Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termet Gold Plus Jedyny taki problem?


Kropek3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Proszę uprzejmie o pomoc w zidentyfikowaniu problemu nad którym nawet ręce rozkłada serwis.

Kociołek kondensacyjny Termet Ecocondens Gold Plus 20 kW, dwufunkcyjny zamontowany w pomieszczeniu gospodarczym, poza mieszkaniem. Przewód spalinowy PCV przez ścianę długość 1.5 metra. Instalacja C.O oparta na rozdzielaczach. Ogrzewanie wyłącznie grzejnikowe. Rury Fi25 doprowadzające wodę z kotła do rozdzielaczy materiał PP. Długość zasilającej i powrotu około 70 centymetrów. Woda z rozdzielaczy do kaloryferów rozprowadzana jest rurami PEX 16. Pozostała część instalacji wodnej w domu również wykonana z półcalowych rur PP.  Urządzenia w domu - umywalka, prysznic, pralka, zlewozmywak i spłuczka.

Problem polega na tym, że pracujący kocioł tylko na potrzeby C.O pracuje w zasadzie normalnie, jednak tylko do momentu odkręcenia ciepłej wody na przykład nad umywalką. Jeżeli przed odkręceniem parametry kotła wynosiły na przykład - temperatura zasilania 45 stopni, powrót 35, to po odkręceniu ciepłej wody, i powrocie kotła do ogrzewania na potrzeby C.O, temperatura zasilania się nie zmieniła natomiast powrotu wzrasta do takiej jak zasilanie czyli 45!  Czemu to przeszkadza? Temu, że kocioł natychmiast zmienia parametry pracy. Pompa zaczyna pracować z coraz mniejszą mocą , to samo dotyczy palika.

Pół biedy kiedy na zewnątrz było plus 5...7....9 stopni, to parametry zasilania były wystarczające do dogrzania domu i kocioł się po jakimś czasie wyłączał. W nowej sytuacji kiedy wzrasta temperatura na powrocie, a kocioł zmienia parametry, trwa to masakrycznie długo. Długo z tego powodu, że ta temperatura jaka się pojawiła na powrocie spada bardzo, bardzo powoli, a pompa zwalniając doprowadza do sytuacji, że grzejniki nie grzeją całą swoją powierzchnią. Dodam, że temperatura na powrocie wzrasta tylko na WYŚWIETLACZU sterownika, bo fizycznie, wracająca z powrotu od rozdzielacza dalej ma 35 stopni.

Dla ułatwienia sprawdziłem, bo miałem taką możliwość czy takie zjawisko ma miejsce przy innych kotłach tego samego producenta i modelu....nie, nie występuje. Jedna z porównywanych instalacji była niemal w 100 procentach wykonana jak moja. Druga również, ale nie była oparta na rozdzielaczach tylko tradycyjnie. W obu przypadkach po odkręceniu wody nad zlewem czy umywalką, kocioł przełączał się na potrzeby WG, natomiast po powrocie do pracy na potrzeby C>o temperatura powrotu obu kotłów w ogóle się nie zmieniła.

Ręce mi już opadły, co zrobić i jak zidentyfikować tą sytuację. Z góry dziękuję za zainteresowanie, poświęcony czas i pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wyglada na nie domykanie zaworu 3d i woda procz na instalacje grzejnikowa idzie tez na krotko przez wymiennik i podnosi temp. powrotu. Fizycznie woda z rozdzielaczy tak jak mowisz wraca zimna ale miesza sie juz w srodku kotla z ta z wymiennika gdzie jej nie zmierzysz nie rozbierajac kotla i myslisz ze fizycznie woda wraca zimna a tak nie jest. Czujnik temp powrotu masz za pompa czyli juz za punktem gdzie nastepuje mieszanie z woda z niedomknietego zaworu 3d  ot i cały problem ☺ a grzejniki slabo grzeja bo raz ze pompa zwalnia a dwa ze traci swoj wydatek bo czesc czynnika grzewczegi płynie na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkowa sytuacja :) a swoją drogą to serwisant musi być słabiutki skoro z takim problemem rozkłada ręce. Większość tych serwisantów kotłów gazowych nie dopuściłbym do mojego kotła (przynajmniej w mojej okolicy), mają uprawnienia gazowe i elektryczne, analizator spalin i myślą że to wystarczy. nawet filtr przed pompą nie każdy umie wyczyścić :) dla autora załącznik może pokaże mistrzowi serwisu Termet i Pan "serwisant" odrobi lekcje :)

termet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą sytuację mogą spowodować zbyt cienkie rury z kotła do rozdzielaczy - tam ponoć jest PP25 to ok 18mm średnicy wewnętrznej i powstaje sytuacja jak opisana w temacie.

Można z tym coś poradzić np zwiększając bieg pompy w kotle lub zmieniając rury np na CU22, podwyższenie biegu jest prostsze - instrukcja w łapę i zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KubaSko napisał:

Książkowa sytuacja :) a swoją drogą to serwisant musi być słabiutki skoro z takim problemem rozkłada ręce. Większość tych serwisantów kotłów gazowych nie dopuściłbym do mojego kotła (przynajmniej w mojej okolicy), mają uprawnienia gazowe i elektryczne, analizator spalin i myślą że to wystarczy. nawet filtr przed pompą nie każdy umie wyczyścić :) dla autora załącznik może pokaże mistrzowi serwisu Termet i Pan "serwisant" odrobi lekcje :)

 

 

Cytat

 

Dzięki za informację. Jeżeli pozwolisz chciałbym uzupełnić informacje o których napisałem w temacie. W instalacji WG znajduje się jedna i jedyna tego typu bateria, bateria termostatyczna. Czytałem o wymaganiach jakie powinna spełniać instalacja w której zamierzamy zastosować taką baterię, ale skoro już się u mnie takowa znalazła, pomyślałem, że nie będzie ona stanowiła problemu tym bardziej, że wyposażona jest w zawory zwrotne na wodzie zimnej i ciepłej.

Drugie pytanie...jak najprościej sprawdzić taki zawór? Dla ułatwienia dodam, że podczas pracy kotła na potrzeby C.O kiedy NIE ODKRĘCA się ciepłej wody użytkowej, obie rury w kotle, ta zasilająca kocioł zimna jak i wychodząca ciepła są zimne. Natomiast podczas pobierania wody ciepłej, rura która wychodzi na instalacje WU staje się ciepła, ale to chyba normalne, bo w kranie też jest taka.

Co do serwisu, to wolałbym się nie wypowiadać, bo o ile serwis fabryczny jeszcze cokolwiek wie, to przynajmniej mój lokalny serwisant….nie, szkoda gadać, sam opisałeś na ich temat już chyba wszystko.

Wracając do serwisu fabrycznego, sugerowali uszkodzenie sterownika kotła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sambor napisał:

Tą sytuację mogą spowodować zbyt cienkie rury z kotła do rozdzielaczy - tam ponoć jest PP25 to ok 18mm średnicy wewnętrznej i powstaje sytuacja jak opisana w temacie.

Można z tym coś poradzić np zwiększając bieg pompy w kotle lub zmieniając rury np na CU22, podwyższenie biegu jest prostsze - instrukcja w łapę i zmieniać.

Czy w sytuacji o której napisałeś, problemem raczej nie byłoby samo ogrzewanie? Trudności w uzyskaniu temperatury, nie wiem, może głośna instalacja? A ja z tym problemu nie mam żadnego, ani takiego ani innych, podobnych. Kiedy korzysta się tylko i wyłącznie z C.O wszystko jest książkowo do momentu kiedy ktoś skorzysta z ciepłej WU. Co do rur PP, przecież rury PP25 są odpowiednikiem na przykład stalowych 3/4 cala, tak to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria termostatyczna może być, zachowanie rur jakie piszesz jest prawidłowe. Skup się na zaworze trójdrożnym. Wyciągnij go może jakiś paproch podszedł, obejrzyj go czy wszystko z nim w porządku, albo jak nie ty to serwisant. Co do średnic rur to PP25 jest średnicą wewnętrzną pomiędzy 1/2 a 3/4, faktycznie ciut mała jak na główny pion, do tego dochodzą jeszcze przewężenia na zgrzewach, ale sam piszesz że wszystko grzeje dobrze. Skup się na zaworze, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, czy przedstawiony tutaj przypadek moze mieć także coś wspólnego z przypadkiem opisanym w tym wątku : https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/27964-duo-tec-compact-24-salus-091flrf-problem-z-grzaniem/&share_tid=27964&share_fid=110131

 

?

 

Z góry dziękuję za informację.

 

Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.