Skocz do zawartości

KubaSko

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    822
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana KubaSko w dniu 7 Styczeń 2016

Użytkownicy przyznają KubaSko punkty reputacji!

Reputacja

28 Bardzo wysoki

O KubaSko

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    świętokrzyskie

Ostatnie wizyty

3848 wyświetleń profilu
  1. kocioł i kominek przystosowany do układu zamkniętego. Kominek z wężownicą schładzającą, kocioł też lub z zaworem dbv-1. Naczynie przeponowe wspólne po pierwotnej stronie sprzęgła. Zawory bezpieczeństwa 2,5 bar na każdym urządzeniu. Sprzęgło, za sprzęgłem obiegi grzewcze z mieszaczami. Do tego odpowiednia automatyka, bojler dwie wężownice, dolna w grocha, górna w kominek. P.s. nie widzę sensu montowania dwóch źródeł ciepła zasilanych paliwem stałym....
  2. Serwisant nie podbije niczego bo producent nie pozwala na instalację kotła w ukł. otwartym. Ale autor o tym wiedział i myślę że jest tego świadomy
  3. Sterownik okej. Oczywiście możesz zrobić tak jak piszesz bez sprzęgła. W przypadku samego olejaka sprzęgło zbyteczne i lepiej jak zrobisz tak jak piszesz. Jeśli dołożysz pompę ciepła to albo sprzęgło albo bufor który sam w sobie jest sprzęgłem.
  4. Z mojego doświadczenia wynika ze bedzie szczelne. Na ile trwalsze od nowej kształtki nie wiem, 15 lat juz mam takie połączenie i jest okej
  5. Odpowiedź jest bardzo prosta, masz 2500 zł rób pionowy, nie masz rób poziomy :) . A serio to większy zasobnik - większe straty. Jeśli wystarczał 100 litrów to po co 200 L ? Nie licz na to że przy 200 L kocioł będzie odpalał się raz na kilka dni.
  6. Ogrzewanie ma nie chodzic !!! Wtedy sprawdzasz czy leci coś do kanalizy czy nie
  7. Nabij 2 bary, zamknij kocioł zaworami tak zeby byl odciety od instalacji c.o., wyłącz go calkowicie. Teraz wyjmik rurke od kondensatu z kanalizacji i zobaczy czy leci nią woda, jesli wszystko jest ok to nie ma prawa nią nic lecieć. A zawor bezpieczenstwa tez masz wpięty do kanaluzacji ?
  8. To najprostszy sposób podłączenia. Schemat standardowy, jedna pompa na c.o., druga na bojler, za nimi zawory zwrotne, na węglaku zawory zwrotne, zawor bezp 2.5 bar, zawór dbv-1 i naczynie przeponowe. Pompa c.o. pod zielone złącze na płycie, pompa c.w.u pod różowe, na czujnik c.w.u. masz wiązkę, regulator pokojowy pod RT lub kupujesz regulator Saunier Duval MiPro z czujnikiem temp. zewn. wpinasz to pod ebus w kotle i masz regulację pogodową. Wlać wody do syfonu kondenastu, odpowietrzyć kocioł specjalnym kurkiem pod górną obudową i odpalasz. Choć moim zdaniem jakiś ubogi ten kocioł za taki majątek...
  9. Te schematy są najprostszym rozwiązaniem dla ciebie. Jeden przedstawia wpięcie PC bez bufora, drugi w przypadku zastosowania bufora. Ja bym podzielił to na dwie strefy - parter, piętro. Drabinki bym sobie darował, ale jeśli je chcesz to dajesz jeszcze jeden obieg, bez mieszacza i pompę drabinek wpinasz razem z pompą którejś podłogówki i wtedy drabinki pracują wtedy kiedy grzeje podłoga, a jak wiadomo najlepiej jest jak podłoga grzeje non stop. Cwu jest oparte na bojlerze dwuwężownicowym. Na schemacie z buforem jest jednowężownicowy ale przyjmijmy że z olejaka idą dwie rury do drugiej wężownicy w bojlerze. Dwie wężownice mogą być na samym dole jak tu : https://kospel.pl/pl/produkty/wymienniki-i-zasobniki-cwu/sww-i-swwz-termo-max.html Można to jeszcze inaczej rozwiązać - w związku z tym że olejak ma min temp 60 stopni, wpiąć go razem z PC w bufor. Tu poczytaj o stosowaniu buforów przy PC https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/nieszczesny-bufor-do-pompy-ciepla/ Tego typu instalacje najlepiej jeśli są oparte o sterowanie dedykowane producenta, w tym przypadku PC ale jesli nie montujesz jej na razie trzeba znaleźć coś zastępczego.
  10. Tu napisales 2500 m rury ☺ Faktycznie w uk mieli na strychu zbiorniki na wode ☺ i krany z dwoma kurkami ☺ To pompe ciepla na razie pomijamy. Cwu wlasnie przez sprzeglo troche traci ale okej pomińmy to. Chodzi o sterowanie. Zobacz czy ten olejak ma styk do wysterowania go. U ciebie powinno byc tak. Styk sterujacy olejaka wpinasz w wejscie kotla w Uni3 lub plum. Listwy podlogowe wpinasz w obiegi grzewcze uni3 lub plum. Do kazdej listwy siłownik i czujnik pokojowy. Drabinki mozesz wpiac w uni3 i czujnik do łazienki lub lepiej niech grzeją jak pracuje podłoga. Czujnik bojlera w uni3 lub plum. I to uni3 lub plum decyduje czy kocioł sie załączy czy nie. Nadal uwazam ze lepiej bedzie cwu przed sprzeglem. Mnie uczyli ze za sprzeglem to sie daje jak masz kaskady i duze moce kotłów np w hotelach itp. A jak wysterujesz grzanie cwu z pompy ciepla ? Kiefy ona musi wiedziec czy grzeje cwu czy dom a ze styku uni3 czy plum sie tego nie dowie ? Bedzie ci pracowac na niskim parametrze bo bedzie myslala ze grzeje dom i nigdy za sprzeglem nie nagrzeje sie bojler Mi sie nie podoba w tym kotle ta min temp jaka mozesz ustawic czyli 60. W twoim przypadku czynnik grzewczy dla instalacji rzadko kiedy przekroczy 30 stopni. Jest to nieekonomiczne grzac do 60 a poznij obnizac to mieszaczami do 30 stopni
  11. A dlaczego bedziesz musial zastosowac Multibooster ? Te 2,3 bar to i tak za mało? Dopuszczanie wody do układu c.o. reguluje instalator lub użytkownik czyli ty :) raz napuszczona przy braku wycieków pozostanie na lata. Prawidłowość ile tej wody jest i czy musisz uzupełnić jej ewentualne braki wskaże ci manometr który jest wmontowany w kotle olejowym, choc możesz tez dać go gdziekolwiek w instalacji, najepiej w kotłowni. A jeśli nie chcesz pilnować raz do roku ciśnienia to to cię wyręczy https://afriso.pl/pl/katalog-online/afriso/zawor-do-automatycznego-napelniania-instalacji/produkt/42406 Grzanie zbiornika cwu za sprzęgłem powoduje pewne straty przesyłowe. Plus taki że masz możliwość równoległego grzania domu i bojlera. Dwuwężownicowy tzn. są dwie wężownice. W jedną wpinasz kocioł olejowy w drugą pompę ciepła i wtedy te dwa źródła ciepła grzeją niezależnie cwu. Trudno będzie ci wysterować obieg cwu jeśli dasz dwa źródła i bojler za sprzęgłem, trzeba by zobaczyć w instrukcji uni3 lub plum (sterowników które ci wysłałem) czy są w stanie sterować dwoma źródłami ciepła dla cwu. Moim zdaniem prościej bedzie i łatwiej jak dasz dwuwezownicowy Dla rozstawu rur 10 cm na 220 m2 mi wychodzi 2200mb rury, dla rozstawu 15 cm na 220m2 już mamy 1474 mb rury pex 16 więc dziwne jest dla mnie 2500 mb Co do pompy ciepła są tu mądrzejsze głowy, ja powiem tylko że jak weźmiesz pompę która moduluje moc to bufor jest zbędny. Nie piszesz tez jaka to PC woda powietrze czy gruntowa. Jak bede miał chwile to narysuje schemat jak to widze a koledzy poprawia ewentualne przeoczenia. Może jeszcze ktos sie wypowie w temacie. Pozdrawiam
  12. Przyjrzałem się specyfikacji tego kotła i widzę że temp. minimalną jaką możesz ustawić to 60 stopni więc faktycznie musisz zastosować mieszacz przy podłogówce nawet gdybyś nie dawał drabinek.
  13. Witam, spodobał mi się twój temat więc się wypowiem. 1) mając ciśnienie w sieci rzędu 2,3 - 2,7 bar nie bawiłbym się w hydrofor ale jak chcesz to zakładaj. Filtr jak najbardziej daj czy bedzie hydrofor czy nie. Myślę że jak masz wode z wodociagow to rzeczy typu aspirator, odżelaziacz/odmanganiacz, zmiękczacz nie musisz dawać. Nie wiem jak w Irlandii ale ja mieszkalem w UK i tam woda z wodociagu byla bardzo dobrej jakosci, piłem kranówkę :) pyt. B - mylisz instalacje. Woda z hydroforu trafia do bojlera i tam jest podgrzewana i wysyłana do kranów. Woda w obiegu instalacji c.o. jest tylko napełniana z sieci do wymaganego ciśnienia podczas uruchomienia instalacji i tam już zostaje. To jest osobny obieg i nie ma nic wspólnego z wodą wplywającą na bieżąco do instalacji c.w.u pyt. C - pompa do c.w.u wystarczy 25-40. Z tym ze grzanie cwu za sprzeglem niesie pewne komplikacje. Ja bym raczej dal przed sprzeglem dwuwężownicowy. Stefa 2 na grzejniki drabinkowe jest troche zbędna ja bym je zrobil na grzalkach elektrycznych i nie wpinał w obieg c.o. Ale jak juz chcesz to pompa 25-40 wystarczy, zawór vta zbędny pyt. F - termostat sobie daruj zrób z siłownikiem, ale gdybys nie dawał drabinek to mieszanie zbędne. Co do śednicy rur to trzeba by policzyć ale powinno wystarczyć 32. Mam tylko uwagę co do długości pętli. Chyba nie masz projektu na podłogówke bo 2,5 km rury na 220 m2 przy temp obliczeniowej -12 stopni to cos tu jest nie tak. Sterowanie, hmm nie wiem jaka bedzie pompa ciepła. W pomieszczeniach możesz zrobic tak jak piszesz na listwach i siłownikach. Dalej na kotłownie mógłbyś dać https://www.euroster.pl/produkty/sterowniki/euroster-uni3/347 pod warunkiem że olejak ma wyjście bezpotencjaowe. Lub taki bardziej wypasiony http://www.plum.pl/project/ecomax920i/ podpinasz do tego listwy z podłogówki i kocioł/pompę ciepła i masz pełne sterowanie całym domem i źródłami ciepła Co do pompy ciepła i sensu stosowania buforu to temat zalezny od rodzaju PC. Ogólnie ja widze tą instalacje dużo prostrzą niż to sobie wymysliles
  14. To plastikowe to regulacja ciśnień gazu na modulatorze, a te przewody idą do cewki zaworu gazowego. Jak nie masz manometru elektronicznego lub u rurki, tabel ciśnień i jesteś laikiem w tym temacie to nie ruszaj tego tylko dzwoń po serwis. Najpierw powinieneś sprawdzić drożność dysz i ciśnienie na wlocie i wylocie używając manometru lub u rurki.
  15. Ja w takich przypadkach nie montuje naczynia w torze grzania wody tylko wpinam ja przewaznie za reduktorem. Nie zakladam nigdzie zz bo reduktor sam w sobie jest zz plus za wodomierzem antyskazeniowy. Problem z uderzeniami hydr. wtedy znika. Spotkalem sie w takich przypadkach z "bujaniem" wodomierza i nabijaniem rachunkow za wode
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.