Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, pawellll napisał:

Kto ustawił Ci takie podawanie? No i nawiew. Ja mam podobne (fabrycznie, SF15) dla 50%. Sonda pół biedy ale brak pogodówki (masz choć termostat pokojowy?) powoduje brak kontroli nad spalaniem.

750kg to b. dużo jak na taką powierzchnię - no chyba że utrzymujesz 25 stopni a dom jest nieocieplony. U mnie w październiku poszło <30 worków (max 400 kg).

Ustawienia oczywiście ustawiał serwisant. kocioł jest nowy i pracuje dopiero od 20 września, dom narazie nie ocieplony (dopiero na początku roku bedę ocieplał) Tak wygląda stan pracy od tego 20 września:

Reszta ustawień to: moc 50%:

moc nadmuchu 68%

praca podajnika4sek.

przerwa podajnika 20 sek.

Na mocy 100% ustawienia to:

moc nadmuchu 78%

praca podajnika 5sek.

przerwa podajnika 14 sek.

Od czego zacząć zmianę ustawień aby zmniejszyć spalanie? na grzejnikach mamy elektroniczne głowice termostatyczne

 

plum.thumb.jpg.01d39477378212c280c4a76039f207fe.jpg

Opublikowano (edytowane)

Od Adama i Ewy.

Głowice termostatyczne są tylko elementem doregulowującym i nie powinny pełnić roli zasadniczego sterowania. Trzeba zapewnić właściwą temperaturę kotła/lub mieszacza dostosowaną do zapotrzebowania na ciepło.

Być może serwisant tak to ustawił bo ocenił, że standardowe ustawienia 30% to dużo za mało i kocioł i tak będzie musiał pracować na 50%. Przy nowym nieocieplonym budynku będzie szło sporo więcej ciepła.

Jedno co na pewno to zbyt duży nawiew. Powinien być mniejszy niż dla 50%. Jaka temperatura kotła i spalin?

Jeszcze inna sprawa (choć pewnie związana ze zbyt dużą mocą na 30%) to masakryczna ilość rozpaleń (prawie 1000 na 500 godzin pracy!!!!). Dla porównania moja statystyka (od 16.10 - bo wtedy serwisant wyzerował liczniki).

Screenshot_2019-11-08 ecoNET.png

Edytowane przez pawellll
Opublikowano

Faktycznie jakieś dziwne te ustawienia. I to spalanie również. W moim SF 22przez październik poszło około 400 kg pelletu a październik był ciepły

Sterowanie pogodowe do mieszacza to faktycznie fajna sprawa i wg mnie przynosi oszczędności a koszt nieduży. 

Parę osób podawało tutaj swoje ustawienia modulacji więc porównaj sobie i wprowadź na próbę , do tego zgrzewka piwa i obserwuj co będzie

Opublikowano
6 minut temu, pawellll napisał:

Od Adama i Ewy.

Głowice termostatyczne są tylko elementem doregulowującym i nie powinny pełnić roli zasadniczego sterowania. Trzeba zapewnić właściwą temperaturę kotła/lub mieszacza dostosowaną do zapotrzebowania na ciepło.

Być może serwisant tak to ustawił bo ocenił, że standardowe ustawienia 30% to dużo za mało i kocioł i tak będzie musiał pracować na 50%. Przy nowym nieocieplonym budynku będzie szło sporo więcej ciepła.

Jedno co na pewno to zbyt duży nawiew. Powinien być mniejszy niż dla 50%. Jaka temperatura kotła i spalin?

kozioł ustawiony na 70stopni, mieszacz na 40 stopni. temperatura spalin się wacha ale raczej nie przekracza 100stopni

naprzykład teraz wygląda tak:

plum1.thumb.jpg.1b1edd641e4e5e41dae90ae7167ea199.jpg

plum2.jpg.647841468a9fce66b38813c0b542d0ba.jpg

Opublikowano (edytowane)

U mnie na 30% temperatura spalin jest w okolicy temperatury kotła (mam ustawione 80st, czyli po odjęciu histerezy waha się w okolicach 74st). Tyle , że ja mam jeszcze sondę lambda i sterowanie nawiewem.

Czym prędzej dorób pogodówkę mieszacza (czujnik 80 zł).No i zmień te ustawienia. Kilka stron wcześniej znajdziesz standardowe które  są dość OK.

Jaką masz histerezę na c.w.u. Ustaw maksymalną (10st) przy tak małym zbiorniku każde odkręcenie kranu obniża temperaturę w zasobniku. Stąd m.in.taka liczba rozpaleń.

Edytowane przez pawellll
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, dzali0 napisał:

kozioł ustawiony na 70stopni, mieszacz na 40 stopni. temperatura spalin się wacha ale raczej nie przekracza 100stopni

naprzykład teraz wygląda tak:

plum1.thumb.jpg.1b1edd641e4e5e41dae90ae7167ea199.jpg

plum2.jpg.647841468a9fce66b38813c0b542d0ba.jpg

Masz kociol ustawiony w sposob przerywany, tz. Rozpalenie, praca i nadzor i tak przez caly czas. Stad ta ilosc rozpalen, oszczednosci na paliwie sa ale juz na energii elektrycznej nie. Moj kociol pracuje w trybie ciaglym.

Edytowane przez dayzee
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, pawellll napisał:

U mnie na 30% temperatura spalin jest w okolicy temperatury kotła (mam ustawione 80st, czyli po odjęciu histerezy waha się w okolicach 74st). Tyle , że ja mam jeszcze sondę lambda i sterowanie nawiewem.

Czym prędzej dorób pogodówkę mieszacza (czujnik 80 zł).No i zmień te ustawienia. Kilka stron wcześniej znajdziesz standardowe które  są dość OK.

Jaką masz histerezę na c.w.u. Ustaw maksymalną (10st) przy tak małym zbiorniku każde odkręcenie kranu obniża temperaturę w zasobniku. Stąd m.in.taka liczba rozpaleń.

to Sterowanie pogodowe do mieszacza to mniej wiecej jaki to koszt? Może ktoś podrzucić link jak  taki zestaw wyglada?

Edytowane przez dzali0
Opublikowano (edytowane)

Praca "przerywana" to raczej skutek a nie celowe ustawienie. I raczej nie daje to oszczędności na paliwie. Zbyt duża moc na 30% w połączeniu z relatywnie niską temperaturą mieszacza (jaką sumaryczną moc mają kaloryfery dla tej temperatury?) powoduje, że kocioł szybko dochodzi do zadanej i się wyłącza. Moje rady "na szybko":

- zmienić dozowanie na standardowe (najwyżej będzie przechodził między 30 a 50%) w tym H1 na 6st, H2 na 12 st.

- histereza cwu na 10 st

- podnieść temperaturę mieszacza

W drugim etapie dołożyć pogodówkę mieszacza, no i choćby jakikolwiek termostat. Jaki masz model regulatora? Jeśli 810 to chyba wystarczy dołozyć czujnik (max 80PLN) i uruchomić w menu. Sprawdź wersję oprogramowania, u mnie jest taka:

 

 

Screenshot_2019-11-08 ecoNET(1).png

Edytowane przez pawellll
Opublikowano
15 minut temu, dzali0 napisał:

to Sterowanie pogodowe do mieszacza to mniej wiecej jaki to koszt? Może ktoś podrzucić link jak  taki zestaw wyglada?

Powinienes miec taki czujnik razem z kotlem, czujnik CT 4

Opublikowano
16 minut temu, pawellll napisał:

Praca "przerywana" to raczej skutek a nie celowe ustawienie. I raczej nie daje to oszczędności na paliwie. Zbyt duża moc na 30% w połączeniu z relatywnie niską temperaturą mieszacza (jaką sumaryczną moc mają kaloryfery dla tej temperatury?) powoduje, że kocioł szybko dochodzi do zadanej i się wyłącza. Moje rady "na szybko":

- zmienić dozowanie na standardowe (najwyżej będzie przechodził między 30 a 50%) w tym H1 na 6st, H2 na 12 st.

- histereza cwu na 10 st

- podnieść temperaturę mieszacza

W drugim etapie dołożyć pogodówkę mieszacza, no i choćby jakikolwiek termostat. Jaki masz model regulatora? Jeśli 810 to chyba wystarczy dołozyć czujnik (max 80PLN) i uruchomić w menu. Sprawdź wersję oprogramowania, u mnie jest taka:

 

 

Screenshot_2019-11-08 ecoNET(1).png

Daje oszczednosci bo sam to przerabialem u siebie ale ilosc kw na dobe byla ogromna.

Opublikowano (edytowane)

Może dawać (szczególnie w okresie wyższych temperatur) ale w sensownym cyklu rozpaleń/wygaszeń. Teoretyczna sprawność dla różnych mocy jest podobna, rozpalanie nie jest efektywne więc wprowadza straty. Z drugiej strony praca przerywana  może dawać mniejsze straty w samej kotłowni (niższa średnia temperatura kotła i spalin. Myślę że różnice (nie jestem pewny w którą stronę) to nax kilka procent. U mnie teraz mam de facto dwa załączenia dziennie (7 rano po zakończeniu nocnego obniżenia na termostacie) i trwa (przy aktualnych temperaturach) 4-5 godzin, potem wyłaczenie (od termostatu) i załaczenie ok. 17-18 na 1-2 godziny. Obniżając krzywą grzania mógłbym dojść do pracy ciągłej ale wtedy jest problem z nocnym obniżeniem (podniesienie temp. trwa zbyt długo). Gdybym podniósł krzywą wyłączeń/załączeń byłoby więcej.Tak jak jest wydaje się optymalne. Zobaczymy jak to zadziała przy większych mrozach, ewentualnie przejdę na obniżenie mieszacza (a nie wyłączenie)  od termostatu.

Edytowane przez pawellll
uzupełnienie
Opublikowano (edytowane)

inną sprawą jest, że jedyną miarodajną metodą porównywania efektywności pracy kotła byłoby zainstalowanie licznika ciepła. Nie ma realnej szansy porównywać np. tygodnia do tygodnia czy miesiąca do miesiąca. Są zmiany temperatur, nasłonecznienia, sposobu użytkowania itp. Taki licznik nowy można kupić za 500-600 PLN.

W moim domu (dane z 15 lat) mam zużycie gazu (w cyklu wrzesień/wrzesień) między 1500 a 1900 m3 (w pierwszym roku przy braku ocieplenia i nowym domu ok. 2100). Różnice miedzy latami, a nawet miesiącami (np. styczeń- luty) są diametralne.

Edytowane przez pawellll
Opublikowano

Ja mam ustawione na mocy 30% podawanie 2 s przerwę 17 nadmuch po korekcie sondy w okolicach 20%. dzięki tej operacji tlen nie przekracza 13%. W październiku około 480 kg spaliłem. Ogrzewam 200 metrów do temp 22(12 grzejników aluminiowych z głowicami termostatycznymi)   i 60 metrów do temp 15 stopni(4 grzejniki i 4 drabinki). CWU 550l głównie przez kolektory słoneczne ale kilka  razy piec dogrzewał jak nie było słońca. Przy fabrycznych ustawieniach 30%mocy 4/42 piec przeskakiwał na 50% mocy i tlen w granicach 15%. Teraz na 2/17 po  ustabilizowaniu się temperatury w picu i sprzęgle hydraulicznym chodzi tylko na 30 % 

Opublikowano (edytowane)

Przy takim ustawieniu niema przeskakiwania między mocami tylko płynna ciągła praca

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Dokładnie. Z jakimś delikatnym odchyleniem w jedną i drugą stronę. Tylko chyba nie na tym to podlega.

Jeżeli wtedy Ci się przełączał między 50% a 30% a teraz tego nie robi, to znaczy że ustawieniem dla 30% zbliżyłeś sie do ustawienia dla 50%.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Tak byś nie zmarzł w zimie :)

A na poważnie to jakieś informacje potrzebne, jeśli podlogówka to jakieś 0.5 do 1 jeśli grzejniki to powyżej 1 

Zależy też jakie ocieplenie domu

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, dayzee napisał:

:) same grzejniki, dom z lat 70 ocieplont styropian 8cm, poddasze ocieplone 15+10cm welna.

Masz Podobnie jak u mnie. Ja na chwilę obecna mam na 1.1 i przesunięcie +4

Przy takich ustawieniach w okolicy zera na zewnątrz idzie woda +48*C na grzejniki

Z tym, że ja też się dopiero uczę i kombinuję by było jak najlepiej!

Edytowane przez Bisiasty
Opublikowano

Serwisant co robił u mnie rozruch powiedział że sterowanie pogodowe piecem to nie jest dobre rozwiązanie. Nie zalecane. Swoją drogą nie wiem dlaczego??? Więc krzywa grzewcza nie potrzebna do pieca jeśli sterowanie manualne. 

Opublikowano
3 godziny temu, Gunman napisał:

Dokładnie. Z jakimś delikatnym odchyleniem w jedną i drugą stronę. Tylko chyba nie na tym to podlega.

Jeżeli wtedy Ci się przełączał między 50% a 30% a teraz tego nie robi, to znaczy że ustawieniem dla 30% zbliżyłeś sie do ustawienia dla 50%.

 

 

 

Przerabialiśmy to na początku tamtego sezonu. Najlepiej ustawić i nie gmerać w serwisowych. To wszystko zależy od zapotrzebowania na ciepło. Modulacja między mocami, to rzecz normalna. Dla mnie priorytetem było tak dobrać ustawienia, aby na 30% mocy pracował bez wchodzenia w nadzór przy minimalnym zapotrzebowaniu na ciepło. Im większe zapotrzebowanie, to, to może modułowac. Nie przeszkadza mi to, że czasem nawet przy 10st na zewnątrz, zejdzie z mocą na 50%. Nie wchodzi w nadzór przed dogrzaniem pomieszczenia. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.