HarryH Opublikowano 30 Sierpnia 2018 #76 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Wrocławski wodociąg niby też ma wszystko co trzeba, a co 3-4 lata wylewam z bojlera pół wiadra brunatnej brei. Mimo to nie ma śladu korozji na emalii, ale anodę kontroluję co półtora roku (wszak to kwadrans roboty razem z szukaniem narzedzi). Cytuj
emigrant Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor #77 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Wszystko możliwe, że to co wyciekło do miski z bojlera to "gratisy" wodociągowe ze wszystkich lat. Teraz wszystko będzie zatrzymywać się na filtrach i w sumie to się dzieje bo widać. Nawet jak nie było filtrów to po wlaniu wody do szklanki i pod światło woda wyglądała na krystalicznie czystą. Pozory... Cytuj
HarryH Opublikowano 30 Sierpnia 2018 #78 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 (edytowane) Naprawdę uważasz, że skutecznie filtrujesz mechanicznie jony żelaza? Edytowane 30 Sierpnia 2018 przez HarryH Cytuj
emigrant Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor #79 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Czy ja napisałem, że filtruję jony żelaza? Filtruję zawiesiny stałe. Poza tym jakby woda była zażelaziona to po kontakcie z powietrzem/tlenem w szklance po kilku czy kilkunastu godzinach zrobiła by się czerwona/brunatna. Tak nie jest. Akurat wodociągi muszą pilnować poziom żelaza i manganu w wodzie. Zerknąłem własnie na wyniki wody z sanepidu i żelaza jest < 60 µg/l przy dopuszczalnej normie 200 i manganu 10,8 µg/l przy dopuszczalnej normie 50. Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #80 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Cześć, Powracam z tematem bojlera od Chełchowski. Jedna rzecz mnie zastanawia. Dlaczego w ich bojlerze dwupłaszczowym zawór bezpieczeństwa 6 bar jest na górze jako dedykowane miejsce(7)? Tak jest prawidłowo, zgodnie ze sztuką/fizyką, czy to nie ma kompletnego znaczenia? Zazwyczaj każdy daje zawór bezpieczeństwa 6 bar na zasilaniu zimnej wody na dole bojlera, zaraz za zaworem zwrotnym. Cytuj
sambor Opublikowano 17 Stycznia 2019 #81 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zaw bezp 6bar ma chronić bojler , więc taki montaż jest jak najbardziej prawidłowy, sam mam podobnie zamontowany ZB w bojlerze biawara- nie na rurze a w króćcu bojlera - i co w tym dziwnego? W buforze też mam ZB 2,5 wkręcony w jeden z otworów bufora. Bardziej dziwić może ZB 3 bar w obiegu płaszcza - ale to zabezpieczenie jest w samym bojlerze rzadko stosowane wystarcza to przy kotle. Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #82 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Co w tym dziwnego? Bo pierwszy raz się spotykam, żeby bojler miał dedykowany króciec dla ZB 6 bar. Zazwyczaj daje się ZW jak pisałem na zasileniu zimnej wody bojlera, za ZZ. Raczej to chyba tylko wynika, że większość bojlerów nie ma takiego dedykowanego króćca? Edytowane 17 Stycznia 2019 przez emigrant Cytuj
shogunzlasa Opublikowano 17 Stycznia 2019 #83 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Ehhhh. A może by tak pomyślić trochę? Ciśnienie rośnie w całej objętości baniaka - więc nie ma znaczenia gdzie on jest. Na górze / środku ma lepiej bo osad (zwłaszcza jak ktoś ma szlamowatą wodę) nie osadzi się w zaworze. Temp. panujące w bojlerze też mu nie zagrażają. Tak samo przeponę lepiej czasem wpiąć np. pod cyrkulację jak ktoś nie używa bo na spodzie, dolocie do baniaka może się odkładać sporo syfu. Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #84 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Dla naczynia przeponowego "syf" raczej w niczym nie przeszkadza. Na pewno przeszkadza dla zaworu zwrotnego, który musi być na zasilaniu bojlera. Jeszcze jedno pytanie. Czasami jak włączy się pompka obiegowa dla bojlera słychać takie przelewanie się wody w bojlerze(dwupłaszczowy poziomy), jakby płynął strumyk wody. Tak to trwa od 10 lat. To jakiś błąd instalacyjny - nie ma idealnego poziomu, albo wręcz przeciwnie bojler powinien być pod lekkim pochyłem? Czy tak po prostu mają bojlery poziome dwupłaszczowe? Na górze jest zamontowany odpowietrznik(nie wiem czy potrzebny, tak zainstalował kiedyś hydraulik), układ otwarty. Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #85 Opublikowano 17 Stycznia 2019 naczynie przeponowe do cwu powinno byc przepływowe. Na rynku mamy (przynajmniej ja znalazłem dwa takie) ReflexDD z flowjet oraz Flamko Airfix D z AirfixControl Jest jeszcze Airfix A, ale ma taki psedoprzepływ. Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #86 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Tak jest, tak prawidłowo powinno być. U mnie nie ma naczynia przepływowego i przy nowym bojlerze też nie będzie. Niestety nie mam jak za bardzo tego przelotu zrobić wody zasilającej przez naczynie. :/ Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #87 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) a w czym masz problem? montujesz gdzies naczynie na scianie, doprowadzasz wode i odprowadzasz do bojlera Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Gonzo19 Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #88 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jest problem. Za dużo tłumaczenia. Bym musiał fotkę pokazać a nie chcę mi się robić. Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #89 Opublikowano 17 Stycznia 2019 jak to mówią, albo Ci się nie chce, albo nie umiesz tego zrobić :) (chodzi o montaż zbiornika) Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #90 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) No to teraz pojechałeś :). Tu coś trzeba umieć wpinając się trójnikiem do flowjeta? Tu nie ma żadnej filozofii w podłączeniu. Ja i tak nie będę tego robić. Tak poza tym, tylko przelotowe spełniają wymagania dla wody pitnej. Niebieskie DE lub jego odpowiedniki innych firm, które są zainstalowane praktycznie u wszystkich ludzi, owszem spełniają normę dla wody użytkowej przemysłowej, straży, CWU, ale nie dla wody pitnej. Często ludzie nabierają gorącą wodę np. do czajnika elektrycznego, żeby szybciej się zagotowała... Czy do innych celów pitnych. Tak naprawdę niebieskich nie powinno się używać w domu dla CWU. Refelxy DE od środka nie są niczym zabezpieczone. Przy pękniętym worku przeponowym woda będzie miała kontakt z rdzą, itp. Reflex przelotowy DD jest od środka emaliowany i wszystkie elementy połączeniowe są ze stali nierdzewnej. Takie naczynie jest prawidłowe dla CWU, abstrahując od tego systemu przelotowego. Aż byłem w kotłowni zerknąć... Jednak da się zrobić zasilenie z przelotowym, tylko to będzie trochę gimnastyki, bo kotłownia bardzo mała. Zasilanie wchodzi zaraz obok króćca zasilenia bojlera a naczynie by wisiało na końcu bojlera. Sugerując się fotką z postu #80. Zasilamy naczynie przeponowe przelotowo i się cofamy z powrotem do króćca bojlera. Po stronie gdzie jest króciec zasilający bojler nie mam za bardzo, gdzie powiesić naczynia. No.. ale ok, da się... Edytowane 17 Stycznia 2019 przez emigrant Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #91 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) 12 minut temu, emigrant napisał: Tu coś trzeba umieć wpinając się trójnikiem do flowjeta? trzeba umieć łączyć połączenia gwintowane, czyli pakuły, pasta lub taśmy teflonowe, bądź nici. Ogólnie żadna filozofia, a zbiornik do flowjeta wkręca się bez niczego zbiornik z trójnikiem jest w komplecie, trzeba dokupić flowjet, ale nie jest konieczny. Ja mimo wszystko wybrałbym Flamko, ale nie mogłem nigdzie znaleźć takiego o pojemności 12l Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Gonzo19 Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #92 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Zawór zwrotny przed zaworem kulowym, lub za zaworem ma to jakieś znaczenie? U Ciebie jest przed zaworem kulowym. Pozycja naczynie króćcem do góry jest prawidłowa? Chociaż na logikę chyba nie powinno to mieć znaczenia. Znaczenie ma ciśnienie wstępne, które powinne być 0,2 bara mniejsze niż zasilanie z sieci, gdy mamy regulator ciśnienia. Jak nie mamy regulatora ciśnienia to 0,5 bara mniejsze niż minimalne ciśnienie zasilania z sieci. BTW, przypomnij do czego ten flowjet jest potrzebny? ... A już chyba sobie przypominam - Wiruje wodę w naczyniu i przez to jest non-stop wymiana na nową/świeżą. Hmm, to chyba masz źle naczynie zamontowane. Powinno być króćcem do dołu. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez emigrant Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #93 Opublikowano 17 Stycznia 2019 1. zawór zwrotny chyba nie ma znaczenia czy przed czy za zaworem. Zastanawiałem się nad tym, ale nie znalazłem żadnego za czy przeciw gdzie ma być, wiec zamontowałem tak, aby ograniczyć ilość nypli. 2. flowjet ogólnie potrzebny jest do bezproblemowego(czytaj, bez wyłączania instalacji) odpięcia zbiornika i jego konserwacji coby to nie znaczyło :) dodatkowo zawiera "kierownicę" wody w trójniku. Bez niego, wodzie ciężko przepłynąć przez zbiornik, bo ma przelot w trójniku. 3. Zbiornik jest dobrze zamontowany, jemu wszystko jedno czy tak jak ja, czy odwrotnie, choc teraz widzę w necie, ze powinien byc odwrotnie, ale nie będe tego zmieniał, poza tym tak mi było wygodniej rury porowadzić Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #94 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Ja bym dał zawór kulowy motylkowy z półśrubunkiem przed i za zaworem zwrotnym. Dlaczego? ZZ z czasem zacznie przepuszczać, albo dość szybko jak woda zasyfiona, brak filtracji wstępnej. Ogólnie z tymi ZZ różnie bywa... Takim sposobem mamy dość łatwy i szybki serwis zaworu zwrotnego. Po obu stronach odcięta woda. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez emigrant Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #95 Opublikowano 17 Stycznia 2019 nie uznaje zaworów motylkowych, bo po pewnym czasie trudno je przekręcić. ja mam zawory Socla typ 601, jak padnie to bez problemu wymienię, przy nim jest śrubunek, po drugiej stronie trójnika tez jest śrubunek Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #96 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Właśnie widziałem, że Socla zamontowana. Dość łatwo rozpoznać. Ja właśnie jestem przed zakupem regulatora ciśnienia Socla. Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #97 Opublikowano 17 Stycznia 2019 regulator ciśnienia mam Honeywella z filtrem FK06-1AA Cytuj
emigrant Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor #98 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Masz badziewie tłokowe... Takie coś się montuje https://armatura-socla.pl/zawor-redukcyjny-desbordes-7bis/ Cytuj
SONY23 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #99 Opublikowano 17 Stycznia 2019 W mojej okolicy jeszcze u nikogo nie widziałem bojlera zabezpieczonego naczyniem przeponowym. Wszyscy podpięci do wodociągu z ciśnieniem ciut pomad 4 atmosfery... Sam się bałem, bo latem wodę grzeję do 80 °C i jeszcze nie zdażyło się, żeby zawór bezpieczeństwa puścił kroplę wody a od czasu do czasu manualnie go sprawdzam. Z kranów też nie kapie. Gdzie podziewa się ten wzrost ciśnienia ? Cytuj
Gonzo19 Opublikowano 17 Stycznia 2019 #100 Opublikowano 17 Stycznia 2019 3 minuty temu, emigrant napisał: Masz badziewie tłokowe. możliwe, ale wiesz jak to jest-darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby :) 2 minuty temu, SONY23 napisał: Gdzie podziewa się ten wzrost ciśnienia ? wystarczy, ze przy nagrzanej wodzie odkręcisz kran na chwile i....... znajdujesz ten wzrost cienienia :) Wystarczy kran z ciepła wodą odkręcic na chwilę(sekundę) i cisnienie spada do wartości nominalnej. Ten zbiornik jest po to, aby zabezpieczyć zbiornik cwu przed nadmiernym wzrostem cisnienia, jak woda się nagrzewa, nie ma nikogo w domu i nie ma komu skorzystać z ciepłej wody. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.