Skocz do zawartości

ARexx2

Forumowicz
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ARexx2

  1. Wygląda na problemy z przepływem, może filtry zapchane ? Temperatura którą pokazuje kocioł to jest na wymienniku ciepła.
  2. To już sprawdzałem, trzeba fizycznie odpiąć sterownik z podstawki. U mnie ogólnie problem z taktowaniem jest z powodu CT200 plus kocioł GC2200W o minimalnej mocy 4,8kW. Wg mnie zasada z jaką reguluje temperaturą CT200, nie uwzględnia dużej mocy minimalnej kotła. Teraz jak były mrozy po około -10stopni to działa ten zestaw ok, CT200 zadaje temp. zasilania 47 - 50 stopni i kocioł pracuje długo na mocy minimalnej, nie taktuje. Problem jest jak CT200 przy dodatnich temperaturach zadaje na kocioł np. 32,34 stopnie na zasilanie (przy grzejnikach), kocioł przy takim zasilaniu nie ma prawa wystartować... tzn może wystartować ale muszę mu dać pompę obiegową na maxa lub właśnie obniżyć interwał na -10K czy -12K a to ustawienie kocioł ignoruje.
  3. Miałeś jakiś oryginalny sterownik EMS podłączony ? U mnie mieszał CT200, interwał ustawiony w menu serwisowym na kotle załączał się tylko wtedy jak kocioł zrobił drugie taktowanie, to znaczy wyłączał się jak przekroczył zadaną o +6K, potem załączał się różnie i jak się kocioł uruchomił do grzał znów do zadanej, ale czasami od razu po ponownym uruchomieniu potrafił przekroczyć zadaną temperaturę i w tedy dopiero używał nastaw z menu kotła - u mnie 10K lub 15minut.
  4. No tak ale przy standardowym 6K, grzeje o 6 stopni powyżej zadanej i ponowne włączenie następuje jak spadnie o 6 stopni. A wg. Ciebie powinno być 3 stopnie +/- a tak na 100% nie jest. Rozbieżności pojawiają się dopiero przy ustawieniach powyżej 10K.
  5. Nie do końca, przy nastawie 10K (w teorii) kocioł grzeje aż przekroczy zadaną o 6°C i powinien ponownie włączyć się kiedy spadnie o 10°C. Nie posiadam regulatora pogodowego. A co do Kelwinów to fakt, różnica jest taka sama jak przy °C 😳 ...
  6. Witam, W kotłach z grupy Boscha jest taka funkcja serwisowa Interwał temperaturowy dla wyłączenia i ponownego załączenia palnika •-15 … -6 … -2K (°C). W teorii wiem jak to działa, z tym że nie bardzo wiem co oznacza literka K (Kelvin?), bo jak ustawiam wartości 6K czy 8K to kocioł ponownie uruchamia się przy spadku temperatury o te 6 czy 8 °C ale jak ustawię 10K czy 15K to uruchomienie kotła następuje zanim temperatura spadnie o te wartości w stopniach C ? Jest w stanie ktoś mi to wyjaśnić ?
  7. Naciśnij przez 5s przycisk z ikoną grzejnika i te kreski powinny zniknąć. Na wyświetlaczu powinna wyświetlić się aktualna temperatura wody w CO, a potem proponuję zajrzeć do instrukcji kotła ...
  8. Wg mnie to Termet Slim, mały idealny do kuchni czy łazienki i w mirę niska moc. Cena też w budżecie.
  9. ? Ale po co w tak małej instalacji chcesz ograniczać przepływ w grzejnikach ? Ustaw wszystkie zawory na N i tyle.
  10. Odświeżę temat, z prośbą do osób obeznanych z pracą pomp w kotłach gazowych dwufunkcyjnych. Producent zaleca nastawę pompy na maksa, ze względu na grzanie wody (standardowo stała prędkość obrotowa, charakterystyka III). Niestety na tych ustawieniach u mnie pompa pracuje bardzo głośno, a nasiliło się to po zmianie sterownika na CT200 gdzie sterownik nie wyłącza pompy i po wyłączaniu palnika pompa mieli wodę w CO ... ;-( Dołączam charakterystykę pompy od producenta pompy i kotła gazowego (te junkersa są chyba skopane ?). Mieszkanie, instalacja CO na rurkach miedzianych 15mm, 2xgrzejnik 2,5kW C22, 2xgrzejnik 1,4kW C22, 1xC11 0,7kW i jedna drabinka łazienkowa 0,8kW (moc dla 75/65stC).
  11. Tp oczywiście, poprawiłem. Co do reszty to zgadzam się i nie zgadzam, sam nie jestem pewien ;-). Ale widać po poście Bokarito że że niska temperatura, że kondensacja i oszczędności gazu nie do końca idą z komfortem ciepłym. I o ile kocioł nie jest za słaby do instalacji autora wątku, to ustawił bym 55st-60st. i też nie przejmował się 3-5% oszczędności na procesie kondensacji.
  12. No i tutaj nasuwa się pytanie, wykorzystywać maksymalną moc grzejników nie dławiąc przepływów i dążyć żeby Tp=Tz, czy jednak przy kondensacie dławić ten przepływ tak aby Tp=30st ? Wszyscy instalatorzy jak i sporo art. w Internecie namawiało aby w pomieszczeniu ze sterownikiem nie montować głowic termostatycznych a grzejniki były odkręcone na maksa. Ja do tego już nie jestem tak przekonany... Zwłaszcza po obejrzeniu tego filmiku :
  13. Możesz też w menu serwisowym sprawdzić z jaką mocą aktualnie pracuję kocioł w parametrze 1-b8. Ja tą sławną kondensacją bym się tak bardzo się nie przejmował, bo to jest parę procent sprawności, głównie przy temp. ok 30 stopni ... przy grzejnikach, zwłaszcza w starszych budynkach gdzie trzeba puszczać 50 stopni, to są jakieś krople ... (możesz to sobie sam sprawdzić podłączają odprowadzenie kondensatu do jakiegoś wiaderka). I jeszcze jedno, temperatura na zasilaniu w kotle jest zawyżona o ok 3-4 stopnie w stosunku do rzeczywistej puszczanej na grzejniki.
  14. Wg instrukcji nie powinien być ustawiony I bieg pompy bo mogą być problemy z ciepłą wodą. Zmień na II i będzie ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.