Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Atmos dc 32 s szybkie zużycie dyszy


DrwalKrzysztof

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem atmosa ,pytanie czy po 4 miesiącach użytkowania zużycie dyszy ceramicznej ( jak na zdjęciach) jest normalne? Jeśli nie to co może być przyczyną? Drewno to dąb, buk, jesion rozpałka sosna wilgotności wewnętrzna drzewa 15-30%, piec w układzie otwartym, zabezpieczenie powrotu na lodomacie wkladka 78°c, temperatura spalin 150-200, na piecu 82-88, wentylator w pracy ciągłej, regulacja pp pw ustawiona fabrycznie, regulacja ciągu nastaw na 90 otwarcie przy 86 na piecu to 25mm. w układzie dwa bufory 1000l .Dziękuję i pozdrawiam forumowiczów Krzysztof 

IMG_20221227_090812_857.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DrwalKrzysztof Przeczytaj umowę czy jest w niej zapis o gwarancji na ceramikę... Jeżeli jest to zgłoś do producenta reklamację i muszą wymienić...Jeżeli umowa nie uwzględnia tegoż to musisz zakupić Sam....

Marnej jakości szamot- beton...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DrwalKrzysztof napisał(a):

Jeśli nie to co może być przyczyną?

Praca kotła na mocy nominalnej/powyżej nominalnej np. przez drobny opał lub zbyt dużo powietrza do kotła. Ja mam na dyszy po obu stronach żeliwne płyty, właśnie po to, żeby degradacja tej gliny nie postępowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mac08ten kocioł "ma" pracować na mocy nominalnej ...i nie powinien w tak szybkim tempie ulegać degradacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Krzych13" Sprawa zgłoszona do atmosa czekam na odpowiedz ale raczej znam ich stanowisko... "Mac08" opał gruby raczej stosuje , komora zawsze do pełna a temperatura wody nigdy ponad 90. Przynajmniej według zegara atmosa na piecu , według lodomatu też natomiast na czujniku bezpieczeństwa pokazuje zawsze 10 więcej. Co do płyt żeliwnych , stosujesz bo miałeś taki problem czy zapobiegawczo ? Brzmi sensownie , przynajmniej jeśli chodzi o ochronę ceramiki . Czy to nie ma wpływu na sprawność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam atmosa ale to co się stało z twoją cerika mogę porównać do tego jak rozkręcił się mój palnik w mpm tylko że mój wytrzymał 6 miesięcy

Jedna ze z mnie intryguje bufory są przeznaczone do pracy max 95* a kociołki max 85* gdzie jest zabłąkane 10* bo przy twoich 2000l to kupę energii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, bajek napisał(a):

bufory są przeznaczone do pracy max 95* a kociołki max 85* gdzie jest zabłąkane 10* bo przy twoich 2000l to kupę energii 

Bufory do 95. Natomiast kocioł według  instrukcji, powinien pracować w temperaturach od 80 do 90. Pewnie da sie i 95, ale u mnie jak widać nawet podczas pracy nominalnej coś nie zadziałało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 10-ke mpm iladuje bufor do 94 nawet 95 wtedy kocioł pracuję 98* bufor 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie dyszy następuje naturalnie, jednak tutaj ewidentnie coś jest nie tak po stronie producenta. Mam wkładkę 81 stopni już trzeci sezon, temperatury w okolicy 90° to u mnie normalna sytuacja i krawędzie wyglądają dużo lepiej.

Osobną kwestią jest to, że komory zasypowej praktycznie nie czyszczę w sezonie. Na którymś z niemieckich forów atmosa pisali, że warstwa popiołu działa jak osłona mechaniczna dla ceramiki i częściowo izoluje ją termicznie.

Ponadto widziałem temat z "uzupełnianiem" krawędzi gotową zaprawą szamotową ale nie mogę tego teraz znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mcjszt napisał(a):

 

Osobną kwestią jest to, że komory zasypowej praktycznie nie czyszczę w sezonie. Na którymś z niemieckich forów atmosa pisali, że warstwa popiołu działa jak osłona mechaniczna dla ceramiki i częściowo izoluje ją termicznie.

 

Ja za każdym razem do czysta odkurzaczem , po naprawie sprawdze twoim sposobem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masa z której jest twoja dysza ma zbrojenie a to raczej źle wróży na wytrzymałość przy takich temperaturach no i chyba ma mało miejsca na rozszerzanie

Może przy wymianie warto zastanowić się na uszczelnienia nie sznurem tylko matą ceramiczną ale to tylko moje luźne przemyślenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytnij i przygotuj szlifierką pod płytkę szamotową la do wysokich temperatur 1600/1700 s.C np taką https://archiwum.allegro.pl/oferta/szamot-plyta-szamotowa-300x300x30-psb-bolann-i4403966632.html Nie wiem jak z wlotem powietrza wtórnego ale pewnie można też pociać jakieś kanały. Zwykły szamot u mnie wytrzymywał rok. Teraz mam z wysokotemperaturowego i jest już 3 lata i nic się nie zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to zpowodowane za dužym powietrzem pierwotnym? I može to gruntowne czysczenie odkurzaczem tež wspomaga "rozwaleniu".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DrwalKrzysztof Stosuję ochronie, mam w trochę lepszym stanie. Nie myśl o wyciąganiu tej dyszy, czy o zmianie sznurka na inne wynalazki, na warstwę popiołu(wyrównującą) włóż blachę 6mm (najlepiej kotłową) z wyciętym otworem jaki ma ta dysza. Blacha najlepiej nieznacznie mniejsza niż dysza. To do końca sezonu wystarczy, na kolejne już tej blachy nie dotykasz, tylko na nią takie wkładki np. żeliwne. Tym sposobem dysza jeszcze kilka lat pociągnie jak u mnie albo żywot kotła.IMG_20221230_091223.thumb.jpg.05728de566eb8de46f761545a7336221.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten moment staram się nie czyścić pieca, jak radził "mcjszt" do tego wytnę albo szamot pod wymiar albo żeliwo oba rozwiązania przemawiają do mnie . Dysze na zapas zamówię w końcu i tak sie przyda znalazłem jeden jedyny sklep który ma części do atmosa... "Bercus" możliwe. Chociaż całość temperatur mieści się w zakresie, to możliwe że nie do konca poprawnie pale . Oglądałem kilka filmów z których wynika że w górnej komorze powinno być "czarno", a ogień powinien być jedynie w dolnej. U mnie wygląda to tak że w dolnej jest faktycznie palnik ale w górnej też sie pali , jak to wygląda u was? "Mac08" czy blache masz wyciętą na szamot czy sznurki też przykrywasz i rozumiem że przód tył pare mm mniej , bo rozszerzalność cieplona ?

Screenshot_20221231-165649.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam żar tylko w dolnej warstwie ds18s, ale dzięki wynalazkowi, który widać na zdj wyżej. Powietrze z góry komory skierowałem na dół, żeby cały wsad się nie palił. Także jest w górnej komorze prawie czarno(tak naprawdę czerwono/biało w dolnej warstwie). Tylko chwilę po otwarciu drzwi pojawia się ogień wszędzie, także żeby widzieć tą czerń, trzeba kotłownie zadymić😂.

Blacha jest około 10mm mniejsza dookoła gliny(także sznurek nie jest pod blachą). Z doświadczenia wiem, że jedna płyta żeliwna z wyciętym otworem nie jest dobrym pomysłem.

Ja nie jestem dobrym przykładem ze względu na to, co i jak do kotła ładuję i mam dużo większe temp na dyszy (kocioł pracuje 20h i dziennie 5-7 wsadów), ale może ty też, dlatego te wkładki są luźno, żeby po kilku tygodniach je obrócić lub przesunąć bliżej dyszy, bo się częściowo wypaliły. Na zdj niżej fragment żeliwa, który wyrzuciłem z kotła niedawno, dlatego mogłem pokazać nowe do wypalenia.

Screenshot_20221231-190411989.jpg

Ja serwisu dyszy nie zamierzam robić, też była pęknięta w 2 miejscach po 3 miesiącach od uruchomienia. A już 2 lata spełnia swoją funkcję i dopala wszystko do co2 i h2o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie, działa bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma wyglądać, tylko działać, w tym przypadku chronić glinę przed destrukcją. Po kilku mocnych paleniach dotopią się do kształtu dyszy i dopóki nie upalą się tak, że nie będą chronić dyszy, staraj się nie ruszać tych blach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2022 o 19:37, Mac08 napisał(a):

Ja mam żar tylko w dolnej warstwie ds18s, ale dzięki wynalazkowi, który widać na zdj wyżej. Powietrze z góry komory skierowałem na dół, żeby cały wsad się nie palił. Także jest w górnej komorze prawie czarno(tak naprawdę czerwono/biało w dolnej warstwie). Tylko chwilę po otwarciu drzwi pojawia się ogień wszędzie, także żeby widzieć tą czerń, trzeba kotłownie zadymić😂.

Blacha jest około 10mm mniejsza dookoła gliny(także sznurek nie jest pod blachą). Z doświadczenia wiem, że jedna płyta żeliwna z wyciętym otworem nie jest dobrym pomysłem.

Ja nie jestem dobrym przykładem ze względu na to, co i jak do kotła ładuję i mam dużo większe temp na dyszy (kocioł pracuje 20h i dziennie 5-7 wsadów), ale może ty też, dlatego te wkładki są luźno, żeby po kilku tygodniach je obrócić lub przesunąć bliżej dyszy, bo się częściowo wypaliły. Na zdj niżej fragment żeliwa, który wyrzuciłem z kotła niedawno, dlatego mogłem pokazać nowe do wypalenia.

Screenshot_20221231-190411989.jpg

Ja serwisu dyszy nie zamierzam robić, też była pęknięta w 2 miejscach po 3 miesiącach od uruchomienia. A już 2 lata spełnia swoją funkcję i dopala wszystko do co2 i h2o

Dużo tych wsadów ,takie potrzeby ,albo sprawność słaba, ja w mpm 18kw ogarniam teraz dwoma wsadami dobę , a jak są mrozy trzema do czterech w zależności od tych mrozów a pojemność komory mam plus minus 60l i około 60 kw wsad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu ogrzewam przewiewny warsztat i suszarnię, także mam 2 kotły. Jak jest w okolicach zera lub mniej to zmieniam kocioł na bardziej wydajny. Może lekko dymi na niebiesko, ale spokojnie ponad 4kw/kg wyciśnie lejąc kondensatem, który mi nie przeszkadza.

Czytając forum mpm z buforem na nominalnej mocy również ma temp spalin 200-300, jak atmos więc szału wymiennik nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między wymiennikiem w Atmosie, a MPM-mie jest duża na korzyść dla MMP-a. Nie wiem gdzie wyczytałeś o spalinach 200-300' ale mogłeś pomylić z spalinami po otwarciu klapki krótkiego obiegu spalin przy rozgrzewaniu komina. Gdy by były takie spaliny jak piszesz to by nie miał Ekodisain w papierach, a ma.

2 godziny temu, Mac08 napisał(a):

Może lekko dymi na niebiesko, ale spokojnie ponad 4kw/kg wyciśnie lejąc kondensatem, który mi nie przeszkadza

Drewno ma maksymalnie 4kWh/kg więc wyglądało by że Twój egzemplarz ma ponad 100% sprawności co jest mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.