Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie Na Temat Tekla Draco Bio / Tekla Draco Bio Compact 12 Kw


Sterydziak

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ma wysoką temperaturę spalin to kondensat w kominie raczej nie straszny. Nie można dokupić do kotła czujnika temperatury spalin? Przy pelletowym to powinien być standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dragster napisał:

Kolega @Okman chyba pisze o nasadzie kominowej Smartflow.

Dokładnie.Chodzi mi na przykład o to: https://allegro.pl/smartflow-rc-14-regulator-ciagu-kominowego-i7290133576.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Dragster napisał:

Jak ma wysoką temperaturę spalin to kondensat w kominie raczej nie straszny. Nie można dokupić do kotła czujnika temperatury spalin? Przy pelletowym to powinien być standard.

Kondensat nie straszny za to jak przyjdą mrozy to zużycie peletu będzie straszne...jeżeli teraz spala 24 kg na dobę to co będzie przy temperaturach minusowych 

Sprawdź przekrój komina .....otwórz wyczystkę włóż metrówkę .......i będziesz wiedział jaki masz przekrój komina.

Trochę więcej informacji na temat instalacji ....przekrój rur zawór czterodrogowy  czy trójdrogowy  mieszacz jest???.....uruchomienie robił serwisant???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Okman napisał:

Ozi80 pisałeś wcześniej że masz regulator ciągu założony bo twój komin ma 16 cm średnicy.Czyli rozumiem że dosyć szeroki ale przecież oryginalna rura z wyczystką od kotła ma też 16 cm więc wydawać by się mogło  komin chyba jest ok...?

Ja się nie znam ale powtarzam, co mówią fachowcy. Mój fachowiec od komina robił kiedyś w moim zwykłym kominie z cegieł wkład kominowy z blachy. Dał 16 cm. Ale to było za czasów węglowego kopciucha. Powiedział, że gdyby teraz mi to robił, to dałby wkład o średnicy 13 cm. Jego zdaniem szerszego do peleciaka nie trzeba. Jako że jednak mam ten 16 cm, to zamontował mi regulator ciągu. Mam go zamontowany na czopuchu, czyli między kotłem a kominem. Na kominie byłby kłopot dać właśnie z powodu tego wkładu. Na wyczystkę nie mogłem dać, bo jest ona w innym pomieszczeniu, niż kocioł. Mam regulator ciągu firmy Darco (nie mylić z Draco):

http://www.darco.com.pl/oferta-produktowa/art,553,rcr-regulator-ciagu-wersja-na-rure.html

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalną średnicę komina będziesz miał w DTR kotła. Raczej chyba wymagane do choćby gwarancji. O bezpieczeństwie nie wspomnę. Większość producentów  zaleca regulator ciągu. np RCK.  Trzeba mieć świadomość, że nowoczesne kotły pelletowe mają naprawdę niską temperaturę spalin do tego zamontowany RCK może potęgować wytrącanie kondensatu gdyż swoim działaniem wychładza komin. Przy ceglanym, starym kominie może to skończyć się wykwitami, remontem i nowym wkładem kominowym kwasoodpornym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kriss12 napisał:

Kondensat nie straszny za to jak przyjdą mrozy to zużycie peletu będzie straszne...jeżeli teraz spala 24 kg na dobę to co będzie przy temperaturach minusowych 

Sprawdź przekrój komina .....otwórz wyczystkę włóż metrówkę .......i będziesz wiedział jaki masz przekrój komina.

Trochę więcej informacji na temat instalacji ....przekrój rur zawór czterodrogowy  czy trójdrogowy  mieszacz jest???.....uruchomienie robił serwisant???

Tak więc w kominie jest wkład,mam nadzieję że z kwasówki w kształcie owalu o wymiarach 12cm. na 21 cm. średnica rur z wyczystką od kotła to 16 cm.,zawór czterodrogowy. Uruchomienie robił człowiek który montował mi ten kocioł i zamawiał.Zamontował go i uruchomił na początku czerwca.Do tej pory grzana była tylko woda,piec na samej wodzie uruchamia się raz na 17 godzin.Z wodą nie było żadnych problemów,nastawiona na 40 st.,program czasowy.Zaraz wrzucę zdjęcia z instalacji.Aha. Na dole,przy samej podłodze mam jeszcze otwór zamykany klapą z którego wybierałem sadzę jeszcze przy starym kopciuchu.Klapa oczywiście nie przylega dokładnie do komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20181105_194900.jpg

Zawór czterodrogowy,nad nim pompka na CO,Z zlewej pompka CW.

20181105_194916.jpg

20181105_194955.jpg

 

20181105_195028.jpg

Rura z wyczystką.

20181105_195223.jpg

Popiół jest miałki,bardzo mało niedopalonych kawałków.

20181105_195250.jpg

Wnętrze palnika z mechanizmem samoczyszczącym.

20181105_195302.jpg

Dolne drzwiczki z płytą szamotową.

20181105_195608.jpg

Górna drzwiczki z płytami szamotowymi w pionie i z otwartą stalową blachą.

20181105_195625.jpg

Górne drzwiczki z zamkniętą blachą stalową.

20181105_195807.jpg

Dół komina z klapą zakrywającą otwór gdzie wyjmowało się sadze.

20181105_195835.jpg

I otwarta klapa.

Edytowane przez Okman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj miałem dziwną sytuację, ponieważ nie mieszkam jeszcze w domu to nie grzeję wody w bojlerze ale że składamy z kolegą meble do kuchni to postanowiłem włączyć grzanie wody. Piec akurat był wygaszony po włączeniu grzania wody po kilku minutach jak temperatura na kotle spadła, kocioł zaczął się rozpalać. Wszedłem do domu po jakimś tam czasie jak kocioł doszedł do zadanej temperatura oczywiście się wygasił ( temp. zadana 70C), na vide room widzę że temp. kotła ma 72C status wygaszony.

Ok składamy sobie meble z kolegą może minęło 2 godz zerkam na regulator pokojowy temp kotła spadła do 67C, trochę się zdziwiłem bo normalnie po półtorej godziny zazwyczaj kocioł się już rozpalał, ale ok działamy dalej z meblami, kolejna godzina mija a na regulatorze 64C myślę że coś jest nie tak idę do kotłowni, widzę że pompy nie chodzą (pompa kotłowa chodzi u mnie cały czas),

Myślę co jest nie tak, klikam w sterowniku touch, wszystko wydaje się ok, ale pompy stoją. Wchodzę w zakładkę test wyjść i ustawiam na tryb manualny każdą pompę i działają wracam do trybu auto pompy stają. Nie wiem o co chodzi wchodzę w ogrzewanie i zaznaczam ,,stałą pompę" na tak i w tym momencie pompa o podłogówki i kotłowa zaczynają chodzić, wyłączam,, stała pompę" i pompy stają.

Wydaje mi się że pompa kotłowa chodziła u mnie cały czas nawet jak funkcja ,,stała pompa" była na nie a kocioł był wygaszony.

Zastanawiam się czy z moim sterownikiem jest coś nie tak czy to normalne zjawisko?

Edytowane przez matrix3078
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem o różnicy w działaniu FL2 w Slimie i FL3 w Touchu, poniżej porównanie podobnych dni na jednym i drugim sterowniku, ten sam kocioł, ta sama instalacja.

Na pierwszym foto FL3 przy zadanej 70* i widoczna fluktuacja między 72* a 62*

Na drugim foto FL2 przy zadanej 60* przez cały czas modulacji utrzymuje się ok 60*

TOUCH FL III 4.4.11.JPG

SLIM FL II 10.10.16.jpg

Edytowane przez czarny38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? FL2 w Slimie był lepszy, bo stabilniej trzymał temperaturę?

P.S. Skąd masz wykres z 2016 roku? Jakiś zrzut ekranu na dysku twardym komputera znalazłeś? Na igneo.pl u siebie widzę tylko 4 ostatnie miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak ze zużyciem pelletu - który przypadek lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Ozi80 napisał:

Czyli co? FL2 w Slimie był lepszy, bo stabilniej trzymał temperaturę?

W przypadku mojej instalacji algorytm FL2 zachowywał się lepiej.

Tak fotki są z dysku, bo archiwum po zmianie sterowników całe się skasowało.

@robi007 Zużycie peletu mam teraz większe, ale dlatego że polubiłem ciepłe kaloryfery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie jak zniwelować skoki temperatury kotła. Najlepiej jakby zawór 4D po włączeniu się pompy CO (start pompy CO ustawiłem na 53C) otwierał się powoli np. na do 3 lub 4 w skali 10 stopniowej, a nie od razu leci na 10 i przez to za szybko powrót zalewa kocioł zimną wodą. Oto wykres dzisiejszy:

 

chart.jpeg

Jak tylko zrobi się chłodniej to przechodzę na tryb stały i stałą pompę, bo już mnie to zaczyna wkurzać.

Edytowane przez robi007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss niestety, ale tylko zawór 4D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to moim zdaniem niestety kicha ....przy Twojej instalacji ,czyli grzejnikach oraz powierzchni do ogrzania pompa kotłowa to moim zdaniem podstawa .....przy cieplejszych dniach nie ma to aż tak dużego znaczenia , ale jak przyjdą mrozy to mogą być problemy 

Na plus duża pojemność wodna kotła ...testowałeś stałą pompę ?

Edytowane przez Kriss12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie grzewczym raczej już nic nie będę zmieniał w instalacji, ale w na wiosnę będę musiał coś z tym zrobić (albo pompa kotłowa albo może jakieś sprzęgło hydrauliczne).

Jeszcze nie testowałem stałej pompy. Czekam na chłodniejsze dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to co widać na schemacie, pompa CO i zawór 3D. 

W zeszłym sezonie spaliłem niecałe  3, 5 tony. Z tym że ja mam komfortową 21* dom 200m ale dwie nieużywane sypialnie każda 27m skręcone na glowicach termostatycznych na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bardzo podobną instalacje jak czarny38. Sprzęgło hydrauliczne, zawór temperaturowy 50st. i pompa kotłowa. Wszystko super działa z tym, że u mnie jest tylko podłogówka a temperaturą steruje zawór 3d wg krzywej rzewczej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tydzień włącz, na tydzień wyłącz i będziesz miał porównanie :) U każdego wychodzi inaczej ze spalaniem. Każdy ma inny wymagania co do komfortu cieplnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, robi007 napisał:

Podpowiedzcie jak zniwelować skoki temperatury kotła. Najlepiej jakby zawór 4D po włączeniu się pompy CO (start pompy CO ustawiłem na 53C) otwierał się powoli np. na do 3 lub 4 w skali 10 stopniowej, a nie od razu leci na 10 i przez to za szybko powrót zalewa kocioł zimną wodą. Oto wykres dzisiejszy:

 

chart.jpeg

Jak tylko zrobi się chłodniej to przechodzę na tryb stały i stałą pompę, bo już mnie to zaczyna wkurzać.

I also try to overcome the same problem. No luck for one year.

I think that my 8 radiators are too big, copper instalation, high speed pumps. 100  metres surface. And the draco Bio 12 with a 4d valve is just too small to handle this when the radiators are cold.

I think 4d valve instalation requires a stove with at least double the usual power.

I even have a stove bypass pump that works manually, connected from 4d valve to stove return. And at heating start the jumps are still there, like to you.

Maybe someone with a working 4d valve can share their settings with us so we can see what is wrong.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.