Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, sambor napisał(a):

Masz tam gdzieś pozycję - rura fi 28?

Na tej Cu22 to trudno będzie to ogarnąć, "podziękuj" temu kto doradzał takie rury i taki zaw 3-D.

A twoje wyliczenie - 2l/min to się skąd wzieło?

Pewnie kolejny "doradca".

Ech chłopy, chłopy inwestujecie dużą kasę w materiał i robociznę, a żal wam kilku złotych na porządny projekt instalacji.

 

Rurę dał jeden który robił podłogówkę, rozdzielacze i hydraulikę w łazienkach. Natomiast zawór wstawił drugi, który robił kotłownię. Mam na dokumencie M RURA TWARDA FI 28x1,0 - 31 MB oraz M RURA TWARDA FI 22x1,0 - 16,3 MB.

Rur nie wymienię ale zawór 3D już tak. A to wyliczenie to wziąłem z tego forum z posta 2015 roku gdzie było napisane "Jak policzysz ilość pętli i pomnożysz przez 2l/min to masz przybliżony przepływ w l/ min x60 to masz w l/h." Tylko u mnie nie ma 2l/min tylko 1,5 l/min. Czyli powinno być 14x1,5x60=1260 tj 1,3 m3. Jak to się ma do długości 830 mb ?

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

Ale kvs to że zawór ma kvs 1,6  to nie znaczy ze on przepuści 1,6m3 wody w ciagu godziny ale przy określonym spadku ciśnienia za  tym zaworem , niech Sambor wytłumaczy .

Do takiej podłogi min  din25 kvs 3,2  , jednak to że tam jest chłodno w tym pokoju to nie wina tego zawóru i rur  

Opublikowano

Długość rur w posadzce nie ma nic do przepływu!

Weź linijkę z podziałką milimetrową i tak na oko zmierz te rury miedziane ,które wychodzą z zaw 3-D, i które wchodzą do rozdzielaczy- przecież nie pomylisz Cu22 i Cu28, to widać na oko!

Te 2l/min to max co można puścić w PEX16 - dasz więcej to będzie głośno.

Jakby rury były dobrze to tylko wymień zaw 3-D i przenieś zaw zwrotny na powrocie z podłogówki, tam gdzie pokazałem w którymś z poprzednich postów.

Jak z tym dojdziesz do ładu to się zajmiemy resztą.

Ten pokój zimny ma 1 czy 2 ściany zewnętrzne.

Opublikowano (edytowane)

Rury miedziane, które wychodzą z zaworu 3-D mają 28 mm. Taki sam rozmiar rur jest w 2 rozdzielaczach. Rury od obiegu do grzejników mają 22 mm.

Pokój z którym jest problem ma jedną ścianę zewnętrzną. Druga od garażu, trzecia od wiatrołapu . Zaznaczyłem go na rysunku czerwoną ramką. Zaznaczyłem tez na niebiesko drogę Cu28 z kotłowni do pierwszego rozdzielacza w wiatrołapie. Długość rur od kotłowni do pierwszego rozdzielacza to ok 10 m.

projekt.thumb.png.6c537cbc6b0d9c7dfb7f8f2ab41514a4.png

Edytowane przez radekpl
Opublikowano

Ta sciana od garazu  docieplona ? , to przeszklenie spore jest , ale w sumie  pokój z 3 stron  jest w budynku .

W porównaniu do tego wiatrołapu to o ile nizsza tep osiagasz w tym pokoju ? w salonie masz gress na podłodze czy tez panel ? proponuje zwikszyć  o 2do3* zasilanie ,  na pomieszczenia ciepłe zdławić przepływy nawet poniżej 1l/min , poczekać kilka godzin i zobaczyć czy tam się coś dzwigło 

Opublikowano

Tą temperaturę sprawdź ręką jak nie masz termometru. Już będzie coś wiadomo.

A jaką w ogóle temperaturę masz w tym pomieszczeniu?

Opublikowano

To z rurami OK, poszukaj tego zaw 3-D, takiego aby była jak najmniejsza przeróbka - a są różne.

Jak niedogrzewa to trzeba ścianę w garażu docieplić i będzie spoko.

Ewentualnie można docieplić strop - najwięcej ciepła ucieka w górę.

Opublikowano
1 minutę temu, sambor napisał(a):

Jak niedogrzewa to trzeba ścianę w garażu docieplić i będzie spoko

Tylko że tam podłoga się nie nagrzewa. Ciężko się doi te informacje.

Opublikowano

Kolego tu chodzi o to ze  scianę  ta sasiadujaca z garazem trzba ocieplic od strony garazu , potraktować ja jak sciane zewnetrzna , pomimo to ze w grarazu nawet jak nie grzany jest temp dodatnia , to ta sciana  ogrzewa garaż 

Strop zapewne docieplony tak samo jak reszta , w tym pokoju nie ma zas zadnych innych zysków ,  bo jest w w czesci budynku gdzie nie dociera ciepło z lodówki ,tv , piekarnika itp , 

Opublikowano

Zgadza się, jest chłodniej. Ale tam podłoga się nie nagrzewa do takiej temperatury jak w innych pomieszczeniach.

Ocieplenie garażu, jak najbardziej. Dodatkowo są drzwi bezpośrednio do wiatrołapu. Tutaj też są straty ciepła.

Opublikowano
Cytat

 

z tego co zrozumiałęm to pokoj sie nie dogrzewa , nic nie wiadomo jaka jest tam temperatura podłogi 

Opublikowano (edytowane)

W tej chwili temperatura w tym pokoju to 20,2 st. C. W wiatrołapie oraz innych pomieszczeniach jest 21,8 st.C.

Nie ma tam nic oprócz ciepła bytowego jeżeli siedzą jakieś osoby. Strop docieplony na całej powierzchni 20 cm.

Jeżeli chodzi o temperaturę rur w rozdzielaczu to zasilenie tej sekcji wydaje się identyczne jak w pozostałych sekcjach a powroty są nieco chłodniejsze (nie mam teraz termometru) i podobnie każda sekcja na powrocie wydaje się być tak samo chłodniejsza. 

Reasumując co mam do zrobienia:

1. Zmienić zawór 3-D z kvs 2x większym tak jak pisał sambor np. Esbe VTA523, VTA552 , albo najlepszy VTA572

2. Wyrzucić zawór zwrotny za pompą z podłogówki. 

3. Docieplić ścianę sąsiadującą z pokojem w garażu. Myślicie, że 5 cm wystarczy czy dać od razu 10 ? Na zewnątrz domu ściany są docieplone grafitowym styropianem o grubości 15 cm ze współczynnikiem 0,33.

 

Edytowane przez radekpl
Opublikowano

pierwsze co zrób , to zwiększ temp zasilania  o max 3* , i zmniejsz przepływy na pomieszczeniach dogrzanych , ustal taką temp zasilania żeby była w stanie dogrzać  pomieszczenie  najbardziej energochłonne , a  inne pomieszczenia  tak jak juz pisałem ogranicz przepływami 

Ewentualnie możesz pomyśleć o jakiś siłownikach i regulatorach , lub  3d termostat , zamienić na 3d z siłownikiem  ale to koszta są i przeróbki 

A i  ogrzewanie podłogowe powinno być zasilane najlepiej 24h/dobę , ewentualnie z małymi przerwami nie odpusczać  do wychładzania posadzki 

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za porady. Zmierzyłem temperaturę podłóg w domu. W tym chłodnym pokoju są panele i mają 22,8-23 st.C. W wiatrołapie są płytki gresowe i maja 22,4 st.C. W salonie również płytki 25,2, korytarz 25,4. Pokoje z drugiej strony domu gdzie są panele 24,3-24,7. Na sterowniku od pieca gazowego w tym samym czasie pokazuje temperaturę powietrza 21,8 st.C.

Edytowane przez radekpl
Opublikowano

To wiesz co masz zrobić ,  odkręć 3d żeby zwiększyć temp zasilania  to wszystko .

Załaczanie kotła takim termostatem  który mierzy temp powietrza  i tylko robi ON-OFF a nie moduluje moc kotła  w przypadku podłogówki jest lipne 

Opublikowano

Tak z Ciekowości jak rozwiązałeś ten problem ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.