Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Nie polecam firmy DEFRO. W 2018 zakupiliśmy bio slim 10kw i nie polecamy pod względem podejściem producenta do obsługi gwarancji.

Przy pierwszym uruchomieniu już był problem serwis 3tygodnie wyjaśniał nam problem dopiero okazało się ze w nowym kotle trzeba było wymienić części.

Jutro mija rok a dziś w nocy pojawił się komunikat " grzałka numer 2 uszkodzona"

Po kontakcie telefonicznym z DEFRO Pan poinformować,ze gwarancja na grzałkę jest tylko na 12miesiecy!

Równo 12miesiecy grzałka sie zepsuła??

Dodatkowo nie przyjął ode mnie zgłoszenia reklamacyjnego przez telefon, tylko @ w celu wysłania faktury zakupu jako dowód,ze na pewnocnie minęła gwarancja.

Instalacja nas kosztowała 25tysiecy, a producent tłumaczy ze na grzałkę,która jest elementem kotła jest tylko 12miesiecy i jeśli gwarancja minie 1dzien to naprawa tylko odpłatna.

Nie polecam!!! Żałujemy wyboru.

 

Opublikowano

Przy wyborze kotła proszę się sugerować obsługą serwisowa.

Wybraliśmy ten kocioł m.in. iż dystrybutor jest w miejscowości 5km od zamieszkania sugerując sie,ze serwis będziemy mieć blisko.

Niestety tak to nie działa.

Nie polecam.

Gość Visitor1230
Opublikowano

Krótsza gwarancja na grzałkę to nic nowego. A zakup kotła Defro? Świadomie zrezygnowałem z tego producenta.

Opublikowano

Grzałka to rzecz losowa. Może działać 6 lat a drugiemu w tym samym kotle niecały rok.

Opublikowano

Wiadomo ze losowa. Ja tylko pisze ze co firma to inne zwyczaje.
Z drugiej strony nie lubię takich manewrów ze cześć maszyny jest objęta innym okresem gwarancji. To już kpina. To tak jakby termin przydatności do spożycia nie dotyczył jednego ze składników.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokładnie,

kupując kocioł tym bardziej od dystrybutora 5km od zamieszkania, hydraulik/montażysta całej instalacji i uruchomienia pieca posiadał certyfikat serwisu Defro to człowiek czuje się spokojny,że ma gwarancje,ma serwis blisko i przez okres gwarancji jest spokojny, płacąc ok 25tys.

I po roku okazuje się,że jako kupujący jestem "spychana" nie ma gwarancji to naprawa odpłatna, dlaczego nikt tak dosłownie nie informował podczas kupna,kiedy dzwoniłam do serwisu defro pytałam o informacje techniczne i zastosowanie danego kotła czy warto go wybrać itp. itp.

Ja nawet nie wiem gdzie to jest napisane,że ta grzałka ma tylko rok gwarancji, na gwarancji kotła gdzie jest  pieczątka takiej informacji nie ma, zapewne w warunkach gwarancji małym druczkiem.

 

Opublikowano

aaa i dodam,że po uruchomieniu kotła, gdzie okazało się ze wyłączał się i włączał [gasł płomień] i zmiana ustawień nie pomagała, po kontakcie z infolinia Defreo otrzymałam informacje ze koszt pierwszego uruchomienia pieca to 500zł i jeśli chce aby uruchomić prawidłowo to mogą wezwać serwis.

Zaznaczając iż osoba którą instalowała nam cala instalacje,wykonał uruchomienia pieca jest ich serwisantem i nie potrafi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje, i dopiero po 3tyg interwencji wysłali innego serwisanta z częściami zamiennymi.

Jeśli ktoś się zastanawia nad firma Defro- odradzam, proszę szukać producenta z serwisem szanującym pieniądze klienta i jego czas.

Proszę więcej czasu poświecić na weryfikacje warunków gwarancji, każdy producent ma plusy i minusy, ale warto być pewnym komu płacimy.

 

 

 

Opublikowano

agaaga.... Drąż temat i dowiedz się kto jest producentem tej grzałki i jak Ci się uda, to dowiesz się od producenta ile udziela gwarancji... 

Opublikowano

Defro tłumaczył na infolinii dziś,że producent im daje  12miesiecy gwarancji, wiec oni klientowi tez.

Wrócę  do domu i przeczytam dokładnie warunki gwarancyjne, bo musiałam ominąć ten fakt,ponieważ doczytałam,ze np. są wymagane drzwi przeciwpożarowe,wywietrzniki [ o czym też nawet instalator nie powiedział ] ale o tej grzałce musiałam pominąć jeśli jest wpisana.

Bedę drążyć.

Opublikowano

Producent kotła nic nie ma do drzwi etc. Ty jako inwestor musisz rozrobić zgodnie z przepisami dotyczącymi pomieszczeń z kotłem. Inna sprawa ze w instrukcji sa takie zapisy ze kotłownia ma być zgodnie z przepisami. Czy oni musza o tym informować nie wiem. Ale gdybys robią to miło ułatwiają życie. No może nie zawsze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Producent kotła nic nie ma do drzwi etc. Ty jako inwestor musisz rozrobić zgodnie z przepisami dotyczącymi pomieszczeń z kotłem. Inna sprawa ze w instrukcji sa takie zapisy ze kotłownia ma być zgodnie z przepisami. Czy oni musza o tym informować nie wiem. Ale gdybys robią to miło ułatwiają życie. No może nie zawsze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Telefony i laptopy też kupujemy z oddzielną gwarancją, słabe to jest, ale to fakt. 

 

Opublikowano

Teraz nie pamiętam na której jest to stronie ale jest jasno zapisane  przez Defro ze jeśli  nie będziesz miał drzwi przeciwpożarowych,danych wywietrzników gwarancja zostanie anulowana.

Jak przez 3 tygodnie nie mogli prawidłowo ustawić pieca i przyjechał inny serwisant już chciał nam anulować gwarancje za to ze nie ma drzwi,ale ze względu,iż w całym domu nie mieliśmy drzwi,ponieważ był to początek sezonu grzewczego am my jeszcze w trakcie wykańczania domu a piec był priorytetem aby "wygrzać dom/wysuszyć ściany] to w pierwszej kolejności był  montowany.

Wiesz jak się kupuje towar za taka kwotę to fajnie jak producent/sprzedawca mówi o plusach ale tez i minusach, bo gdybym w tamtym momencie już zamówiła i za montowała drzwi z porty za 2000tys  nieprzeciwpożarowe to miałabym anulowana gwarancje mając kocioł  3 tygodnie,ale o tym nikt nic nie mówi!

Dlatego mam nadzieje ze ostrzegę kogoś przed nieplanowanymi kosztami,ponieważ nie jest to mały koszt, a przynajmniej zachęcę dokładnej analizy warunków gwarancji i zastanowieniem się nad producentem z którym chcemy współpracować przez najbliższe długie lata.

Dziś będę szukać gdzie dokładnie jest napisane,ze grzałka ma inna gwarancje.

 

 

Opublikowano

Ja zdecydowanie Defro nie polecam.

Maja ciekawe rozwiązania i ofertę jednak obsługa posprzedażna jest bardzo ważna, nie wymienię  teraz już kotła przez długie lata.Świadoma jestem,że za wszytko w przyszłości będę zapewne musiała płacić i to nie małe kwoty. Mam tylko nadzieje ze nie będzie konieczności.

Moja sąsiadka ma kocioł firmy Tekla i "odpukać" ale nic się z nim złego nie dzieje, działa prawidłowo. Żadnych problemów,a wydajność porównywalna jedynie zasobnik ma osobno wiec dużo więcej miejsca zajmuje,ale i cena tańsza.

Jeśli chodzi o zasyp w Bio Slim to również minus jest taki,ze jest źle wyprofilowany spadek pelletu i wokół "czujki" jest pellet ale czujka się odsłoni i automatycznie informuje,ze brak paliwa.

Rozmawialiśmy już na ten temat z serwisantem i tłumaczył" nie można mieć wszystkiego" ewentualnie wyłączyć czujkę :) czyt. mogliśmy kupić starszej generacji kocioł skoro w nowszym polecają wyłączyć "opcje"

Chyba,ze serwis na zachodniopomorskim nie umie rozwiązać tego problemu a u innych użytkowników  jest bezproblemowo??

 

 

76710735_560504394775384_744979300310056960_n.jpg

Opublikowano

Ja nie polecam Kostrzewy, widzę że podobne podejście co Defro. Jak jest problem to człowiek pierwsze co to dzwoni na ich infolinię i pyta o poradę, a o ni zamiast działać to odsyłają/spychają problem na tego co instalował/uruchamiał kocioł... 

Opublikowano

@agaaga masz chyba pellet 8mm co?

Drzwi przeciwpożarowe to wymóg? Serio? Czy serwisant wie jak wyglądają i działają drzwi przeciwpożarowe? 

Opublikowano

Drzwi przeciwpożarowe hmm ,co oni jeszcze nie wymyślą może schron przeciwatomowy , a co bez tych drzwi kocioł się rozszczelni albo co? 

Opublikowano

WT par 220 określa wymóg odporności ogniowej dla kotłowni z kotłem powyżej 25kW na odporność ogniową drzwi - EI30 czyli drewniane obite blachą też się nadadzą.

Dla kotłów poniżej 25kW nie ma określenia żadnych wymogów .

Opublikowano

Witam, ponawiam pytanie - czy ktoś z Was pali z pokojówką i ma/miał ten sam problem? Piec rozpala się pomimo tego, że pokojówka wskazuje dogrzanie domu - kocioł reaguje na histerezę a nie na zadaną temperaturę w pokojówce. Potem od razu się wygasza, bo taki sygnał dostaje od pokojówki (dom jeszcze dogrzany).  Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Opublikowano

Też tak u mnie jest czasami .z tym że ten niedooalony pelet podczas rozpalania wypada poza palnik i nie mam żadnego alarmu

Któryś z chłopaków pisał  że to może być wina spadku napięcia chwilowe.piszą że jak zainstalowali UPS-a to problem znikł

Opublikowano

U mnie nie zdarza się to czasami, tylko za każdym razem. UPS jest też podłączony - więc to na pewno nie jest z tym związane. Przypuszczam, że to kwestia ustawień, tylko jakich ...

Opublikowano
11 godzin temu, PJu napisał:

Witam, ponawiam pytanie - czy ktoś z Was pali z pokojówką i ma/miał ten sam problem? Piec rozpala się pomimo tego, że pokojówka wskazuje dogrzanie domu - kocioł reaguje na histerezę a nie na zadaną temperaturę w pokojówce. Potem od razu się wygasza, bo taki sygnał dostaje od pokojówki (dom jeszcze dogrzany).  Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Nie wiem jakie macie sterowniki , ale u mnie jest tak ; po dogrzaniu pomieszczenia mam dwie mozliwości albo wyłączam pompę od termostatu { wtedy kocioł będzie dogrzewał się sam inaczej ,mówiąc pilnuje temperatury zadanej kotła a pompy stop}druga opcja palnik wygasza się a pompy pracują do momentu kiedy temperatura na kotle spadnie do temperatury załaczania pompy co sygnalem do odpalenia kotła jest spadek temperatury pomieszczenia o zadaną histerezę .

Opublikowano

Może u kolegi PJu jest tak. 

Po wygaszeniu pompa CO dalej pracuje, a jak spadnie temp kotła o histereze, to następuje ponowne rozpalenie,a za chwilę wygaszenie... Było by to głupotą, ale różne są sterowniki. 

PJu sprawdź,  "pompa stała".  Nie wiem gdzie to będzie u Ciebie w sterowniku, ale musisz to już sam sprawdzić... 

Zresztą pastor poprosił o ustawienia, więc jak możesz, to je tu podaj. Inaczej nikt nie będzie zgadywał... 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.