Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, eliks napisał:

Zaburza proces spalania generalnie. Na pewno będziesz miał spadek temperatury gazów, ale ruszt uniemożliwia dopalenie części substancji, generuje sadzę na ruszcie jak i w komorze. Wiele w wątku o Kipim było tematów z problemami właśnie przez ruszt.

Jeśli chodzi o ruszt wodny, to prawda, więcej szkody niż pożytku. Natomiast jeśli chodzi o ruszt żeliwny (który można zdemontować) generalnie dobrze spełnia się jako dopalacz spalin

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Kolego , żeby odnieść się do twych ustawień a jest ich trochę to musisz je tu zamieścić, informacje są nie istotne a pozostałe ustawienia. To po 1. Po 2 słabo to widzę , że z 26 kw palnika zrobiłeś 15 kw. zrób choć 20 kw jak masz wymiennik 21 kw. Jak już nie chcesz się bawić w różne nastawy proponuję wprowadzić odpowiedni kod i przejść z mocy palnika 26 kw i wybrać palnik  20 Kw z jego nastawami fabrycznymi przyniesie to więcej dobrego niż złego.

Opublikowano

Moje proponowane nastawy:

Max moc kotła: 20kW
Śr. moc kotła: 10kW
Min moc kotła: 5kW
Min. moc nadmuchu: 18%
Śr. moc nadmuchu: 24%
Max. moc nadmuchu: 28%

Tryb regulacji: Fuzzy logic
Max moc kotla FL 80%
Min moc kotla FL 0%

Intensywność czyszczenia: 4%
Rotacyjne czyszczenie: 24h

Histereza kotła: 10*
Zadana kotła: 70*
Histereza CWU: 10*
Zadana CWU 50*

Nadzór:
Moc kotła w nadzorze 2kW
Czas cyklu 45sek
Moc nadmuchu 15%
Czas nadzoru 45min

Opublikowano

Powyższe ustawienia nie są trafione do grzania letniego cwu obawiam się że ten palnik 26 kw nie będzie w stanie nadzorować z mocą 2 kw tak długo po kilkunastu minutach zgaśnie . Co do rusztu wodnego to jak jest bardzo wysoko że płomień nie nie ma z nim styczności to nie przeszkadza , żeliwny jest lepszy faktycznie potrafi obniżyć temperature spalin ale uważam że on również nie powinien mieć kontaktu z ogniem .

Opublikowano

kolego robin60 przecież po to zamieściłem screeny modulacji mocy oraz wskazania czujników aby można było się w oparciu o nie odnieść, jeśli potrzeba więcej informacji to oczywiście je tutaj zamieszczę. Nie każe nikomu wróżyć z fusów.

Moc obniżana była bo przekładało się to na spadek temp spalin, ładny płomień oraz prawidłowy odczyt czujnika optycznego, wcześniej zasypywało go na co zwrócił uwagę Kordjano, ale zmniejszyłem ciut wiatr a moce podniosłem z max na 20kW. Zobaczymy jaki będzie efekt.

W moim przypadku sprawdza się dopalenie tych spalin jak napisał Benton661, szamot na tyle za radą kolegi jurek72 wraz z żeliwnym rusztem dały efekt 40/45 stopni na spalinach, to duży pozytyw.

Co do nadzoru to nawet przy ustawieniu palnika na 1kW i wydłużeniu czasu cyklu podbijał mi on temperaturę, póki co jest wyłączony.

Myślę, że po zamontowany i ewentualnych korektach zawirowywacza w rurze będzie można wyciągać dalsze wnioski, bo może za bardzo poszedłem w kwestię temperatury spalin.

Dziękuje raz jeszcze wszystkim za udział w temacie.

PS. RCK działa u mnie niestrudzenie, widać komin jest dużo za duży :-) nie wiem czy by się drugi nie przydał...

Opublikowano

Skoro ruszt działa super bo masz spaliny 45* czyli chłodniejsze od wody to ja już się nie wtrącam. Tylko pomyśl dlaczego tego rusztu nie ma w kotłach 5 klasy. 

Opublikowano
2 godziny temu, eliks napisał:

Skoro ruszt działa super bo masz spaliny 45* czyli chłodniejsze od wody to ja już się nie wtrącam. Tylko pomyśl dlaczego tego rusztu nie ma w kotłach 5 klasy. 

Nie wiem czy kolega to złośliwie pisze czy to efekty świąt. Dały  mu spadek o 40 s.C, wcześniej pisał, że miał 160/180, czyli ma 120/140.

Opublikowano

dały efekt 40/45 stopni na spalinach

Nie złośliwie, ale może fakt, kolega napisał nieskładnie a ja źle zrozumiałem. 

 

 

Opublikowano

kilka dni testów i ~130 stopni na spalinach, max 135 więc jest przyzwoicie względem tego co było, szamot na połowie tylnej ściany jak na schemacie oraz żeliwny ruszt zostawiłem, moc podniesiona do 20kW nawiew 31%, przy mniejszym wietrze jęzor płomienia nie był taki ładny jak obecnie, nie zasypuje czujnika, pali się elegancko :-)

zrobiłem pierwszy prototyp zawirowywacza ale będzie on tylko doraźnie bo już znajomy dorabia mi "blaszane śmigła" na wzór spirali z centrycznym gwintowanym otworem które będę nakręcał na gwintowany pręt mając możliwość ich zagęszczenia lub rozsunięcia, zobaczymy jaki będzie efekt wtedy, chroniczny brak czas przez obecną sytuację w kraju ;-/

IMG_20200418_190502.thumb.jpg.62d761278097a8da5b4c4cfc26cd7788.jpg

IMG_20200418_190538.thumb.jpg.368a12d11c8d9bef19b45852f667bbba.jpg

Opublikowano

fiasko, spaliny wzrosły do 160~165, za duże zagęszczenie? może jednak za małe? ewentualnie ten "zawirowywacz" jest kompletnie nietrafiony, co o tym myślicie ?

Opublikowano (edytowane)

Masz za duży otwór wylotu spalin do komina. Metodą prób, proponuję przytkać cegłami na półkach, tak żeby spaliny przechodziły między cegłami. Nie bój się stopienia spiro... obserwuj temperaturę podajnika. Jeśli wzrośnie, rozszerz szczelinę między cegłami. Moc palnika ustaw między 6 a 10 kW. a nie 20.... dwa domy można ogrzać!

półka.jpg

"zrobiłem pierwszy prototyp zawirowywacza ale będzie on tylko doraźnie bo już znajomy dorabia mi "blaszane śmigła" na wzór spirali"

Takiego prototypa widziałem u producenta paluszków. Nazywa się mieszadło łopatkowe... wspaniale ciasto miesza... :D /bez urazu/

Edytowane przez dino49
Opublikowano

Przecież jak zmniejszy moc palnika do 6- 10 kw to temperatura spalin spadnie sama z siebie bez  kombinacji z szamotami a to nie o to chodzi , jak wyobrażasz sobie grzanie palnikiem 26 kw z mocą maksymalną 6 kw ? 

Opublikowano (edytowane)

Pisze, że temp. spalin wzrosła.... Palnik ma moc od 6 do 24 kW. Może ustawić moc od 6 do około 10 kW. Na podstawie danych w ustawieniach w sterowniku, palnik sam dobierz moc w przedziałce od 6 do 10 kW.

U siebie mam ustawioną moc palnika od 4 do 6 kW,. Dom o pow. 185 m2, ocieplony, bez docieplenia poddasza. Otwór wylotu spalin mam od szer. 6 cm i wysokości 12 cm. W styczniu, przy otworze wyjścia spalin do komina o wymiarach 22 cm x 24 cm, spaliłem przecietnie dziennie 35,3 kg peletu, a w lutym /od 8 lutego/ przy zmniejszeniu otworu, 6 cm x 12 cm spaliłem 30,5 kg , czyli zaoszczędziłem 15,7 % pelletu

otwór.jpg

Przy otworze wylotowym spalin 6x12 cm, prędkość powietrza przez otwory wentylacyjne do komina  przy 33% mocy nadmuchu, wynosi:

Prędkość powietrza.jpg

Edytowane przez dino49
Opublikowano

Póki co nie chciałbym zmniejszać mocy (zrobiłem to z 26kW zgodnie z uwagami kolegów) po 15kW korygowano mnie na 20kW i tak pozostało póki co (zmiana z 15 na 20 nie wpłynęła zupełnie na spaliny, dopiero wsadzenie mojego ala zawirowywacza podniosło spaliny o 30/35').

18 godzin temu, dino49 napisał:

Takiego prototypa widziałem u producenta paluszków. Nazywa się mieszadło łopatkowe... wspaniale ciasto miesza... :D /bez urazu/

nie mam za złe, spawałem na szybko z jakichś resztek garażowych, wyszła kicha próbujemy dalej :) dziwne co prawda, że podniosło to tak temperaturę ale może zrobiłem dziadostwo to i wynik adekwatny, nie dość że nie pomogło to jeszcze szkodzi...
 

zmniejszenie prześwitu nie wpłynie mocno na pracę kotła? niektórzy mieli uwagi już o sam ruszt żeliwny, który w pewnym stopniu prześwit przyhamował ale jednak nie jest szczelny, szpary między żeberkami są duże, w twoim przykładzie jest dość radykalnie

Opublikowano (edytowane)

A może taki zawirowywacz... biorąc pod uwagę Twoją umiejętność spawania. Myślę, że odległość między połówkami około 10 cm, nie wiem jak w praktyce... naszła mi taka myśł po jak najmniejszej linii oporu

ZAWIROW.jpg

Edytowane przez dino49
Opublikowano

Proponujesz to co ja mam u siebie w kotle...Żeby się przekonać czy u kolegi pomoże, to niech kupi gwintowany pręt ( przykładowo fi8 + trochę nakrętek) i dorobi okrągłe blaszki fi średnicy wylotu.  Blaszki zamontuje co 10 cm skręcając je nakrętkami... Powygina je tak jak ja... ( patrz awatar) 

Opublikowano (edytowane)

Też dobrze, jeszcze lepiej... brawo !

Edytowane przez dino49
Opublikowano (edytowane)

ten zawirowywacz wygląda rozsądnie

poprosiłem o wykonanie takich blach zamiast poprzedniego pomysłu, gwintowany pręt już czeka.
W moim wynalazku popełniłem oczywisty błąd bo wszystkie blaszki w dwóch rzędach zrobiłem w jednej linii, bez sensu bo przecież sama nazwa wskazuje na zawirowanie, a u mnie go nie było zupełnie... mniejsza o to

Edytowane przez kruszan
Opublikowano

wersja poprawiona gotowa, zaczynam testowanie, póki co dałem dosyć gęsto te półkola ale można to łatwo zmieniać więc zobaczymy co pokaże czas

IMG_20200429_095918.jpg

IMG_20200429_102654.jpg

IMG_20200429_132643.jpg

IMG_20200429_134635.jpg

IMG_20200429_134847.jpg

IMG_20200429_134920.jpg

Opublikowano

Ładnie, tylko to powinno być wygięte półkole, tak zeby spaliny zakręcały a nie biły w pionowe płytki żeby Ci cofki nie zrobiło. 

Opublikowano

Wyjmij to lekko jak na przedostatnim zdjęciu , jakaś rączka by się przydała bo gorące będzie ciężko wyjąc .

Opublikowano

Zobaczymy czy spaliny będą się cofały, u mnie występuje bardzo duży cug więc podejrzewam, że wessie je w komin tak czy siak :-) na pewno jest możliwość wysunięcia, zwiększenia rozstawu blach lub też ich wygięcia, poczekam na efekty

co do uchwytu to wydaje mi się on zbędny, można użyć szczypiec czy rękawicy gdybym potrzebował wyjąć go jak piec jest rozgrzany

Opublikowano (edytowane)

No to zaszalałem, zawirowywacz działa ale chyba aż za bardzo :-) temperatura splin po jednym cyklu 70'~75', szok :-)

1. zauważyłem zawirowania na wykresie płomienia, wcześniej linia pracy rosła do 100% i się tak utrzymywała, a z zawirowywaczem efekt zasypywania palnika, i na wykresie skoki 100%/9%/60%/90%/7%/99% itp... i w realu, paliwa w palniku za dużo, żarzące się pelletowe bobki spadały na popiół, nie nadążały się w pełni spalać - wydaje mi się, że trzeba by zwiększyć kaloryczność paliwa aby dawał go mniej? i dojść w ten sposób do efektu ciągłej pracy w okolicach 100% płomień

2. leciutkie zadymienie przy drzwiczkach górnych pieca, minimalne ale jednak więc chyba trzeba będzie ciut zwiększyć odległość między blachami, finalnie pewnie zmniejszy się ich liczba o 2-3 sztuki lub ustawić je kolejno obracając o 90' utworzyło by to coś w rodzaju świdra

3. jakie spaliny utrzymać aby nie przedobrzyć w drugą stronę, cieszyć się z takiego wyniku i obserwować dalej (poprawiając przepływ w kwestii dymienia) czy 75' to ciut mało i powinno być więcej?

takie wnioski na szybko po jednym cyklu, poczekam do rana obserwując econeta i sam kocioł
 

Edytowane przez kruszan

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.