Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Palnik Ekoenergia (Brucer) I Mały Nadmuch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Proszę kolegów którzy używają palnika typu brucer (ekoenergia) o informację jak się im pali w przypadku małego nadmuchu.

U mnie jest tak, że jak mam mały nadmuch 2/10 i małą szczelinę to żar jest na palniku tylko w części od strony podajnika. Druga strona ciemna. Tak jakby powietrze nie docierało do niej (spalin na poziomie 150 st. C)

Jak zwiększę nadmuch to pali się na całym palenisku, jednak spaliny wzrastają do 250 st. C i zaczyna kopczyk uciekać. I tak w kółko.

W tym palniku tak jakby nie można palić z małą mocą.

 

 

 

Oczywiście wszystko uszczelnione sylikonem.

 

 

Proszę o wasze doświadczenia.

Opublikowano

Ameryki nie odkrywasz, tylko jego "twórcy-uczeni" twierdzą, że na małej mocy dobrze chodzi i starają się to udowadniać wynikami badań...

 

Tylko później te ich rewelacje nie mają pokrycia z rzeczywistością....

 

Na małej mocy jest najczęściej tak, jak Pan pisze, tj. pali się do połowy palnika i kopci.

Dobra praca przy teście palnika wykonanym w otgis Łódź kończy się <10kW

 

 

Można kombinować stosując podbicia nadmuchu w sterowniku, aby rozciągać żar na większą pow. paleniska, można zaklejać część otworków (jeżeli masz), można też zaślepić część nacięć pionowych, nie wiem w jakim przedziale mocy się poruszasz w większości czasu i jakiej mocy masz ten kocioł... jak dużą grzejesz powierzchnię.

Opublikowano

Mam kocioł o mocy 20kW. Dom stary bez ocieplenia. Ogrzewam 180 mkw. Obecnie średnio około 10 kW jest wydawane z pieca (patrz załącznik).

Tak więc co kolego proponujesz? Jechać na dużej mocy?

(nastawy: podawanie-12, przerwa 55, szczelina 3 mm)

post-23357-0-40276500-1321023019_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem,że masz jakiś normalny sterownik a palnik to duża Ekoenergia.

Możesz podać model sterowania, może będzie mi znany?

 

Jak i tak przechodzisz w przedmuch, to może spróbuj dobrać taki nadmuch, aby paliło się na większej części paleniska i przechodź w podtrzymanie...

 

 

 

Pionowe nacięcia palnika masz na 3ścianach, czy na 2-ch?

 

Jak długo uzytkujesz palnik, były 3wersje napowietrzenia:

a) w brucerze i pierwszych dużych Ekoenergiach brak powietrza antyspalinowego

B) dalej w dużej Ekoenergii zapodali powietrze anty-spalinowe, ale przesadzili z ilością otworów tj. 2rzędy po 4otwory

c) aktualna wersja to 4otwory w poziomie na łączeniu korpusu palnika (uważam,że jeszcze o 2za dużo)

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Sterownik to PLC (swobodnie programowany). Ale zaprogramowałem go jak ST37 (na nim się wzorowałem). Jednak mogę wykonać dowolne kombinacje

 

Jeśli ustawię taki nadmuch aby paliło się na całej powierzchni to spaliny wyskakują na 250 st. C.

Kocioł mam od 2010 roku. szczeliny pionowe są na 3 powierzchniach, otwory w jednym rzędzie. Tak jak tej stronie: http://www.palnik.com.pl/?schemat-i-budowa,4

 

pozdrawiam

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Jak masz swobodnie programowalny to dodaj sobie funkcję zwiększenia obrotów dmuchawy w momencie startu podajnika o wartość ustawianego biegu oraz czas przedłużenia mocniejszego nadmuchu po stopie podawania. To załatwia sporo :)

 

Możesz też zakleić pionowe szczeliny na krótszej ściance.

 

Potrafisz spawać? W zasadzie chodzi o cyknięcia.... - tutaj jednak trzeba coś sprawdzić po wygaszeniu palnika, bez opału w koszu, bo trzeba go rozkręcić w połowie,

Sprawdź czy masz takie dziury i w jakiej ilości

post-1687-0-80859300-1321027773_thumb.jpg

Opublikowano

Cześć

 

Dzięki za radę. Wyjaśnij mi dlaczego zaklejać te szczeliny właśnie z krótszej ścianki. Przecież to jest ta część (przeciwległa do podajnika), na której się właśnie nie pali?

 

Co to znaczy zwiększania dmuchawy w trakcie startu podajnika o wartości ustawionego biegu? U mnie właśnie jeśli wchodzi w tryb grzania to włącza się jednocześnie podawanie oraz startuje dmuchawa

 

Nie rozkręcałem jeszcze tego palnika. Jednak jak ściągnę dmuchawę to przez otwór wlotowy tej dmuchawy widać 6 otworów, które (wg mnie) doprowadzają powietrze do kanału gdzie idzie węgiel. Otwory te są umieszczone w dwóch rzędach tak jakby wzdłuż osi ślimaka (popatrz na zdjęcie. Jest ono do góry nogami).

post-23357-0-40251100-1321029152_thumb.jpg

Opublikowano

Masz zatem drugą wersję palnika, tych otworów jest za dużo (zależy jak odlew wychodzi, bo forma miała 2x4dziury).

Zostaw tylko 2 najbliżej kosza zasypowego, resztę zaklej, najlepiej zaspawaj.

 

Jak pracujesz na niższych mocach to zaklejenie tych szczelin pionowych może pomóc, wówczas powietrze będzie trafiać bokami naprzeciw nacięć.

Sam się jednak już w to nie bawię, starcza podbicie nadmuchu.

 

 

Podbicie:

np. pracujesz normalnie na 2biegu, zakładamy, że masz czas 12sekund podawanie i 55sekund przerwa.....

 

jak dodasz podbicie, to normalnie dalej pracujesz na 2biegu, ale w chwili startu podajnika podnosisz na 3 lub 4bieg plus dodatkowe 10sekund po zatrzymaniu podawania... czyli wyjdzie:

12sekund pracy podajnika z siłą nadmuchu 3bieg plus dodatkowe 10sekund = 22sekundy mocniejszego dmuchnięcia, dalszy czas do ustawionej przerwy podawania 55sekund dmuchasz z normalną siłą 2biegu......

Opublikowano

Czy wiesz jakiej średnicy są te otwory. Ze względu na to, że palnik jest na gwarancji to powkładam tam śruby z łbami większymi od tych dziur.

Opublikowano (edytowane)

Nie pamiętam, ale otwór nie ma jednej średnicy.

To jest odlew, więc jest robiony ze stożka, inaczej nie wyjdzie.

Patrząc od strony komory ze ślimakiem dziurka jest mniejsza, patrząc od strony, gdzie robiłeś zdjęcie rozszerza się.

 

Ze śrubami uważaj, bo jak ślimak trafi w śrubę, to będzie problem. Spróbuj na chwile obecną zakleić czarnym siliconem, ale za jakiś czas węgiel może Ci ten silicon wypchnąć

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Ale śruba jeśli będzie miała większy łeb niż otwór to nie przeleci do tego kanału ze ślimakiem. W ogóle się tam w żaden sposób nie może dostać. Śruby też będę mógł zrobić bez rozbierania palnika (mam pełny zbiornik węgla, również kotła nie mogę wyłączyć)

 

Co myślisz?

Opublikowano (edytowane)

Na zdjęciu, które wklejałem widzisz dwa duże otwory, w górnym idzie powietrze z dmuchawy, w dolnym pracuje ślimak.

Między tymi otworami jest cienka ścianka w której są te otwory, jeżeli śruba z gwintem będzie włożona od góry i będzie wystawać dołem do otworu, gdzie pracuje ślimak, to będzie problem.

 

Moim zdaniem albo zaspawać, albo zakleić czarnym siliconem, Śruby to jakieś ekstremalnie krótkie,

Pewnie bez wypalenia kosza (lub wyrzucenia węgla z kosza) i rozbiórki się nie obejdzie.....

 

 

Teraz to spróbuj jednak zrobić zmiany w sofcie sterownika, to jest na chwilę obecną prostsze i nie wymaga opróżniania kosza czy rozbiórki palnika.

Edytowane przez Pieklorz
Opublikowano

Cześć

 

Ale czy Ty jesteś pewny, że ja mam taką budowę palnika jak na Twoim zdjęciu?

 

Pooglądałem ten mój z każdej strony. Ja mam tylko 6 otworów w dwóch rzędach po 3. Tak jak na zdjęciu

Opublikowano

Tak, jestem pewien, jak rozbierzesz, to zobaczysz :)

Czasami jednak wszystkie otwory nie wychodziły z odlewu i zdarzało się,że dziur było 5, 6....

 

Zrób zmiany w sterowniku i daj znać jak się palenie zmieniło, na mechanikę przyjdzie czas nieco później ;)

Opublikowano

Przez otwór wentylatora włożyłem dwie blaszki przykrywające po dwa otwory w każdym rzędzie (zdjęcie poniżej do góry nogami). Zobaczymy jak się to spisze.

 

Co do siły nadmuchu. Dzisiaj uszkodził mi się moduł regulatora prądu do wentylatora. Miałem zastosowany RP7 firmy Lumel. Dzięki temu za pomocą 0-10V ze sterownika mogłem zadawać prędkość obrotów. Niestety teraz wentylator chodzi na maksa i tylko przysłoną mogę regulować (pewno ze dwa tygodnie będzie w reklamacji).

post-23357-0-03205600-1321041745_thumb.jpg

Opublikowano

Co do siły nadmuchu. Dzisiaj uszkodził mi się moduł regulatora prądu do wentylatora. Miałem zastosowany RP7 firmy Lumel. Dzięki temu za pomocą 0-10V ze sterownika mogłem zadawać prędkość obrotów. Niestety teraz wentylator chodzi na maksa i tylko przysłoną mogę regulować (pewno ze dwa tygodnie będzie w reklamacji).

Jak to się spisywało? Jak regulacja obrotów w dolnym zakresie?

Jaką masz dmuchawę do tego?

No i jak długo wytrzymało?

Opublikowano

Mam wentylator Ewmar-Ness RV13AMR - 370W.

W zasadzie to regulacja była od wartości napięcia sterującego 1,8V do 5V (poniżej zatrzymywał się, powyżej niezależnie od napięcia szedł pełną prędkością).

Denerwowało mnie to, że urządzenie to miało softstart. Im niżej tym wolniej dochodził do wartości zadanej. I tak przy 1,8V trzeba było odczekać około 30 s. zanim doszedł do prędkości ustalonej.

Generalnie to byłem zadowolony ponieważ wentylator utrzymywał obroty na wartości zadanej niezależnie od ustawienia przysłony (obciążenia). To jest główna zaleta (przedtem stosowałem takie regulatory za 20 zł. W tych urządzeniach prędkość silnika zmieniała się w zależności od przysłony wentylatora).

Chodził 2 miesiące. (Może do tej awarii i ja się przyczyniłem. W celu sterowania wentylatorem włączałem/wyłączałem fazę tego urządzenia. Po analizie doszedłem do wniosku, że trzeba fazę i zero)

Opublikowano

Ta dmuchawa rzeczywiście pobiera do 370W?

Jakieś wytrzymałe triaki.

 

Te za 20 zł nie takie złe, bo po co przysłoną kręcić?

Jak się zmieniały te obroty - spadały na większej przysłonie?

Możesz podać jakiś przykładowy?

Opublikowano

Przepraszam. Ta dmuchawa ma 70W (wkradła się trójka)

Przysłonę po to chcę mieć zamkniętą aby przy pracy w podtrzymaniu nie było bardzo dużego przepływu powietrza. Mam bardzo duży komin i ciąg. Dlatego jeśli miałem otwartą przysłonę to w podtrzymaniu prawie się paliło.

Druga sprawa to taka, że zauważyłem że dobrze się paliło (tylko, że na połowie palnika) jeśli miałem prawie minimalne obroty i na 80% przymkniętą przesłonę.

W zasadzie nie mierzyłem jaki jest pobierany prądu podczas pracy tej dmuchawy. Nie było mi to potrzebne. Jedynie interesowało mnie to, że RP7 może pracować do 5A, a u mnie są miliampery. Producent jednak stwierdził,. że nie ma problemu.

 

W tym roku założyłem mechaniczny regulator ciągu. Nastawiłem go na 20 Pa i widzę, że jest prawie cały czas otwarty.

Teraz gdy jest nawalony RP7 to wentylator ma pełne obroty, ale jest przysłonięty na 95%. Cóż jednak z tego jeśli robią się spieki żużlowe.

Dlatego na na czas naprawy RP7 założę ten regulator za 20 i zobaczę.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Podłączę się ze swoim pytaniem

Przymierzam się do wymiany palnika. I tu mam pytanie jaka jest różnica użytkowa/sprawnościowa po miedzy palnikiem

Brucela produkowanym na licencji ICPW a tym z ekonenergi. Z tego co odnalazłem to oryginał jest monoblokiem a drugi nie.

Będę wdzięczny za informacje.

 

Pozdrawiam

Czarek

Opublikowano

Moim zdanie to przemyśl to dobrze. Ja właśnie myślę o zamianie ekoenergii na zwykły palnik retortowy. Dlaczego: w palniku tego typu prawie nie można regulować mocą (mała ilość powietrza, przymknięty zasłona itp)

U mnie dobrze się pali jak idzie wentylator na maksa.

 

Dlatego jeśli chcesz regulować mocą kotła w szerokim zakresie to ci ten palnik odradzam

Opublikowano

Pytanie. Jak spala się paliwo o większej spiekalności tak pow. 10 R ?i. Co dzieje się w momencie gdy paliwo jest wilgotne a w szczególności o drobnym uziarnieniu ? Jak spala pellet w którym jest duża zawartość krzemionki ?. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Podłączę się ze swoim pytaniem

Przymierzam się do wymiany palnika. I tu mam pytanie jaka jest różnica użytkowa/sprawnościowa po miedzy palnikiem

Brucela produkowanym na licencji ICPW a tym z ekonenergi. Z tego co odnalazłem to oryginał jest monoblokiem a drugi nie.

Będę wdzięczny za informacje.

 

Pozdrawiam

Czarek

 

Witaj!

 

Brucer ma 5 "ojców"

Właściciele Ekoenergii sa również w gronie twórców brucer-a wpisani.

 

Nie było w pewnym okresie zgody na poprawki, więc zrobili typowo swoją wersję z usprawnieniami.

 

 

Brucer to jeden korpus, dzielony ślimak z takim zabierakiem i obecnie zmniejszone po zewnątrz palenisko (dziura wewnątrz bez zmian, wielka, pozwalająca na uzyskanie do 40kW mocy)

 

Ekoenergia ma dwie wielkości, ważne zatem do jakiego kotła chcesz ten palnik wrzucić.

Duża to odpowiednik brucera, jest rozbieralna w połowie, ślimak z jednego elementu. Obecnie poprawiono dysze powietrza antyspalinowego

 

Na priva coś Ci wyślę

Edytowane przez Pieklorz

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.