Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzecznościowa ocena montażu.


Trener40

Rekomendowane odpowiedzi

Mojemu znajomemu zamontowano pompę Atlantic 8KW 

https://www.bridom.pl/atlantic-pompa-ciepla-powietrze-woda-extensa-ai-duo-8-kw

Nie znam się na tym, więc wklejam kilka fotek do oceny. Chata nowo wybudowana( jeszcze niezamieszkana) z dobrym ociepleniem ( podłogi / strop/okna/okna tarasowe ) na zewnątrz też dojdzie styropian... Nie pytajcie mnie od czego i gdzie idzie jakaś rurka, bo nie wiem. Całość w podłogówce.  Zapewne mało szczegółów, ale cóż... Są tam jakieś "kwiatki", czy guzik widać ? 

Pompa ogrzewać będzie 120m/2, a budynek po obrysie ma 9.5*15.5m.

20210228_153112.thumb.jpg.0a6ec2701319496bbb233e63d1be1716.jpg20210228_153320.jpg

20210228_154109.jpg

20210228_154310.jpg

20210228_153112.jpg

20210228_153115.jpg

20210228_153140.jpg

20210228_153258.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zajrzyjcie do DTR pompy ciepła. Tam jest wszystko czarno na białym opisane.

Ponadto taką jednostkę zewnętrzną się okresowo serwisuje.
Na 10 cm to nawet śrubokręta nie włożysz, a co dopiero o lokalizacji otworu z śrubą mocującą obudowę.
Te lamelki z tylu lubią być czyste, ponadto lubią by zaciągane powietrze nie musiało tak gwałtownie przed nimi zakręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Odesłałem kolegę do czytania DTR i ma jeszcze raz dokładnie zmierzyć jaka jest w tej chwili odległość. Serwisant, który uruchamiał pompę nie miał zastrzeżeń,a gość podobno był bardzo drobiazgowy. 

@Witek-z-Ulicy dopytałem kumpla i w tej jednostce nie ma z tyłu śrub od obudowy. Obudowę rozkręca się na bokach. 

Edytowane przez Trener40
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem fotkę jak to wygląda z bocznego punktu widzenia. Rury widać na styk... Zeby "wydusić" z nich długość, to można by było ten poziom obniżyć jak zaznaczyłem... Ewentualnie podnieść wyżej jednostkę... 

att_161460839827060.jpg