Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chodziło głównie o zawory i tych ci tylko brakuje 1 schemat to schemat z 2 obiegami grzejnikiem i podłogowym. Tam 4d steruje grzejnikami a temperaturowy podłogówką. Jeszcze raz brakuje ci zaworów zwrotnych u tyle.

Opublikowano

Czyli z tym "wysysaniem"wody z instalacji podłogowej to trochę przesadzam? Założę na CWU blisko powrotu do kotła i drugi na wyjściu z pompy CO

Opublikowano

Wcale nie.

W tych miejscach zawory zz i teraz jeżeli chodzi o montaż to zgodnie z przepływem montujemy najpierw zawór odcinający z sitkiem potem pompa potem zawór zwrotny i na końcu zawór odcinający kulowy. Taki montaż jest niezbędny ponieważ z w razie uszkodzenia pompy czy to zaworu zwrotnego mamy możliwość wymiany tych części bez spuszczania wody z układu, po zamknięciu zaworów odcinajacych. Natomiast  u ciebie pompa kotłowa działa na krótkim odcinku dlatego aby zmieścić te wszystkie elementy zaproponowałem ci coś na wzór obejścia, można to zlitować samemu z Cu. Na twoim szkicu na niebiesko zawory zwrotne, pozostałych nie nanosilem. Zakładanie drugiego na cwu blisko powrotu kotła nie ma sensu.IMG_20241219_170502.thumb.jpg.1a51a8cdf1c8c5ac9f602162e9e0e768.jpg

Opublikowano

Tak właśnie zrobię. Dzięki 

Takie coś mi się tylko pojawiło w popielniku odkąd kocioł chodzi z dobrą temp.powrotu. Takie jaja IMG_20241219_174451784_HDR_AE.thumb.jpg.4230a11543fe96612f7060ed6029316d.jpg

Opublikowano

To już nie moja broszka, że tak powiem ale to może sugerować jedno. Po pierwsze kiedy kocioł był niedogrzany potrzebował więcej paliwa i dłużej chodził teraz jest odwrotnie. Są dwa wyjścia albo zmniejszysz moc kotła co jest też wskazane chociażby na temperaturę zewnętrzną albo zmniejszysz dawkę. Być może będzie potrzebna korekta powietrza. Na koniec podtrzymanie.  Jak nie za bardzo operujesz sterownikiem najlepszym wyjściem będzie zmniejszenie mocy.

Opublikowano

Kocioł pracuje w PID. więc nie chcę grzebać w ustawieniach ale moc faktycznie mogę zmniejszyć.Prosta sprawa. Sprawdzę to.

Opublikowano

No i tego się trzymaj.👍

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry w Nowym Roku, panowie potrzebna pomoc piszę w tym wątku ponieważ jest połączony z tym o co chcę zapytać.Mianowicie ,po instalacji pompy powrotu i ustawieniach wszystko kocioł działał prawidłowo nagrzewał się, powrót ciepły 52 st.jednym słowem wszystko ok. Nie dawał mi spokoju jednak zawór 4D , który działał jakoś chaotycznie o czym pisałem wcześniej chodziło o to ,że jak kocioł się wygłaszał to temperatura zaworu nie wiedzieć czemu przebijała do 50 st.przy pracującej pompie powrotu. Postanowiłem zrobić mu ustawienia fabryczne i tu się zaczęło niby wszystko jest tak jak było,ale teraz kocioł się nie dogrzewa temp. max 47 st. powrót ok.37st. i nic dalej po dogrzaniu pomieszczenia kocioł się wyłącza i tak w kółko.Co tu się mogło stać.

Opublikowano (edytowane)

Może teraz za wcześnie się zawór otwiera przy starcie kotła.

Może też być wyłączona ochrona powrotu, albo temperatura powrotu jest za nisko ustawiona. Wtedy zawór się nie skręca, bo nie musi pilnować powrotu i ile kocioł produkuje idzie na dom, który w międzyczasie się dogrzewa szybciej niż to robi kocioł.

U mnie w tej chwili podaję max 38 stopni na grzejniki by dogrzać dom. Jak kilka termostatów puści i powrót się wychładza, to sterownik skręca mi zawór i przez jakiś czas na grzejniki idzie np. 34-35 stopni.

Poobserwuj przy starcie kotła co się dzieje i kiedy i jaka temperatura idzie na grzejniki przy jakie temp. kotła i powrotu.

 

 

Edytowane przez Sławek007
Opublikowano

Czy zawór się za wcześnie otwiera tego nie wiem po prostu się otwiera i tyle nie mam wpływu na to kiedy zacznie się otwierać, ochrona powrotu jest wyłączona ,bo tak było ustawione i było dobrze. Temperatura załączenia pompy powrotu jest tak samo jak była 43 st. ochrona do 55 st. Nie wiem co jest grane.

Opublikowano
Godzinę temu, Jarek75 napisał(a):

Dzień dobry w Nowym Roku, panowie potrzebna pomoc piszę w tym wątku ponieważ jest połączony z tym o co chcę zapytać.Mianowicie ,po instalacji pompy powrotu i ustawieniach wszystko kocioł działał prawidłowo nagrzewał się, powrót ciepły 52 st.jednym słowem wszystko ok. Nie dawał mi spokoju jednak zawór 4D , który działał jakoś chaotycznie o czym pisałem wcześniej chodziło o to ,że jak kocioł się wygłaszał to temperatura zaworu nie wiedzieć czemu przebijała do 50 st.przy pracującej pompie powrotu. Postanowiłem zrobić mu ustawienia fabryczne i tu się zaczęło niby wszystko jest tak jak było,ale teraz kocioł się nie dogrzewa temp. max 47 st. powrót ok.37st. i nic dalej po dogrzaniu pomieszczenia kocioł się wyłącza i tak w kółko.Co tu się mogło stać.

A co ci przeszkadzało że przebijał, to naturalne- grawitacja. Jak przebijał to się musiał zamykać i powrót był bardziej dogrzany. Przecież w tym czasie pompa c.o. chyba nie pracowała. A jak cię to raziło wystarczyło przełożyć dalej czujnik zaworu.

Opublikowano

Właśnie ta grawitacja była dziwna ,bo pompa powrotu w dół ciągnie a zawór na górze i ta temp. wysoka była aż do wejścia w listwę podłogówki. Z tym czujnikiem to nie pomyślałem,może i to dobry pomysł.

Opublikowano

Zwróć uwagę na to że kiedy pompa powrotu chodzi ściąga wodę gorąca z pieca i zimna z instalacji i ja miesza. Natomiast pompa c.o. nie pracuje i nie ciągnie wody zimnej z powrotu a w górę zawór jest otwarty więc część gorącej wody a raczej jej nadmiar grawitacyjnie podnosi się w górę powodując takie wskazania temperatury na zaworze. Jest jeszcze jedna możliwość a mianowicie moc pompy powrotu. Nie wiem jak masz ustawiona ale być może wystarczy ta moc obniżyć.

Ale takie przebijanie na zaworze moim zdaniem jest korzystne nic złego się nie dzieje. 

Opublikowano

Samo przebijanie temp. nie jest tak istotne jak temp. wody która dociera do delikatnej instalacji podłogowej a sprawdziłem termometrem laserowym ,że dochodzi o takiej samej temperaturze jak wskazuje temp. zaworu i w momencie kiedy np. temp. kotła podczas pracy była 65 st. to ta temp. przebicia mogła być nawet wieksza niż 50 st. a myślę,że to już trochę niebezpieczne dla podłogówki.

Opublikowano

Rozumiem,w takim razie to problem z zaworem on powinien się zamykać i pilnować zadanej temperatury. Więc tu bym szukał, może minimalne otwarcie jest zbyt duże.

Opublikowano

Ustawienia są taki jak bodajże właśnie Ty mi wysłałeś dużo informacji otrzymałem od Ciebie. Teraz jest min.otwacie 5% skok jednostkowy 5%czas próbkowania 20sek. po resecie był 30 sek. czas otwarcia 140sek. zgodny z opisem na regulatorze. Nie rozumiem dlaczego kocioł się nie nagrzewa przy pracy CO podczas gdy działa dogrzewanie CWU jest ok.temp. zadana 65 kocioł dochodzi do 63st.

Opublikowano

Czas próbkowania może być u mnie nazywa się to kontrola temperatury. Z reguły fabryczna nastawa to 30 ale jest to za mały czas i siłownik glłupieje w jedną i drugą. Kiedyś na ten temat rozmawiałem z serwisem TECHa i polecił mi 60s i faktycznie to się sprawdzało jednak ostatecznie wybrałem 45s i bardzo ładnie to reaguje. Więc ja bym tu na twoim miejscu szukał rozwiązania.

To że piec nie osiąga temperatury przy grzaniu cwu to normalne jeżeli moc jest dobrana do grzania c.o. , tu też można coś dołożyć aby nie musiał czekać aż cwu uzyska zadaną.

Opublikowano

Właśnie jak grzeje CWU to kocioł ładnie się nagrzewa przy grzaniu domu nie osiąga temp. pracy tylko pyrka jak,"bigos na święta,,"

Opublikowano

A to źle odczytałem. No akurat odwrotnie, ma za duża moc więc pyrka, zmniejszyć. Jak mu spadnie temperatura spalin bo na palniku będzie mniej paliwa to na pewno ruszy . 

Opublikowano

A to interesujaca sugestja, oczywiście sprawdzę ustawię na 90 % a zawór czas przerwy pomiaru na 30sek.tak jak było po resecie.

Opublikowano (edytowane)

Zmiana o 10% może być mało zauważalna jak bym to określił. Ustaw na 70% wtedy będziesz widział czy to odpowiedni kierunek.

Zawór po resecie to fabryczne 30 s a pisałem że jest to zbyt krótki czas na reakcję a co dopiero 20 s. Tu też proponuje co najmniej 40 s a może i więcej ale to już sam musisz wyczuć lub poświęcić więcej czasu na stanie przy piecu... niestety.

Acha nie chodzi tu o reakcje siłownika bo ta przy krótkim czasie jest za szybką chodzi o reakcje mieszania wody w zaworze.

Edytowane przez 1mps
Opublikowano

Kocioł właśnie chodzi załączył się jakieś 20min.temu jest na pewno gorzej,bo temperatura spada poniżej 43 st. mało tego jak tylko się ledwo podniesie ,żeby pompa się załączyła do CO to zaraz spada i od nowa Polsko Ludowa a zawór w tym czasie to zdąży się trochę przymknąć i jak pompa wystartuje to znów się otwiera ,żeby dojść do zadanej , która i tak jest mała bo 37st.

Opublikowano

Zmiany od razu nie wyczujesz, całość musi się dogrzać więc tu cierpliwość to podstawa. A co zmieniłeś tak w ogóle bo trudno się odnieść do " na pewno jest gorzej"

Opublikowano

Moc kotła że 100%na 90%

Opublikowano

Zmień jeszcze czas zaworu i daj mu  popracować.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.