Apollo1311 Opublikowano 20 Stycznia 2010 #1 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Zamierzam przerobić swoją instalację c.o. i c.w.u. poprzez założenie kotła dwupaleniskowego Zębiec KPP Duo. Obecna instalacja przy piecu zbudowana jest z rur stalowych dwucalowych. Rury zasilające i powrotne do grzejników przebiegają w kanałach pod podłogami a stary piec miałowy jest niski tak że zachowane są minimalne spadki i wszystko pięknie działa w przypadku braku prądu. Nowy piec Zębca będzie wysoki ok. 1,6 także będę zmuszony wyjscie z pieca skierować w dół do starych rur. Panadto nowy piec będzie miał wyjscie 1,5 cala. Schemat przedstawiam poniżej. Proszę piszcie czy taki układ będzie dobry schemat.bmp Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #3 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Dlaczego ciemno. Środki grzejników będą powyżej kotła Cytuj
a-w Opublikowano 20 Stycznia 2010 #4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 moim zdaniem,jeżeli poprzedni kocioł "działał" to ten też będzie, oczywiście wszystko okaże się dopiero w praktyce :o Cytuj
vernal Opublikowano 20 Stycznia 2010 #5 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Nie widzę tych grzejników, ale tak na chłopski rozum to: dlaczego ciepła woda ma grawitacyjnie opadać (jak to mówią niektórzy politycy: w dół)? Na pewno takie zjawisko zachodzi, ale obawiam się, że tu warunki do tego potrzebne nie są spełnione. Może jakiś praktyk to rozkmini? Jeśli masz zamiar spróbowwać, to radzę dać odpowietrznik na najwyższym zakręcie. Pozdrawiam. Cytuj
a-w Opublikowano 20 Stycznia 2010 #6 Opublikowano 20 Stycznia 2010 a niby czemu ma stać w miejscu? przy takich przekrojach rur i sądze grzejnikach żeliwnych to musi płynąć, tym bardziej,że stary kocioł to ciągnął :o Cytuj
vernal Opublikowano 20 Stycznia 2010 #7 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Właśnie tu chodzi o to, że stary kocioł tylko pchał :o Bo rura zasilająca szła cały czas w górę, a tu... skręca w dół i rzeczywiście trzeba ciągnąć. Cytuj
a-w Opublikowano 20 Stycznia 2010 #8 Opublikowano 20 Stycznia 2010 hmm, no to zobaczymy,kolega z pewnością kociołek zamontuje,bo musi (a pompę na wszelki wypadek,czy ciężkie mrozy też bym zamontował) :o Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #9 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Z tym montażem nowego kotła to mi się tak bardzo nie spieszy bo stary się nie leje a nowy czeka w garażu. Co sądzicie o kotle Zębca jaki kupiłem ? Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #10 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam jeszcze raz Tym razem postanowiłem wstawić podczas przeróbki instalacji zawór czterodrożny. Schemat podłączenia poniżej. Stąd moje pytanie czy przedstawiony schemat jest ok. Dodam jeszcze iż obieg instalacji jest zamknięty i grzejniki są aluminiowe. zaw_r.BMP Cytuj
vernal Opublikowano 20 Stycznia 2010 #11 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Klasyka. Uwagi 1. Nie wiem jak będzie z tym pchaniem ciepłej wody w dół, może jakiś praktyk się wypowie. 2. Układ zamknięty - trzeba uważać z kotłami na paliwo stałe - (niezgodne z normami) Pozdrawiam. Cytuj
automatyk Opublikowano 21 Stycznia 2010 #12 Opublikowano 21 Stycznia 2010 WitamZamierzam przerobić swoją instalację c.o. i c.w.u. poprzez założenie kotła dwupaleniskowego Zębiec KPP Duo. Obecna instalacja przy piecu zbudowana jest z rur stalowych dwucalowych. Rury zasilające i powrotne do grzejników przebiegają w kanałach pod podłogami a stary piec miałowy jest niski tak że zachowane są minimalne spadki i wszystko pięknie działa w przypadku braku prądu. Nowy piec Zębca będzie wysoki ok. 1,6 także będę zmuszony wyjscie z pieca skierować w dół do starych rur. Panadto nowy piec będzie miał wyjscie 1,5 cala. Schemat przedstawiam poniżej. Proszę piszcie czy taki układ będzie dobry nie ma najmiejszych przeciwskazań aby kocioł dziłał poprawnie i napewno tak bedzie tylko musisz zadbac o odpowietrznik umieszczony na dośc długiej ruże pionowej nad kotlem tak aby kazdy bąbel powietrza miał gdzie ujsc,a i jeszcze jedno jesli instalacja działa grawitacyjnie to po co ta pompa? Cytuj
automatyk Opublikowano 21 Stycznia 2010 #13 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam jeszcze razTym razem postanowiłem wstawić podczas przeróbki instalacji zawór czterodrożny. Schemat podłączenia poniżej. Stąd moje pytanie czy przedstawiony schemat jest ok. Dodam jeszcze iż obieg instalacji jest zamknięty i grzejniki są aluminiowe. jak to zamkniety ? a jakim zbiornikiem przeponowym jest zabezpieczony? Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor #14 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Układ jest zabezpieczony naczyniem przeponowym ok 18l. Grawitacja jest mi potrzebna awaryjnie, w przypadku braku prądu, Bo sama w sobie działa na ok 55 st. Na mniejszych temp. nie dogrzewa własciwie grzejników. Na tym schemacie wstwiłem jeszcze zawór bezp. odowietrznik i manometr wraz z naczyniem przeponowym zakręcone na typowej szynie do ściany. Wstawiłem jescze zaór kulowy w recznie sterowany w zbocznikowany z pompą C.o. Kociła ma być na groszek stad nie ma zbytniej obaway o zagotowanie się wody w kotle schemat.bmp Cytuj
automatyk Opublikowano 21 Stycznia 2010 #15 Opublikowano 21 Stycznia 2010 ok niech tk bedzie zawory bezpieczeństwa powinny byc dwa max na 1,5 bar a naczynie bezwzglednie min 50l wtedy w takim domu mozna spać spokojnie nawet jakby cos niezadziłało Cytuj
tarafal1 Opublikowano 23 Stycznia 2010 #16 Opublikowano 23 Stycznia 2010 tylko zamiast kulówki na obejściu pompy wstaw zawór różnicowy Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor #17 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Czytając na forum informacji na temat zaworów czterodrogowych i problemów z nimi związanych jestem skłonny nie stosować tego wynalazku w moim nowym kotle. Moje obawy budzi fakt iż w przypadku obniżenia temp. zadanej na sterowniku na okres nocy do ok 35-40 o C ( jest taka funkcja w sterowniku) nie będzie ochrony kotła przed korozją niskotemperaturową powrotu bez korekcji ustawień zaworu czterodrogowego. Czyli taka automatyka na nie wiele się zda. Wydaje mi się że mam rację, jeśli nie to proszę o baty. Naszkicowałem nowy schemat bez zaworu czterodrogowego. a temp wody na grzejniki postanowiłem regulować odpowiednimi nastawieniami sterownika. Temperatura cwu będzie większa od temp c.o. przez odpowiednie temp. załączania pomp.. proszę o krytykę jeśli się mylę. bez_tytu_u.bmp Cytuj
Apollo1311 Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor #18 Opublikowano 9 Lutego 2010 Witam ponownie. Szkoda że nikt nie jest mi w stanie jednozacznie poradzić czy moja projektowana instalacja zadziała grawitacyjnie. U mnie wylt ciepłej wody z pieca znajdzie się powyżej rury zasilającej grzejniki o 70 cm. Bardzo proszę o cenne uwagi i opinie. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 9 Lutego 2010 #19 Opublikowano 9 Lutego 2010 W końcu robisz układ pompowy. grawitacja zadziała ale w ograniczonym, zakresie. Cytuj
LordFalcon Opublikowano 10 Lutego 2010 #20 Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam ponownie.Szkoda że nikt nie jest mi w stanie jednozacznie poradzić czy moja projektowana instalacja zadziała grawitacyjnie. U mnie wylt ciepłej wody z pieca znajdzie się powyżej rury zasilającej grzejniki o 70 cm. Bardzo proszę o cenne uwagi i opinie. Ja to widzę tak, że będzie podobnie jak u mnie. Wprawdzie mam spadki zachowane, ale po drodze zawór 4D, pompa (brak zaworu różnicowego - wywaliłem) i rozdzielacze, a do grzejników PEX16. I działa tak, że jeśli układ był rozgrzany cały (chodziła pompa) to po stanięciu pompy chodzi dalej, tylko na większych parametrach... (Przy pompie 60*/50*, graw. 90*/40*) Za to, jeśli startuje od zera bez pompy (brak prądu) to muszę zakręcać na chwile zawory na ciepłych już grzejnikach, żeby zaczęło iść przez następne... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.