WalekDDU25 Opublikowano 27 Listopada 2015 #2176 Opublikowano 27 Listopada 2015 Animus mozesz napisac jak ustawiona masz histereze kotla? Mam teraz ustawiona histereze kotla na 1st i wyszlo mi spalanie okolo 12.5kg na dobe a mam kociol 25kw na powierzchnie domu 140m2. Dodam ze mam jeszcze wlaczona cyklicznie pompe cyrkulacyjna do cwu. Czy ta histereza kotla jest do czegos "potrzebna" ? I czy ustawienie jej jest tak wazne?
Butcher358 Opublikowano 27 Listopada 2015 #2177 Opublikowano 27 Listopada 2015 O Panie kolego to eleganckie spalanie ja mam kociolek 22kw i 25 kg nie starcza na dobe , ehhhh jak narazie kombinuje z ustawieniami , moglbys podac swoje ?
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2178 Opublikowano 27 Listopada 2015 moje obecne spalanie ok. 30 kg i teraz zmieniłem podawani 18 było 12 przerwa 90 było 54 wiatr 40 % było 20
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #2179 Opublikowano 27 Listopada 2015 Na tym czymś nie ma żadnej tabliczki ani info Wiem co to za cymbał jest to zabezpieczenie kotła (kocioł zamontowany pod ciśnieniem) wężownica schładzająca a naczynko gdzie jest ?
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2180 Opublikowano 27 Listopada 2015 naczynko jest pod zasobnikiem zaraz zrobię foto i wstawie
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #2181 Opublikowano 27 Listopada 2015 Animus mozesz napisac jak ustawiona masz histereze kotla? Mam teraz ustawiona histereze kotla na 1st i wyszlo mi spalanie okolo 12.5kg na dobe a mam kociol 25kw na powierzchnie domu 140m2. Dodam ze mam jeszcze wlaczona cyklicznie pompe cyrkulacyjna do cwu. Czy ta histereza kotla jest do czegos "potrzebna" ? I czy ustawienie jej jest tak wazne? Też jadę na 1 w dwu stanie,histeeza to sztuczna akumulacja ,w domu z drewna kocioł by się ciągle włączał i wyłączał ,z betonu już nie .
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2182 Opublikowano 27 Listopada 2015 Wiem co to za cymbał jest to zabezpieczenie kotła (kocioł zamontowany pod ciśnieniem) wężownica schładzająca a naczynko gdzie jest ? na zdjęciu 1 i 2 widać jak woda odprowadzana jest gdy za wysoka temperatura tylko woda jest odprowadzana nie do naczytnka tylko do rury kanalizacyjnej na dwóch następnych zdjęciach na powrocie przed piecem jest zainstalowany trójnik który idzie w lewo właśnie do naczynka
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #2183 Opublikowano 27 Listopada 2015 A ten cymbał schładzający jak działa jak tam zawór jest zamknięty i czemu tam jest ten zawór ?
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2184 Opublikowano 27 Listopada 2015 zamknąłem to ustrojstwo czarne z uwagi na to że strasznie pożerało ciepło działalo jak dodatkowy grzejnik a i tak jak mam nastawioną temp. zadaną do 64 st to przy wyłączonym prądzie woda dochodzi max do 85 st przy dobrych wiatrach ( w zeszłym sezonie robiłem próbę)
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #2185 Opublikowano 27 Listopada 2015 Ale ten cymbał-wężownica schładzająca to twoje zabezpieczenie przed wybuchem kotła nie możesz tego odcinać ,narażasz rodzinę . :( Hydraulik nie powinien nawet tam zaworu zakładać ,bo przypadkiem można zamknąć .
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2186 Opublikowano 27 Listopada 2015 a w jakiej sytuacji może dojść do wybuchu kotła....
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2187 Opublikowano 27 Listopada 2015 Też jadę na 1 w dwu stanie,histeeza to sztuczna akumulacja ,w domu z drewna kocioł by się ciągle włączał i wyłączał ,z betonu już nie . ja mam ustawiona 2 na CO na CWU 5
Animus Opublikowano 27 Listopada 2015 #2188 Opublikowano 27 Listopada 2015 a w jakiej sytuacji może dojść do wybuchu kotła.... Sterownik może zwariować . Na zasilaniu najpierw powinna być zamontowana ta wężownica schładzająca a od niej dalej cała instalacja dopiero, podłączenie B i to zaślepione po przekątnej to są króćce do podłączania tego cymbała króciec A można wykorzystać do zasilania bojlera .Zaślepiony króciec przykręcasz do kotła na zasilaniu wężownica będzie poziomo reszta jak na rysunku niżej . Zwróć uwagę na rysunki gdzie się podłącza wężownicę z zimną wodą i nawet masz to źle podłączone ,kto to podłączał ? U góry ten mały króciec zaślepiony to drugi koniec wężownicy schładzającej znajdującej się wewnątrz tego zbiornika !!!! Jak ten zawór się otworzy to spuści tylko wodę z kotła takie działanie to ma zawór bezpieczeństwa za 15 zł a tu się wykosztowałeś za 1000 zł potrzebujesz hydraulika i to na gwałt ale z prawdziwego zdarzenia ten co ci to spłodził to .....szkoda słów. :o Całą wężownice schładzającą owija się wełną a wełnę folią taką stosowaną w kuchni ,na to trochę taśmy do pakowania i gotowe.
ROBERT1883 Opublikowano 27 Listopada 2015 #2189 Opublikowano 27 Listopada 2015 Drodzy Forumowicze.Prośba o pomoc w ustawieniu pieca !!!!!!!!!!!Na początek chciałbym jednak opisać podstawowe dane ( piec, budynek):-Piec Defro Duo Uni 25kw-Dom: nowy, powierzchnia: 198m (wraz z garażem ),ceramika+ ocieplenie styropian 10cm, skosy też ocieplone.- grzejniki bez termostatów- zawór 4 drożnyMojeustawienia kotła:co 59 stponkicwu 43 stopnieczas podawania 9sprzerwa podawania 55 snadmuch: 30%, wentylator zasłonięty w połowie ( jakieś 2 cm prześwitu)praca podtrzymania 13s co 40 minutwentylator w podtrzymaniu 17s co 15 minuthisteryza kotła 2 stopniehisteryza cwu 3 stopnie.Ekogoszek workowany, suchy, 26 kJ, producent: Katowicki Wegiel, zakład przeróbczy " Juliusz" z SosnowcaProśba do szanownych uzytkownkiów oczywiście odnosnie ustawień.Piec wciąga w ciągu doby srednio worek 25kg ( jeszcze tydzień temu było to jakieś 17 kg). Nie wiem co jest przyczyna ponownego zwiększenia spalania Ostatnio bardzo zwiekszyła sie ilość niedopalanego ekoogroszku ( po przepracowaniu 24 godzin z popielnika wyciągam nawet wiaderko niedopału).Zawór 4 drożny mam ustawiony w "połowie" - tak reguluje temperature w domu ( nie mam termostatów na grzejnikach.)Jest szansa waszym zdaniem aby zmniejszyć i polepszyc spalany ekogroszek.? W załaczniku zdjeciaZ góry dziękuje zapomoc
Chrabąszcz Opublikowano 27 Listopada 2015 #2190 Opublikowano 27 Listopada 2015 Sterownik może zwariować . Na zasilaniu najpierw powinna być zamontowana ta wężownica schładzająca a od niej dalej cała instalacja dopiero, podłączenie B i to zaślepione po przekątnej to są króćce do podłączania tego cymbała króciec A można wykorzystać do zasilania bojlera .Zaślepiony króciec przykręcasz do kotła na zasilaniu wężownica będzie poziomo reszta jak na rysunku niżej . Zwróć uwagę na rysunki gdzie się podłącza wężownicę z zimną wodą i nawet masz to źle podłączone ,kto to podłączał ? U góry ten mały króciec zaślepiony to drugi koniec wężownicy schładzającej znajdującej się wewnątrz tego zbiornika !!!! Jak ten zawór się otworzy to spuści tylko wodę z kotła takie działanie to ma zawór bezpieczeństwa za 15 zł a tu się wykosztowałeś za 1000 zł potrzebujesz hydraulika i to na gwałt ale z prawdziwego zdarzenia ten co ci to spłodził to .....szkoda słów. :o Całą wężownice schładzającą owija się wełną a wełnę folią taką stosowaną w kuchni ,na to trochę taśmy do pakowania i gotowe. Czyli D powinno „wrócić” do C w B powinno wejść woda z kotła A powinno iść do kanalizacji z zaślepionego powinno wyjść na grzejniki
TIMON120777 Opublikowano 28 Listopada 2015 #2191 Opublikowano 28 Listopada 2015 ROBERT odrobinę wydłuż przerwę podawania nie wiem czy nie przydałby się jakiś deflektor na części rynny przy samej ścianie kotła poszukaj w sieci(również na tym forum widziałem) fotek nakładki na palnik albo zmajstruj sam z 3 płytek szamotowych
ROBERT1883 Opublikowano 28 Listopada 2015 #2192 Opublikowano 28 Listopada 2015 TIMON Jaki deflektor?. Mam deflektor nad rynną (wisi nad rynną) O ile wydłużyć ra przerwę?
Animus Opublikowano 28 Listopada 2015 #2193 Opublikowano 28 Listopada 2015 Czyli D powinno „wrócić” do C w B powinno wejść woda z kotła A powinno iść do kanalizacji z zaślepionego powinno wyjść na grzejniki D - to miejsce na wsadzenie czujnika od tego zaworu upustowego ,który jest zamontowany na - C tej końcówki co siedzi w kotle B - i ten zaślepiony najgrubszy to wejście i wyjście wody z kotła ,najlepiej jak byś to powiesił poziomo tak jak narysowałem poniżej "kliknij" na rysunek to się powiększy. A - to wyjście do bojlera Do kanalizacji jest teraz zaślepiony króciec na samym wierzchu kliknij na obrazek . Ważne !!!! Żeby nie pomylić C z D który jest który , należy dmuchnąć w otwór ten na samej górze pokazuję go strzałką i z tego z którego będzie wylatywać powietrze należy założyć zawór upustowy ten co teraz zamontowany jest na C a na ten obok niego założyć czujnik tego zaworu. :D
ROBERT1883 Opublikowano 28 Listopada 2015 #2194 Opublikowano 28 Listopada 2015 Timon Ustawiłem podawanie 8 sekund co 57 sekund i podniosłem nadmuch na 35 %. Nadal jednak dosyć dużo niedopalanego groszku spada oraz zbyt dużo pochłania piec- moim zdaniem :-)
TIMON120777 Opublikowano 28 Listopada 2015 #2195 Opublikowano 28 Listopada 2015 ROBERT nie kręć wszystkimi parametrami tylko jednym alb wydłużaj przerwę albo podnoś nadmuch ten deflektor pry rynnie pod rusztem to moim zdaniem nadaje się do turlania baterii, większość spalin i tak go omija "idąc" przy samej ścianie kotła prosto w ruszt wodny myślałem raczej o czymś takim co odsunie spaliny od ściany kotła można spróbować zrobić samemu z 3 płytek szamotowych na próbę koszt 10zł a będziesz wiedział czy inwestować w coś droższego a może się sprawdzi i będzie za darmo prawie.
Butcher358 Opublikowano 28 Listopada 2015 #2196 Opublikowano 28 Listopada 2015 Witam ,Panowie małe pytanko do czego sluzy ruszt ceramiczny pionowy , bo chyba tak sie to nazywa , zapomnialem zrobic foto, bylo to w zestawie z piecem defro duo uni 22 kw
ROBERT1883 Opublikowano 29 Listopada 2015 #2197 Opublikowano 29 Listopada 2015 Do Timon. Po 20 godzinach pracy spalanie wyglada jak na ponizszych zdjeciach. Jakie zatem sugerujesz zmiany ustawień. Czy ten deflektor, który załączyłeś pasuje do pieców defro. I jeszcze jedno pytanie. Czy zmiana ustawień zaworu 4 droznego ( jeżeli jest zbyt gorąco w domu - reguluje temperature przykręcając zawór 4 drozny - NIE MAM TERMOSTATÓW NA GRZEJNKIACH. ) wpływa znacząco na " sposób" spalania i te wszystkie ustawienia o których mówimy. Może warto zainwestoqwać i pozakładać termostaty na grzejniki. Czy to bedzie miało wpływ na ograniczenie spalania ekogroszku ?
Animus Opublikowano 29 Listopada 2015 #2198 Opublikowano 29 Listopada 2015 Po 20 godzinach pracy spalanie wyglada jak na ponizszych zdjeciach.Wydłuż przerwę podawania (węgle w popiele).
TIMON120777 Opublikowano 29 Listopada 2015 #2199 Opublikowano 29 Listopada 2015 proces spalania jest zależny od ustawień a proces wymiany ciepła pomiędzy instalacją a domem to inna część całości możesz miec poprawnie spalony węgiel i zimno w chałupie i możesz miec niedopały jak teraz a w domu ciepło ustawiając zawór na niższy przepływ sprawiasz jedynie że kocioł potrzebuje mniej mocy na uzupełnianie strat bo zwyczajnie mniej ciepła traci z układu sam proces spalania jeśli jest ustawiony poprawnie nie ulegnie zmianie jak będzie zimniej zmieni się jedynie czas dogrzewania do zadanej jak napisał Animus wydłużaj przerwę deflektor nie wiem czy pasuje bo nie wiem jaki masz model palnika wystarcxzy sprawdzić w instrukcji jaki masz palnik i doczytać na stronie czy jest do tego modelu czy nie
WalekDDU25 Opublikowano 29 Listopada 2015 #2200 Opublikowano 29 Listopada 2015 Chrabaszcz ja mam temp powrotu od 58-61st.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.