Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę instalacji


andrejus17

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jest to mój pierwszy sezon grzewczy. Od samego początku mam podejrzenia co do poprawnego wykonania instalacji. Mam wrażenie że Montera przerosła technologia.
Z resztą sam tak stwierdził gdy zobaczył sterownik kotła. Zastanawiam się czy zastosowanie zaworu mieszającego na powrocie z rozdzielacza jest wystarczające aby regulować temperature podlogowki, Póki co pompa od podłogówki jest wpięta razem z pompą CO. Gdy temp w pomieszczeniu osiągnie zadaną pompy się wyłaczają. Pamietam jak kiedyś ktoś pisał że w takim przypadku temperatura kotła odleci w kosmos. Rozumiem to w ten sposób ze obioeg podłogówki nie powinien być zatrzymywany a temperatura w obiegu powinna byc regulowana poprzez sprzęgło które chyba działa podobnie do zaworu 3d. Tylko co gdy na zewnatrz zrobi się cieplej? trzeba bedzie za kazdą zmiana pogody pędzić do kotłowni i ustawiać zawór 3d.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Opublikowano

Jutro po pracy postaram się machnac odreczny schemat. Zawór to esbe 332.

 

Opublikowano

Zły zawór.W życiu ta podłogówka nie będzie na nim działać.Nie dość że zły zakres temperatur(powinien być 20-43)to Kvs tego zaworu wynosi zaledwie 1.2 co jest o wiele za mało dla 10pętli. Rozumiem że oprócz tego rozdzielacza do OP masz jeszcze rozdzielacz dla grzejników?Nawet nie ma termometru na powrocie do kotła aby wiedzieć jaka jest temp.wody powracającej z instalacji(korozja niskotemperaturowa szybko zeżre  kociołek)powinna być jeszcze pompa na powrocie pomiędzy 4D a kotłem aby uzyskać odpowiednią temp.powrotu. Po co dawać pompę do OP i zawór 3D w skrzynce?To powinno być w kotłowni i tylko same rury do szafki.Ciekawe jaka średnica rur idzie do tego rozdzielacza OP

Opublikowano

Jest tylko 6 małych grzejnikow. Brak rozdzielacza na grzejnikiDlaczego zły zawór? 

Opublikowano

 Po 1. Za mały KVS po 2 to jest zawór do CWU. Czyli za wysoki zakres temperatury pracy.

 

Opublikowano

Instalator zgodził się na wymianę zaworu pod warunkiem że ja płacę za zawór. 

Czy coś takiego będzie miało sens? https://sklep.enerzon.pl/ogrzewanie-podlogowe/zestaw-termostat-pokojowy-etouch-mini-plus-silownik-termoelektryczny-alpha-5.html

Opublikowano

Co zatem mam wybrać? Fajnie by było regulować temperaturę termostatem pokojowym

Opublikowano

Podłogówka ma czas reakcji ok 3-4h więc jak chcesz tym regulować temp w pokoju.

Reguluje się temp wody w instalacji podłogówki wg wskazań czujnika temp zewn , ale wtedy jest zaw 3-D z siłownikiem a nie stałotemperaturowy VTA

Opublikowano

Gdy będzie zbyt gorąco w domu zmiejszam temperature na wyświetlaczu tym samym siłownik przymyka dopływ z kotła i na podłogę leci zimniejsza woda. Czyli de Facto zmniejszając temperaturę robię to co czujnik zewnętrzny 

Opublikowano

Ten układ jest błędny, bo nikt go na etapie planowania nie wytłumaczył inwestorowi. Jak sam zauważył, czeka go bieganie do kotłowni (szafki) i ręczne przestawianie zaworu 3D. To co rodzi się w głowie inwestora, czyli sterowanie podłogą przez termostat pokojowy, to prawdopodobnie będzie niewypał. Podłoga nie lubi sterowania ON/OFF, bo bardzo długo rozgrzewa się i stygnie, co jest trudne do opanowania.

J.w.: 3D z siłownikiem, pogodówka plus termostat pokojowy do korekty pogodówki, o ile ster oferuje obniżenie od pokojówki. To już poważna przebudowa układu i prucie kotłowni i zdecydowanie układ mieszania do wywalenia z szafki do kotłowni.

O ochronie powrotu też trzeba pomyśleć, bo teraz jest iluzoryczna.

 

Kolego mylisz się. Nie masz wpływu na temperaturę wody w podłodze za pośrednictwem termostatu pokojowego. Taki termostat jest ON/OFF. Może ci wyłączyć pompę podłogi co najwyżej w tym układzie. Siłownik też jest ON/OFF i jak dostanie sygnał z termostatu, to zamyka obieg na stałe. Musiałbyś pozakładać takie zestawy na każdą strefę grzewczą i mieć pompę z funkcją Audoadapt lub bypass na rozdzielaczu.

Opublikowano

Chciałbym obliczyć koszty przeróbki. Co nalezało by kupić aby sprawnie obsługiwać podłogę? ile dni lub godzin zajełoby to sprawnemu instalatorowi? 

Opublikowano

Ta kotłownia w ogóle zrobiona jest w miedzi?

Opublikowano

Cześc miedzi, cześc rury stalowe i pex. Proszę nie popadajmy w paranoje bo nie wiele mi trzeba żeby zamknęli mnie  w psychiatryku. Chce przetrwać jakoś pierwszą zimę i w miare możliwości do niej się przygotować, stan mojego portfela nie pozwala mi na prucie całej instalacji. Wiem że jest *** ale chyba w mrozy nie zamarznę ?

 

Opublikowano

Wymień ten zawór na rozdzielaczu na odpowiedni. I tyle. Trochę pobiegasz do kotłowni czy tam rozdzielacza. Miałem bardzo podobny problem i wyprostowanie wszystkiego zajęło mi 4 lata. Poprawiałem po 2 hydraulikach co jeden to lepszy. Dopiero na ten sezon grzewczy mam tak jak być powinno. Swojego czasu koledzy @sambor i @kiminero bardzo mi pomogli bo moja instalacja była wręcz niebezpieczna. U Ciebie nie jest źle, po prostu bardziej manualnie. 

Powiedz kolego to naczynko przeponowe ile ma litów? Liczyłeś jaki jest zład wody w instalacji? Jak wygląda wahanie ciśnienia zimna/ciepła instalacja?

Zawór dwufunkcyjny DBV przetestowany?

Opublikowano

Nie liczyłem tego, nie wiem ile ono ma litrów. Właśnie w tym problem że nie ma mnie na miejscu. Dom odwiedzam raz w miesiacu bo ktoś musi zarabiać ( żona opiekuje się dzieckiem ) . Zadzwonie do pana K który mi to zakładał i sie dowiem jakie to naczynka i ile jest wody w instalacji.  Rozumiem że jesli jest zbyt małe naczynko to bedziemy siedzieć na bombie? 

Opublikowano

O ile a dobrze pamiętam to na tym lewym naczynku na manometrze ciśnienie było na 3/4 skali

1.jpg

Opublikowano

Ja bym jeszcze sprawdził wartości tej grupy bezpieczeństwa. Większość ma zawory ZB 2,5 lub 3 bary i naczynie z ciśnieniem wstępnym 1,5 bara. To dla kotła może być za dużo. Trzeba sprawdzić w DTR kotła jakie ciśnienie max dopuszcza producent.

Porównaj też ciśnienie na manometrze przy zimnym układzie z ciśnieniem wstępnym naczynia. To drugie sprawdzisz tak:

1. Pomiar przy zimnym układzie.

2. Spuszczasz z układu wodę tak długo, aż manometr pokaże 0.

3. Odkręcasz zaślepkę zaworka powietrznego naczynia (czarna, plastikowa pod naczyniem).

4. Mierzysz ciśnienie manometrem samochodowym (do pomiaru ciśnienia w kołach) lub innym.

 

Ciśnienie wstępne powinno być o 0,2 bara niższe od ciśnienia w układzie na zimno (jak 1 bar w układzie to 0,8 ciśnienie wstępne). Zawór bezp powinien wg mnie być 1,5 bara dla tego kotła. W DTR nie znalazłem wytycznych ciśnienia roboczego max, ale w pierwszej kolejności jest info o montażu w układzie otwartym, a dopuszcza się montaż w układzie zamkniętym, więc nie sądzę, by konstrukcja był wzmacniana pod pracę na ciśnienie robocze 2,5 bara.

Opublikowano

JA mam max cienienie robocze kotła 2 bary i take mam zawory a mam ich aż 3. Moi fachowcy zamontowali u mnie taką grupę bezpieczeństwa z zaworem 3bary. U ciebie grupą bezpieczeństwa CO jest ta prawa, z czerwonym naczyniem. Zawór 1.5 bara może pocieknąć. Zakładam że ciśnienie robocze u Ciebie będzie 1-1,3 bara (u mnie przy 80st na kotle mam 1.2 bara a na zimnym 0.9). Pamiętaj, że zawory bezpieczeństwa powinno się co jakiś czas odstrzelić. 

Opublikowano
18 minut temu, Dragster napisał:

Zawór 1.5 bara może pocieknąć.

Jeśli pocieknie zanim zrobi to kocioł, to chyba o to chodzi? Tu trzeba się trzymać wytycznych producenta kotła, a tych się nie dokopałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.