Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak projektu a pogodówka


ray1243

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, ray1243 napisał:

Facet powiedział, że jak to nie będzie działać poprawnie to na swój koszt to przerobi.

Także zostawiam i lecę dalej.

Wspomniałem mu o czujniku pogodowym i wywaleniu termostatów pokojowych ale też miał inne zdanie. ehh idzie się pogubić w tym wszystkim.

Będę opisywał postępy.

A leć) tylko jak niebawem wyrżniesz jak przysłowiowy łysy o beton to raz) Rura PP 25 dla dziesięciu obiegów to jakaś totalna porażka.Ciekawe jak ten twój malarz zamierza to ewentualnie poprawić?będzie kuł wylewki?dyć z nich nic nie zostanie)No chyba ze komunikacja do rozdzielaczy nie idzie podłogą to pół biedy.Życzę powodzenia)

Edytowane przez Grundfos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obiecałem, że będę opisywał postępy w tym wątku a i pytań pojawiło się trochę, po kolei -

z obecnego wykonawcy - z tego który upierał się przy rurkach 25mm - zrezygnowałem i zrobiłem konkurs na montaż kotłowni.

Instalator numer 1 proponuje a w zasadzie nalega (bo robi tylko na tym) Kocioł ACV Solo Eko 18 kW + zasobnik ACV 130l (nierdzewka). Po moim opisie sytuacji (grubość rurek do rozdzielaczy) powiedział, że raczej za cienkie, ale gdy był już na miejscu powiedział, że wystarczy tylko początek jak przerobi na 32mm a dalej może już pozostać 25mm... hmm

Instalator numer 2 zrobi na czym będę chciał, a chcę Termet Ecocondens Gold Plus 25 kW + Termet UTS 130l (nierdzewka).

Jego zdaniem trzeba przerobić rurki do rozdzielaczy wszystkie, plus dodatkowo, czym mnie zaskoczył, muszą być dwie pompy i sprzęgło. Argumentuje, że Termet nie uciągnie tej instalacji. Dodatkowo proponuje termostaty do pomieszczeń po kablu, nie poleca wifi. Ponoć dzięki tym pompom instalacja będzie "łatwiej, lepiej sterowalna" czy coś takiego.

Panowie, doradzicie co do tych pomp i sprzęgła? Jest faktycznie ryzyko, że Termet nie podoła ?

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ray1243 napisał:
Obiecałem, że będę opisywał postępy w tym wątku a i pytań pojawiło się trochę, po kolei -
z obecnego wykonawcy - z tego który upierał się przy rurkach 25mm - zrezygnowałem i zrobiłem konkurs na montaż kotłowni.
Instalator numer 1 proponuje a w zasadzie nalega (bo robi tylko na tym) Kocioł ACV Solo Eko 18 kW + zasobnik ACV 130l (nierdzewka). Po moim opisie sytuacji (grubość rurek do rozdzielaczy) powiedział, że raczej za cienkie, ale gdy był już na miejscu powiedział, że wystarczy tylko początek jak przerobi na 32mm a dalej może już pozostać 25mm... hmm
Instalator numer 2 zrobi na czym będę chciał, a chcę Termet Ecocondens Gold Plus 25 kW + Termet UTS 130l (nierdzewka).
Jego zdaniem trzeba przerobić rurki do rozdzielaczy wszystkie, plus dodatkowo, czym mnie zaskoczył, muszą być dwie pompy i sprzęgło. Argumentuje, że Termet nie uciągnie tej instalacji. Dodatkowo proponuje termostaty do pomieszczeń po kablu, nie poleca wifi. Ponoć dzięki tym pompom instalacja będzie "łatwiej, lepiej sterowalna" czy coś takiego.
Panowie, doradzicie co do tych pomp i sprzęgła? Jest faktycznie ryzyko, że Termet nie podoła ?
Dziękuję

Fajnie, że kontynuujesz, ale sugestie już chyba dostałeś w tym wątku:)

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ray1243 napisał:

Obiecałem, że będę opisywał postępy w tym wątku

Ale na razie nie ma postępów, tylko kręcenie się wokół własnego "ja".

Porady już były , teraz zrób rzut monetą, starym kapciem lub wróż z fusów po kawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2020 o 18:27, sambor napisał:

Ale na razie nie ma postępów, tylko kręcenie się wokół własnego "ja".

Porady już były , teraz zrób rzut monetą, starym kapciem lub wróż z fusów po kawie.

oke, dam wkrótce znać co wyszło z fusów i rzutu kapciem.

Tymczasem mam pytanie z innej beczki ale beczki zaraz obok - czy sztukowanie rurek do podłogówki jest "zgodne ze sztuką"?. Pan fachowiec, z którym, jak wspomniałem się rozstałem, a któremu oczywiście jeszcze nie zapłaciłem, zrobił w łazience taki manewr - rura się skończyła na środku pomieszczenia i Pan dosztukował drugą do niej, metodą zaciskową. 

Oczywiście rozumiem, test szczelności itd. ale pytanie czy jest to powszechnie stosowane ? czy raczej jest to ryzykowna zagrywka.

Dzięki z góry za pomoc.

PS. rurki jednak mam Viessmann Vipert, nie Vipex

Edytowane przez ray1243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć,

pozwolę sobie na kilka pytań w moim wątku.

Jakie znaczenie na instalację ma sam rozdzielacz do podłogówki ? Zauważyłem, że przeważają tutaj na forum, takie o kolorze miedzi. Ja natomiast mam nieco inny (można zobaczyć foto na 1 stronie), jak się okazuje Viessmann. Rotametry w tym ustrojstwie chodzą tak ciężko, że to jakaś tragedia.

Pytanie drugie - czy przepływy można korygować na powrotach zamiast na rotametrach ? U mnie te koreczki niebieskie chodzą lekko przyjemnie, w porównaniu do kręcenia tymi szklankami.

PS.

Ostatecznie rury zasilające i powroty rozdzielaczy to 28 miedź,  po jednej pompie na rozdzielacz i sprzęgło. Instalacja działa, podłoga grzeje ; D

Będę miał jeszcze trochę pytań o jakieś sterowanie do Termeta Golda (mam sam piec)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpowiedź dla tego pytania,nie będziemy tam koledze śmiecić;)

Która rurka robi się zimna przy pompach na 2?

Kocioł potrzebuje trochę czasu, żeby dostosować wydajność do zapotrzebowania,tak że cierpliwość.

Możesz próbować regulować wydajność poszczególnych obiegów na 1 biegu pomp, być może wystarczy dla krótkich nawet i 0,5 l/min, wtedy na dłuższych powinien wzrosnąć,a jak nie będzie wystarczająco to trzeba pompy na 2 i wtedy regulować. Ale podstawa to najpierw zagrzać budynek i wysuszyć go i potem dopiero dokładna regulacja, ale to na przyszły sezon. I najlepiej zapisywać sobie każdą zmianę, dokonywać małych korekt i robić je max raz na dobę,bo to masa betonu która ma dużą bezwładność.

Teraz jak masz już sprzęgło i osobne pompy na rozdzielacze to pompa kotłowa zasila tylko sprzęgło i jej regulacja nie wpływa na przepływy w obiegach za sprzęgłem.

 

 

 

 

Edytowane przez WojtuNie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WojtuNie ewentualnie ktoś inny obeznany z kotłem Termet Gold 25kw 1F - nie mieszkam jeszcze w domu ale wygrzewam go - ustawiłem kilka dni temu temperaturę zasilania na kotle na 28C, dzisiaj przyjeżdżam i widzę na kotle temperaturę 31C (w domu 22C) - już mi ktoś tłumaczył, że kocioł nie potrafi utrzymać takiej temperatury mimo mocy minimalnej i temperatura rośnie, zapewne rosłaby do 33C bo tak jest ustawiona histereza.

Przestawiłem histerezę na 1C (P20) i czas blokady na 1godz (P25), zaznaczam, że nie zależy mi na wysokiej temp. w domu, bo teraz rzadko tam bywam.

Zadałem ponownie temp. 28C i kocioł nie startuje, na ekranie wyświetla się przy migającym grzejniku 26C i tyle. Rozumiem, że teraz kocioł bd próbował ruszyć raz na godzinę i ok, ale dlaczego nie rusza skoro temp wyświetla się 26C ? Jakiś chyba inny parametr go blokuje ? 

Z góry dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P03 mam na 50% (powierzchnia do grzania 150m2)

P25 - dlaczego czas na 3 ? żeby co chwile próbował startować ? To chyba nie o to chodzi

P20 -  nie wiedziałem, że ten parametr wiąże się z modulacją. Możesz rozwinąć jak należy to rozumieć ?

Sprzęgło i za nim dwie pompy, po jednej na każde piętro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P03 - % mocy kotła na potrzeby CO - sprawdź jaką moc masz na CO w projekcie, policz ile to % mocy kotła i tyle ustaw.

Jak kocioł będzie pracował spokojniej ( mniejsze P03 ), to 3 min blokady nie będą mu przeszkadzać.

"P20 Histereza dla warunku wyłaczenia przy pracy w obiegu WG" - czyli można tłumaczyć ile przekroczy zanim wyłączy palnik - czyli jak będzie mógł pracować z mniejszą mocą na CO, to rzadziej będzie się wyłączał.

Ale tak właściwie moim skromnym zdaniem problem stanowi SPRZĘGŁO. Po co ono jest? Jak robi się kaskadę kotłów to i owszem ale dla jednego kotła to zwykłe naciąganie inwestora. Tak wiem, dwa obiegi dwie pompy, sorry ale to bla bla bla... Montowałem kocioł 170 kW kondensat, 3 obiegi CO i jeden CWU i DTR'ka nic nie wspominała o sprzęgle. Jak na lub zaraz za sprzęgłem kocioł nie na czujnika, to psu na budę takie sprzęgło.

Edytowane przez yozik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z OZC wychodzi mi, że na potrzeby CO styka 6,3kW, także mogę faktycznie jeszcze trochę obniżyć przy czym kocioł i tak moim zdaniem pyrka sobie na minimum.

Tą histerezę ja chyba inaczej pojmuję, zobaczę jutro co kocioł będzie wyprawiał.

Co do sprzęgła to nie czaje co piszesz - w czym niby ono przeszkadza ? Piszesz o jakimś problemie. Ja nie mam problemu w zasadzie z instalacją, rozkminiam bardziej ustawienia pieca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, skoro rozkminiasz to problem jakiś jest.

Sprzęgło to taki rodzaj butelki, w której zbiegają się wszystkie obiegi - kotłowy i grzewcze, czasami też grzania CWU. Temperatury na poszczególnych króćcach są wypadkową tego, co wpływa i wypływa ze sprzęgła. Pół bidy jak jest ono opomiarowane, czyli kocioł wie co wypływa ze sprzęgła, bo to przynajmniej pozwala odpowiednio zasilać obieg za sprzęgłem np. bez mieszacza. Ale z tego co wiem ( mogę się mylić ) to TERMET w żadnym rozszerzeniu nie ma czujnika temp. sprzęgła, czyli nie wie co za nim się dzieje i w zależności od obciążenia nie zmieni temp. zasilania sprzęgła, kompensując obciążenie.
W Twoim konkretnym przypadku, problemem może być to, że sprzęgło podnosi temp. powrotu do kotła, i szybciej kocioł wygrzewa się i przechodzi do stanu L3.

Sprawdź podczas pracy kotła, temperatury wychodzącą i wchodząca do kotła oraz zasilające i powracające z obiegów.

Sprzęgło masz oryginalne Termet SIM czy jakieś inne? Jeśli SIM to jaki?

Edytowane przez yozik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yozik napisał:

Ale tak właściwie moim skromnym zdaniem problem stanowi SPRZĘGŁO. Po co ono jest? Jak robi się kaskadę kotłów to i owszem ale dla jednego kotła to zwykłe naciąganie inwestora. Tak wiem, dwa obiegi dwie pompy, sorry ale to bla bla bla... Montowałem kocioł 170 kW kondensat, 3 obiegi CO i jeden CWU i DTR'ka nic nie wspominała o sprzęgle. Jak na lub zaraz za sprzęgłem kocioł nie na czujnika, to psu na budę takie sprzęgło.

To twoje zdanie jest bardzo ale to bardzo skromne - sprzęgło w niczym nie przeszkadza - brak tylko prawidłowej reg hydraulicznej instalacji i niewielkich korekt pracy kotła.

Ponadto są wyraźne zasady kiedy można, a kiedy trzeba stosować sprzęgło.

U autora tematu czujnik temp sprzęgła nie jest potrzebny 

Co do kotła kond 170kW to one przeważnie nie mają wbudowanych pomp , więc nie jest im potrzebne sprzęgło rozdzielające obiegi- poniżej podobny schemat montażu kotła do 300kW prod Wolfa.

2146398203_KociolwolfMK.thumb.jpg.571f473298581d0c28de0a2640fec5eb.jpg

 

Edytowane przez sambor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.