Skocz do zawartości
kruszan

heitz Heitz Bio + Kipi 26KW - prośba o ocene ustawień

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

na wstępie napiszę, że od kilkunastu dni czytam tematy na tym i innych forach, mam mętlik w głowie. Zdaje sobie sprawę, że nastawy to mocno indywidualna kwestia zależna od masy czynników, nie oczekuję złotego środka i cyfr totolotka, ale w końcu forum od tego jest aby rozmawiać, wymieniać się doświadczeniami i pomagać sobie wzajemnie, dlatego postanowiłem napisać ten wątek. Instrukcje sterownika i palnika czytałem, testowałem różne nastawy itp...

Ogólnie kocioł posiadam od maja 2016r przepaliłem już kilkanaście ton, początkowo oryginalnych ENplus A1, a od 2 sezonów no name za astronomiczne 500zł tona :-) (jakość pelletu wykluczam ponieważ poza trochę większym zapyleniem, drobnymi spiekami/żużelkiem spala się on bez żadnych problemów, ten "oryginalny" miał popiół jak mąka, obecny jakoś drastycznie zły nie jest) Dom dwurodzinny starego typu, wybudowany 1980r, nieocieplony z pełnowymiarową piwnicą oraz dużym poddaszem, okna plastik średnio szczelne, na szczęście stoi na górce i piasku więc nie ma kompletnie problemu z wilgocią. Powierzchnia domu jest duża, ale grzejniki w piwnicy zakręcone, na klatce schodowej tak samo. Na chwile obecną pozostaje jakieś 160m2 powierzchni użytkowej na dole i górze. Grzejników aktywnych jest 15, zamontowane głowice z termostatem, nastawione na 3ke czyli około 21/22'. Piec to Heitz Bio z palnikiem Kipi 6-26KW, sterownik Pluma ecoMax850P2-C Touch. W styczniu postanowiłem zainstalować zasilanie awaryjne UPS, zakupiłem w końcu ecoNeta i zamontowałem czujnik pogodowy (wiem że powinienem to zrobić w maju 2016...) od tego momentu obserwuje dokładniej piec, wykresy pracy i temperatur itp. Moja instalacja jest bardzo prosta, jedna "lepsza/inteligentniejsza" pompa na obieg grzewczy ustawiona od 40' pracuje w oparciu o krzywą/zapotrzebowanie, druga działająca na priorytecie zwykła ustawiona na 1 stały poziom nagrzewa zbiornik CWU 140l Kospela z podwójną wężownicą. Czyli najpierw grzeje mi wodę potem grzejniki. Nie posiadam "chyba" zaworów mieszających, na pewno nie mam regulatora ciągu kominowego ani innych udogodnień, a może coś powinienem mieć i mi doradzicie.

Swoją drogą aplikacja Pluma to totalna porażka, zbawieniem jest możliwość korzystania przez przeglądarkę www.econet24.com

Do sedna, od momentu zamontowania czujnika pogodowego zmieniłem dotychczasowy tryb standardowego sterownia na sterownie pogodowe oparte na logice FuzzyLogic. Wcześniej temperaturę zadaną kotła miałem na 65' histereze na 20', CWU 45' z obniżeniem nocnym o 5'. Wyższą histerezą oraz funkcją nadzoru na minimalnej mocy 1KW, cyklem na 7s i 20% dmuchawa czas 30min "wyeliminowałem" zbyt szybkie wychładzanie się układu/domu i zbyt dużą liczbę rozpaleń pieca itp. Dłużej to wszystko "trzymało". Obecnie jak steruje pogodowo to sam sobie moduluje temp zadaną ale czy to dobrze to nie wiem. Może ten cały fuzzy logic jest zbędny?!

Obecnie mam wrażenie, że strasznie szybko wychładza mi się dom/układ tzn grzejniki są ciepłe, temperatura stała ale piec częściej się załącza/gasi/rozpala itp...

Aktualne nastawy, wkleiłem różne nie tylko modulacje, może coś mam kiepsko ustawione:

Temperatura zadana kotła    65°C    
Sterowanie pogodowe kotła    Włączone    
Krzywa grzewcza kotła        2.5    
Przesunięcie równoległe krzywej    0°C    

Modulacja mocy
Moc maksymalna - nadmuch    45%    
Maksymalna moc kotła        26kW    
Moc pośrednia - histereza H2    5°C    
Moc pośrednia - nadmuch        35%    
Pośrednia moc kotła        13kW    
Moc minimalna - histereza H1    3°C    
Moc minimalna - nadmuch        25%    
Minimalna moc kotła        6kW    
Histereza kotła            20°C    
Moc nadmuchu - Ruszt        30%    
Minimalna moc kotła FL        0%    
Maksymalna moc kotła FL        100%

   

Czyszczenie palnika        24h.    
Intensywność czyszczenia    5%

Temperatura zadana CWU    45°C    
Tryb pracy pompy CWU    Priorytet    
Histereza zasobnika CWU    10°C    
Dezynfekcja CWU        Włączona

Wydajność podajnika    10.0kg/h

Tryb termostat            OFF    
Czas cyklu w trybie PRACA    15sek.    
Kaloryczność paliwa        5.0kWh/kg    
Pojemność zbiornika        160kg    
Wydłużenie pracy podajnika 2    7sek.

Czas czyszczenia Rozpalanie    10sek.    
Czas czyszczenia wygaszanie    2min.    
Nadmuch czyszczenia        100%    
Cykl rotacyjnego oczyszczania    220sek.

Czas nadzoru            30min.    
Czas cyklu            7sek.    
Moc nadmuchu            20%    
Moc kotła w trybie Nadzór    1kW

Ochrona powrotu 4D        ON        
Histereza powrotu        5°C    
Minimalna temperatura powrotu    45°C    
Przymkniecie zaworu        10%    
Wybór termostatu        Wyłączony    
Min. temperatura zadana kotła    40°C    
Maks. temperatura zadana kotła    80°C    
Temperatura schładzania kotła    90°C    
Parametr A FuzzyLogic        5    
Parametr B FuzzyLogic        40    
Parametr C FuzzyLogic        15    
Wyłączenie pompy od termostatu    OFF

Temperatura załączenia pompy CO            40°C    
Postój pompy CO podczas ładowania CWU        0min.    
Min. temperatura zadana CWU            20°C    
Maks. temperatura zadana CWU            70°C    
Podwyższenie temp. kotła od CWU i mieszacza    5°C    
Wydłużenie pracy CWU                3min.    
Wymiennik ciepła                Nie

Czas pracy na mocy 100%        4352h.    
Czas pracy na mocy 50%        963h.    
Czas pracy na mocy 30%        1594h.    
Ilość rozpaleń            15272    
Czas pracy podajnika        2562h.

przepraszam za ten elaborat, ale czytając  wiele tematów autorzy podali mało informacji, dopytywanie o podstawy przeciągało tematy na kilkanaście stron bo nikt nie jest jasnowidzem, a odpowiedzi mogły być od razu... dlatego chciałem od początku zawrzeć w miarę dużo licząc, że komuś będzie się chciało to przeczytać...

Nie jestem człowiekiem, który chce zaoszczędzić na siłę, zdaje sobie sprawę, że mam duży kwadratowy nieocieplony dom, ciepło jest z niego po prostu wysysane, a ściany zimne - jest to porażka, planujemy budowę nowego, teściu chciał niestety zmarł, teściowa została na dole i ona nie chce... Może warto pomyśleć na buforem/wymiennikiem ? Na ocieplenie szkoda mi środków, musiał bym zainwestować około 30/35tys które wole przeznaczyć na nowy obiekt. Martwi mnie duża liczba rozpaleń, 15tys przez 4 lata to około 11 rozpaleń na dobę. Co zmienić by palić bardziej efektywniej, dłużej utrzymywać ciepło i cykl palenia? Zwiększyć nadzór do 60min? Zwiększyć krzywą podnosząc tym samym zakres maksymalnych temperatur zadanych kotła. Obecnie mam 2,5, jak ustawiłem na chwilę 3.0 to temp zadana zmieniła się na 73 więc nie tak źle. Nie wiem ile ton spalam sezonowo, kiedyś to pisałem dokładnie ile kupione ile dosypałem worków ale jakoś dałem sobie z tym spokój. Obiektywnie wychodzi mi jakieś 7-8 ton rocznie (piec w trybie letnim ogrzewa mi zasobnik wody, nie posiadam w nim żadnej grzałki itp.)

Proszę o Waszą ocenę tych ustawień, może potrzeba tylko małej korekty a reszta to moje przewrażliwienie i wymysły bo mam econeta i "zaglądam do pieca" kilkanaście razy na dobę :-)

pozdrawiam serdecznie, Robert

   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kruszan napisał:

 

11 minut temu, kruszan napisał:

 

Temperatura zadana kotła    65°C     70
Sterowanie pogodowe kotła    Włączone     wwyłączone

Modulacja mocy
Moc maksymalna - nadmuch    45%    
Maksymalna moc kotła        26kW    
Moc pośrednia - histereza H2    5°C    
Moc pośrednia - nadmuch        35%    
Pośrednia moc kotła        13kW    
Moc minimalna - histereza H1    3°C    
Moc minimalna - nadmuch        25%    
Minimalna moc kotła        6kW    
Histereza kotła            20°C    
Moc nadmuchu - Ruszt        30%    
Minimalna moc kotła FL        0%    
Maksymalna moc kotła FL        100%

   

Czyszczenie palnika        24h.    
Intensywność czyszczenia    5%

Temperatura zadana CWU    45°C     50
Tryb pracy pompy CWU    Priorytet    bez priorytetu
Histereza zasobnika CWU    10°C    
Dezynfekcja CWU        Włączona

Wydajność podajnika    10.0kg/h

Tryb termostat            OFF    
Czas cyklu w trybie PRACA    15sek.    
Kaloryczność paliwa        5.0kWh/kg    
Pojemność zbiornika        160kg    
Wydłużenie pracy podajnika 2    7sek.

Czas czyszczenia Rozpalanie    10sek.    
Czas czyszczenia wygaszanie    2min.    
Nadmuch czyszczenia        100%    
Cykl rotacyjnego oczyszczania    220sek.

Czas nadzoru            30min.    
Czas cyklu            7sek.    
Moc nadmuchu            20%    
Moc kotła w trybie Nadzór    1kW

Ochrona powrotu 4D        ON           wyłączona
Histereza powrotu        5°C    
Minimalna temperatura powrotu    45°C    
Przymkniecie zaworu        10%    
Wybór termostatu        Wyłączony    
Min. temperatura zadana kotła    40°C    
Maks. temperatura zadana kotła    80°C    
Temperatura schładzania kotła    90°C    
Parametr A FuzzyLogic        5    
Parametr B FuzzyLogic        40    
Parametr C FuzzyLogic        15    
Wyłączenie pompy od termostatu    OFF

Temperatura załączenia pompy CO            40°C    
Postój pompy CO podczas ładowania CWU        0min.    
Min. temperatura zadana CWU            20°C    
Maks. temperatura zadana CWU            70°C    
Podwyższenie temp. kotła od CWU i mieszacza    5°C    
Wydłużenie pracy CWU                3min.    
Wymiennik ciepła                Nie

Czas pracy na mocy 100%        4352h.    
Czas pracy na mocy 50%        963h.    
Czas pracy na mocy 30%        1594h.    
Ilość rozpaleń            15272    
Czas pracy podajnika        2562h.

   

 

A najlepiej zrobisz jak wrócisz do ustawień fabrycznych i zastosujesz te poprawki poza tym , że trzeba przeważyć pelelt i wprowadzić wagę itd.

Skoro nie masz siłownika na mieszaczu to po co Ci czujka pogodowa. Nie steruje się kotłem pogodowo jest to nie efektywne i nie wskazane.

Czy kiedykolwiek i ktokolwiek robił Ci serwis tego palnika, bo może się okazać , że w przedniej części są już pozaklejane otwory komory paleniskowej tam gdzie spada pellet , spala się on w tedy nie efektywnie , idzie go zgoła więcej , w tym kocioł się częściej odpala a efekt mizerny jak sam piszesz.

Jak masz możliwość przy wygaszonym palniku zrobienia foto komory paleniskowej pod kątem 45 st tak bym zobaczył jaka jest wielkość otworów. Albo inaczej kup wiertło o średnicy 2,8 mm i wsadź w otwór przy wylocie, jak nie będzie luzów to OK, jak będą to już zaczyna komora się wypalać , sygnał , że otwory są pozapychane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przywrócenie ustawień zrobię jutro - z uwagi na wolny od pracy dzień. Na spokojnie przeważę "dawkę" pelletu :-) Czyli wracam do trybu standardowego nie pogodowego, ale fuzzy zostaje?

Uważasz, że powinienem skonsultować moją instalacje z jakimś instalatorem/fachowcem pod kątem montażu takiego zaworu/mieszacza? Rozumiem, że miało by to za zadanie chronić powrót/jego temperaturę? Poza żywotnością kotła wyższy powrót pomoże w mniejszym wychładzaniu się układu/sprawności ogółu?

Serwis palnika robiłem jesienią 2019, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem sprężarką, nasmarowałem tryby itp... nie mam uwag co żadnego elementu, otwory były drożne, małym okrągłym pilnikiem niektóre z nich "udrożniłem" ale nie były mocno zaklejone.

Wodę ustawiłem w priorytecie aby nie czekać na ogrzanie domu, a mieć zawsze ciepłą bańkę do kąpania, brak priorytetu pomoże? Mając cotygodniową dezynfekcje CWU warto trzymać te 50? 45 jakoś do tej pory mi wystarczało choć nie upieram się, że 50 będzie ok, może wolniej się będzie wychładzał wymiennik?

Zastanawia mnie jeszcze nadzór, funkcja jest logiczna i wg. mnie przydatna ale podajnik w palniku pracuje niemalże cały czas!?, wcześniej zmniejszałem wartość czasu cyklu na np 3sec podawania tak, że podajnik przy zasobniku pelletu pracował 0,5sec i zrzucał może kilka ziarenek do palnika, pomimo mocy na 1KW i nadmuchu na 20% czasami temperatura pieca wzrastała do 85' lub wyżej i następowało wygaszanie pieca. Ale to chyba nic szkodliwego? Po to jest to zabezpieczenie aby się wygaszał i nie przegrzał i tyle? Może zmniejszyć w nadzorze moc nadmuchu?

Zwiększenie mocy pompy zasilającej baniak z wodą jest lepszym rozwiązaniem niż powolne ogrzewanie? Obecnie 1 poziom stałych obrotów, może lepiej szybciej zagrzać zbiornik? czytałem o takich tezach, że korzystniej ustawić na 3ke i szybciej ogrzać wodę w baniaku?

I ostatnie: jeśli nie zmienię nic w układzie, nie dołożę żadnego zaworu, pompy cyrkulacyjnej, mieszacza itp czy można jakoś wymusić zwiększenie temp tego powrotu? zwiększyć moc pompy obiegowej na grzejniki? obecnie pracuje na 1 poziomie wg krzywej proporcjonalnego ciśnienia, pompa to Hel-Wita Delta HE 55-25. Szybszy obieg dogrzeje bardziej powrót? Są 4 tryby tego "proporcjonalnego ciśnienia", niby jest to dedykowane do grzejników z głowicami termostatycznymi.

lub przemyśleć modernizację układu o jakiś bufor, miejsca w piwnicy mam od groma, wtedy jakieś zawory 3d lub 4d i zrobić tak jak powinno być, wtedy też sterownie pogodowe miało by sens

Szczerze powiem, że spodziewałem się jakiegoś "OPR" i gruntownych zmian, ale rozumiem, że nic szczególnego u mnie nie ma i sugerowane korekty dadzą pozytywny efekt, a reszta nie jest taka zła :)

dziękuje za ekspresową odpowiedź w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Palnik OK. Nie pisz opowiadań i nie mieszaj wszystkiego bo można dostać oczopląsu.

Powiem , tak , wiem , że to znaczny koszt ocieplenia domu jak nie masz pieniędzy , staraj się o dofinansowanie dadzą Ci jak najbardziej na taką inwestycję( choć teraz w dobie nadejścia recesji długotrwałej w Europie kto wie czy Unia nie wstrzyma wszelakich programów ) dołożysz drugą połowę i będziesz w tedy modernizował kotłownie. Dostawienie bufora nie załatwi sprawy jak dom sito. Tym bardziej , że to też nie tania inwestycja jak chce się ją zrobić z głową.

Nie zaczyna się od tyłu lecz radzę CI małymi kroczkami od przodu. Jak mieszkasz w okolicach Białegostoku jest taka możliwość, że kolega podjedzie bądź ja i przy kawie  Ci się  wszystko wyjaśni od A do Z co trzeba zrobić z tą instalacją u Ciebie.  A jak nie to załącz foto swej instalacji  wraz ze szkicem CO zamieść w odpowiednim dziale i  nie zostaniesz bez pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pieniądze mam ale wole je zainwestować w budowę nowego domu niż na kilka lat marnować tutaj, nikt mi potem tego nie zwróci. Co do dofinansowania to nie jest takie proste bo zakładając piec starałem się o dofinansowanie z UW - brak środków, odmówili, z UM nie mogli dać bo byłem jedyną osobą w tej części Łodzi, na tym osiedlu, która o to się starała więc zmiana jednego pieca z miału na eko wiąże się z nieznacznym polepszeniem jakości powietrza i szanse były nikłe, względem obszarów gdzie wniosków było dużo i też nie dostałem, jak to w życiu zapłaciłem gotówką... Aczkolwiek uwaga o recesji jest trafna więc na pewno będzie trudniej, pewnie niejedno się zmieni po tej całej pandemii ;-/

Dziękuje Ci za pomoc, zdjęcia instalacji wykonam i zamieszczę. Zamieszkuję w Łodzi przy węźle obwodnicy A1.

pozdrawiam sedrecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, kruszan napisał:

byłem jedyną osobą w tej części Łodzi, na tym osiedlu, która o to się starała więc zmiana jednego pieca z miału na eko wiąże się z nieznacznym polepszeniem jakości powietrza 

Pellet za 500 zł, to Ty z pewnością nie jesteś eko... Za pincet to jest syf... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, kruszan napisał:

Czyli wracam do trybu standardowego nie pogodowego, ale fuzzy zostaje?

Mylisz pojęcia kolego. Masz wyłączyć sterowanie pogodowe kotła. A tryb regulacji, czyli albo Fuzzy Logic albo standardowy wybierz jaki ci pasuje. 

 

57 minut temu, kruszan napisał:

Zastanawia mnie jeszcze nadzór, funkcja jest logiczna i wg. mnie przydatna ale podajnik w palniku pracuje niemalże cały czas!?

Wynika to z twoich ustawień. Jeśli masz ustawiony czas cyklu praca (podawanie+przerwa) na 7s, a wydłużenie czasu pracy podajnika 2 też wynosi 7s, to chyba logiczne, że ten podajnik pracuje cały czas... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dawaj namiary gdzie mieszkasz i namiary tego pseudo producenta pelletu. Trzeba wyeliminować trucicieli... 

Edytowane przez Trener40
Literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Trener40 napisał:

Pellet za 500 zł, to Ty z pewnością nie jesteś eko... Za pincet to jest syf... 

nie wiem czy syf i czy z pewnością nie jestem eko, ale skoro tak napisałeś to pewnie tak jest bo widać, że ty to się ZNASZ i dalsza dyskusja z Tobą sensu nie ma, więc nie będę na nią tracił czasu...
 

2 godziny temu, cezar76 napisał:

Mylisz pojęcia kolego. Masz wyłączyć sterowanie pogodowe kotła. A tryb regulacji, czyli albo Fuzzy Logic albo standardowy wybierz jaki ci pasuje. 

 

Wynika to z twoich ustawień. Jeśli masz ustawiony czas cyklu praca (podawanie+przerwa) na 7s, a wydłużenie czasu pracy podajnika 2 też wynosi 7s, to chyba logiczne, że ten podajnik pracuje cały czas... 

faktycznie źle to ująłem, sterowanie pogodowe wyłączyłem, a do wyboru został tryb regulacji, póki co zostawię fuzzy i poobserwuje wykresy, pracę pieca itd.

umknęło mi wydłużenie czasu pracy podajnika 2 (gapa)

dzięki :)
 

1 godzinę temu, Trener40 napisał:

Dawaj namiary gdzie mieszkasz i namiary tego pseudo producenta pelletu. Trzeba wyeliminować trucicieli... 

podam Ci adres, przyjedź zabij mnie moją żonę, córkę, teściową, mam jeszcze psa, wyeliminuj nas trucicieli - człowieku, ogarnij się, nie zabieraj głosu w temacie do którego nic nie wnosisz, tyle lat żyje a nadal nie wiem skąd się biorą tacy ludzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korekty wprowadzone, wydaje mi się, że po obserwacji cyklu pieca i wykresów pracy jest tak jak powinno biorąc pod uwagę prostotę mojego układu i brak dodatkowych zaworów/mieszaczy
605960762_Zrzutekranu(6).thumb.png.4bbbda63ab82d08311204b88642ff3dc.png
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytaj jak masz jakieś wątpliwości , ale nie tak chaotycznie.

Jak nie chcesz dużo inwestować w ten kocioł , to ja bym jednak był ciekawy jaka jest temp spalin , bo może się okazać , że duża gdyż te wymienniki nie są zbyt udane. ( czujnik temp spalin) zamontować. Jak duża to trzeba by ją trochę spowolnić tak by Ci opału trochę więcej nie ubywało.

Poza tym pokusił bym się o siłownik na mieszacz wraz z czujnikami temp zasilania i powrotu. Wtedy masz możliwość precyzyjnego sterowania temp zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówię ten czujnik, 85zł nie majątek, a może przełoży się na większą oszczędność.

Poczytałem trochę wątków i u mnie rzeczywiście kuleje temp powrotu, muszę skonsultować jeszcze ten układ pod kątem ochrony tego powrotu, nawet stałe zawory temperaturowe na część powrotną na np 55' wydają się zdać u mnie egzamin. Szkoda, że nie zostało to zrobione od początku, ciekawe jak ten kocioł "od środka". Dysproporcja temp kotła do temp powrotu jest masakryczna.

IMG_20200327_100923.thumb.jpg.429936a32744dee54218a1985988df8f.jpg
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Musisz dołożyć czujnik temp zasilania , za zaworem 4D pompa , ZZ i dopiero czujnik. Jak nie masz siłownika idzie ten zawór też ustawić ręcznie musisz nim trochę skręcić tak by temp na zasilaniu była max 48 tyle szło na grzejniki wtedy zobaczysz , że powrotu wzrośnie do ponad 55 st.

Dodam jedynie czy tylko nic nie zmieniłeś jak czyściłeś ten palnik , chodzi mi o to , że w 26 kw reguluje się dopływ powietrza do komory spalania poprzez przysłonę. Przy rozbieraniu trzeba było zaznaczyć rysikiem przy śrubie , by po złożeniu przysłona była w tym samym miejscu.

Mam nadzieję , że zwróciłeś na to uwagę, i tego nie przegapiłeś.

Edytowane przez robin60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłem uwagę na tą regulację, tyle, że u mnie była ona maksymalnie otwarta, tak samo to zostawiłem. Póki co zredukowałem jeszcze moc nadmuchu max 40%. Płomień jest ładny.

Piszesz o czujniku temperatury zasilania, wcześniej o temperaturze spalin, ja myślałem, że chodzi Ci o czujnik temperatury spalin CT2S - montowany na rurę/czopuch. A temperaturę zasilania tzn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poście nr 12 widzę temp powrotu na zrzucie a gdzie jest podpięty taki sam czujnik temp zasilania CT4 jest on bardziej przydatny od powrotu. Montuje się go za zaworem 4 D pompą i zaworem zwrotnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 godzin temu, robin60 napisał:

W poście nr 12 widzę temp powrotu na zrzucie a gdzie jest podpięty taki sam czujnik temp zasilania CT4 jest on bardziej przydatny od powrotu. Montuje się go za zaworem 4 D pompą i zaworem zwrotnym.

616181976_Zrzutekranu(8).thumb.png.515305e0f6617728433b405e732865aa.png
T4 - czujnik powrotu mam przyklejony do rury powrotu bezpośrednio przy kotle, T1 - czujnik temperatury kotła jest poprowadzony do wnętrza kotła wraz z czujnikiem płaszcza, ja nie wiem o  jakim czujniku "temp zasilania" piszesz, rozwiń to proszę. Zgodnie z postem 11 ja myślałem aby zakupić  T6 - czujnik temperatury wylotu spalin komina PT1000 / CT2S, to miejsce w sterowniku mam wolne do wpięcia. Czyli zamontował bym go przewiercając rurę czopucha między kotłem a kominem:
804859738_CZUJNIKSPALINWYLOTUKOMINACT2s.thumb.png.b0b40e02c125d6e3f618851479f1c677.png

ochroną powrotu zajmę się niebawem, może uda się podjechać znajomemu, który ma pojęcie o instalacjach lub zamieszczę te schematy na forum aby było wiadomo co dokładnie kupić, zawory, przyłącza itd...

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakup czujnik temp spalin taki jak na załączonym wyżej obrazku oraz , czujnik temp mieszacza CT4 podłączysz go pod gniazdo 26-27  T7 jest on opisany jako czujnik temp zasilania mieszacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik spalin zamontowany, ten drugi mieszacza czeka na upgrade instalacji o ochronę powrotu, teraz czas na obserwację pracy kotła i palnika

chyba nie jest dobrze z tym wymiennikiem/kotłem, skręciłem już siłę nadmuchu na 35% przy maksymalnej mocy 26KW, płomień wygląda ładnie, jak na załączonym filmiku, ale temperatura spalin jest wysoka...

648582194_Zrzutekranu(10).thumb.png.b32f3b59ba5ff293ffbdc10873f61de1.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety  tego się obawiałem temp spalin kosmos , nic dziwnego , że Ci tyle idzie pelletu. Musisz dążyć do jej obniżenia do 120 st. poprzez dołożenie jakiejś półki i położenie zawirowywaczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, robin60 napisał:

Musisz dążyć do jej obniżenia do 120 st. poprzez dołożenie jakiejś półki i położenie zawirowywaczy. 

A może wystarczy zmniejszyć moc palnika - prosto i skutecznie!

  • Zgadzam się 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kocioł ma 17kw.... W jakim celu palnik został ustawiony na 26 kw??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mój kocioł to Heitz Bio 20, co nie zmienia faktu że zmniejszenie mocy palnika wydaje się rozsądnym i oczywistym krokiem. Trafna uwaga Benton661. Póki co zmniejszyłem do 20kW poobserwuje zachowanie a może i trzeba będzie to skorygować mocniej...

2 godziny temu, robin60 napisał:

Niestety  tego się obawiałem temp spalin kosmos , nic dziwnego , że Ci tyle idzie pelletu. Musisz dążyć do jej obniżenia do 120 st. poprzez dołożenie jakiejś półki i położenie zawirowywaczy. 

Półka, zwirowywacze to wszystko montuje samodzielnie we własnym zakresie? Są to gotowe rozmiwąznia czy trzeba by coś "dostosować/dorobić" to danego kotła? Na szybko to chyba mogę wsadzić elementy rusztu do drewna.

Obniżona moc kotła do 20kW dała max temperaturę spalin 220', obniżyłem jeszcze do 15kW przy max nadmuchu 31%, 10kW - 26%, min 5kW - 21% po dwóch cyklach temperatura spalin to około 185/190 max 195' więc jest ciut lepiej ale i tak za dużo. Tyle udało się samym sterownikiem.

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz obniżenie . za bardzo nic nie dało , ale trzymaj go na 20 Kw nie więcej. By uprościć to zdławienie mocy nie do końca jestem przekonany czy i podawanie się zmniejszy tak jak przy palniku 20 kw. Więc musisz poobserwować jaki jest strumień paliwa na mocy 20 kw. 

Jak się okaże duży to trzeba będzie kodem wejść do sterownika i wybrać palnik 20 kw wtedy wszystkie ustawienia będą fabryczne jak przy 20.

Nie znam wymiennika , jak masz jakiś przekrój to zapodaj wtedy Ci zostaną udzielone wskazówki, które znacząco powinny spowolnić przepływa spalin.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 1.04.2020 o 19:17, kruszan napisał:

Czujnik spalin zamontowany, ten drugi mieszacza czeka na upgrade instalacji o ochronę powrotu, teraz czas na obserwację pracy kotła i palnika

chyba nie jest dobrze z tym wymiennikiem/kotłem, skręciłem już siłę nadmuchu na 35% przy maksymalnej mocy 26KW, płomień wygląda ładnie, jak na załączonym filmiku, ale temperatura spalin jest wysoka...

648582194_Zrzutekranu(10).thumb.png.b32f3b59ba5ff293ffbdc10873f61de1.png

 

Moc aktualna 26 kw procent płomienia  13% wygląda jak by za dużo paliwa było w palniku i za chwile Ci go zasypie , widać że u Ciebie komin wygrzany .

Edytowane przez Kordjano
niedokończone zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu oprócz ewentualnych zawirowywaczy potrzebny jest regulator ciągu kominowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Nicolas
      Witam Państwa serdecznie.
      Od jakiegoś czasu obserwuje forum i czerpie z niego cenne informacje, które gdzieś tam później staram się wykorzystać. Jednak przyszedł właśnie ten czas na pierwszy post.
      Chciałbym abyście zweryfikowali moją propozycje modernizacji obecnej instalacji CO i CWU, która mam nadzieje rozwiąże niżej opisane problemy.
      STAN OBECNY.
      Dom dwupiętrowy (230 m2 łącznie) + strych nieogrzewany. 2 stropy kleina. Dom został zbudowany w latach 80tych.
      Dom zamieszkują 2 rodziny podzielone na parter i piętro. Każda rodzina posiada oddzielne wodomierze (wodomierze zamontowane na trójniku zaraz za przyłączem wodociągowym).
      Ocieplenie:
      Z zewnątrz styropian 10cm, cegła, przerwa 10cm, gazobeton 24cm. Ocieplenie od ziemi – 65% brak ocieplenia parteru – podłoga z desek – przestrzeń około 10cm i piach, albo chudziak, nie jestem pewny. 35% podłogi parteru ocieplona, chudziak + 10cm styropian + wylewka 8cm.
      Strop na piętrze - ocieplony granulatem styropianowym + cement (wyrównanie podłoża) 5-10 cm + 5cm styropian.  
      Strop na strychu ocieplony w 80% - 15 cm trocina, 20% wełna mineralna 10cm.
      Dach ocieplony 15cm wełna mineralna. UNIMATA.
      Instalacja CO I CWU:
      Musze przytoczyć trochę historii aby obiektywnie pokazać czemu stan obecny jest jaki jest.
      W 2010 dostałem piętro do remontu, stan surowy, z wstawionymi oknami i zrobioną instalacją CO (!). reszta do zrobienia.  Wtedy instalację zasilał tzw. kopciuch z zaworem różnicowym i jedną pompką zaraz za wyjściem z kotła. 25kW. Marki mało znanej.  Układ otwarty z naczyniem przelewowym.
      Instalacja rozpoczynała rura stalowa o  średnicy 1 1/4” (albo nawet 1/1/2”), która po drodze zmniejszała swoją średnice sukcesywnie oddając wodę na grzejniki). Rury zasilające szły stropem i kolejno zasilały grzejniki, czyli podchodząc do grzejnika rura zasilała grzejnik na dole i na górze. I tak kolejno wszystkie grzejniki, po czym powrót robił na dole to samo – odbierał od ostatniego grzejnika wodę zimną i sukcesywnie zwiększał średnicą, aby do kotła wejść taką samą średnicą jak wyszedł.
       Naczynie przelewowe zamontowane było gdzieś w trakcie instalacji, akurat w miejscu gdzie pasowało instalatorom je zamontować. Moim zdaniem, z informacji jakie pozyskałem m.in. z forum, zostało zamontowane za daleko, po drodze zaraz za pompą, a przed naczyniem przelewowym, znalazł się zawór odcinający ogrzewanie grzejnikowe oraz naczynie przelewowe, umożliwiające ogrzewanie tylko CWU.
      Z żoną podjęliśmy decyzje, że najbardziej komfortowe do naszych potrzeb będzie jednak przerobienie instalacji grzejnikowej na instalacje opartą na rozdzielaczach + dołożenie na 35-40% podłogi ogrzewania podłogowego. Da nam to bezpieczeństwo na ewentualne przyszłe modernizacje i komfort jakiego wymagamy.
      Jako że była to nasza pierwsza przygoda z ogrzewaniem podłogowym, woleliśmy pozostawić w każdym pomieszczeniu grzejnik, uwzględniając, że sposób palenia w kopciuchu bez zaworu 3d/4d nie będzie zapewniał nam ciągłego ocieplania podłogi.
      Instalacja została zmodernizowana – wstawiłem 2 rozdzielacze, jeden na podłogówkę, drugi na grzejniki. Podłogówkę zabezpieczyłem zaworem termostatycznym, z pompą obiegową. patrz zdjęcie „rozdzielacze piętro” – pokazuje stan z próby szczelności podczas wylewek). Grzejniki zamontowane zostały aluminiowe, łącznie około 80 żeberek + zawory termostatyczne. Podłogówka rozłożona na 45m2 co 15cm rurki.
      Rozdzielacze podpiąłem do kotła rurą 1”.
      CWU, z racji rozdzielenia wodomierzy również musiało być podzielone na 2 niezależne zasobniki. Odziedziczyłem w spadku zbiornik elektrometa 300L z dwoma wężownicami, więc takowy na piętrze zamontowałem. Parter to 120 litrów zasobnika.  
      Parter pozostał w stanie poprzednim, czyli brak rozdzielacza, instalacja zasilana duża średnicą. Grzejniki około 80 żeberek, z czego 50-60 żeberek żeliwnych z o dużej pojemności. Brak instalacji ogrzewania podłogowego.
      Instalacja funkcjonowała dobrze, jednak pochłaniała znaczne ilości opału. Paliwo głównie drewno + węgiel kamienny. Średnie zużycie roczne (ogrzewanie CWU latem) to 20-25metrów drzewa + 2-3 tony węgla.
      W 2018 roku awarii uległ kocioł, blachę płaszcza wodnego szlag trafił i niezbędna była wymiana źródła ciepła i najlepsza okazja na zmodernizowanie instalacji przy piecu.
      Zainstalowany został kocioł na ekogroszek 25kW HEITZ Eko 4 z dodatkowym rusztem żeliwnym do spalania drewna itp. Sterownik kotła Plum EcoMAX 910R1.
      W instalacji pojawił się zawór 4D z siłownikiem, pompa kotła na krótkim obiegu przy kotle, oraz 2 pompy za zaworem 4D. Oddzielna pompa na każde piętro (w sumie decyzja o tym podyktowana była prawdopodobnie obawą, że jedna pompa może nie pociągnąć tych dwóch instalacji – poprzednio jedna pompa miała problemy, ale później okazało się że była już leciwa). Oddzielna na doładowanie CWU. Kocioł posiada dwa wyjścia i wejścia 1 1/2”, jednym zasilone zostało CO, zredukowane do 1 ¼”, drugim CWU zredukowane do 1”, później do ¾ na każdy zbiornik.
      Czujniki temperatury w sterowniku jakie mam podłączone to:
      - czujnik kotła
      - czujnik mieszacza
      - czujnik powrotu
      - czujnik CWU (w zbiorniku 120L)
      - czujnik pogodowy.
      W tym roku zamontowałem moduł internetowy plum ECONET 300.
      Parametry temperaturowe jakie na co dzień stosuje:
      Kocioł – temperatura zadana 60 stopni
      CWU – 43/50 stopni w zależności od pory dnia.
      Mieszacz – 40 stopni.
      Pompy mieszające pracują w trybie ciągłym. Na grzejnikach zamontowane zawory termostatyczne.
      Temp komfortowa: PARTER: 24stopnie. Piętro 21stopni.
      Kocioł pracuje w trybie FuzzyLogic z modulacją mocy kotła. Modulacja mocy ustawiona na 0-100%
      Zużycie ekogroszku w granicach 22-28kg/dzień
      Z lokatorami nie doszliśmy do porozumienia w kwestii opału, rodzina z parteru chce opalać kocioł dalej drewnem, ja upieram się przy ekogroszku, głównie z przyczyn jakości drewna, jakie dostarczała rodzina z parteru (mokre, często opał drugiego gatunku, niewysezonowany, zmieszany z trociną, zrębkami). Obecny sezon - łączymy dwa opały, ekogroszek  + drewno jednoczesnie. Następny sezon będziemy opalać już tylko ekogroszkiem (mam nadzieje ze planowana modernizacja ograniczy też ilość potrzebnego opału)
      PROBLEMY:
      --- ZIMNY POWRÓT ----
      To jest temat, który przerósł moje najśmielsze oczekiwania i kolokwialnie mówiąc „rozwalił mi mózg”. Nie spodziewałem się, że stosując zawór 4d – czyli ochronę powrotu, dodatkowo montując pompę kotła, mogę mieć niedogrzany powrót do kotła! A jednak tak się stało. Załączam grafikę z dzisiaj pokazującą schemat z podanymi temperaturami w ECONET „schemat ecoonet”
      Przy temp: kocioł 60st, mieszacz 40st, powrót mam na poziomie 35stopni. Zawór otwarty na 40%. Czajnik mieszacza zamontowany za jedną z pomp. Czujnik powrotu zamontowany przed wejściem powrotu do kotła. 
      Złączam kilka wykresów dobowych, aby pokazać problem. Dodatkowo plik CSV z pomiarami.
      W sterowniku mam funkcje ochrony powrotu, gdzie mogę ustawić min. Temp oraz przymknięcie (%) zaworu i histerezę. Po załączeniu tej opcji siłownik pracuje bardzo często, tj. ochrania powrót, za chwilę wychładza go, i tak w kółko w cyklach średnio co 15-30 minut. Dodatkowo mieszacz jest niedogrzany.  
      Zrobiłem testy, tj zamykałem zawory sprawdzając który układ generuje wychładzanie powrotu, i jest to cześć instalacji na parterze, gdzie znajdują się grzejniki żeliwne i instalacja prowadzona dużymi średnicami. Po zamknięciu tej części instalacji powrót dość żwawo nabiera temperatury.
      Wniosek jaki wyciągam to duża ilość wody, której kocioł nie ogarnia. Za mały kocioł do tej instalacji.
      (Rozwiązania jakie planuje zastosować opisuje na końcu postu)
      --- CZĘSTA PRACA KOTŁA---
      Kocioł pracując tylko na ekogroszku (wysokiej klasy, KGM GOLD 29-30MJ) 50% czasu pracy pracuje, a 50% odpoczywa (nadzór). To generuje prawdopodobnie większe zużycie. Łączę ten problem z  zimnym powrotem i szybkiego wychładzania kotła.
      ROZWIĄZANIA
      Planujemy remont na parterze, ocieplenie podłóg w miejscach gdzie ocieplenia nie ma
      1. instalacja parterowa zostanie przerobiona na rozdzielacze – pex mały przekrój. Demontaż lub wymiana grzejników na aluminiowe (ograniczenie ilości wody w układzie)
      2. zostanie zamontowane ogrzewanie podłogowe na powierzchni remontowanej, zamontowanie termostatów w pokojach z podłogówką, sterownik podłogówki z siłownikami (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)
      3. Ograniczenie lub całkowity demontaż grzejników w pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym. (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)
      4. instalacja kotła zostanie odseparowana od instalacji CO wymiennikiem ciepła (30kW). Instalacja CO zostanie zamieniona z otwartej na zamkniętą, ciśnieniową. Instalacja kotła zostanie na układzie otartym. Naczynie przelewowe zostanie zamontowane możliwie blisko kotła. (ograniczenie ilości wody w układzie kotła)
      5. Montaż jednego zbiornika CWU 300l, tj. demontaż zbiornika 120L. Docelowo planowane ogrzewanie solarne. Zasilanie CWU zostanie zmienione na jeden wodomierz z ewentualnym podziałem wewnętrznym. (ograniczenie zapotrzebowania na ciepło)

      Jeśli będzie trzeba uzupełnić powyższy post o cokolwiek, proszę o informację.
      Będę wdzięczny za konstruktywną opinię i porady. Modernizacje planuje wykonać przed sezonem grzewczym 2020/2021.

      PS. Dziękuje serdecznie za dotrwanie do końca post.






      csv 24_27-01.csv
    • Przez bronis11
      Witam,
      Z góry przepraszam bo jestem nowy na forum,
      Przymierzam się do kupna pieca na ekogroszek.
      Dom ma powierzchnie ok 150m2
      - ocieplenie zewnętrze 20cm styropian, 25 wełna poddasze, posadzki 10cm
      - dół ogrzewanie podłogowe 
      - góra grzejniki
      Zastanawiam się nad piecem, deweloper proponuje mi piec z podajnikiem heitz 24 kw
      Czy taki piec nie będzie po prostu za dużej mocy?
      Czy nie będzie tak, że nie będę wykorzystywał i tak jego mocy,a  bo poza okresem grzewczym tej mocy będę potrzebował jeszcze mniej 
      Na innych forach czytam że moc jaką potrzebuje biorąc pod uwagę ocieplenie budynku to ok 150m2* 100W to około 15KW mocy jakie potrzebuje
      Ile w tym prawdy ?
      Czy lepiej zdecydować się na mniejszy piec np 16kw bym w rezultacie wydał i tak mniej bo wiadomym jest że duży piec o dużej mocy i tak będzie spalał swoje nawet przy wykorzystaniu tylko części tej mocy.
       
      Bardzo proszę o pomoc
    • Przez Dzolik
      Witam. Posiadam piec firmy HEITZ  a dokładnie EKO-3 16kW ze sterownikiem ecoMAXX 800 model R2. Dom 150m2 oraz CWU. Dom z lat 80-tych, poddasze ocieplone. Piec znajduje się w osobnym budynku ok 15 metrów od domu. Instalacja doprowadzona rurami preizolowanymi. na grzejnikach założone termostaty ustawione na 3/4. Posiadam piec już drugi sezon i mam problem z: dużo spieków, wysokie spalanie 

       

      temp około 3C

      Czas postoju 21 min

      Czas pracy 35-45 min

      Czas postoju 18-25 min

       

      Temperaturę pieca mam ustawioną na 60 C. W nadzorze podchodzi do 63 C. Gdy piec wchodzi w tryb pracy to temperatura spada od 6C do 10C.

       

      - temp zadana - 60C

      - czas pracy podajnika - 10,5s

      - czas przerwy między kolejnymi podaniami - 51s

      - obroty dmuchawy w stanie praca - 35 (zakres regulacji 0 - 100)

      - czas oczekiwania w podtrzymaniu - 17min

      - obroty dmuchawy w podtrzymaniu - 40 (zakres regulacji 0 - 100)

      - czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu - 35s

      - temp załączania pompy 40C

       

      Przesłona na wentylatorze odsłonięta na 50%

       

      Czy temperatura podajnika ma wpływ na wielkość spieków, ponieważ gdy piec pracuje temperatura podajnika wynosi 35C, gdy temp pieca osiągnie 60c (nadzór), temp podajnika wzrasta do 45C. po ponownym wejściu w tryb pracy temp podajnika spada do 35-38C. Czy taka różnica to norma?

       

      Może ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc / poradzić.

    • Przez Rayman
      Witam, W zeszłym tygodniu zakupiłem sobie piec na ekogroszek Heitz Eko 3 z podajnikiem ślimakowym z komputerem ecomax 800 firmy plum. Jako że jestem początkującym w tych sprawach nie wiem jak go ustawić, żeby wszystko grało. Już próbowałem różnych kombinacji alpejskich z tym że piecem. Problem tkwi w tym, że mam ciężko osiągnąć temperaturę zadaną(60 st). Utrzymuje się ona w granicach 50 stopni. Nie wiem jaki ustawić czas pracy podajnika, oraz przerwy między podawaniam. Póki co mam ustawione przerwa: 60 s, i podawanie 6s. Stwierdziłem, że to za dużo, bo znalazlem w popiole ślady ekogroszku nieprzepalonego. Wiem, że palenisko powinno być na lekkiej górce, i tak mam, ale nie wiem dlaczego, ale tak jakby prawa strona retorty paliła się słabiej. Do tego popół się strasznie żużluje. Paliwo raczej jest dobrej jakości, bo mój sąsiad nie narzeka. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji, ponieważ ta sytuacja mnie już trochę denerwuje. Dodam jeszcze, że nadmuch mam ustawiony na 35%.
      Dziękuję z góry i pozdrawiam.
    • Przez ghost
      Witam wszystkich,
      w tym roku zakupiłem piec Heitz Eko2 25 kw, producenta Skwiercz Instal z podajnikiem ślimakowym. Sterownik Ecomax 800 R1. Chciałbym się wymienić doświadczeniami co do ustawień tego pieca oraz rozwiązać jeden problem. Na początek kilka faktów: Do ogrzania mam ośmio letni dom, około 180 m2 z Ytonga ocieplony, palę ekogroszkiem wg. sprzedawcy z górnej półki, cena zakupu 900 zł/tona po dobrych rabatach, wysoko kalorycznym.(taka też była ocena osoby instalującej piec). Bieżące ustawienia to podawanie 15 s, przerwa 50 s, dmuchawa ustawiona na 40% (regulacja 20-100%). Ogólnie zużycie węgla byłoby ok z tym że od jakichś trzech tygodni pojawił się problem zbierania się z jednej strony retorty - od strony podajnika - sporej ilości węgla. Węgiel ten nie dopala się i spada do popielnika, natomiast z drugiej strony jest ładnie wypalony. Kłopot jest o tyle większy że w popielniku ze strony z której węgiel się nie dopala zbiera się po około 8-10 godz palenia od wyczyszczenia spora ilość niedopalonych części ekogroszku. Po otwarciu drzwiczek czeka mnie codziennie miła niespodzianka w postaci sprzątania podlogi. z drugiej strony popielnik jest w 1/4 zasypany. Szukałem już odpowiedzi na ten problem, czyściłem otwory w retorcie, odkręcałem też "talerz' umieszczony pod palnikiem, niestety nic nie pomogło. Proszę o podpowiedź co do ustawień tego pieca i pomocy w rozwiązaniu problemu w związku z nierównomiernym wypalaniem się węgla na palniku. W trybie fuzzy logic miałem bardzo duże "odpady" z wysokokalorycznego ekogroszku, natomiast serwisant powiedział że tak już będzie jak piec pracuje w trybie standardowym.
      z góry dziękuję.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.