Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie Parametrów Kotła Kostrzewa Twin Bio Luxury


NOVA

Rekomendowane odpowiedzi

55 minut temu, Gonzo19 napisał:

dobrym rozwiązaniem jest RCK

Tu się zgadzamy, że RCK i stałe obroty went to zupełnie coś innego

Wracając do ustawiania wentylatora to lambda na pewno jest bdb rozwiązaniem, ale cena 20% kotła, nie wiadomo jak z trwałością

Analizator też trzeba kalibrować co roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Gonzo19 napisał:

Serwisantowi, kominiarz ma blade pojęcie w tej tematyce 

Szczególnie, że to zabawka za 200-300zł a nie za 2000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest drogie i na pewno nie zaszkodzi, a to już dużo

Może pomyślę na przyszły sezon, na razie mam w planie termostaty elektroniczne i znaleźć sposób na ustawienie went.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Kostrzewy napisali: 

Cytat
  • Badanie sprawności i emisji na 10%, 11% i 13% tlenu

czy to nie te wartości powinienem mieć na 30,50,100 mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd. "walki" o kolejny kg pelletu..

Modernizacja kotłowni... jak pisałem wcześniej prosta instalacja

 co.jpg.9e5686f01d30f0beb41de96db1c40371.jpg

Wcześniej nie było zaworu 4D a piec był na węgiel i działało super. Po dołożeniu zaworu i przy paleniu pelletem pojawił się problem - niedogrzane kaloryfery. Na wyjściu za zaworem 4D temperatura wody 46-47 St. C. Jednak w domu średnio komfortowo gdyż w jednych pomieszczeniach ciepło a w innych chłodno. Grzejniki niedogrzane. Wcześniej bez zaworu 4D gdy miałem 42St. C na piecu - tyle tez wychodziło na grzejniki w domu miałem upał i wszystko grzało jak trzeba. Domyślam się, że po zainstalowaniu zaworu 4D przepływ jest na tyle dławiony, że nie ma odpowiedniego przepływu w instalacji grzewczej, a istniejąca pompa stała się pompą jedynie kotłową, a nie pompą C.O. Sądzę, że potrzebuję wstawić pompę za zaworem 4D aby równo dogrzać grzejniki w domu.

Czy jestem na dobrym tropie czy nie?? Proszę o podpowiedź.

I druga sprawa. Jeśli montuję pompę czy mam ja zamontować tak jak na schemacie A czy B (rys. poniżej).

266398524_cowarianty.jpg.f72f65f8ecb36953240c2bda820dee94.jpg

Istniejąca pompa zainstalowana jest za piecem tak jak na schemacie B ale w pionie. Natomiast w instalacji grzejnikowej mam mało miejsca i nie za bardzo jest jak dołożyć tam cały taki układ. Pompa mi się zmieści ale zawory itd... kiepsko. Więc czy mogę zamontować jedynie pompę? I czy zrobić to na dolocie czy na powrocie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stefgo1 napisał:

Na wyjściu za zaworem 4D temperatura wody 46-47 St. C

Moim zdaniem na kaloryfery puszczamy więcej; specyfikacje mocy podają 75st lub 55st. Ja bym zaczął od tego.

Bez głowic termo będzie ciężko ustawić temp w pokojach, choć można próbować

Na pytanie gdzie zainstalować pompę odpowiada nam instrukcja obsługi od pieca na stronie s. 23 - brakuje tu pompy na kaloryfery, jest tylko kotłowa

https://www.kostrzewa.com.pl/downloads/589d82485a/platinum_bio_vg_instrukcja_obslugi_automatyki.pdf

przed i za pompą dobrze jest dać zawór, na wypadek gdyby trzeba było ją wyczyścić/wymienić - będzie łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśniać co masz na myśli pod pojęciem "specyfikacje mocy". 

Na grzejniki więcej ale o ile?? Sugeruję się 10 letnim użytkowaniem kotła na węgiel gdzie jak pisałem miałem temp. 42 st. C na piecu i bez zaworu 4D woda szła na grzejniki i miałem upał domu. Dlatego też chciałem na dom "puścić" wodę max 42st.

Ok więc zdecydowanie pompa do obiegu C.O. musi być... czyli dobrze wnioskuję. Ale zatem układ A czy B wg. mojego rysunku? Oczywiście jak piszesz - z zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, stefgo1 napisał:

"specyfikacje mocy

http://kotly.pl/od-czego-zalezy-moc-grzejnika/

tutaj w skrócie piszą co&jak, pytanie czy masz grzejniki żeberkowe? Jeśli tak to mają one większą pojemność cieplną, bo jest więcej wody i więcej metalu, wtedy wahania temperatury wody mniej wpływają na zmianę mocy.

Moc ma znaczenie dla komfortu w poszczególnych pokojach. Najlepiej to wszystko działa, gdy od czujnika pogodowego piec puści odpowiednią temp na grzejniki - czyli ustali moc max dla danej pogody; wtedy lepiej sobie radzą głowice termostatyczne, a zużycie paliwa jest mniejsze.

Co do wcześniejszych ustawień to pewnie wszystkie grzejniki były ustawione na max lub nie mają głowic. Ekogroszek pali się cały czas, a pellet nie. Gdy piec się wyłączy to czeka aż spadnie temp histerezy, potem mija może z 10min, gdy się ponownie wyczyści i rozpali. W tym czasie temperatura na układzie znacznie spada. Wtedy średnia temp zasilania grzejników wyjdzie nam niższa niż w przypadku ekogroszku.

A także, jak zamyka się 4d w celu ochrony powrotu to na grzejniki nie idzie ciepła woda, dlatego ważne są głowice term.

Oczywiście, żeby było w 100% ok to trzeba zrobić jak w instrukcji, a przed pompami warto dać zawory, ponieważ kiedyś może się to przydać, aa i oczywiście dobrze jest dać filtry o nawet znalazłem coś 2w1:

https://www.google.com/search?q=filtr+pompy+co&newwindow=1&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=JoJpUS0wfrwdXM%3A%2Cx6SG3VobdttsuM%2C_&usg=AI4_-kQ187gsctOubZXdtsOSyUMLaUmZSQ&sa=X&ved=2ahUKEwjwmNuJy9bgAhXq-SoKHYu1B1wQ9QEwAXoECAMQBg&biw=984&bih=1002#imgrc=JoJpUS0wfrwdXM:

Póki jeszcze nie masz wszystkiego ok to bym spróbował na teraz:

  • zwiększyć różnice pomiędzy temp pieca a grzejnikami.
  • regulator pokojowy ustawić tak, żeby po osiągnięciu zadanej temp obniżał temp na grzejniki dajmy na to o 10st, a nie odłączał pompy 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Naprawdę dużo mi wyjaśniasz. Mieszkam w domu już 10lat ale paląc węglem nie miałem takich problemów jak teraz ale tez nie zwracałem uwagi czy wrzuciłem łopatę węgla więcej czy mniej. Przy pellecie wszystko widać od razu.

Zaworów termostatycznych niestety nie zamontuję na grzejnikach gdyż nie mam takie możliwości. Zawory mam tylko przy rozdzielaczu, co jak się teraz okazuje było błędem, a do tej pory mi to nie przeszkadzało.

Pompę postaram się zamontować tak jak trzeba czyli z zaworami i zaworem sprężynowym tak w razie czego... cóż coś będę kombinował. Może jakoś zmieszczę.

Teraz ustawiłem bez sterownika pokojowego. Temp. na kotle 58st. C, na grzejnikach 47st. C a temp. powrotu (zabezpieczenie powrotu)49st. C no i kąt otwarcia zaworu podczas uruchomionej ochrony powrotu to 39st. (tak mi wyszło z testów - najmniejszy spadek temp. na grzejnikach przy której temp. powrotu rośnie).

Przez dobę spalanie wyszło 31 kg. Temperatury: w nocy -5st. C a w dzień 2-4st. C. W domu teraz mam 22st. C więc jest ok. na razie nie zmieniam ustawień zobaczymy co będzie kolejnej doby. Aha powierzchnia domu to 246m kw. Grzejniki 2 płytowe aluminium i bez podłogówek.

Dodatkowo wstawiłem regulator ciągu. Gdyż mam rurę o średnicy 18cm i duży ciąg w kominie. Myślę, że to też ma duże znaczenie dla utrzymania temp. w samym kotle.

Zastanawiam się jak będzie gdy przestawię kocioł na tryb Automatyczny - na razie mam tryb pracy Ciągły.

W planach mam jeszcze zmniejszenie komory spalania w samym kotle poprzez dołożenie cegieł szamotowych. Bo jak wspomniałem mam kocioł Moderatora zasypowy i do tego dołożony palnik na pellet.

I oczywiście dołożenie tej pompy C.O.

Na razie koszt to 5tyś zł za planik z osprzętem, 800zł zawór 4D wraz z montażem (rury miedz lutowana - niestety sam nie umiem tego lutować) no i regulator ciągu 250zł.

Nie chcę rezygnować z pieca na węgiel stąd te kombinacje. Mam jeszcze około 3 ton węgla i planuje go wykorzystać w kolejnych latach podczas dużych mrozów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, stefgo1 napisał:

Nie chcę rezygnować z pieca na węgiel

Ja rok mieszkam w nowym domu z nowym piecem - tyle mi zajęło ogarnięcie tego wszystkiego, aby dobrze działało + poprawki po różnej maści magikach. Gdy się weźmie pod uwagę ile trzeba myśleć nad piecem to wyjdzie, że "węgiel jest mniej obsługowy"

Jak już ustawiłeś mieszacz 4D to spróbowałbym podłączyć z powrotem regulator pokojowy, jak nie ma być głowic to bardzo się przyda. Jednak ważne jest, aby go skalibrować, dobrać histerezę i temp obniżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie myślałem, czy "zaprosić" do siebie takiego magika... ale jak popatrzyłem jak u kumpla ustawił to się zastanawiam czy warto... 

Szukam na razie informacji ile pali pelletu taki piec jak mój z palnikiem. Może te 31 kg na 24 godziny to dobry wynik?? Nie wiem.  Ale na pewno musze zmniejszyć komorę spalania bo bez sensu palnik grzeje mi tak dużą powierzchnię pieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stefgo1 napisał:

te 31 kg na 24 godziny

myślę, że nie jest tak źle u mnie wychodzi średnio w lutym 20kg a dom mam 1/2 tego co Ty i w nowej technologii.

Ja bym w pierwszej kolejności zrobił instalację, podłączył regulator i ustawił optymalnie. A w dalszej kolejności zajął się poprawą pieca. Pewnie możliwości jest dużo. Ja bym pomyślał może o dociepleniu; jak coś zmienisz w środku może nie być już taki dobry do palenia węglem. Kto wie może z czasem zrobisz z niego kondensacyjny + odprowadzanie popiołu jak tu: https://www.hkslazar.pl/produkty,kotly-co-interfire-11,9,144.html

na tym forum już ktoś próbuje to zrobić samemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Troszkę odnowi ten wątek. Co mogę jeszcze ustawić aby wydłużyć pracę pieca. Miałem ok. 25 postojów na dobę i po zmianie histerezy na 8 oraz temp. kotła na 58 (czyli zakres pracy 50-64 co skutkuje czasem poniesieniem się do 70 st) liczba postojów zmalał do 16-18. Co można zrobić jeszcze aby mieć jak co niektórzy pisali tylko kilka? Chyba że tak ma być i jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestaw kocioł w tryb pracy stałej - bo pewnie masz automat. 

Ja musze jeszcze zrobić pompę za zaworem 4d. wtedy przełączę na pracę automatyczną. Myślę, że zaoszczędzę dużo pelletu. Na razie mam niedogrzane grzejniki gdyż pompa jest jedna przed zaworem 4d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb ciągły powoduje to, że kocioł jest cały czas włączony. U mnie robi przerwy co zadaną ilość minut. Domyślam się, że po to by schłodzić palnik ale pewien nie jestem.  Na razie pracuję w trybie ciągłym gdyż jak pisałem nie mam dobrego obiegu i niektóre grzejniki są niedogrzane co w trybie automatycznym powoduje wychłodzenie tych pomieszczeń. W trybie automatycznym + sterownik pokojowy można zaoszczędzić dużo opału - tak przynajmniej wynika z moich obserwacji. W trybie ciągłym palnik ciągle pracuje i podaje raz więcej raz mniej opału. Minimum u mnie to 0.9kg/h ale często musi i podawać po 1,5 kg/h. Tak więc średnio wychodzi po 21-24kg/doba. Widzę, że mimo dodatnich temperatur w dzień a minusowych w nocy spalanie jest stałe - tak samo było podczas ujemnych temperatur również w dzień. Ale gdy tylko zrywa się wiatr powyżej 10m/s to już spalanie rośnie do 24-26kg/doba.

Gdy zamontuję wreszcie dodatkową pompę to dom będzie się szybciej nagrzewał i będzie można spokojnie używać sterownika pokojowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2019 o 19:04, ace2 napisał:

liczba postojów zmalał do 16-18. Co można zrobić jeszcze aby mieć jak co niektórzy pisali tylko kilka? 

Palnik musi zacząć wcześniej modulować minimalną mocą.Teraz do 58 stopni leci na pełnej mocy a od 58 stopni zaczyna schodzić do minimalnej i przy 63 się wygasza.Jeśli ecomax steruje tym palnikiem to modulację o której wspomniałem ustawia się w trybie pracy standardowy odpowiednio dobierając parametry H1 i H2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc przechodzisz na tryb pracy standardowy.Parametrem  H2 ustawisz ile stopni przed zadaną temperaturą na kotle zacznie schodzić do mocy średniej.Parametrem H1 ustawiasz ile stopni przed zadaną na kotle zacznie schodzić do minimalnej mocy.Poza tym możesz zdecydować jaka będzie  moc maksymalna,średnia i minimalna i te parametry decydują z jaką mocą będzie pracował w zadanych przedziałach H1 i H2.

W trybie standard wygaszenie następuje gdy kocioł dobije do zadanej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FL to inaczej automat.Jeśli chodzi o ustawienia to raczej zabawa i obserwacja.A na początek spróbuj H1=5  H2=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.