Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z kotłem Defro


Michu3764

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni mam już zamontowany kocioł Defro na ekogroszek. Dokładnie to model Komfort Eko Mini o mocy 15 kW ze sterownikiem K1P4. Od początku są problemy z jego wyregulowaniem  tak aby działał prawidłowo i zanim cokolwiek napiszę informuję, że jestem zielony w tego typu instalacjach ale chcę zwyczajnie pomóc ojcu go ustawić i tu ukazują się następujące problemy:

- Nie można utrzymać stałej temperatury tak aby na wykresie linia była możliwie ustabilizowana. Zawsze rośnie a potem spada i tak w kółko. Kocioł osiąga zadaną temperaturę i nie rzadko ją przekracza o 2-3 stopnie po czym spada o około 5 stopni od zadanej przez co kocioł zużywa więcej paliwa aby dogrzać i doprowadzić temperaturę CO do zadanej. Testowałem na włączonym jak i wyłączonym PID'zie na naprawdę różnych nastawach podawnia, nadmuchu itp ale skutek zawsze był mizerny, w dodatku mam wrażenie że całość w trybie PID działa jeszcze gorzej. Kontaktowałem się z serwisem żeby to wyjaśnić. Powiedziano mi że mam niekompletną instalację. Otóż posiadam zawór 4d + do tego standardowo pompa od CO i pompa do bojlera. Facet wytłumaczył mi że mam niekompletną instalację i brakuje mi siłownika do zaworu oraz pompy krótkiego obiegu. Owe spadki temperatury wynikają z tego, że właśnie przez brak tych dwóch urządzeń chłodniejsza woda z grzejników zalewa kocioł i przez to są spadki temperatury. Brzmi to wiarygodnie ale na niektórych forach czytałem że montowanie czegoś takiego to zbędny wydatek i rzekomo duża część osób ma takie niekompletne instalacje więc pytam was o sens czegoś takiego i czy to co mówił gość z serwisu jest prawdą.