Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Produkcja Pelletu.


Patryk19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forum.

Zaznaczę, że jestem zielony w temacie.

Mam zamiar  zacząć produkować pellet, ale mam  do was kilka pytań.

Jaką pleciarkę z jakiej firmy  polecacie?

Wystarczy, że kupię trociny i  uzyskam odpowiednią wilgotność i wsypię do pleciarki, czy jest to bardziej skomplikowany proces?

1 tona trocin = 700 kg pelletu, mniej czy więcej ?

ile się mniej więcej płaci za serwisowanie maszyny.

Czy budżet 16 tyś jest wystarczający, aby zacząć ,,produkcję"?

i może jakieś rady od was.

Pozdrawiam Wesołych Świąt! 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tona to tona. 4-5m3 trocin to tona pelletu. Jeśli nie wiesz takich podstawowych rzeczy to nie bierz się za ten biznes, lub kup jakaś niedrogą pelleciarke za 6000zl z przerobem 100kg/h, gotową trocine iglastą 13-15% i próbuj. Wtedy tona pelletu przy udanym turlaniu licząc materiał + prąd (w tym przypadku maszyna 3KW) wyjdzie Ci jakieś 410zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Zapomnij 100kg na godzinę z 3kW silnika... Ha ha. Granulaty ciężkie (zbożowe, mączki) do paszy tak, trocina nigdy w życiu, jak wyrobisz na pelnym docisku rolek 60kg to powinieneś być wniebowzięty😁

Surową trocinę musisz suszyć, surowa tartaczka to 30-40%wody którą musisz odparować, sucha trocina ze stolarni jest ok, ale musisz również sprawdzić wilgotność gdyż sucha trocina jest higroskopijna i chłonie wilgoć z powietrza jak gąbka. U mnie w około nie ma szans na wióry ze stolarni bo wszystko zabierają peleciarze. Grube wióry z heblarek musisz jeszcze mielić, one pójdą w granulatorze ale wydajność Tobie jeszcze spadnie.

Pozdrawiam. YARO

Edytowane przez YaroXylen
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy w ogóle taka maszynka da rade z trocinom , to jest do paszy raczej .