Skocz do zawartości

KubaSko

Stały forumowicz
  • Liczba zawartości

    1072
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana KubaSko w dniu 5 Sierpień 2019

Użytkownicy przyznają KubaSko punkty reputacji!

Reputacja

51 Doskonały

O KubaSko

  • Tytuł
    Doświadczony Forumowicz

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    świętokrzyskie

Ostatnie wizyty

5136 wyświetleń profilu
  1. Zaden sterownik termetu tego nie ogarnie. Sterownikiem ktory ci to wysteruje moze byc Euroster Uni 2, jest w rozsądnych pieniądzach. Problemem moze byc regulacja wg temp. pomieszczen. Najlepiej by bylo wg krzywych grzewczych, jedna na kotle dla grzejnikow ( i tu dobre by byly tez termoststy na grzejnikach) druga na Uni2 dla podlogi. Cwu do przepięcia przed sprzęglo, kociol nie będzie wiedział ze grzeje cwu i nie wbije się na wysoki parametr za sprzęgłem. P.s. do takiej instalacji termet srednio sie nadaje bo nie ma takiej automatyki. Teraz musisz kombinowac
  2. To ja to widze tak: po stronie pierwotnej pompa c.w.u., zawór atv, pompa c.o. sprzęglo i za sprzęgłem pompa grzejnikowa (moze byc z 3d), pompa podłogowa i zawór 3d. (4 pompy) Lub taniej: Bez sprzegła, pompa c.w.u., pompa kotłowa, zawór 3d i pompa na grzejniki (lub sama pompa), zawor 3d i pompa na podłogówke. (4 pompy). Ps. "Przy groszku sprzęgło zbędne "- miałem na myśli ze dla ochrony powroty wystarczy pompa kotłowa bez atv i sprzegła
  3. Cwu i sprzeglo nie moga chodzic na jednej pompie. Wogole to przy groszku to sprzęgło jest zbędne.
  4. Wygląda mi to na układ otwarty z pompą na powrocie. Wysokość podnoszenia twojej pompy co to 6m. W takim przypadku dół twojego naczynia powinien być 0,7 x 6m co daje 4,2 wyżej niż najwyżej położony grzejnik lub gałązka idąca do niego. Rura wznośna do twojego naczynia to chyba ta z manometrem, rura bezpieczeństwa pewnie z pionu grzejnikowego albo to ta która idzie z rurą wznośną w górę pod stropem(akurat tak nie powinna iść rura bezpieczeństwa). Masz następujące rozwiązania problemu: 1) pompy na 1 bieg - może pomoże 2) naczynie dać wyżej 3) zamknąć układ 4) wyłączyć pompę c.o. i przejść na grawitację :) P.s. tego zaworu kulowego przed zaworem bezpieczeństwa c.w.u. nie powinno być, a tym bardziej zamkniętego !!!! to samo tyczy się rury wznośnej
  5. Przy termecie, jak dasz sterownik cr11011 masz w zasadzie trzy mozliwosci wysterowania samej podłogówki: 1) sterowanie na podstawie temp. Wewnetrznej poprzez algorytm PID. Ustawiasz tylko temp. Max i min i kocioł sam reguluje temp. w zaleznosci od tego jak daleko ma do zadanej temp. pomieszczenia (spoko opcja jak masz drabinki w łazienkach na obiegu podłogowym bo czujesz ze są ciepłe) 2) regulacja na podstawie czujnika temp. zewnętrznej (krzywa grzewcza) 3) regulacja na podst. Temp. Zewn., wewnętrznej, z kompensacją (ta opcja jest spoko ale musisz najpierw "wbić" się idealnie z krzywą grzewczą. Do tego dochodzi mozliwość ustawienia tygodniowego harmonogramu dla c.w.u. i c.o.
  6. Porządnie to będzie system rozdzielaczowy, bez łączeń w wylewce. Czy zrobisz trójnikowo tece czy pp to gwarancje masz na ok 10 lat co wedlug mnie jest stanowczo za mało biorąc pod uwagę że zalejesz to wszystko betonem.
  7. Jesli pex to system zapras, jesli nie masz zaciskarki to zrób PP, ale i tak musisz jakos przejsc z miedzi na te systemy. A najlepiej jesli jestes kompletnym laikiem to wez z hurtowni pożycz szczęk, praski, obcinaka i gratownik i z rób to miedzią prasowaną tego nie da się spaprać :)
  8. Ja mam u siebie złączki skręcane no name do miedzi przy modułach grzejnikowych i jest okej. W Wielkiej Brytanii większość połączeń urzadzeń z instalacją jest robione na złączkach skręcanych jednak widziałem że po latach na c.w.u. potrafią cieknąć. Moim zdaniem na c.o. daje radę ale na c.w.u. bym tego nie założył.
  9. Jak nie masz podłóg i bedziesz robił wylewkę to jak najbardziej pex. Jesli masz kocioł na paliwo stałe i układ zamknięty to obowiązkowo urządzenie schładzajace zeby ci tych pexów nie stopiło. No i mozliwe ze bedzie potrzebna regulacja hydrauliczna czyli na każdym grzejniku zawór z nastawa wstępną. Miedź okej ale tylko i wyłącznie po wierzchu, nie chowaj w wylewkę !!!
  10. Sprawdz jeszcze pod tą czapką czy nie leci z korka na grzałkę (ten duży po środku) lub z anody magnezowej (od góry troche z boku). Z tym ze aby to sprawdzic to musisz zdjąć tą czapę. Jak nie leci w tych miejscach no to j/w
  11. KubaSko

    Co mi tu gnije?

    Bojlery ze stali nierdzewnej powinno łączyć się na plastikowe nyple. W bojler wkręcasz plastikowy nypel i dopiero na niego dalsze złączki (najlepiej mosiężne). Te które montowałem miały w zestawie takie nyple
  12. Źle zamontowany zawór bezpieczeństwa powinien byc na odwrót ze zwrotnym. Nie widać też naczynia przeponowego. Jak masz wysokie ciśnienie w sieci i podgrzałeś bardzo zasobnik to mogło coś pierdyknąć w nim
  13. Nie wierze :) myslałem że z radosnej twórczości instalatora już mnie nic nie zdziwi ale to daje na pierwszym miejscu :) widze że chłopaki są w formie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.