Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mimo że mam załozony zawór 4 drogowy to i tak mam niska tem powrotu na na piecu 65 stopni zawór skrecony na zero i powrót 45 stopni a jak zaór ustawie na pół to mam 35 stopni na powrocie co moze byc za problem instalacja wykonana według schematu ze strony defro http://www.defro.pl/serwis/materialy/schemat-instalacji zawór mam firmy ESBE i wydaje mi sie ze moze to byc powodem większego spalania

post-27131-0-65226500-1322073112_thumb.jpg

Edytowane przez mati82
Opublikowano

Każdy zaleca zawór 3D do ochrony powrotu, bo powinien być min. 55 st pokarz mi kogoś kto ma taki powrót na tym forum ? raczej nikt. Większość ma od 40 do 45. .55st można mieć na powrocie chyba w lato,albo jak na piecu dasz z 80st to może powrót będzie te zalecane 55. Piece śmieciuchy chodzą nawet 10lat bez zaworu 3D połowę nocy jak wygaśnie mieli zimną wodę i jakoś nie rdzewieją. Ten zawór służy bardziej do oszczędności w opale. Dobrze kolego ci się wydaje, czym zimniejszy powrót tym piec więcej spali żeby osiągnąć zadaną temperaturę.

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

Dobrze kolego ci się wydaje, czym zimniejszy powrót tym piec więcej spali żeby osiągnąć zadaną temperaturę.

Może i tak jest.

Ale nie o to przecież w paleniu chodzi. Istotą rzeczy jest ogrzanie pomieszczeń, pomieszczeń a niekoniecznie kotłą do zadanej temperatury.

Skoro więc powrót jest zimniejszy przy tej samej mocy (ustawieniach) kotła, to grzejniki siłą rzeczy są cieplejsze - oddają więcej energii, szybciej się nagrzewa w chałupie.

Tak więc dlaczego spalanie miałoby być większe? :blink:

Opublikowano (edytowane)

Czy miał ktoś taki przypadek jak ze miał za duży zawór u mnie chyba jest taki problem bo mam zawór DN 40 czy jeśli zmienię zawór na mniejszy to mogę zastosować tylko redukcje przy samym zaworze r urrki pozostawić takie jak do tej pory tzn 1 1/2 cala

Edytowane przez mati82
Opublikowano

Ja mialem kolego taki przypadek opisuje to zreszta w jednym temacie dotyczacym zaworu 4d u mnie byla przekrecona ta zapadka zaworu o 180 stopni i tez nie moglem uzyskac powrotu ,kolega ktory pisze ze sie nie da uzyskac powrotu 55 st nie ma racji da sie u mnie teraz na piecu 65 na dom 37 powrot 57 sprawdz dokladnie zawor ja montowalem wg zalecen producenta i bylo zle po przekreceniu zawora znacznikiem o 180 stopni zrobilo sie ok.

Opublikowano (edytowane)

co masz wpięte miedzy 4d a pompą cwu?

 

 

daj też zdjęcie z dołu rury powrotu.

 

tak wyglada dalsza brakująca część powrotu od zaworu

https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_11_2011/post-27131-0-67941100-1322136769_thumb.jpg

obwód CWU to jest ten na zdjęciu z niebieską pompką i tam jest zawór do zamykania -następnie filtr - pompka ta niebieska - jakiś zawór chyba kulowy i znowu zawór do zamykania a następnie jest już podłączenie do bojlera CWU po przejściu z bojlera wraz na powrót do pieca CO za zaworem 4d jak na moim rysunku

 

czy problemem moze byc za duży zawór 4d

 

a tak wygląda połączenie z pompką CO

https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_11_2011/post-27131-0-31660800-1322137161_thumb.jpg

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_11_2011/post-27131-0-05135500-1322137170_thumb.jpg

post-27131-0-67941100-1322136769_thumb.jpg

post-27131-0-31660800-1322137161_thumb.jpg

post-27131-0-05135500-1322137170_thumb.jpg

Edytowane przez mati82
Opublikowano

na 100% problem nie jest w wielkości zaworu. Im większy zawór tym lepiej.

 

prosiłem zdjęcie powrotu, a nie rysunek. Z tego co narazie widać, to jest za dożo kolanek 90*. Nie potrzebnie całość została przesunięta do ściany, trzeba było to robić w jednej pańszczyźnie z króćcami wyjściowymi.

 

nie napisałeś też co to za rura między CWU a 4d.

 

 

Opublikowano

zdjecie juz daje nie jest to takie proste bo jestem w pracy i zona dosyła zdjęcia tak naczynie na strychu idzie grawitacyjnie do niego idą 4 rurki miedziane to jest takie naczynie które samo dopuszcza wode do pieca takie z plywakiem

Serdecznie dziekuję za dotychczasowa pomoc i proszę o cierpliwość ale nie bardzo na tym sie znam Prosze o Rady i ewentualne dalsze pytania

 

jesli chodzi jeszce o naczynie to do niego ida 4 rurki miedziane 3 są widoczne na zadjęciu pierwszym jakiej dalem przy zakładaniu posta

 

i tak

1 rurka jest podpieta do wyjscia z kotła

2 jest podpięta do kanalizacji

3 jest podpięta do zaraz za rurą tą z czerwoną otulina na tym zdjeciu między wejsciem tej rury a kolankiem na samym dole

jest jeszcze 1 rurka która idzie bezposrednio z karnu tzn dopuszcza wodę

naczynie jest takie ze samo ma dopuszczać wodę ma taki pływak

 

takie :

http://www.nokaut.pl/pozostale-kominki/300330-naczynie-wzbiorcze-nierdzewne-15l.html

post-27131-0-84650800-1322145017_thumb.jpg

Opublikowano

zdjecie juz daje nie jest to takie proste bo jestem w pracy i zona dosyła zdjęcia tak naczynie na strychu idzie grawitacyjnie do niego idą 4 rurki miedziane to jest takie naczynie które samo dopuszcza wode do pieca takie z plywakiem

Serdecznie dziekuję za dotychczasowa pomoc i proszę o cierpliwość ale nie bardzo na tym sie znam Prosze o Rady i ewentualne dalsze pytania

 

na pewno nie nowino być w tym obiegu kotłowym 6 kolan 90*. Jak byś chciał to przerabiać, to ja bym proponował kolano 90* z dolnego króćca do góry, dalej pionowo rurą wprost to 4d, następnie dwa kolana 90* do króćca górnego (zasilającego).

 

 

sprawdzić też czy w naczyniu przelewowym nie cyrkuluje cały czas woda grawitacyjnie, bo dużo ciepła byś w ten sposób tracił i ciągle napowietrzał zład wody.

 

temperaturę powrotu mierz nie powierzchniowo tylko poprzez trójnik + pochwa temperaturę cieczy, Jak już musi być powierzchniowo, to czujnik posmaruj pastą termo przewodzącą i uformuj z folii miedzianej koszulkę na czujnik. Całość dobrze docisnąć i zaizolować jakaś pianką. Faktyczną temperaturę powrotu możesz mieć nawet o 10C wyższą niż ci te termometry pokazują.

 

a tak na koniec, daj sobie spokój z tą temperaturą, bo ona nie ma nic wspólnego z ew większym spalaniem.

 

 

Opublikowano

Panowie badam temat zaworu 4d dalej - dzis przeprowdziłem szczegółowe pomiary

i tak

do zaworu 4d dochodzi 62 stopnie zawór zamknięty temp na powrocie 59 stopni

kolejny pomiar temp dochodzaca do zaworu 4d 62 stopnie zawór ustawiony na pół temperatura która idzie na grzejniki 45 stopni temp wracajaca

z grzejników 40 stopni temperatura powrotu na piec 45 stopni

kolejny pomiar

zawór całkowicie otwarty temperatura dochodząca do zaworu 52 stopnie temperatura powrotu do pieca 46 stopni

I tak sie zastanawiam co faktycznie mi daje ten 4d czy nie lepiej jest palić na temp mniejszej tzn te 52 stopnie i miec całkowicie zawór otwarty bo powrót i tak będę miał dość wysoki

Co myslicie o pomiarach i o moim stwierdzeniu

Opublikowano

jak te pomiary są rzetelne to twój 4d działa tak jak powinien i obieg grawitacyjny jest wystarczający.

 

idea zaworu jest taka, że rozdziela on instalacje tworząc dwa obiegi o różnych temperaturach (działa jak skrzynia biegów w samochodzie) i najbardziej się przydaje w okresach przejściowych gdy minimalna temperatura kotła jest za duża dla instalacji, by utrzymać komfortową temperaturę i nie przegrzewać pomieszczeń.

 

Funkcja ochrony powrotu działa w zasadzie tylko przy pozycji od 1 do 5 ( do połowy skali), powyżej obieg grawitacyjny właściwie ustaje, za to w jego miejsce napływa woda powrotna z co o wyższej temperaturze niż wymagana minimalna temperatura powrotu.

 

Druga funkcja regulacji temperatury co, zaczyna nabierać większego sensu dopiero po zastosowaniu siłownika i sterowania pogodowego. Bez tego trzeba kręcić niestety ręcznie, i nie wiem czy jest taki wariat który kręci tym 3-4 razy na dobę, wraz ze zmiana temperatury na zewnątrz.

 

starczy na dziś :)

 

pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Vlad24 dzięki za poświecenie czasu ale tak to jest jak człowiek jest nie doinformowany to musi się dopytywać albo życ w niewiedzy. Jeszcze raz dzięki.

czyli jak dobrze rozumie to najgorszym położeniem dla temp powrotu jest ustawienie środkowe zaworu 4D wtedy u mnie były najgorsze wyniki

Narazie nie mam sterownika zaworu wiec ustawiam ręcznie pale cyklicznie i tez sie zastanawiam czy paleniu cyklicznym jest sens kupowania sterownika

a co myślicie o pracy na niższej temperaturze na 56 i ustawienie zaworu ponad połowę. - jak tak wczoraj paliłem to znacznie wydłużył sie czas palenia

Jakie macie poustawiane temperatury pracy pieca

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może i tak jest.

Ale nie o to przecież w paleniu chodzi. Istotą rzeczy jest ogrzanie pomieszczeń, pomieszczeń a niekoniecznie kotłą do zadanej temperatury.

Skoro więc powrót jest zimniejszy przy tej samej mocy (ustawieniach) kotła, to grzejniki siłą rzeczy są cieplejsze - oddają więcej energii, szybciej się nagrzewa w chałupie.

Tak więc dlaczego spalanie miałoby być większe? :blink:

 

Może palenie w zimnym piecu porównać do jazdy samochodem z niezagrzanym silnikiem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.