. Mam wąskie schody do piwnicy i do tego z zakrętem. Po rozbiórce kocioł został wniesiony do piwnicy praktycznie w dwie osoby.

62e19309bf0dea6fm.jpg

 

Ruszta w komplecie.

1896aa9b99d02206m.jpg

 

Po wymontowaniu rusztów za drzwiczkami robi się całkiem spora przestrzeń. Spokojnie można by w drzwiczki zamontować palnik na pellety.

3355aa9f6094c802m.jpg

6c44e698f39798c0m.jpg

 

Wejście i wyjście wody z kotłą ma potężną średnicę - 70mm. Na te wyjścia są przykręcone adaptery/przejściówki z nagwintowanymi końcówkami chyba półtora cala. Różnica jest ogromna i najlepiej widać ją po odkręceniu adaptera.

6432796cb0aab826m.jpg

 

Po ogołoceniu kocioł został z przygodami i nie bez strat (uchrupana drewniana półka w rogu zakrętu schodów) zniesiony do piwnicy. Specjalnie do przenosin obudowałem go czymś w rodzaju nosidła z desek. Stoi już w docelowym pomieszczeniu, tylko nie w docelowej pozycji. Z tyłu ściana z kanałami kominowymi i żółty kocioł olejowy, który zostaje i ma pracować równolegle jako opcja.

5c97cc61f9e19a6em.jpg

 

 

Mam pytanie do doświadczonych użytkowników tego typu i podobnych kotłów. Czy mój egzemplarz wygląda na używany jeden rok (tak twierdził sprzedający) czy może na więcej?

Swoją drogą , elementy takie jak zawiasy drzwiczek, sznury uszczelniające, połączenia kołkowe rusztu czy klapa nad czopuchem wyglądają na niezużyte. Jak dotąd nie znalazłem jeszcze niczego do wymiany, no, może poza termometrem pokazującym 60 stopni. Nie wiem też w jakiej kondycji jest miarkownik.

Edytowane przez gondoljerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Panowie , mam problem .

Kocioł 20 kW.

Potrzebny mi jeden elemement rusztu obrotowego . Ten wąski z jednakowymi krótkimi zębami.

U mnie jest pękniety - był pęknięty od paczątku lecz jakoś się trzymał.

Teraz sie rolecial na dwie czesci .

Gdzie to można kupic?

Lub może ktoś ma zbędny po przeróbkach i ma do odstąpienia ???

 

pozdrawiam

Edytowane przez interria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

Może ktoś z szanownych kolegów z forum orientuje się jaki ma kształt i jak przebiega wewnątrz kotła wężownica schładzająca? Oczywiście, chodzi mi o kotły będące bohaterami tego tematu, czyli typu Dakon/Buderus/Junkers. Są na rynku wersje tych kociołków z taką wężownicą. Zastanawia mnie czy wężownica jest w nich tylko po jednej stronie kotła. Tak można by sądzić patrząc na miejsca podłączenia dopływu i odpływu wody do wężownicy, ale pozory mogą mylić.

Edytowane przez gondoljerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podaje link czy ktoś doświadczony mógłby wskazać róznice miedzy dakon dor a dor F http://www.dakon.cz/...-ND-2012.pdf

 

 

 

link do dokumentacji obrazkowej z dokładnymi danymi ale po czesku

 

 

 

Oraz mam pytanie co byście polecili Dakona , Dakona F , Junkerssa czy Buderusa? Moce to 12kW

Edytowane przez cziko82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu rysunek układu schładzajacego:

<link usunięty>

u dołu strony mozna powiekszyć rysunek.

 

 

Może ktoś z szanownych kolegów z forum orientuje się jaki ma kształt i jak przebiega wewnątrz kotła wężownica schładzająca? Oczywiście, chodzi mi o kotły będące bohaterami tego tematu, czyli typu Dakon/Buderus/Junkers. Są na rynku wersje tych kociołków z taką wężownicą. Zastanawia mnie czy wężownica jest w nich tylko po jednej stronie kotła. Tak można by sądzić patrząc na miejsca podłączenia dopływu i odpływu wody do wężownicy, ale pozory mogą mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc jednak po załączanych rysunkach i instrukcji - przynajmniej w Necie - niewiele się różnią konstrukcyjnie. Nie natrafiłem na żadne nowe rysunki.

Co do węgla to poprzednio też były przeznaczone do węgla brunatnego co widać w w instrukcji Dakona (ale nie Junkersa i Logano 111, gdzie bezkrytycznie przetłumaczono instrukcję ale zmieniono paliwo podstawowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.