Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki piec


Sebek81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie znam się na kotłach, lecz na tą zimę muszę niestety kupić nowy.

Dom z lat 60-tych, nowe okna, ocieplony 10 cm styropian.

Poniżel link do kalkulacji jaka moc kotła 

https://cieplowlasciwie.pl/wynik/8gnd

 

Moje pytanie czy kocioł  ATMOS C18S wystarczy, czy może za duży.

W kalkulacji jest wliczony bojler 300l, ja chciałbym max 200l.

Proszę o porady.

Zaznaczam, że w domu stare kaloryfery i stare rury ogrzewania.

Dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten kocioł nie nadaje się do pracy bez bufora a, że sprzedawca tak pisze to tylko po to by wcisnąć nieświadomym klientom.

Ten kocioł bez Bufora to powódź smoły, i na złom po 2-3 latach bo przerdzewieje.

I bez bufora nie spełnia 5 klasy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy obecny kocioł zasypowy musi mieć bufor ciepła by dobrze pracował, nie sprawiał problemów, nie przerdzewiała w 2 lata. i miał 5klasę 

Więc możesz kupić ten co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo taki kocioł musi działać cały czas na pełnej mocy (rozpalasz , ładujesz do pełna, i pali się ostro na pełnej mocy aż do wypalenia czyli naładowania bufora) więc gdzie upchniesz to ciepło jak nie będziesz miał bufora?

 

Po za tym widzę, że jesteś ze Śląską czyli niedługo  jest termin wymiany kotłów na kotły 5 klasy więc i tak będziesz musiał mieć bufor ciepła, ponieważ kocioł 5 klasy bez bufora nie spełnia 5 klasy tylko jest zaliczany do kotła bezklasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Czechach, więc tutaj trochę inaczej to wygląda.W tej chwili mam kocioł Viadrusa bez żadnego bufora i działał 15 lat bez żadnych problemów.

ALE JA SIE NA TYM NIE ZNAM, więc przed zakupem nowego kotła( ewentualny osprzet do kotła ) proszę o porady i opinie fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach