Gość Oldek Opublikowano 30 Lipca 2019 #26 Opublikowano 30 Lipca 2019 Po cholerę ? hmm, bo znam przykład z własnej kotłowni!!
sambor Opublikowano 30 Lipca 2019 #27 Opublikowano 30 Lipca 2019 16 godzin temu, Oldek napisał: Jak rury mają odpowiedni przekrój, zrób 4D 5/4" i pompa kotłowa Jakby rury miały odpowiedni przekrój to nie potrzeba by było pompy kotłowej. A zaw 4-D 1" + rury Cu28 + pompa kotłowa bez problemu obsłużą kocioł do 25kW przy delcie We- Wy=15C
Gość Oldek Opublikowano 30 Lipca 2019 #28 Opublikowano 30 Lipca 2019 W rzeczywistości delta wynosiła 19°C, co mi nie przeszkadzało do czasu aż zakupiłem sterownik z PID i wówczas okazało się że dla płynnej pracy kotła potrzebna jest wyższa temp. powrotu. Hydraulik w czasie montażu mówił dokładnie to co piszecie, jakbyście z jednej książki się uczyli :-). I zrobił na 5/4" bez pompy kotłowej. W następnym sezonie dodałem pompę kotłową, a hydraulik za jej podłączenie wziął 300 zł. a gdyby ją podłączył od razy, zaoszczędziłbym te 300 zł, stracone pół dnia, kilkakrotne przekładanie czasu usługi, spuszczanie wody z CO. Ze spuszczaniem wody przesadziłem, bo 4D trzymał :)
sambor Opublikowano 30 Lipca 2019 #29 Opublikowano 30 Lipca 2019 Wszystko zależy od mocy kotła, dla 10-12 kW wystarczy dobrze wykonany obieg Cu28 (lub stal 1") dla większych trzeba większe średnice rur i zaworów Ja dla kotła 25kw polecam nie 5/4" a 6/4", z resztą dla takich mocy są wyjścia z kotła 6/4".
grosiu24 Opublikowano 19 Września 2019 #30 Opublikowano 19 Września 2019 Panowie instalacja gotowa i pracuje już dwa tygodnie. Jestem w końcu zadowolony. Zrobiłem tak jak na zdjęciu było omawiane, zawór 4D 1~calowy połączony rurą 28. Do tego na powrocie między zaworem z piecem pompa kotłowa Grundfoss Alfa II (dzięki Sambor). Ale z zaworu zdjąłem siłownik. Ja i tak nie korzystam z ogrzewania pogodowego, a przy założonym siłowniku po dogrzaniu pomieszczeń do 23 stopni, od razu zamykało zawór na krótki obieg i grzejniki stygły po czym jak temperatura spadła o 0,5 stopnia z powrotem piec się odpalał. Teraz po ustawieniu ręcznym zaworu 4D po dogrzaniu pomieszczeń piec się wyłącza, ale pompa nadal pompuje mi ciepłą wodę na grzejniki póki woda nie ostygnie do 43 stopni. Wtedy się wyłącza pompa CO, co skutkuje tym że piec rzadziej się załącza. Wiem, że wtedy temperatura rośnie do ok 23,9 ale mi nie zależy na tym by było równo 23 stopnie tylko minimum 23. Temperatura pieca zadana - 65 stopni Temperatura zasilania - 45/50 stopni Temperatura powrotu - 41/46 stopnie I teraz z pieca Kostrzewa Twin Bio Luxury 12 kW jestem zadowolony , z serwisu nadal nie ... za drogo wychodzi. Dzięki za pomoc . Pozdrawiam
gmaj22 Opublikowano 19 Września 2019 #31 Opublikowano 19 Września 2019 16 minut temu, grosiu24 napisał: Ale z zaworu zdjąłem siłownik. Ja i tak nie korzystam z ogrzewania pogodowego, a przy założonym siłowniku po dogrzaniu pomieszczeń do 23 stopni, od razu zamykało zawór na krótki obieg i grzejniki stygły po czym jak temperatura spadła o 0,5 stopnia z powrotem piec się odpalał. Bo sterujesz pozycją zaworu pokojówką. Lepiej byłoby pogodówką. Niektóre sterowniki po osiągnięciu temperatury pomieszczenia, mają opcję obniżenia temperatury za zaworem bez wyłączenia pompy ( pogodówka + pokojówka )
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #32 Opublikowano 20 Września 2019 czy za pompa CO musze dac ZZ czy nie? Za pompa CWU oczywiście jest.
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #33 Opublikowano 20 Września 2019 Najpierw wyjaśnij, dlaczego do 4D masz wpięte dwa powroty, skoro z 4D wychodzi jeden obieg? Oczywiście za pompą CO dajemy ZZ.
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #34 Opublikowano 20 Września 2019 z lewej strony na zdjeciu to jest powrut z lazienek
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #35 Opublikowano 20 Września 2019 W takim razie opisz to dokładnie albo zaznacz na zdjęciu, która rura od czego. Zwłaszcza te dwie poziome z niebieskimi strzałkami.
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #36 Opublikowano 20 Września 2019 miedzy tymi strzalkami idzie w lewo tez zasilanie na grzejniki 2 na łazienki
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #37 Opublikowano 20 Września 2019 te niebieskie to sa powroty z lewej z łazienek z prawej z reszty domu i lacza sie w jeden powrót
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #38 Opublikowano 20 Września 2019 To w takim razie gdzie jest rozgałęzienie zasilania łazienek od rury z czerwoną strzałką? Daj może jeszcze zdjęcie rur na prawo od pomp.
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #39 Opublikowano 20 Września 2019 w lewo idzie na łazienki a w dół na resztę domu
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #40 Opublikowano 20 Września 2019 czyli musze ten ZZ dołożyć? A co sie będzie dziać jak nie dam?
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #41 Opublikowano 20 Września 2019 Teraz to co innego :) Jest OK. Jeśli przy takim ustawieniu siłownika masz gorący obieg kotłowy (grube rury stalowe), to też jest w porządku. Siłownik otwierając zawór ma kręcić w prawo. Należy zakręcić odpowietrznik automatyczny przed pompą CO, na lewo od czerwonej strzałki. Masz już jeden za pompą, a ten przed nią jest po stronie ssawnej. Bez zaworu zwrotnego pompy będą "walczyć" o wodę pracując równolegle. Można dać priorytet CWU, wtedy pompa CO sie wyłączy i najprawdopodobniej zamknie mieszacz. Latem też nie będzie Pompa CWU ładować w grzejniki. Miejsce na ZZ masz pod dostatkiem.
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #42 Opublikowano 20 Września 2019 a ten odpowietrznik może zostawić do odpowietrzenia kotla?Wiem,jest naczynie...ale zawsze cos tam pomoze?A czemu jak robię mieszacz 4D na lato czyli mi sie zamyka na dom i zostaje tylko krotki obieg kotłowy to i tak ta rura zasilajaca co narysowałeś czerwona strzałkę do pompy jest mocno ciepla a poza pompa już letnia ma ok 35 stopni wg termometru. Wcześniej mialem zasilanie i pompe w górę,pompe zaraz za zaworem 4D i ja zamykałem zawór to temp spadała po chwila na np niecałe 30 stopni i pompa zimna była a tera do pompy i może z 2 metry za nią jest rura zasilajaca ciepla?
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #43 Opublikowano 20 Września 2019 A jeszcze jak chce wlaczyc obieg na dom i zawór 4D pomału sie otwiera to ta rura zasilajaca robi sie zimna dopiero jak otworzy sie na 5 czyli srodek to pomału ale to bardzo pomału robią sie cieple rury.?
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #44 Opublikowano 20 Września 2019 Najpierw odpowiedz na poprzednie pytania: czy mieszacz otwiera się w prawo i wtedy rura z czerwoną strzałka robi sie gorąca? I czy lewym skrajnym położeniu siłownika obieg kotłowy jest gorący?
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #45 Opublikowano 20 Września 2019 tak w lewym skrajnym położeniu rura obiegu jest goraca? Dzisiaj mi instalacje majster kończył,może jeszcze zapowietrzone troche?
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #46 Opublikowano 20 Września 2019 Tak sie dzieje ,siłownik kreci w prawo i sie otwiera..
gmaj22 Opublikowano 20 Września 2019 #47 Opublikowano 20 Września 2019 Kolego...odpisuj precyzyjnie!! W lewym skrajnym położeniu którego obiegu rura robi się gorąca?? Grzejnikowego czy kotłowego?? Inaczej: czy jak chcesz puścić ciepło na grzejniki siłownik kręci w prawo i rura z czerwoną strzałką jest gorąca?? PS: To przynajmniej jednego się dowiedzieliśmy po wpisie #26
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #48 Opublikowano 20 Września 2019 Jak mialem pompe do góry teraz mam tak jak widać ,wtedy ZZ nie.mialem za pompa CO i nic sie takiego nie dzialo
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #49 Opublikowano 20 Września 2019 Tak,rura robi sie ciepla ale dopiero jak zawór 4D sie więcej otworzy czyli na ok 5..
arek810316 Opublikowano 20 Września 2019 #50 Opublikowano 20 Września 2019 Jak dam ZZ to pompy mogą pracować równolegle?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.