Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czym się różni dakon od buderusa, bo junkers już tego kotła chyba nie produkuje. Jakie wymiary ma komora zasypowa w 32D i w dor f 25 max szer. x wys. x głębokość? Chodzi mi o to jakie największe szczapy mogę bez klinowania się. Dlaczego 32d jest dużo droższy od 25?

Dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Gregoryy
Opublikowano

Witam. Borykam się z decyzją zakupu buderusa 32D. Potrzebuję kotła taniego, głównie na drewno do piętrowego domu o pow, ok 250m2 nieocieplonego, ze starymi

Do drewna to ten kocioł się nie bardzo nadaje.

Opublikowano

Może tutaj na forum ktoś chce sprzedać kocioł o mocy od 24 kw w górę, bo kupił za mocny lub chce zmienić tak jak kolega Beda.

Opublikowano

Witam.

Nie chcę go sprzedawać, bo za dużo bym na tym stracił, a nie stać mnie na dołożenie do nowego (a te trochę zdrowia to pestka ;) ).

Pojawiło się male światełko w tunelu, bo z ograniczeniem deputatu węglowego na kopalniach, będę miał niedobór opału, który chcę wyrównać właśnie węglem brunatnym.

Spróbuję zrobić mieszankę pół na pół w groszkiem chwałowickim, który teraz praktycznie na okrągło się zawiesza - na szczęście nie było zimy, więc letnie kaloryfery tak nie denerwowały, jak w zeszłym roku.

Oczywiście doszedłem do wniosku, że moje 20kW jest przewymiarowane, więc cały czas w planach jest zmniejszenie komory...

Najgorsze, że przypomina się o tym zawsze , jak już jest za późno na modyfikacje i trzeba palić na okrągło (moja jest bardzo ciepłolubna).

Może w te lato dam rade podjąć temat  :huh:

Opublikowano

Witam

Właściwie sezon grzewczy na szczęście poza nami. Czas na podsumowanie i uwagi. W Dakonie 16  palę od września ubiegłego roku .Na początku  poczytałem forum i natychmiast zacząłem kombinować a to z wielkością komory,a to z automatycznym odpopielaniem.Jeśli chodzi o wielkość komory to po wielu próbach wróciłem do wielkości fabrycznej.Po pierwsze kocioł jest szybszy,z mniejszą. rozgrzewa się niemiłosiernie długo.po drugie niestety ilość ciepła zależy od ilości spalonego węgla.Mało żaru.mało ciepła. Ale może mam dobrze dobrany piec i żadne przeróbki nie są wskazane.

Druga sprawa to automatyczne odpopielanie.Wynalazek genialny.Natychmiast zrobiłem i całą zimę  działało. No i jakieś dwa tygodnie temu zapomniałem po czyszczeniu  kotła włączyć   odpopielanie ponownie .Idę rano ,a tu taki sam stan pieca jak z automatem. Tyle samo węgla ubyło.Pomachałem wajchą ,zasypałem. Po 8 godz. to samo węgiel się wypalił,popiołu trochę na rusztach,reszta w popielniku.I tak do dziś.To po co ta cała mechanika skoro cały zasyp wypala się do końca bez rusztowania?Zresztą dopiero teraz doczytałem w instrukcji że tak ma być. A jak się wypali to i tak trzeba dosypać i  pomachać  rusztami.

Coś mi się wydaje że to całe poprawianie fabryki jest zbyteczne.Wystarczy dobrze dobrany kocioł.

 

Pozdrawiam wszystkich

 

Opublikowano

witam ,piec buderus logano 20kw . Automatyczne odpopielanie w moim przypadku pozwoliło opanować piec co do temperatury,palę na  miarowniku , jak ustawię na 60 to cały wsad pali się w granicach 60 bo popiół nie zatyka rusztu ( powietrze podawane od dołu) ,bez automatu  temperatura na piecu była nie do opanowania ,miarownik na 60 a temp od 70 do 40 ,ilośći spalonego  węgla w obu przypadkach też podobnie.

Opublikowano

Witam

Wsad,a miałem tak samo,pali się bo dostaje powietrza. Zrób próbę i sprawdź  szczelność pieca. Czy jak wszystko zamkniesz to go zgasisz? Bo mój zgaśnie.Tylko ja swój mam uszczelniony nie silikonem tylko wełną szklaną . Przyciąłem kawałki i na dwa tygodnie starcza. Groszowa sprawa.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie,

moj pierwszy post na tym wątku.

noszę się z zamiarem zakupu kociołka jak w temacie tylko nie zabardzo wiem jakiej mocy wybrać. Mój dom ma pow. 200m2 (klocek 3 poziomy), okna wymienione, nie ocieplony, ogrzewam CWU 120L. Obecny kocioł nie wiem jakiej jest mocy bo to rzemiosło, ma  3 m chyba pow. Może jak jest więcej chętnych można negociować cene z dostawcą

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Witam dobor pieca to cięzka ,mój piec buderus 20kw ogrzewa 170m2 i 150 l cwu  mam go 10 lat , dorobiłem do niego automatyczne odpopielanie , obniżyłem prześwit paleniska szamotem  o 8cm ,palę tylko ruskim orzechem  nic nie dymi  i nie zawiesza i cieplutko tylko masa popiołu, w tym sezonie poszło niecałe 2 tony ,sąsiad ma trochę mniejszy dom 150 m2  i piec  buderusa 12kw , taki mu wyliczyli że ok, a mój o połowę przewymiarowany bo na nasze domy wystarczy 10 kw,  ma ciepło ale zeszło mu w tym sezonie 3 tony 

Opublikowano (edytowane)

20 kW

Witam,

dziękuję za odpowiedz, mój dom to budynek składający się z podpiwniczenia (nie ogrzewane), parter 3 m wys., piętro 2,7m.

Czy 20 Kw wystarczy ?

A czym się różni Dakon DOR z "F" od tego bez F.

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Kocioł z lit. "F" chyba nie ma tej górnej klapy. Czy ona jest potrzebna w waszej ocenie ?

Opublikowano

Witam dobor pieca to cięzka ,mój piec buderus 20kw ogrzewa 170m2 i 150 l cwu  mam go 10 lat , dorobiłem do niego automatyczne odpopielanie , obniżyłem prześwit paleniska szamotem  o 8cm ,palę tylko ruskim orzechem  nic nie dymi  i nie zawiesza i cieplutko tylko masa popiołu, w tym sezonie poszło niecałe 2 tony ,sąsiad ma trochę mniejszy dom 150 m2  i piec  buderusa 12kw , taki mu wyliczyli że ok, a mój o połowę przewymiarowany bo na nasze domy wystarczy 10 kw,  ma ciepło ale zeszło mu w tym sezonie 3 tony 

Dzięki za odpowiedż,

ja obecnie też palę rosyjskim węglem, jaki sort tego rosyjskiego najlepiej kupić do tego kociołka orzech I czy II

Opublikowano

Generalnie zmienił się wygląd zewnętrzny (obudowa) zrezygnowano z górnej pokrywy (pokrywa była izolowana cieplnie , zabezpieczała przed poparzeniem od klap komory zasypowej i paleniskowej. czy była potrzebna? Może i tak . W nowej wersji kotła brak.  Wewnętrznie ,patrząc na rysunki zmian nie widać.

Opublikowano

Czy do ww. wymiarów (wcześniejszy post) pomieszczeń zaproponowany kociołek (20kw) wystarczy.

Opublikowano

Rozumie, że wybór kotła niema znaczenia wszystkie są identycznej konstrukcji. Czy podłączenie do instalacji jest poprzez łącznik z kołnieżem, czy może bezpośrednio. Obecnie mam wyjście z kotła 2", czy muszę dokupić jakąś redukcję lub specjalne połączenie (może jest w komplecie z kotłem).

Opublikowano

post-4692-0-17915100-1397110810_thumb.jpg

post-4692-0-79210100-1397110825_thumb.jpg

Dakon "zwykły posiada na wyjściu z kotła kołnierze i przeciwkołnierze z króćcem gwintowanym. natomiast Dakon F posiada wyście z gwintem.

post-4692-0-21877500-1397111117_thumb.jpg

post-4692-0-41147800-1397111136_thumb.jpg

Widać to na załączonych przekrojach.

Więcej danych w instrukcjach kotłów dostępnych w internecie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Poniżej zdjęcia dla osób, które podobnie jak ja przed zakupem nie mają możliwości obejrzenia kotła.

Buderus Logano S111 12kW :

post-49054-0-64788400-1398422712_thumb.jpg

post-49054-0-00598800-1398422730_thumb.jpg

post-49054-0-76951400-1398422741_thumb.jpg

post-49054-0-47316500-1398422755_thumb.jpg

post-49054-0-47806300-1398422773_thumb.jpg

post-49054-0-18107900-1398422784_thumb.jpg

post-49054-0-91454800-1398422796_thumb.jpg

post-49054-0-63002000-1398422812_thumb.jpg

post-49054-0-90906000-1398422835_thumb.jpg

post-49054-0-60924300-1398422849_thumb.jpg

post-49054-0-92770200-1398422880_thumb.jpg

post-49054-0-06877200-1398422899_thumb.jpg

post-49054-0-31360900-1398422912_thumb.jpg

post-49054-0-07686300-1398423083_thumb.jpg

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie,

mam pytanie, czy podłączenie bojlera przed zaworem trójdrożnym będzie działało grawitacyjnie (oczywiście zachowam spadki), czy muszę zainstalować pompę w ten krótki obieg.

Powrót z bojlera mam zamiar podłączyć zaraz przy dolnym podłączeniu kotła do układu. Zastanowiam sie czy zabardzo nie będzie chłodziło wody powrotu C.O.

Bojler jaki posiadam to dwupłaszczowy Biawar.

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Obecnie mam podłączony bojler rurami 1" za pompką (stara instalacja). Planuję wymianę kotła na Dakona i dołożenie zaworu 3 drożnego dla zachowania wyższej temp. kotła i podgrzewania wody CWU.

Opublikowano

Istnieje wszakże niebezpieczeństwo, że woda popłynie w odwrotnym kierunku tj. poprzez powrót do instalacji c.o. Cześć wody popłynie poprzez bojler a część poprzez kocioł. Mając pompę (zaworem zwrotnym) mamy pełna kontrolę nad przepływem. Wystarczy prosty sterownik do c.o.

Opublikowano

Więc chyba pozostawię tak jak jest obecnie, nie chcę wstawiac drugiej pompy. Bojler z kotła c.o. używam tylko w okresie zimowym, w zime i tak trzymam na kotle ok 55-70 st. w zalezności o temp. zew.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.